AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #61 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er vel ikke lovpålagt å dra på stranda? Ikke alle liker overbefolkede strender og masse leven, eller har strender i nærheten. Ærlig talt. Anonymkode: 6a2a5...31e Jeg har da ikke skrevet at det er lovpålagt , men det høres veldig rart ut at en 3 åring er så mye inne . Om en ikke går på stranden nødvendigvis, men som en annen skrev her, og ha et plaskebasseng i hagen eller lignende. Anonymkode: 6fe96...7a3 9
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #62 Skrevet 5. juli 2021 Det er jo grunn til bekymring om det bor 2, snart 3 barn innestengt, bak gardiner døgnet rundt! Hva slags stimuli får de? Hva gjør dere i løpet av dagen? Hvordan blir de sosialisert? Det å ikke ha rutiner på bhg er heller ikke bra, da vil ikke barnet komme naturlig inn i samspill og relasjoner. Anonymkode: e4146...fbf 34
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #63 Skrevet 5. juli 2021 Har ikke lest igjennom alle svarene. Men til TS , hvordan vet du at det er en nabo som er meldt i fra? Føler jeg har lest dette før. Er du naboen kanskje som har meldt i fra til bv om denne damen med barna som er inne hele dagen med gardinene trukket for? Anonymkode: f0c12...04b 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #64 Skrevet 5. juli 2021 Det høres ut som du har behov for veiledning. Har naboen fortalt deg at hn har sendt bekymringsmelding, eller har du vært i møte med barnevernet? Hva sa i så fall de da? Anonymkode: 67672...e84 7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #65 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nabo sendte bekymringsmelding fordi vi er inne hele tiden, og «virker» isolerte. Vi har gardinene for hele tiden, men det er jo pga vi bor med 4 firemannsboliger rundt oss, og barn som løpet forbi vinduene. Vi har alt lukket også, men jo har en air cooler, hadde vi åpnet ting så hadde jo ikke det blitt noe kaldt. Har en som er 3.5 og en baby på 9mnd, også har jeg en i magen 5 måneder på vei. Så orker jo ikke all verdens heller. Er ofte nabo barna ønsker å leke med eldste, men jeg liker ikke naboene noe særlig, så vil ikke det. Og det må vell være lov. Så vi trives inne, og det hender jo vi drar ut, da drar vi til besteforeldrene på fars side og spiser middag og kaffe der. Og reiser hjem rundt 21 tiden på kvelden. Det sendte også nabo bekymring på. Men jeg har ofte barnet hjemme fra barnehage da jeg syntes det er hyggelig, og da blir det jo ikke like rutinert som om hun hadde vært i barnehage. syntes det er utrolig kjipt at de har sendt bekymring på meg. Er dette liksom noe grunnlag. Elsker jo barna mine og ville ikke vært slem mot de. Anonymkode: adcf0...f81 Ts. Jeg skjønner bekymringen. Det er sommer - barna trenger luft, barna trenger lek - selv om du ikke liker naboungen. Liker ikke alle barna mine leker med heller, men de trenger stimuli! Nå er det også sommer og varmt, jeg er ute dagen lang med barna, så går vi inn når det er leggetid. Dette velger de faktisk helt selv, ute er gøy! Hadde vi vært inne en hel dag (feks 8-16). Hjelpe meg, de hadde blitt gale! La de få frisk luft ! Anonymkode: e9b5e...9d1 10
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #66 Skrevet 6. juli 2021 Det at du ikke liker naboen er vel ingen grunn til at barna ikke kan leke sammen? Hva gjør dere inne hele dagen da? Høres veldig rart å sitte inne hele dagen om sommeren. Om du er sliten burde eldste iallfall få være i barnehagen… Barna dine bør få være ute. Gå turer, plukke blomster, plaske i basseng eller på stranden. Hele historien skurrer… Anonymkode: d97c3...766 9
sommermor Skrevet 6. juli 2021 #67 Skrevet 6. juli 2021 Skybe skrev (13 timer siden): Å sende bekymringsmeldinger er en uting. Folk må forstå at bekyringsmelding øydelegger husfreden til folk, så like greitt å avskaffe den ordningen. Hvorfor bry seg med andre ? Sendte sjølv bekymringsmelding til mattilsynet om at eg hadde misstanke om at naboens hund ikkje hadde det så bra. Misstankte at eier reiste bort over flere dager med hunden innelåst i bur, og fekk andre til å gji den mat på kveldstid. Ellers registrert at eier slipper hunden løs ut ved midnatt, og den gjør sitt fornøda der det passer seg. Har ellers aldri registrert at eier tar hunden med ut på lufteturer. Hundeier fekk omsider besøk fra Mattilsynet i følge m/ (politiet av uviss grunn). Hundeier fekk greie på hvem adressaten av bekymringsmeldingen var, og blei "lyn forbanna". Konklusjon: Kommer aldri mer til å bry meg. Bekymringsmeldinger må aldri bli avskaffet. Det kan derimot være med å redde liv for barn og ungdom. 20
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #68 Skrevet 6. juli 2021 Alt man skal melde om. Selv har vi vært endel inne pga at ungen har vært syk. Skal man bli meldt for det da, fordi man ikke spretter rundt omkring når man er syk i en uke… Anonymkode: 48c46...32d 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #69 Skrevet 6. juli 2021 Gjenferdet skrev (11 timer siden): Greit at det er rart å ikke like naboungene, men er det grunn for å melde til barnevernet hvis det ikke mistenkes rus, omsorgssvikt, alvorlig psykiatri eller fysisk, psykisk eller seksuelt misbruk? Ikke rart at barnevernet mangler ressurser når folk melder for sånne ting… Hvis man lukker seg inne slik ts beskriver, så kan det skyldes både rus,omsorgssvikt, alvorlig psykiatri, fysisk, psykisk og seksuelt misbruk mm. Så det er flott at noen tar ansvar og sender inn en bekymringsmelding. Anonymkode: 2c047...cd1 28
Gjest BethD Skrevet 6. juli 2021 #70 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Alt man skal melde om. Selv har vi vært endel inne pga at ungen har vært syk. Skal man bli meldt for det da, fordi man ikke spretter rundt omkring når man er syk i en uke… Anonymkode: 48c46...32d Det er vel gjerne forskjell her? Tror du ikke? På deg som har vært syk i en uke kontra noen som har gardinene for,aldri er ute,nekter ungene å leke med naboene, inne på sommerdager osv.
Stargaze Skrevet 6. juli 2021 #71 Skrevet 6. juli 2021 Ofte hjemme fra barnehagen, lite sosialisering/lek utenom besøk hos besteforeldre, alt lukket og låst. Hadde nok vurdert en melding jeg også om jeg var naboen din. Er du ikke redd for at 3.5 -åringen blir hengende etter sosialt? Hva gjør denne 3.5 åringen når hen er inne hele dagen? Hadde nok også tenkt at du hadde nok med de to du har, og at dette kommer til å forverres når nr.3 kommer. Man har et ansvar for at barn er i aktivitet, får utviklet seg sosialt og motorisk, får frisk luft. Synes det virker bekymringsfullt. Min ærlige mening. 25
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #72 Skrevet 6. juli 2021 Er dere utlendinger? Anonymkode: 69517...f37 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #73 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Uhm håper du tuller!! Mener du alvorlig talt at det ikke er sunt for barn å få være hjemme fra barnehagen av og til? Folk som melder naboene til barnevernet fordi de har gardinene nede har for lite å holde på med på fritiden sin. TS høres ut som en VELDIG flink mamma som orker å la barnet være hjemme fra barnehagen når hun har en på 9 måneder og i tillegg er gravid! Jeg mister troen på menneskeheten av å lese svar fra folk på kvinneguiden. Anonymkode: c9f4d...3a1 Det kan være sunt å være hjemme fra barnehagen av og til, men ikke at man de dagene snur døgnet til barnet. Anonymkode: 4d2cb...c00 8
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #74 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan være sunt å være hjemme fra barnehagen av og til, men ikke at man de dagene snur døgnet til barnet. Anonymkode: 4d2cb...c00 Hvem har skrevet at hun snur døgnet til barnet? At de kommer senere hjem av og til spiller vel ingen rolle? Ingenting av dette har uansett noe med omsorgssvikt å gjøre, og barnevernet er der for å hjelpe barn som blir utsatt for omsorgssvikt. Folk som driver å melder foreldre til barnevernet for teite ting som dette ødelegger faktisk bare. Barnevernet har ikke ubegrenset med ressurser, og sånne saker som dette gjør at de må bruke tid og ressurser på idiotiske ting fremfor å hjelpe de barna som faktisk trenger det. Anonymkode: c9f4d...3a1 8
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #75 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvem har skrevet at hun snur døgnet til barnet? At de kommer senere hjem av og til spiller vel ingen rolle? Ingenting av dette har uansett noe med omsorgssvikt å gjøre, og barnevernet er der for å hjelpe barn som blir utsatt for omsorgssvikt. Folk som driver å melder foreldre til barnevernet for teite ting som dette ødelegger faktisk bare. Barnevernet har ikke ubegrenset med ressurser, og sånne saker som dette gjør at de må bruke tid og ressurser på idiotiske ting fremfor å hjelpe de barna som faktisk trenger det. Anonymkode: c9f4d...3a1 Hun sier jo selv at de kommer sent hjem fra foreldrene, derfor sender hun ikke barnet i barnehage dagen etter. Da tuller hun jo med barnets soverutiner. Jeg ville mistenkt omsorgssvikt av opplysningene jeg får i hi. Anonymkode: 4d2cb...c00 12
Realverdien Skrevet 6. juli 2021 #76 Skrevet 6. juli 2021 theTitanic skrev (15 timer siden): Synges det er bekymringsverdig med 3,5 åring som er inne hele tiden. Stakkars Ikke i Coronaen vel? Er jo bare for TS å si at hun er bekymret for Corona nå som hun er gravid. Derfor holder de seg for seg selv. Så forsvinner problemet. Hadde nok flyttet om naboene drev å meldte BV om meg, dog. Tipper det ligger mer under for en slik melding. 4
Gjest theTitanic Skrevet 6. juli 2021 #77 Skrevet 6. juli 2021 Realverdien skrev (1 minutt siden): Ikke i Coronaen vel? Er jo bare for TS å si at hun er bekymret for Corona nå som hun er gravid. Derfor holder de seg for seg selv. Så forsvinner problemet. Hadde nok flyttet om naboene drev å meldte BV om meg, dog. Tipper det ligger mer under for en slik melding. Sier ikke at man skal sende bekymringsmeldinger i utide. Personlig har jeg aldri sendt en. Selv om jeg syntes det er bekymringsverdig at en 3,5 åring alltid er inne. Frisk luft og aktivitet er ikke skadelig selv om det er aldri så mye corona.
Helgeline Skrevet 6. juli 2021 #78 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hun sier jo selv at de kommer sent hjem fra foreldrene, derfor sender hun ikke barnet i barnehage dagen etter. Da tuller hun jo med barnets soverutiner. Jeg ville mistenkt omsorgssvikt av opplysningene jeg får i hi. Anonymkode: 4d2cb...c00 Det er ikke en barnevernssak å forskyve leggetiden til en treåring med en time eller to. Det er mange foreldre som jobber turnus, og barnas leggetid blir noe forskøvet av og til. Det er ikke omsorgssvikt, selv om du mener det. Når det er sagt, stusser jeg også på at ts ikke lar eldste leke med nabobarna. Men mange av oss har blitt litt «folkstøgge» pga korona. En treåring er jo dessuten ganske liten, og ikke noe du bare sender ut for å leke uten tilsyn. Skjønner ts at hun som gravid og med en liten baby føler det tryggest å ha kontroll på hen, inne. Å kjøre tur til besteforeldre og leke der høres innafor ut. Et barn som går i barnehage blir sosialisert uansett. Det er sikkert gode grunner for at ts lukker vinduer og drar gardinene for, har sånn AC-anlegg selv og det virker ikke med åpne vinduer, men når hun i tillegg har gardinene trukket for 24/7, gir det litt psykiatri-vibber. 9
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #79 Skrevet 6. juli 2021 Helgeline skrev (Akkurat nå): Det er ikke en barnevernssak å forskyve leggetiden til en treåring med en time eller to. Det er mange foreldre som jobber turnus, og barnas leggetid blir noe forskøvet av og til. Det er ikke omsorgssvikt, selv om du mener det. Når det er sagt, stusser jeg også på at ts ikke lar eldste leke med nabobarna. Men mange av oss har blitt litt «folkstøgge» pga korona. En treåring er jo dessuten ganske liten, og ikke noe du bare sender ut for å leke uten tilsyn. Skjønner ts at hun som gravid og med en liten baby føler det tryggest å ha kontroll på hen, inne. Å kjøre tur til besteforeldre og leke der høres innafor ut. Et barn som går i barnehage blir sosialisert uansett. Det er sikkert gode grunner for at ts lukker vinduer og drar gardinene for, har sånn AC-anlegg selv og det virker ikke med åpne vinduer, men når hun i tillegg har gardinene trukket for 24/7, gir det litt psykiatri-vibber. Nei ikke i seg selv, men når de ikke går ut av huset (bortsett fra besøke besteforeldre på kvelden) og ikke lar barnet leke med andre barn på fritiden, så danner det seg jo et bilde av en ikke så sunn familiesituasjon. Anonymkode: 4d2cb...c00 12
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #80 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Drar dere ikke på stranden med eldste nå som det er så fint og varmt? Anonymkode: 6fe96...7a3 Å ligge som sild i tønne på en klam strand midt i corona tiden med den fjerde smittebølgen på gang...? Anonymkode: 6a2e6...090 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå