Gå til innhold

Nabo sendt bekymringsmelding

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Helgeline skrev (7 minutter siden):

Nei, det er ikke vanlig i våre dager. 

Men det virker som mange oppfordrer til å sende barnet ut med de andre barna. Så man kan jo begynne å lure. 

Anonymkode: f2c48...7d0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Enig at de må aktiviseres ute. Men forslaget ditt er stedsavhengig.

Majoriteten på KG tror østlandet er verdens navle. 

Anonymkode: 99005...7b8

Skog og badestrand finnes i hele Norge, ikke bare på Østlandet.

Anonymkode: c6ea3...35f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Gjør det virkelig det? Er det ikke da normalt og banke på døra til ts og høre om alt går bra? Hvorfor gå så drastisk til med bekymringsmelding? Er en en god nabo så kan en slå av en prat og høre om alt er I orden også vettu. Men du har sikkert ikke hørt om. Bekymringsmeldinger som blir sendt til bv som er paga av hevn og sjalusi det skjer ofte og fra privat personer som naboen til ts.

Anonymkode: 6b92a...75e

Må du slutte å tulle

Anonymkode: fca44...6ef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Helgeline skrev (1 time siden):

Du kan jo ikke legge til ting som ikke står i innlegget. 
«kanskje det er mer» , Det vet du ikke. 
Det eneste jeg stusser på er biten med å ikke like nabobarna og at treåringen derfor ikke får leke med de. 
Ser ikke bekymringen ellers her, eldste er i barnehage, om ikke hver dag, og mor løser problemet hun har med å aktivisere alle barna ved å dra til besteforeldre om ettermiddagen så hun får litt hjelp. 
Er vel en fin løsning det?

En treåring som har sosialt samvær med familie og går i barnehagen har nok sosialt. Et så lite barn behøver ikke nødvendigvis sosialisere så mye med nabobarna. Vi hadde fex ikke jevnaldrende barn rundt oss da midterste var liten. 

Ikke meningen å legge til ting. Men det er ikke til å stikke under en stol at mange med problemer ikke ser alt selv, og tror det de gjør er bra.

En sak har som regel to sider og det KAN være melder ser noe som ts ikke evner å se selv..

Anonymkode: f4ee1...714

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skog og badestrand finnes i hele Norge, ikke bare på Østlandet.

I hele Norge virkelig? Bodd i Troms og Lofoten. Ingen strender og ingen skog der, kanskje et par busker. 

Bor i Finnmark nå, ingen skog her heller, og null strender med mindre du går 4 timer utenfor allfarvei. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I hele Norge virkelig? Bodd i Troms og Lofoten. Ingen strender og ingen skog der, kanskje et par busker. 

Bor i Finnmark nå, ingen skog her heller, og null strender med mindre du går 4 timer utenfor allfarvei. 

Hvis du ikke klarer å finne strender i Troms og Lofoten, da er du ordentlig dårlig til å lete.. 😂 ja, kanskje det er litt mer bart der enn den tjukke skogen som finnes lengre sør, men please. Finnes masse innsjøer eller elver/kulper man kan bade i i Finnmark også, så her trenger man ikke å gjøre seg vanskelig. 

Hilsen nordboer 😉

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nysgjerrig på hvorfor det? Altså, hvorfor vil ikke dere(?) leve i den kulturen dere bor i?

Anonymkode: e4146...fbf

Vi er jo født inn i en kultur og religion som vi ønsker å ta vare på.

Anonymkode: 1643b...c68

Skrevet

Jeg ville også sendt bekymringsmelding i et sånt tilfelle. Det er viktig å ha omtanke for barna man har rundt seg. Så kan Barnevernet se om det er grunnlag for noe veiledning/hjelp, eller om alt er i sin skjønneste orden.

(Har aldri sendt bekymringsmelding, ettersom det ikke har vært barn jeg har vært bekymret for i min nærhet, men i et sånt tilfelle hadde jeg helt klart gjort det.)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Eh lese alt kanskje 

har alt lukket også, men jo har en air cooler, hadde vi åpnet ting så hadde jo ikke det blitt noe kaldt. Har en som er 3.5 og en baby på 9mnd, også har jeg en i magen 5 måneder på vei. 

Anonymkode: fca44...6ef

Ja jeg ser fortsatt ikke noe om å sitte gjemt bak tykke gardiner? Eller at ungen er tatt ut av barnehagen? Har du aldri hatt noen av barna hjemme i barnehage-tiden? Det har jeg :) 

Når AC står på fungerer det best om vinduer og dører er lukket, noen skrur seg automatisk av om man åpner også. 

Anonymkode: 7348e...fbe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja jeg ser fortsatt ikke noe om å sitte gjemt bak tykke gardiner? Eller at ungen er tatt ut av barnehagen? Har du aldri hatt noen av barna hjemme i barnehage-tiden? Det har jeg :) 

Når AC står på fungerer det best om vinduer og dører er lukket, noen skrur seg automatisk av om man åpner også. 

Anonymkode: 7348e...fbe

I følge kg er det omsorgssvikt og ha barna hjemme fra bhg. Barna skal jo helst ikke være hjemme med kjernefamilien.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Så fint at du har endret mening da Fordi det var det du skreiv I det første innlegget ditt som du nå har endret.

Jeg har aldri skrevet at det var omsorgssvikt, så jeg trenger ikke endre mening. Min mening er og har vært helt fra starten at bekymringmeldingen var riktig og at mor trenger foreldreveiledning om fordelene ved at barn leker ute og sosialiserer med andre barn. Kanskje også noe om når en 3-åring skal legge seg og rutiner?

Igjen mange fantasier som du har rikelig av. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Drizzt said:

Jeg har aldri skrevet at det var omsorgssvikt,

Jo du skreiv det I ditt første innlegg men du redigerte det som vanlig. Og ombestemmer deg for at du ikke har skrivd det men det gjorde du.

Uansett tror jeg det faktisk er naboen til ts som burde bli meldt for brudd på privatlivetsfred og meldt til bv de virker ikke stabile. Det står ingen steder at ts nekter barna sine og være med andre barn men at hun ikke ønsker at barna sine skal leke med naboen sine barn OG det kan det faktisk være gode grunner for. Det betyr ikke at hun fortjener og bli meldt. Dessuten går barnet I bhg men har blitt tatt ut derifra en periode og det er også meget normalt og være hjemme innimellom med kjernefamilien det kan jo også tenkes at barna også liker og være hjemme med mamma? Kanskje det er paga sykdom? Eller diagonose? Eller andre grunner?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 8.7.2021 den 10.10):

Men dere har vann, natur og den slags? Man kan fint være ute med barn uten skog og strand. Feks, jeg bor i Bergen, mye regn og dårlig vær, men vi er jo ute selvom.

Anonymkode: e4146...fbf

Endret av Vintermorgen
slettet sitat og kommentar til dette er slettet
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er vel samme som var helt isolert og aldri ute men teleporterte til barnehagen osv;) 

Anonymkode: 46553...dc2

😂😂😂

Anonymkode: dddb6...69e

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld, ble veldig mye å lese igjennom. Vi har 4 andre nabo barn her 2 er på samme alder og 2 er litt eldre. Aka 3 andre voksne. Barna er hyggelige, problemet ligger i at de voksne alltid er ute med barna sine. Som vil si jeg må være i nærheten av de andre voksne her om vi skal ut. Grunnen til at vi misliker de er fordi du gjorde noe på fellesarealet uten at vi hadde sagt ja. Vi bruker dog lystette rullegardiner, og vanlige gardiner. Det er fordi sola skinner så inn, så det motstår varmen bedre. Vi holder ungen hjemme fra barnehagen alt i fra annenhver dag, til flere dager om gangen. Vil si vi bruker 50% av plassen. Men hva jo nå kvis meg litt for å svare, da jeg skjønner at dette ikke var så populært. Og hva faen?! Vi er norske selvom gardina er trekt for! 

Kommer til å velge å ikke lese noe særlig mer her, da det er mye sårende kommentarer. 

Anonymkode: adcf0...f81

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sikkert fordi de har ymtet frempå om at det er omsorgssvikt å sitte innendørs døgnet rundt uten dagslys og med nettbrett i fanget.

Anonymkode: 95d2b...8e4

Ja, for du bor i veggene til ts du da siden du vet dette?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

I følge kg er det omsorgssvikt og ha barna hjemme fra bhg. Barna skal jo helst ikke være hjemme med kjernefamilien.

Men i følge KG er det også feil å ha barnet i barnehagen mens man selv er hjemme, eller i hele arbeidstiden sin, man skal visst arbeide redusert når man har barn. Forstå det den som kan 🙄

Anonymkode: cab6a...0c9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Unnskyld, ble veldig mye å lese igjennom. Vi har 4 andre nabo barn her 2 er på samme alder og 2 er litt eldre. Aka 3 andre voksne. Barna er hyggelige, problemet ligger i at de voksne alltid er ute med barna sine. Som vil si jeg må være i nærheten av de andre voksne her om vi skal ut. Grunnen til at vi misliker de er fordi du gjorde noe på fellesarealet uten at vi hadde sagt ja. Vi bruker dog lystette rullegardiner, og vanlige gardiner. Det er fordi sola skinner så inn, så det motstår varmen bedre. Vi holder ungen hjemme fra barnehagen alt i fra annenhver dag, til flere dager om gangen. Vil si vi bruker 50% av plassen. Men hva jo nå kvis meg litt for å svare, da jeg skjønner at dette ikke var så populært. Og hva faen?! Vi er norske selvom gardina er trekt for! 

Kommer til å velge å ikke lese noe særlig mer her, da det er mye sårende kommentarer. 

Barnet ditt er 50% I bhg da er det innafor at dere ikke er ute hverdag. Om naboen din plager deg og truer deg med bekymringsmelding paga at du ikke er mye ute med de så tror jeg det beste er og flytte derifra til ett annet sted eller anmelde de for plagsom oppførsel de kan ikke bestemme at dine barn skal leke med barna dems on barna dems ikke har mange venner og leke med og at de tvinger deg til og la barna dube leke med barna dems sier det mest om de. Barna dine sosialiseres med andre barn I bhg og går oppfølging på helsestasjon så om alt ellers står bra til så er ikke dette en sak for bv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det du driver med, er omsorgssvikt. Jo mer du forklarer deg, jo mer blir omsorgssvikten tydelig.

Anonymkode: f9d6f...4c1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det du driver med, er omsorgssvikt. Jo mer du forklarer deg, jo mer blir omsorgssvikten tydelig.

Anonymkode: f9d6f...4c1

Hvordan er det omsorgssvikt? At barnet går 50% I bhg og er hjemme med mor? Og reiser ut for og leke men ikke med naboen? Virkelig er det omsorgssvikt? Jeg tror du bør lese hva omsorgssvikt er dette er ikke omsorgssvikt 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...