AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #241 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det at du er gravid igjen så kort tid etter å ha fått en baby er også bekymringsverdig! Du må ta av deg de barna du faktisk har... Ellers så tenker jeg at jeg også ville vært bekymret om naboene mine barrikaderte seg inne. Mulig dere er utlandske, der er det vanlig å være inne i varmen og holde ungene oppe til kl 21. Her i norge legger vi barna kl 19! Det burde du også begynne med. OG luft ut, la barna leke ute og ha dem i barnehagen!!! Anonymkode: db241...3d4 Er det en regel? Ikke alle barn får sove klokka 19, selv etter en meget aktiv dag. Fireåringen her sovna i går 2115. etter å ha vært oppe fra klokken 6. Innlegget ditt virker ganske bastant og ovenfra og ned holdning. Hadde nabolaget mitt hatt folk med din holdning, hadde ikke jeg orket og hengt med dere jeg heller. Anonymkode: b219f...784 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #242 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, men om du legger ungen kl 22, så må de purke til kl 09-10 for å få nok søvn. Hvor mange unger sover så lenge utover dagen? Anonymkode: db241...3d4 Det kommer an på barnet, ikke alle 3-åringer sover 11-12 timer. Jeg får inntrykk av at du tror det finnes en mal som alle skal følge. Anonymkode: cab6a...0c9 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #243 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det at du er gravid igjen så kort tid etter å ha fått en baby er også bekymringsverdig! Du må ta av deg de barna du faktisk har... Ellers så tenker jeg at jeg også ville vært bekymret om naboene mine barrikaderte seg inne. Mulig dere er utlandske, der er det vanlig å være inne i varmen og holde ungene oppe til kl 21. Her i norge legger vi barna kl 19! Det burde du også begynne med. OG luft ut, la barna leke ute og ha dem i barnehagen!!! Anonymkode: db241...3d4 Ha ha nei det gjør vi ikke Anonymkode: fca44...6ef 2
Gjest BittenTei Skrevet 10. juli 2021 #244 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ha ha nei det gjør vi ikke Anonymkode: fca44...6ef Gjør ikke hva da? Ha unge(r) i barnehagen? 🤔
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #245 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 6.7.2021 den 16.11): Dagslys er et fundamentalt menneskelig behov, og viktig for både helse, trivsel og biologisk døgnrytme. Dagslys påvirker hjernens produksjon av en rekke hormoner, og påvirker både humør, produktivitet og læring blant annet. I tillegg går man glipp av D- vitamin ifra sol og dagslys om man er mye inne. Alle mennesker har behov for dagslys hver dag. Sosialt samvær med andre er også viktig for god livskvalitet. Barn trenger også å leke og være sammen med jevnaldrende for å holde tritt med den sosiale utviklingen, og å lære å knytte vennskap og relasjoner. I tillegg er rutiner viktig for barn og mennesker generelt. Det kan også virke som om du setter dine egne følelser foran barnets, siden du nekter det å leke med nabobarnet med begrunnelsen at du selv ikke liker naboen. Nå handlet jo ikke dette om deg, så om barnet ditt ønsker å leke med nabobarnet kan jeg ikke forstå at du skal nekte det dette. Husk at man må velge sine kamper. Det vil sikkert få kjærester du ikke liker og, men med å prøve å bestemme slike ting ender du bare opp med å gjøre barnet ditt uselvstendig, og skyver det i fra deg. Det er en del av oppveksten at de skal finne ut mer og mer selv, prøve ut ting, lære av erfaringer osv, for å etter hvert bli selvstendige. Jeg syns ikke det er rart at naboen har sent bekymringsmelding her. De bryr seg bare. Sannsynligvis er du bare litt uvitende, og bør ta i mot råd for barnas beste. Anbefaler at du samarbeider så godt du kan. Anonymkode: 3ae80...659 Hva med alle som bor nord for polarsirkelen og ikke har dagslys deler av året? Det du sier har ingen ting med å melde, det er bare dine behov du viser til. Du vet bare her at barna drar til besteforeldre, for alt du vet kan det være 20 personer der samtidig å at barnet får nok stimuli der. Jeg hadde ikke mine barn i barnehage før eldste var 4 å yngste 2. de hadde hverandre og før det hadde de meg som stimuli. Vi bodde ute på landsbygda så var ingen andre barn der, å de har ikke mistet noe sosiale antenner nå når de har begynt på skolen. Nei de fleste her som snakker om å melde snakker tull Anonymkode: f999b...953 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #246 Skrevet 11. juli 2021 Barn trenger dagslys og frisk luft akkurat som voksne. Om det er regn, sne eller sol. Det har med D-vitamin å gjøre, dannelse av søvnhormonet melatonin og kroppens helse og biologiske rytme. Om man bor nord for polarsirkelen trenger man likevel frisk helst hver dag, det har jo med hele kroppens helse å gjøre. Barn trenger å se solen skinne, kjenne vind og regn mot huden, lukte blomster og nyslått gress, høre fuglene synge, kjenne den iskalde sneen i hånden. Barn trenger å kjenne årstidene der de bor, bli kjent med naturen og være ute blant andre mennesker. Hvis man bare bor inne bak lukkede gardiner og ellers kun er ute når man er på besøk hos familie, blir livet fryktelig fattigslig. Mennesket er ikke skapt til å leve i bur, vi trenger å være ute i verden, om det så bare er i nabolaget vårt. Nesten alle små barn trenger minst 12 timers søvn om natten, og da er det vanskelig å kombinere legging etter kl 21 med barnehage neste dag. Vi trenger dessuten mer søvn her i det mørke nord enn i varmere og lysere land, så man kan ikke sammenligne søvnrutiner her med land lenger sør. Anonymkode: b42fa...004 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #247 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ha ha nei det gjør vi ikke Anonymkode: fca44...6ef Legger unger kl 19 Anonymkode: fca44...6ef
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #248 Skrevet 11. juli 2021 Min treåring legger seg ca. 21.30. Står opp ca 9.30. Går ikke i barnehage, er hjemmeværende. Dette funker bra. Anonymkode: 1643b...c68 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #249 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min treåring legger seg ca. 21.30. Står opp ca 9.30. Går ikke i barnehage, er hjemmeværende. Dette funker bra. Anonymkode: 1643b...c68 Ikke anbefalt. Den viktigste søvnen for barn er før midnatt. Anonymkode: b0757...bd2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #250 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke anbefalt. Den viktigste søvnen for barn er før midnatt. Anonymkode: b0757...bd2 Søvn er vel søvn, om det er før eller etter midnatt. Anonymkode: 1643b...c68 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå