Gå til innhold

Rir jenter kukkarusellen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Realverdien skrev (På 18.7.2021 den 22.28):

Beta male heter tacokjæreste på norsk.

Ideen er at: Jentene tenderer mot å knulle bæd boys (gutter som driter i dem), og når de ikke får dem som kjærester, så velger jentene takokjæreste. Men hun føler at hun fortjente bedre og savner bæd boyen hele livet.

Tja. 

Man kjenner vel igjen konseptet etter noen år på kjøttmarkedet, for å si det slik.

Tull. Vi vil ikke ha noen badboy. De er bruk og kast mens vi venter på en skikkelig og «normal» fyr. Har du aldri ligget med en bimbojente bare fordi hun var digg og så aldri sett tilbake etterpå? Det er det Chad er for kvinner.

Anonymkode: dba4e...3f1

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Tull. Vi vil ikke ha noen badboy. De er bruk og kast mens vi venter på en skikkelig og «normal» fyr. Har du aldri ligget med en bimbojente bare fordi hun var digg og så aldri sett tilbake etterpå? Det er det Chad er for kvinner.

Anonymkode: dba4e...3f1

Kvinner flest tenker ikke slik du legger frem.

Om ei dame ligger med en fyr, så vil hun som regel også være sammen med ham. Den 'skikkelige' fyren er altså sølvmedaljen etter mange forsøk på å få seg et forhold med menn hun har mer lyst på.

AnonymBruker
Skrevet
Realverdien skrev (3 minutter siden):

Om ei dame ligger med en fyr, så vil hun som regel også være sammen med ham. Den 'skikkelige' fyren er altså sølvmedaljen etter mange forsøk på å få seg et forhold med menn hun har mer lyst på.

Jeg har hatt sex med mange menn fordi de var digg og ikke nødvendigvis fordi jeg ville ha et forhold med dem. ONS f eks. Man må jo gjerne bli kjent før man vet om man passer sammen, og de færreste som dater venter i 2-3 mnd med å ha sex.. 

Jeg endte opp med å gifte meg med en mann som aldri har gitt meg sommerfugler i magen. Men som fikk meg til å føle meg ønsket, elsket, trygg og begjært fra første date. Han er en fantastisk far, han er kjekk og snill. Gir meg orgasme hver eneste gang vi har sex, og nå har vi vært sammen i 14 år. Jeg er så utrolig glad for at det ble ham 🥰  Jeg ser veldig godt nå hvor krise det hadde vært om jeg hadde endt opp med en av de mer eller mindre arrogante "kjekkasene" jeg datet før. De brydde seg mest om seg selv, karrieren sin, hobbyene sine og sine egne behov. En venninne giftet seg med en slik, og de ble skilt 4 år senere. Nå er han på runde 2 med ny kone og enda flere barn. Dine barn, mine barn, steforeldre, skuffede halvsøsken, 8 sett med besteforeldre osv osv... Herregud så glad jeg er for at jeg slapp en slik marerittkarusell.

Anonymkode: 2fe33...ece

• Liker 7
Skrevet
Realverdien skrev (15 minutter siden):

Det er ikke å ligge med en mann som fører til at vi faller for ham. Det var nok litt slik for min generasjon at mange ikke hadde sex med menn før vi trodde at det kunne bli noe, men vi har da våre våre historier om menn det ikke ble noe av vi også. Det var ikke nødvendigvis mennene som dumpet oss alltid heller. 😉

En del yngre kvinner, og noen fra tidligere generasjoner, har dessuten sex kun for å ha sex, uten ønske om forhold med den mannen. 

Jeg ble forøvrig gift ut fra et slikt utgangspunkt, men det var absolutt ikke min plan. Første mann jeg skulle ha kun et seksuelt forhold til, endelig fri fra følelsen om at slikt kunne jeg ikke tillate meg som kvinne, ja han har nå vært min ektemann i 17 år. 

Så det er ikke fasit på noe egentlig. Iallefall veldig utdatert det du hevder. Mulig det var slik en gang, eller er slik noen ganger, men det er ikke slik alltid, eller generelt. 

Det er veldig ofte at kvinner absolutt ikke vil ha menn også, selv om de har hatt sex med ham. Noen ganger akkurat derfor. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2021 den 22.45):

Er det sant at jenter rir kukkarusellen til Chad fra de er 18-30 også slår de seg til ro med en beta som de bruker for stabilitet/forsørger ?

Anonymkode: 970c8...0a2

Passe sjukt at naturlige prosesser for både kvinner og menn (å ha noen forhold før man slår seg til ro) blir til «å ri kukkarusellen og slå seg til ro med en beta..». Det er så skada som det kan få blitt

Anonymkode: ec067...9c1

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Realverdien skrev (6 minutter siden):

Den 'skikkelige' fyren er altså sølvmedaljen etter mange forsøk på å få seg et forhold med menn hun har mer lyst på.

Da er i grunnen alle, både kvinner og menn, noens sølvmedalje. De fleste har sex og forhold med flere personer før de finner den de vil være sammen med resten av livet, eller ihvertfall så lenge som mulig.

Anonymkode: ef438...930

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da er i grunnen alle, både kvinner og menn, noens sølvmedalje. De fleste har sex og forhold med flere personer før de finner den de vil være sammen med resten av livet, eller ihvertfall så lenge som mulig.

Anonymkode: ef438...930

Ja, men de fleste ser på det som en læringsprosess, med tabber og feilskjær, frem mot å finne den rette. "Gullmedaljen. "

Jeg tror det er et mer vanlig syn på dette.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (2 minutter siden):

Ja, men de fleste ser på det som en læringsprosess, med tabber og feilskjær, frem mot å finne den rette. "Gullmedaljen. "

Jeg tror det er et mer vanlig syn på dette.

He, he definitivt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å koke opp sånne «teorier» i hodet sitt. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tuurn off! 

Anonymkode: 52457...f9f

DU er turn off ;)

Anonymkode: 13665...ac1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er jo dere som sier at det ikke gir dere noe

Anonymkode: 970c8...0a2

Tull og tøys. «Dere» er..? De få kvinnene du har vært borti?

Mulig de brukte det som en unnskyldning for ikke å hoppe til sengs med en bitter incel, ikke vet jeg 💁🏼‍♀️

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (9 timer siden):

Så det var… 1.

Da gjenstår det bare å høre med om 4 149 999 av Norges kvinner er enige med deg i dette.

Og jeg overlater ordet til dem…

Jeg signerer denne😎

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (9 timer siden):

Så det var… 1.

Da gjenstår det bare å høre med om 4 149 999 av Norges kvinner er enige med deg i dette.

Og jeg overlater ordet til dem…

Hvis du er veldig opptatt av dette, kan du lage en liten poll vet du ;)

• Liker 4
Skrevet
Milky skrev (På 17.7.2021 den 22.50):

Hæ?

HAHAHAHA.... HÆ??? ja... det var min første tanke også...  selv om jeg som mann faktisk utrolig nok forsto hva han mente.

Nettopp fordi jeg ALDRI hadde villet vært og heller ALDRI kommer til å bli denne "Beta'en" som det refereres til! hehe...

Men for en formulering av et enkelt spørsmål da.. hehe.. ARTIG. Mulig det var for en grunn, fordi du er smart!? ;)

AnonymBruker
Skrevet
tarantulla skrev (På 19.7.2021 den 19.29):

Jeg elsker å vaske og rydde, hater å lage mat (knekkebrød, grøt eller proteinshake til middag), kan ikke strikke. Men kan kjøre lastebil og håndtere power tools. 

Ikke rart jeg er singel.

Det spørs jo hva den du prøver å vinne hjertet til, er opptatt av. Er nok en del som hadde blitt imponert av dine skills. Kanskje du finner deg en kokk? 

Anonymkode: 5fa47...70c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Men synes du ikke at menn er litt snille som må forholde seg til dette her, da? Blir sliten, jeg. 

Anonymkode: 52457...f9f

Sliten av å høre om kjærlighet? 

Er det et liv uten du foretrekker? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Realverdien skrev (3 timer siden):

Slett ikke alltid. 

Det optimale ons er med en fyr du er tiltrukket til, men ikke betatt av. Gjerne at det er noe ved ham som gjør at du umulig kan forelske deg (ikke nødvendigvis en feil, men ulikt den typen menn du faller for. Og en du kan prate ok med, som en kollega, men der du ikke lengter etter å komme bak ordene. Sex med ham er som en nylagd pizza, akkurat det du trengte der og da, så har du glemt det. Da mitt ons heiv meg ut etter noen timers sex, tenkte jeg på sexen i etterkant, men ikke på mannen. Han var jeg ferdig med da jeg gikk ut døra. 

Jeg er mye mer tiltrukket av kjæresten min, enn et ons. Han fenger på så mange plan. Jeg er nysgjerrig på ham, tenker på ham, vil gjøre det godt for ham hver dag. Sex med ham er som å våkne opp om morgenen, spise jordbær og drikke kaffe, ta lekre smørbrød og ferskpressa appelsinjus til lunsj og fortsette med en eksklusiv treretters til middag, og spise ost og druer til kvelds. Og så fortsette med det samme neste gang. Han skjønner meg og jeg skjønner han, han liker meg når jeg er teit, han spiller ikke spill, tryggheta mellom oss er sexy og gjør at jeg slipper meg løs seksuelt og emosjonelt. 

Jeg har aldri data en skikkelig fyr som noen erstatning for hunken man ikke fikk.... Ja, det finnes enkelte damer som gjør det, de er enten ustabile dramaqueens eller forsagte mus som ikke tør skaffe seg det de vil ha. Resten elsker ofte fyrene de er med, uansett om de er stabile, pålitelige, vimsete, kjekke, spennende eller kreative. Heldigvis synes ikke alle at de samme folkene er finest. Eller de samme egenskapene er flottest. Jeg har venninner med menn som virker altfor ville og ustabile for meg, og venninner med menn som jeg synes er hyggelige, men ikke sexy i det hele tatt. Men jeg ser jo at de liker mennene sine. Vi damer har ulik smak.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Slett ikke alltid. 

Det optimale ons er med en fyr du er tiltrukket til, men ikke betatt av. Gjerne at det er noe ved ham som gjør at du umulig kan forelske deg (ikke nødvendigvis en feil, men ulikt den typen menn du faller for. Og en du kan prate ok med, som en kollega, men der du ikke lengter etter å komme bak ordene. Sex med ham er som en nylagd pizza, akkurat det du trengte der og da, så har du glemt det. Da mitt ons heiv meg ut etter noen timers sex, tenkte jeg på sexen i etterkant, men ikke på mannen. Han var jeg ferdig med da jeg gikk ut døra. 

Jeg er mye mer tiltrukket av kjæresten min, enn et ons. Han fenger på så mange plan. Jeg er nysgjerrig på ham, tenker på ham, vil gjøre det godt for ham hver dag. Sex med ham er som å våkne opp om morgenen, spise jordbær og drikke kaffe, ta lekre smørbrød og ferskpressa appelsinjus til lunsj og fortsette med en eksklusiv treretters til middag, og spise ost og druer til kvelds. Og så fortsette med det samme neste gang. Han skjønner meg og jeg skjønner han, han liker meg når jeg er teit, han spiller ikke spill, tryggheta mellom oss er sexy og gjør at jeg slipper meg løs seksuelt og emosjonelt. 

Jeg har aldri data en skikkelig fyr som noen erstatning for hunken man ikke fikk.... Ja, det finnes enkelte damer som gjør det, de er enten ustabile dramaqueens eller forsagte mus som ikke tør skaffe seg det de vil ha. Resten elsker ofte fyrene de er med, uansett om de er stabile, pålitelige, vimsete, kjekke, spennende eller kreative. Heldigvis synes ikke alle at de samme folkene er finest. Eller de samme egenskapene er flottest. Jeg har venninner med menn som virker altfor ville og ustabile for meg, og venninner med menn som jeg synes er hyggelige, men ikke sexy i det hele tatt. Men jeg ser jo at de liker mennene sine. Vi damer har ulik smak.

Nå kan ikke jeg skryte på meg så mange ons, for jeg var for feig til å våge slikt, selv om jeg hadde lyst. Jeg er en av de kvinner som ikke forstår dette med at menn sier at det er så lett for kvinner å få sex, for jeg ble utsatt for et overgrep da jeg var ung, og å kunne få sex , ja det kunne jeg sikkert, men jeg våget jo ikke. 

De fleste menn jeg kjenner har hatt sex med flere enn både meg og nærmeste venninner, for kamerater kunne liksom bare ha det, ikke være redde for noe. Selv venninner som ikke hadde opplevd overgrep var for redde til å bare ha uforpliktende sex. Venninner ble også påvirket av det som skjedde meg. Ble veldig forsiktige. Restriktive.

Så jeg kan ikke si så mye angående uforpliktende sex, men angående hvem jeg og venninner har endt opp med, så er det den vi ønsket og elsker. Den vi lette etter. 

Så er det jo som du sier, vi er svært ulike vi kvinner, og vi har valgt svært ulikt. Den store kjærligheten til mine venninner, som absolutt ikke var en de tok til takke med, men den de hadde lengtet etter å finne, og mitt valg, også den jeg endelig fant, etter noen feile, de er helt ulike typer menn. Jeg synes ikke engang mennene til mine venninner er tiltrekkende. De vekker ingenting slikt i meg. Samme er det sikkert omvendt også, at de ikke ser det jeg ser i min mann. 

Det er ikke en type menn vi har valgt, og de var på ingen måte de vi tok til takke med. Vi er med de mennene vi lengtet etter å finne, og til slutt fant. Jeg kjenner ingen som tok til takke med en mann, fordi de ikke fikk den de ville ha. Jeg har fulgt alle venninner gjennom prosessen med å treffe feile menn, og så forelske seg i den de giftet seg med. 

Hadde det vært slik at kvinner generelt tok til takke med, og egentlig ville ha andre, så burde det iallefall vært en og annen slik situasjon man som kvinne visste om. 

Det er bare tull, disse teorier om at vi knuller alfaer og gifter oss med betaer. Mennene det ikke ble noe av er historie fordi de ikke var rett. 

Det finnes ikke en mann i min fortid som jeg heller ville hatt enn min mann, om jeg så enn fikk noen millioner for å bytte. De er jeg jo bare absolutt ferdig med. Det er gode årsaker til at det ikke ble dem.

Anonymkode: 1bbad...0e1

• Liker 5
Skrevet (endret)
Trolltunge skrev (11 timer siden):

Det må nok være en bra mann for at vi skal falle for mannen. Det hjelper imidlertid lite at det er en bra mann om vi ikke også faller for ham.

Vi leter etter bra mann som vi også forelsker oss i, og som forelsker seg i oss. Dette er så selvfølgelig for oss kvinner at det er mulig vi ikke nevner at det ikke holder at mannen er bra. Er det ikke kjærlighet er det ikke riktig mann, selv om han er en bra mann. 

Så er det forøvrig slik at om det viser det seg at han ikke er en bra mann, egentlig, etter at vi forelsket oss, så holder vi som regel på ham for lenge, i  håp om at han kan bli en bra mann likevel, men stort sett ender slikt med brudd. For vi vil ha både bra mann og bra forhold, med gjensidig omtanke og respekt. Kjærlighet. 

Nå vet ikke jeg om du i fullt alvor tolker frasen "finne seg en bra mann" til at dette ikke skal være kar du også faktisk faller for… eller hvor en slik tolkning kommer fra.

Men for å bare polere bort denne helt unødvendige friksjonen fra samtalen:

La oss nå for rent pedagogiske formål forenkle det hele til å finne seg en bra mann som du faller for, og altså ikke en mann som ikke er bra, heller ikke en mann som er bra men som du ikke faller for, og ikke på noe annet vis er en vilkårlig utvalgt mann du blir "tvangsutplassert" hos på tross av at han mangler det du vil ha.

Hvis vi så i tillegg prøver å legge godviljen til, utviser litt skjønn og lar være å lete med mikroskop etter ett eller annen mulig retorisk smutthull vi fortsatt kan kverulere om… tror du vi da kan legge akkurat dette punktet bak oss og komme videre til det som faktisk er poenget i det jeg skriver?

Er du uenig i at kvinners såkalte "seksuelle frigjøring" har gjort det lett for attraktive menn å få det de vil ha uten å måtte forplikte seg?

Er du uenig i at dette har gjort det vanskeligere for kvinner generelt å lande seg en mann de finner attraktiv for et forpliktende forhold?

Er du uenig i at muligheten til å bare droppe en kvinne som ikke vil vil ligge med ham for annen en som er villig har bidratt til økt liggepress for kvinner?

Var det dette dere ville oppnå ved å "seksuelt frigjøres", og er dette i det hele tatt "frigjørende"…?

Endret av ClausSaus
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å koke opp sånne «teorier» i hodet sitt. 

Har ikke lest hele tråden, men slike teorier bunner i rein logikk og tall.

Altså 82% av damene på tinder har suksess. Kun 16% av gutta. Dvs at at damene står i kø utenfor de samme soveromsdørene. 

Prosenten er den samme ute på byen, de samme 15-20% av gutta har all tilfeldig sex.

De som ikke har suksess i ser dette mønsteret selvfølgelig. Så er man en av de "bra" guttene, men ikke de med høy selvtillit eller flott utseende. Så har de i praksis sittet på benken og ventet på at dama skal slå seg til ro. For det er ikke nok "Chad" til alle. Når det aldri ble noe langsiktig, og de er ferdige med kukkarusellen,  så må de gå for det trygge andrevalget for å stifte familie.

Så det er forsåvidt ingen teori, men observert oppførsel og rein matte.

Er nok veldig mange menn som er gift og har barn med ei dame som gikk på rundgang. Hun har 25+ partnere, han 2-3. Kvinner vil si han vant tilslutt, mange menn tenker nok at han endte opp med henne toppgutta bare ville tømme seg i og hun måtte justere siktet.

Det finnes mange alternative forklaringsmodeller her, men kokt ned så er dette essensen.

Anonymkode: 985b2...385

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...