Gå til innhold

Nabo sendt bekymringsmelding

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, vi eier faktisk ikke barna våre. De må få ha sine egne venner som de velger seg. De er egne individer. 

Anonymkode: f2c48...7d0

Kan være gode grunner til at ts ikke liker barna, for alt vi vet så er de lite snille med hennes barn.

Anonymkode: dddb6...69e

• Liker 10
Skrevet

Det høres ut som om den bekymringsmeldingen var på sin plass. 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, vi eier faktisk ikke barna våre. De må få ha sine egne venner som de velger seg. De er egne individer. 

Anonymkode: f2c48...7d0

Jeg tror ikke du er så ignorant. Med liker mener man selvfølgelig ikke bare liker men naboer som ikke er skikket til å omgås med. 

Anonymkode: 741f5...ca5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er ganske bekymringsfullt at et barn på 3.5 år ikke får lov til å leke ute med andre barn😳

Har du angstproblemer som gjør at du trekker deg unna folk?

Anonymkode: d0c65...8b8

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror corona og isolasjon generelt, måten folk har levd har gjort noe med folk og det å komme ut for noen tar tid. Alle er ikke like. Og å plutselig sende bekymringsmelding og gjøre folk til usikket er råttent gjort. 

• Liker 8
Skrevet (endret)

Er dere voksne hyggelige mot naboene? Hilser dere når dere møtes? Som dere nødvendigvis må når dere bor tett? Er dere virkelig bare inne hele tiden? Du vil oppdage at barna er mye lettere å hanskes med når dere er ute bare en liten time hver dag.  Ikke fordi det er obligatorisk for alle å være mye ute, men fordi det er bra for både voksne  og barn å lufte seg litt hver dag.  

Jeg synes heller ikke at man på død og liv må leve store deler av livet utendørs, men her er det virkelig dratt andre veien. Ikke dagslys, ikke ute, bare ut i bilen. Barn trenger å utfordres motorisk, også utendørs. Planlegge, sammen med barnehagen? Hvilke dager skal barnet være i barnehagen. Nei, barnehage er ikke obligatorisk, men tenk på hvor uforutsigbart det blir for det eldste barnet. Kan det være en ide å ha faste dager i barnehagen?  Det er faktisk begrenset hvor stimulerende et inneliv med en 13 mnd gammel søster/bror og en nyfødt  baby er for et barn på nesten 4 år. Håper det mellomste barnet får begynne i barnehage når babyen kommer. Eller frister kontantstøtten mer?

Med snart tre barn under fire år, tenker jeg at noen konsultasjoner med veiledning ville  ville være en god ide. Hvor er far, forresten?

Endret av Olsen
rettelser, liten tilføyelse
  • Liker 12
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du liker ikke naboene, så derfor får ikke barnet leke med ungene deres?

Det er et eller annet som skurrer her. 

Anonymkode: 5fe3e...e45

Greit at det er rart å ikke like naboungene, men er det grunn for å melde til barnevernet hvis det ikke mistenkes rus, omsorgssvikt, alvorlig psykiatri eller fysisk, psykisk eller seksuelt misbruk? Ikke rart at barnevernet mangler ressurser når folk melder for sånne ting… 

Endret av Gjenferdet
  • Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I Norge er folk besatt av å være ute. Alt annet er mistenksomt og grenser til omsorgssvikt.

Besatt og besatt. Noen er nok det. Men nå er det slik at det finnes mye god læring i å leke ute som man ikke får ved å være inne, men man trenger ikke opp på de høyeste fjellene for det, det holder med lekeplasser og en oppdagelsestur i nærmiljøet for de yngste, kanskje et lite skogholt også.

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ville du latt ditt barn leke hos folk du ikke likte?

Kommer an på hvorfor jeg ikke liker dem, men det er helt greit at de kan leke ute eller inne hos meg sammen. Da kunne jeg holdt et øye med dem og sett hvordan det gikk.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nabo sendte bekymringsmelding fordi vi er inne hele tiden, og «virker» isolerte. Vi har gardinene for hele tiden, men det er jo pga vi bor med 4 firemannsboliger rundt oss, og barn som løpet forbi vinduene. Vi har alt lukket også, men jo har en air cooler, hadde vi åpnet ting så hadde jo ikke det blitt noe kaldt. Har en som er 3.5 og en baby på 9mnd, også har jeg en i magen 5 måneder på vei. Så orker jo ikke all verdens heller. Er ofte nabo barna ønsker å leke med eldste, men jeg liker ikke naboene noe særlig, så vil ikke det. Og det må vell være lov. Så vi trives inne, og det hender jo vi drar ut, da drar vi til besteforeldrene på fars side og spiser middag og kaffe der. Og reiser hjem rundt 21 tiden på kvelden. Det sendte også nabo bekymring på. Men jeg har ofte barnet hjemme fra barnehage da jeg syntes det er hyggelig, og da blir det jo ikke like rutinert som om hun hadde vært i barnehage. 

syntes det er utrolig kjipt at de har sendt bekymring på meg. Er dette liksom noe grunnlag. Elsker jo barna mine og ville ikke vært slem mot de. 

Anonymkode: adcf0...f81

Du kommer med mange bortforklaringer 

• Liker 5
Skrevet
Gjenferdet skrev (10 minutter siden):

Greit at det er rart å ikke like naboungene, men er det grunn for å melde til barnevernet hvis det ikke mistenkes rus, omsorgssvikt, alvorlig psykiatri eller fysisk, psykisk eller seksuelt misbruk? Ikke rart at barnevernet mangler ressurser når folk melder for sånne ting… 

Jeg ville jo mistenkt omsorgssvikt ut ifra det som beskrives i hovedinnlegget..

• Liker 21
Skrevet

Jeg regner med at det er noe kulturelt her. Nordmenn er besatte av frisk luft, men ikke helt uten grunn. Det er viktig med D-vitaminer fra sollys, sosialisering og hensyn til barnas behov for venner. Jobber dere? Har dere norske venner? Er dere i kontakt med helsesøster? Snakker eldstebarnet norsk? Det er helt normalt å tenke som du gjør i mange kulturer, men ikke så vanlig i Norge. Dersom dere er etnisk norske, og vant til viktigheten av å ha kontakt med nærmiljø og ikke bare familie, så er jeg fremdeles litt enig med nabo at det kan være fornuftig med litt veiledning for barnas skyld. Er det trolling, så håper jeg det gir deg en litt mer innholdsrik kveld enn du ellers ville hatt, og kan vise til de overforstående rådene også for din del. 

• Liker 18
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Så konklusjonen er at ditt forhold til eier var viktigere enn hundens helse og trivsel?

Anonymkode: d1189...0e2

Konklusjon :  Å ha en "forbannet" nabo  er slett ikkje hyggeleg, og kan i neste  omgang  "gå utover både egen helse og trivsel" og den verdisetter eg høyere en hundens helse.   

Endret av Skybe
AnonymBruker
Skrevet

Hjelp blir man meldt til barnevernet for sånt? Jeg er en sånn som bare smiler «typisk norskt» til naboene, enda jeg har bodd her i 13 år. Nå i varmen har vi også AC på og gardinene nede 🤓 

Men vi er mye ute da. Enten i hagen, på lekeplassen eller bare i nærområdet. Men det har hendt at jeg har hatt mellomste hjemme fra barnehagen, spesielt da jeg var gravid nå sist, for å ha litt egentid med han - da dro vi på senteret å kjøpte lego og noe digg, kanskje hver vår kanelbolle og sjokomelk, og bare koste oss inne. Skikkelig kult å se 4åringen være så flink å følge bruksanvisningen til legoen så nøye :) 

Jeg har flyttet fra hjemstedet mitt, hvor alle venninnene, med barn, fortsatt bor. Så vi drar ofte på besøk der i helger og slikt, griller, overnatter og koser oss - gjerne da med gardina for hjemme 🤓 

For meg så høres naboen din veldig spesiell ut. 

Anonymkode: 7348e...fbe

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hjelp blir man meldt til barnevernet for sånt? Jeg er en sånn som bare smiler «typisk norskt» til naboene, enda jeg har bodd her i 13 år. Nå i varmen har vi også AC på og gardinene nede 🤓 

Men vi er mye ute da. Enten i hagen, på lekeplassen eller bare i nærområdet. Men det har hendt at jeg har hatt mellomste hjemme fra barnehagen, spesielt da jeg var gravid nå sist, for å ha litt egentid med han - da dro vi på senteret å kjøpte lego og noe digg, kanskje hver vår kanelbolle og sjokomelk, og bare koste oss inne. Skikkelig kult å se 4åringen være så flink å følge bruksanvisningen til legoen så nøye :) 

Jeg har flyttet fra hjemstedet mitt, hvor alle venninnene, med barn, fortsatt bor. Så vi drar ofte på besøk der i helger og slikt, griller, overnatter og koser oss - gjerne da med gardina for hjemme 🤓 

For meg så høres naboen din veldig spesiell ut. 

Anonymkode: 7348e...fbe

Det er sånn lav IQ-mennesker oppfører seg når de skal leke smarte, men slike har vel så og si tatt over hele samfunnet nå. 

Anonymkode: 4f4e6...8df

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Drar dere ikke på stranden med eldste nå som det er så fint og varmt? 

Anonymkode: 6fe96...7a3

Det er vel ikke lovpålagt å dra på stranda? Ikke alle liker overbefolkede strender og masse leven, eller har strender i nærheten. Ærlig talt. 

Anonymkode: 6a2a5...31e

• Liker 12
Gjest Passpartou
Skrevet

Naboen din vil bare dine barn det beste. Hør på rådene du vil få av barnevernet.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er rart at dere ikke er ute med barna deres. Et lite barnebasseng i varmen, leke på husker etc. Bare sitte inne uten å få dagslys inn er ikke normalt eller optimalt for barn. Alle mennesker trenger frisk luft og sollys hver dag! Lurer på hvor passive barna dine er. Der snakker vi brått om skjevutvikling. Det er ganske alvorlig. 

Anonymkode: 1afa9...0ea

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
Passpartou skrev (11 minutter siden):

Naboen din vil bare dine barn det beste. Hør på rådene du vil få av barnevernet.

Hennes barns beste MY ASS. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Synes naboen handlet klokt,jeg. Ingen omsorgssvikt, men litt veiledning tror jeg kunne kommet godt med. 

Anonymkode: 87146...ef9

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...