Helgeline Skrevet 6. juli 2021 #121 Skrevet 6. juli 2021 Anciol skrev (1 minutt siden): Har dere tenkt over at kanskje TS er sliten når hun er gravid og har to andre barn og ta seg av?? Ps TS : anmeld naboen for sjikane og løgner! Så langt er det bare jeg og du som har tenkt det. Ganske utrolig. Viser bare hvor sykt lite livserfaring folk har her inne. Skrev lenger oppe at det er ganske krevende å slippe ut en treåring for å «leke med andre barn» mens man går gravid OG har en baby. Det er jo ikke slik at en treåring kan være ute uten tilsyn. Skjønner godt at ts løser det ved å dra til besteforeldre, der hun får litt hjelp. Tenk om naboen kunne ha tilbudt seg å hjelpe ts i st for å melde bekymring til BV? Men det sitter vel langt inne. Enklere å melde bekymring til en offentlig instans… 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #122 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg tror ikke de fleste som bor på gårder holder seg innendørs med gardinene for mesteparten av tiden. Dessuten har bygder også flere mennesker altså. De fleste mennesker i Norge er en del av samfunnet, og lever ikke fullstendig isolert på vidda uten post, lege, naboer, butikk osv. Anonymkode: 3ae80...659 Bor man et sted det er 2 km til nærmeste nabo er sannsynligvis gardiner helt overflødige. Grunnen til at jeg brukte dette som eksempel, var at enkelte i tråden åpenbart mener det er omsorgssvikt at det eldste barnet ikke leker med andre barn på fritiden. Det er veldig rart at enkelte tenker at utradisjonelle valg, eller at noen velger noe annet en dem selv, er noe som må meldes barnevernet. I denne tråden står det at det eldste barnet går i barnehagen, og at de omgås familie. Man kan da være en del av samfunnet selv om man ikke omgås naboene sine? Jeg hilser på naboene mine, men jeg omgås dem ikke. Anonymkode: cab6a...0c9 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #123 Skrevet 6. juli 2021 Er du ikke norsk? Det er best å være sammen med andre barn med samme kultur. Ikke alle norske skjønner at mennesker har forskjellig kultur. Anonymkode: 1643b...c68 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #124 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du ikke norsk? Det er best å være sammen med andre barn med samme kultur. Ikke alle norske skjønner at mennesker har forskjellig kultur. Anonymkode: 1643b...c68 Enig. De nordmennene det gjelder bør slutte å være så jævla trangsynte. hilsen en annen nordmann. Anonymkode: dddb6...69e 3
Gjest Acer Skrevet 6. juli 2021 #125 Skrevet 6. juli 2021 Helgeline skrev (2 minutter siden): Så langt er det bare jeg og du som har tenkt det. Ganske utrolig. Viser bare hvor sykt lite livserfaring folk har her inne. Skrev lenger oppe at det er ganske krevende å slippe ut en treåring for å «leke med andre barn» mens man går gravid OG har en baby. Det er jo ikke slik at en treåring kan være ute uten tilsyn. Skjønner godt at ts løser det ved å dra til besteforeldre, der hun får litt hjelp. Tenk om naboen kunne ha tilbudt seg å hjelpe ts i st for å melde bekymring til BV? Men det sitter vel langt inne. Enklere å melde bekymring til en offentlig instans… Ja, hvorfor et det ingen av naboene som heller har tilbudt seg å hjelpe TS fremfor å sende bekymringsmelding. ?
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #126 Skrevet 6. juli 2021 Skybe skrev (Akkurat nå): Ja, hvorfor et det ingen av naboene som heller har tilbudt seg å hjelpe TS fremfor å sende bekymringsmelding. ? Ikke meg du siterer, men folk her til lands er forferdelig feige og har tydeligvis fått det for seg at naboer mest sannsynlig livsfarlige og derfor bør de overlate det de «bekymrer» seg over til det offentlige. Anonymkode: dddb6...69e 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #127 Skrevet 6. juli 2021 Skybe skrev (17 minutter siden): Ja, ein kan saktens undre seg over hvordan mange familier med store barneflokker overlevde før som budde på holmer, og skjær, og fjellknauser. rundt om i Norge utan barneværnet. Barnas lekplass var i fjæresteinene, og i robåter før livbeltet for barn vart produsert. Tidligere kjørte ein rundt på bilferier med bilen full av barn, og det før bilbelte sin tid. Rart vi overlevde ! Det var veldig mange barn som døde på den tiden. Det var mange barn som døde i trafikken før det kom krav om bilbeltet. Det var faktisk ikke alle som overlevde. Anonymkode: b016c...4e8 17
GammelKaktus Skrevet 6. juli 2021 #128 Skrevet 6. juli 2021 Uff jeg er glad jeg er ikke skal ha flere barn. Hvis det er bekymringsverdig at gardinene er foran vinduet og at en ikke liker naboungene så er det ikke lett å være småbarnsmamma i dag altså. Man kommer uansett ikke langt med en slik bekymringsmelding. Det blir en påkjenning for familien og det sløser vekk ressurser men man kommer ingen vei. 6
Gjest Acer Skrevet 6. juli 2021 #129 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var veldig mange barn som døde på den tiden. Det var mange barn som døde i trafikken før det kom krav om bilbeltet. Det var faktisk ikke alle som overlevde. Anonymkode: b016c...4e8 Har du noen statestikk å forholde deg til her ?
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #130 Skrevet 6. juli 2021 Skybe skrev (1 minutt siden): Har du noen statestikk å forholde deg til her ? Ja, det er bare å google antall barn som døde i trafikken før sammenlignet med nå. Anonymkode: b016c...4e8 7
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #131 Skrevet 6. juli 2021 On 7/5/2021 at 5:38 PM, AnonymBruker said: og det hender jo vi drar ut, da drar vi til besteforeldrene på fars side og spiser middag og kaffe der. Og reiser hjem rundt 21 tiden på kvelden. Det sendte også nabo bekymring på. Men jeg har ofte barnet hjemme fra barnehage da jeg syntes det er hyggelig, og da blir det jo ikke like rutinert som om hun hadde vært i barnehage. syntes det er utrolig kjipt at de har sendt bekymring på meg. Er dette liksom noe grunnlag. Elsker jo barna mine og ville ikke vært slem mot de. Anonymkode: adcf0...f81 Herregud de har ingen grun til og sende bekymringsmelding da om dere er ute med barna deres. Om de melder bekymringsmelding Bassert på at dere ikke ønsker og være rundt de så er det jo de det er noe feil med?! Kanskje du skal fortelle din side av saken til bv da og fortelle de at du er ute ofte med barna og om du har vitner som også kan si at du ofte er ute med barna fks besteforeldrene og om de går I bhg kan jo de som jobber der også fortelle bv at alt egenklig er helt greit om det er det? Jeg tror ikke nabo kommer så langt med dette. Dette kan jo slå tilbake på den også om de bare ønsker og havne seg Fordi dere ikke liker hverandre.. meld den tilbake til bv😉 de må jo være psykiske ustabile son holder på slikt bare Fordi du ikke ønsker at dine barn skal leke med den sitt barn. Anonymkode: 6427e...c25
Gjest Acer Skrevet 6. juli 2021 #132 Skrevet 6. juli 2021 (endret) Barna er blitt de største offer for en sentralisiringspolitikk som er blitt ført i mange år, og rett og slett barnefientleg. Når kommunene skal spare er det først fremst nedlegging av skolene som står høyest på prioriteringslista. Stadig flere barn blir presset saman på en buss til / fra skolene og lekeplasser / uteområder må vike for flere boligblokker. Barnetallene synker som ein stein mange steder, og om noen 10 år er Nordmenn i mindretall. Hvor var barneværnet når vedtaket om at bygdeskulen skulle nedlegges blei fattet, og stadig flere barn blir presset saman i en buss m/ ståplass til / fra skolen. Eller barn blir tvungetå færdes på sterkt trafikkerte vegstrkn, til / fra skolene. Endret 6. juli 2021 av Skybe
Gjest Acer Skrevet 6. juli 2021 #133 Skrevet 6. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er bare å google antall barn som døde i trafikken før sammenlignet med nå. Anonymkode: b016c...4e8 Endret 6. juli 2021 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #134 Skrevet 7. juli 2021 Høres muffins ut hadde antageligvis sendt selv en bekymrings melding. La barnet leke ute! Og ha barne I barnehagen er bra for ungen, og går dere ikke vogn turer? Høres ut som dere er alt for isolert ja! Enig med nabo.. Anonymkode: 99cb4...332 10
Gjest Vintermorgen Skrevet 7. juli 2021 #135 Skrevet 7. juli 2021 Ryddet for brukerangrep og spekulasjoner. Vintermorgen, mod
Anonymous 91 Skrevet 7. juli 2021 #136 Skrevet 7. juli 2021 Barnet ditt har ikke vondt av å være ute å leke med nabobarna. Grunnlaget ditt er for tynt. Hva gjør til at du ikke liker naboen? Har du i det hele tatt prøvd å bli kjent med dem? 7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #137 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Spesielt å anta at folk har noe å skjule bare fordi de ikke ønsker at andre kan se rett inn. «Folk flest» står nok ikke og stirrer inn gjennom vinduer, men uoppdragne unger kan gjerne finne på å gjøre det. Anonymkode: cab6a...0c9 Det er ikke bare det at gardinene er trukket for. Eldste barnet får ikke lov til å leke med andre barn. Det får ikke gå ut i det hele tatt. Det sitter inne hele dagen stengt bak tykke gardiner. Hun har også tatt barnet utav barnehagen. Jeg lurer oppriktig på hvor ts har blitt av i denne tråden jeg... Anonymkode: f9d6f...4c1 13
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #138 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke bare det at gardinene er trukket for. Eldste barnet får ikke lov til å leke med andre barn. Det får ikke gå ut i det hele tatt. Det sitter inne hele dagen stengt bak tykke gardiner. Hun har også tatt barnet utav barnehagen. Jeg lurer oppriktig på hvor ts har blitt av i denne tråden jeg... Anonymkode: f9d6f...4c1 Det står at hun av og til har barnet hjemme fra barnehagen, ikke at barnet er tatt ut av barnehagen permanent. Jeg kan heller ikke se at tykkelsen på gardinene er nevnt noe sted. Ts har neppe mørkleggingsgardiner i samtlige vinduer slik at familien sitter i mørket hele døgnet. Anonymkode: cab6a...0c9 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #139 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Spesielt å anta at folk har noe å skjule bare fordi de ikke ønsker at andre kan se rett inn. «Folk flest» står nok ikke og stirrer inn gjennom vinduer, men uoppdragne unger kan gjerne finne på å gjøre det. Anonymkode: cab6a...0c9 Jeg går ofte å speiler meg i vinduer 🤓 Så da hender det at jeg ser rett inn til folk. Liker best når de har gardiner eller sånne plise-greier, blir bedre speil da - og mindre kleint, for man slipper å plutselig møte blikket til de som bor der inne. Anonymkode: 7348e...fbe 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #140 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke bare det at gardinene er trukket for. Eldste barnet får ikke lov til å leke med andre barn. Det får ikke gå ut i det hele tatt. Det sitter inne hele dagen stengt bak tykke gardiner. Hun har også tatt barnet utav barnehagen. Jeg lurer oppriktig på hvor ts har blitt av i denne tråden jeg... Anonymkode: f9d6f...4c1 Hæ, hvor fikk du all den informasjonen fra? Hun har barnet hjemme av og til og det står ingenting om at de sitter gjemt bak tykke gardiner dagen lang? Det der var et prakteksempel på hvordan en historie forandrer seg .. Skummelt. Anonymkode: 7348e...fbe 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå