Gå til innhold

Nabo sendt bekymringsmelding

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Når man tar opp en sak som dette på ett forum så er det åpent for tolkninger ja. Og jeg spør men så lenge ts ikke kommer med svar på de tingene som jeg og andre spør om så tolker vi. 

Anonymkode: b3788...98f

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg stiller spørsmål med hvorfor mor ikke liker naboene. Du missliker de ganske mye mere enn hva som er normalt når du nekter å la barnet leke ute pga dem, når du forsøker å leve som du ikke eksisterer. Da er det en stor sannsynlighet for at dette er noe mere. Det er uansett ikke noe galt I å snakke med bv om hvordan ting er. Har man ikke noe å skjule har man ikke noe å frykte heller.

For all del, jeg synes HI og supplerende innlegg høres rart ut, og mistenker den bekymringsmeldingen kan inneholde mer, som ts har utelatt. Poenget er bare at enkelte later til å tro at alt som er litt rart og annerledes gir grunnlag for bekymring fordi noen har lav toleranse og forståelse for at andre velger å skjøte livet annerledes enn dem selv.

For min del synes jeg dette minner om en tråd om trampoline, med firemannsboliger og besøk hos mannens foreldre, til og med tidspunktet de kommer hjem om kvelden er likt, samt barnets alder.

Anonymkode: cab6a...0c9

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for avsporinger.

Vintermorgen, mod

Skrevet
Drizzt skrev (7 timer siden):

Det minner litt om tråden om trampolinen, ja.

Hvilken tråd? 🙈 

(Må innrømme jeg lurer veldig på hva naboene gjorde på fellesarealet som var så ille...håper TS kan svare på det. 🙈)

AnonymBruker
Skrevet
L.F skrev (41 minutter siden):

Hvilken tråd? 🙈 

(Må innrømme jeg lurer veldig på hva naboene gjorde på fellesarealet som var så ille...håper TS kan svare på det. 🙈)

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk! 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

For all del, jeg synes HI og supplerende innlegg høres rart ut, og mistenker den bekymringsmeldingen kan inneholde mer, som ts har utelatt. Poenget er bare at enkelte later til å tro at alt som er litt rart og annerledes gir grunnlag for bekymring fordi noen har lav toleranse og forståelse for at andre velger å skjøte livet annerledes enn dem selv.

For min del synes jeg dette minner om en tråd om trampoline, med firemannsboliger og besøk hos mannens foreldre, til og med tidspunktet de kommer hjem om kvelden er likt, samt barnets alder.

Jeg mistenker jo også at det kan ligge mere bak og samtidig så vil jo bv kjapt se om hele greia er en hevn eller noe mere. La oss si at denne HI er den omtalte familien i forrige tråd. Da er det enda større grunn til at noen bør komme inn utenfra og løse opp i ting. Kanskje bv ikke er rette instans men da vil de i så fall kanskje sende beskjed til kommunen om at det er store problemer som må ryddes i blant leieboere. Hvis familien vil da selvfølgelig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ojda...

Anonymkode: f9d6f...4c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk snakker her at barna må være ute for det er så fint vær?

For alt dere vet kan ts bo langt nord og ha en fin sommerdag i 5 grader. Nei TS det er ikke grunn til å melde for at dere ikke er ute i nabolaget, om du ønsker å ha barnet hjemme fra barnehage så er det ditt valg, hadde du spurt om det var greit at barnet var i bgh fra de åpner til de stenger så ville de fleste sagt at det er for lenge å at barn har godt av å være hjemme med foreldre. liker du ikke naboen så forstår jeg at du ikke vil at barna skal leke med nabobarna, jeg hadde heller ikke latt mine barn leke med noen jeg ikke av ulike årsaker ikke likte

Du kjenner ditt barn best, selv om dere lukker gardinene så betyr det ikke at barnet nødvendigvis har det fælt... i denne pandemien som er/har vært så tror jeg de fleste i begynnelsen var inne med barna. Skal alle meldes da? Ditt sosiale nettverk er besteforeldre, å det er ett fantastisk nettverk. Eldste din er bare 3.5 år h*n har enda behov for mamma og pappa i sitt liv, venner vil h*n få på skolen selv om barnet ikke er i bhg hver dag. Mange barn som går i bgh langt uten for sin skolekrets og klarer seg bra senere. Her ser jeg ingen som helst grunn å naboen din er bare en jerk som ønsker drama.

Stå på, du gjør en fantastisk jobb♥

Anonymkode: f999b...953

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Folk snakker her at barna må være ute for det er så fint vær?

For alt dere vet kan ts bo langt nord og ha en fin sommerdag i 5 grader. Nei TS det er ikke grunn til å melde for at dere ikke er ute i nabolaget, om du ønsker å ha barnet hjemme fra barnehage så er det ditt valg, hadde du spurt om det var greit at barnet var i bgh fra de åpner til de stenger så ville de fleste sagt at det er for lenge å at barn har godt av å være hjemme med foreldre. liker du ikke naboen så forstår jeg at du ikke vil at barna skal leke med nabobarna, jeg hadde heller ikke latt mine barn leke med noen jeg ikke av ulike årsaker ikke likte

Du kjenner ditt barn best, selv om dere lukker gardinene så betyr det ikke at barnet nødvendigvis har det fælt... i denne pandemien som er/har vært så tror jeg de fleste i begynnelsen var inne med barna. Skal alle meldes da? Ditt sosiale nettverk er besteforeldre, å det er ett fantastisk nettverk. Eldste din er bare 3.5 år h*n har enda behov for mamma og pappa i sitt liv, venner vil h*n få på skolen selv om barnet ikke er i bhg hver dag. Mange barn som går i bgh langt uten for sin skolekrets og klarer seg bra senere. Her ser jeg ingen som helst grunn å naboen din er bare en jerk som ønsker drama.

Stå på, du gjør en fantastisk jobb♥

Anonymkode: f999b...953

Jeg bor I nord  og det har vært opptil 34 gr her i over en uke.  

Anonymkode: 071d5...e12

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ikke strender i nord? Hehe, jo. Masse strender både i Finnmark og Troms

Anonymkode: ca9d6...076

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke strender i nord? Hehe, jo. Masse strender både i Finnmark og Troms

Anonymkode: ca9d6...076

Masse fine strender i nord

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Anonymous 91 skrev (3 timer siden):

Masse fine strender i nord

For alt vi vet så kan det være at ts bor langt uti gokk der det er null strender og jævlig kaldt hele jævla tida. Norge består ikke bare av nord og Oslo.

Anonymkode: dddb6...69e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

For alt vi vet så kan det være at ts bor langt uti gokk der det er null strender og jævlig kaldt hele jævla tida. Norge består ikke bare av nord og Oslo.

Tror det var som svar til den (uvitende) personen som påsto det ikke er strender i Lofoten og i Troms. Pass på blodtrykket ditt😅

Anonymkode: 50e46...698

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Tror det var som svar til den (uvitende) personen som påsto det ikke er strender i Lofoten og i Troms. Pass på blodtrykket ditt😅

Anonymkode: 50e46...698

Blodtrykket mitt er helt greit🤣 Var mer et svar til alle som har fått for seg at Norge består av to deler😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg mistenker jo også at det kan ligge mere bak og samtidig så vil jo bv kjapt se om hele greia er en hevn eller noe mere. La oss si at denne HI er den omtalte familien i forrige tråd. Da er det enda større grunn til at noen bør komme inn utenfra og løse opp i ting. Kanskje bv ikke er rette instans men da vil de i så fall kanskje sende beskjed til kommunen om at det er store problemer som må ryddes i blant leieboere. Hvis familien vil da selvfølgelig.

Hvordan eksakt tenker du at BV vil bare kjapt se om hele greia er hevn? Er du i oppfatning at alle barnevernsmedarbeidere er meget intelligente mennesker med gode sosiale ferdigheter og forståelse?

Anonymkode: 8b590...b6b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Av det lille du skriver i innledningen får meg til å tenke at bekymringsmeldingen kanskje ikke er så grunnløs. 

Anonymkode: e45b6...bd2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det var snakk om nord der jeg svarte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det at du er gravid igjen så kort tid etter å ha fått en baby er også bekymringsverdig! Du må ta av deg de barna du faktisk har... Ellers så tenker jeg at jeg også ville vært bekymret om naboene mine barrikaderte seg inne. Mulig dere er utlandske, der er det vanlig å være inne i varmen og holde ungene oppe til kl 21. Her i norge legger vi barna kl 19! Det burde du også begynne med. OG luft ut, la barna leke ute og ha dem i barnehagen!!!

Anonymkode: db241...3d4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Her i norge legger vi barna kl 19! Det burde du også begynne med. OG luft ut, la barna leke ute og ha dem i barnehagen!!!

Jeg er ikke ts, men jeg er norsk, og visste ikke at det var nedfelt i lov at man må legge barna kl 19. I min naivitet har jeg tenkt at det viktigste er antall timer sammenhengende søvn om natten, ikke et eksakt leggetidspunkt.

På grunn av pollenallergi har alle legene vi har vært hos også gitt råd om å holde vinduer lukket på dagtid ved fint vær, men vi får vel stole på din ekspertise, siden du er så bastant om hvordan man gjør ting i Norge.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

antall timer sammenhengende søvn om natten, ikke et eksakt leggetidspunkt.

Ja, men om du legger ungen kl 22, så må de purke til kl 09-10 for å få nok søvn. Hvor mange unger sover så lenge utover dagen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...