AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #201 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det du driver med, er omsorgssvikt. Jo mer du forklarer deg, jo mer blir omsorgssvikten tydelig. Anonymkode: f9d6f...4c1 Fortell? 🙄 Anonymkode: dddb6...69e 7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #202 Skrevet 8. juli 2021 Slik som det er blitt, tror jeg det må være bedre for dere å flytte. Hvis man har et så dårlig forhold til naboene at hverken barn eller voksne kan være ute, er jo dette veldig slitsomt. Hvorfor ønsker dere å bo slik? Skal det være slik helt til barna er store? Jeg hadde ikke orket å bo slik. Jeg forstår det med gardiner foran vinduet for å hindre sol og innsyn. Vi har f. eks. tette gardiner trukket for på soverommet fordi rommet har to vinduer på forskjellige sider og man kan se inn på «alle kanter». Men vi viser oss ofte ute. Jeg kan faktisk forstå at noen kan lure litt hvis alt til en hver tid er trukket for, dere viser dere ikke ute på dagen, barna får ikke leke med de, dere kjører vekk på ettermiddagen etc. Tror det er kombinasjonen av mye. «Hele pakka» på en måte. Flytt!! Anonymkode: f04e5...3a6 6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #203 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det du driver med, er omsorgssvikt. Jo mer du forklarer deg, jo mer blir omsorgssvikten tydelig. Anonymkode: f9d6f...4c1 «Omsorgssvikt er en vedvarende manglende evne eller vilje hos omsorgspersonene til å møte barnets grunnleggende fysiske, emosjonelle, psykiske og/eller medisinske behov.» Kan du forklare eksakt hva som er beskrevet som tydeliggjør at dette er omsorgssvikt i henhold til definisjonen ovenfor? Anonymkode: cab6a...0c9 6
Anonymous 91 Skrevet 8. juli 2021 #204 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er det virkelig vanlig å slippe en 3 åring ut alene med andre små barn? Ingen i mitt nabolag som lar sine 3 åringer løpe rundt i nabolaget med nabibarn alene hvertfall. De kan jo gå seg bort, gå til nærmeste bilvei, spise giftig plante osv. Om jeg ser noen slippe sin 3 åring ut på den måten melder jeg til Jeg skrev da ingenting om at barnet skulle ut alene..Men jeg sier barnet ikke har vondt av å leke med andre barn. Det kalles sosialisering. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #205 Skrevet 8. juli 2021 Anonymous 91 skrev (48 minutter siden): Jeg skrev da ingenting om at barnet skulle ut alene..Men jeg sier barnet ikke har vondt av å leke med andre barn. Det kalles sosialisering. Barn leker vel med andre barn i barnehagen, så man kan vel anta at det samme gjelder for ts’ barn. Anonymkode: cab6a...0c9 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #206 Skrevet 8. juli 2021 Hvorfor er ikke far inni bildet her? Anonymkode: f9d6f...4c1 4
visp Skrevet 8. juli 2021 #207 Skrevet 8. juli 2021 Har bare lest HI. Dere kan ikke stenge ungene deres inne en hel sommer. Det holder bare ikke mål! Jeg skjønner egentlig godt at det har kommet en bekymringsmelding på bakgrunn av dette. Lukkede gardiner og at man ikke ser snurten av ungene ute? Ikke greit! 9
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #208 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Unnskyld, ble veldig mye å lese igjennom. Vi har 4 andre nabo barn her 2 er på samme alder og 2 er litt eldre. Aka 3 andre voksne. Barna er hyggelige, problemet ligger i at de voksne alltid er ute med barna sine. Som vil si jeg må være i nærheten av de andre voksne her om vi skal ut. Grunnen til at vi misliker de er fordi du gjorde noe på fellesarealet uten at vi hadde sagt ja. Vi bruker dog lystette rullegardiner, og vanlige gardiner. Det er fordi sola skinner så inn, så det motstår varmen bedre. Vi holder ungen hjemme fra barnehagen alt i fra annenhver dag, til flere dager om gangen. Vil si vi bruker 50% av plassen. Men hva jo nå kvis meg litt for å svare, da jeg skjønner at dette ikke var så populært. Og hva faen?! Vi er norske selvom gardina er trekt for! Kommer til å velge å ikke lese noe særlig mer her, da det er mye sårende kommentarer. Anonymkode: adcf0...f81 Var det kanskje en trampoline? Anonymkode: cab6a...0c9 3
Anonymous 91 Skrevet 8. juli 2021 #209 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barn leker vel med andre barn i barnehagen, så man kan vel anta at det samme gjelder for ts’ barn. Anonymkode: cab6a...0c9 Barnet holdes mye inne. Det er ikke bra. 2
Anonymous 91 Skrevet 8. juli 2021 #210 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Vi isolerer oss ikke. Vi vil bare ha vår kultur i fred, uten å høre at vår kultur og religion er dårlig. Anonymkode: 1643b...c68 Men dette er Norge. Sånne ting er ikke vanlig her i landet. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #211 Skrevet 8. juli 2021 Anonymous 91 skrev (32 minutter siden): Jo, det er dårlig å holde barn inne på denne måten. Det får vi se på når de er ferdig utdannede leger. Anonymkode: 1643b...c68
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #212 Skrevet 8. juli 2021 Hva var det naboene gjorde på fellesarealet da? Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er et problem at de gjorde noe uten å spørre alle de andre om lov...? Jeg var ute med sønnen min hver eneste dag frem til han var seks, syv år gammel og stor nok til å være ute alene. Med unntak av en håndfull sykedager. Jeg måtte forholde meg til både teite og skjønne naboer med en helt annen kultur og religion enn meg selv, men hva så? Det er viktig å kunne omgås mennesker som er annerledes enn en selv. Hvis man ikke klarer å være ute med barna pga frykt for naboene, trenger man kanskje hjelp...? Jeg tenker bla på den 9 måneder gamle babyen som ikke går i barnehagen og faktisk aldri er ute annet enn når dere er på besøk hos familie. Sånt er faktisk bekymringsverdig. Barn trenger frisk luft og dagslys hver dag. Anonymkode: b42fa...004 14
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #213 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Unnskyld, ble veldig mye å lese igjennom. Vi har 4 andre nabo barn her 2 er på samme alder og 2 er litt eldre. Aka 3 andre voksne. Barna er hyggelige, problemet ligger i at de voksne alltid er ute med barna sine. Som vil si jeg må være i nærheten av de andre voksne her om vi skal ut. Grunnen til at vi misliker de er fordi du gjorde noe på fellesarealet uten at vi hadde sagt ja. Vi bruker dog lystette rullegardiner, og vanlige gardiner. Det er fordi sola skinner så inn, så det motstår varmen bedre. Vi holder ungen hjemme fra barnehagen alt i fra annenhver dag, til flere dager om gangen. Vil si vi bruker 50% av plassen. Men hva jo nå kvis meg litt for å svare, da jeg skjønner at dette ikke var så populært. Og hva faen?! Vi er norske selvom gardina er trekt for! Kommer til å velge å ikke lese noe særlig mer her, da det er mye sårende kommentarer. Anonymkode: adcf0...f81 50% eller mere? Og det fordi du skal undervise i språk og religion? Hvorfor språk fra ditt hjemland og religion så viktig? AnonymBruker skrev (10 timer siden): «Omsorgssvikt er en vedvarende manglende evne eller vilje hos omsorgspersonene til å møte barnets grunnleggende fysiske, emosjonelle, psykiske og/eller medisinske behov.» Kan du forklare eksakt hva som er beskrevet som tydeliggjør at dette er omsorgssvikt i henhold til definisjonen ovenfor? Anonymkode: cab6a...0c9 Hva er emosjoner? Psykiske behov? Klarer du ikke se hvordan dette henger sammen med det som skjer her så vet ikke jeg. Når en mors redsel, angst eller hat mot naboer hindrer ett barn i å utfolde seg så går det ut over barnets grunnleggende emosjonelle og psykiske behov. Mors angst for omverden er skadelig for barna her. Mors manglede evne til å reflektere over hvordan hun påvirker sine barn er skadelig for barna. Er det mere som er vanskelig så er vi nok flere her som kan bidra med å forklare men da må du evne å reflektere ellers er det bortkastet tid fra min og andres side. Anonymkode: b3788...98f 5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #214 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): 50% eller mere? Og det fordi du skal undervise i språk og religion? Hvorfor språk fra ditt hjemland og religion så viktig? Hva er emosjoner? Psykiske behov? Klarer du ikke se hvordan dette henger sammen med det som skjer her så vet ikke jeg. Når en mors redsel, angst eller hat mot naboer hindrer ett barn i å utfolde seg så går det ut over barnets grunnleggende emosjonelle og psykiske behov. Mors angst for omverden er skadelig for barna her. Mors manglede evne til å reflektere over hvordan hun påvirker sine barn er skadelig for barna. Er det mere som er vanskelig så er vi nok flere her som kan bidra med å forklare men da må du evne å reflektere ellers er det bortkastet tid fra min og andres side. Anonymkode: b3788...98f Noe som ikke er optimalt (i dine øyne) er ikke det samme som omsorgssvikt. Alle barn har ikke de samme behovene for å leke med andre på fritiden. Så lenge barnet til ts får leke med andre barn i barnehagen, er sosialiseringsbiten trolig dekket. Du tolker i det vide og brede om ting du ikke nødvendigvis vet noe om, om «angst for omverden» hos mor osv. Anonymkode: cab6a...0c9 1
Drizzt Skrevet 9. juli 2021 #215 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jo du skreiv det I ditt første innlegg men du redigerte det som vanlig. Anonymkode: 6b92a...75e Nei, jeg skrev det ikke. Jeg redigerte for å skrive et par setninger til, ikke for å fjerne noe. Det er fullstendig meningsløst å lyve om hva som står i andres innlegg. Det viser bare at du har svært lav terskel for å lyve når det passer deg.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #216 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Noe som ikke er optimalt (i dine øyne) er ikke det samme som omsorgssvikt. Alle barn har ikke de samme behovene for å leke med andre på fritiden. Så lenge barnet til ts får leke med andre barn i barnehagen, er sosialiseringsbiten trolig dekket. Du tolker i det vide og brede om ting du ikke nødvendigvis vet noe om, om «angst for omverden» hos mor osv. Anonymkode: cab6a...0c9 Når man tar opp en sak som dette på ett forum så er det åpent for tolkninger ja. Og jeg spør men så lenge ts ikke kommer med svar på de tingene som jeg og andre spør om så tolker vi. Anonymkode: b3788...98f 1
Drizzt Skrevet 9. juli 2021 #217 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Grunnen til at vi misliker de er fordi du gjorde noe på fellesarealet uten at vi hadde sagt ja. Anonymkode: adcf0...f81 Så flertallet bestemte noe og du er sur på naboene fordi du var imot det flertallet bestemte? Det heter demokrati. Likevel er det fint at du er sur så lenge det ikke går utover dine barn - noe det gjør når du ikke lar dem få sosialisert seg og finne venner. Du skjønner at hvis dere fortsetter å bo der så kommer dine barn å gå på samme skole, kanskje samme klasse som nabobarna? Skal du stoppe 3-åringen fra skolen også annenhver dag eller en hel uke om gangen? Du har en del å ta tak i, TS, en del å reflektere over og ikke minst sette dine barns behov først. 9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #218 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Noe som ikke er optimalt (i dine øyne) er ikke det samme som omsorgssvikt. Alle barn har ikke de samme behovene for å leke med andre på fritiden. Så lenge barnet til ts får leke med andre barn i barnehagen, er sosialiseringsbiten trolig dekket. Du tolker i det vide og brede om ting du ikke nødvendigvis vet noe om, om «angst for omverden» hos mor osv. Anonymkode: cab6a...0c9 Jeg stiller spørsmål med hvorfor mor ikke liker naboene. Du missliker de ganske mye mere enn hva som er normalt når du nekter å la barnet leke ute pga dem, når du forsøker å leve som du ikke eksisterer. Da er det en stor sannsynlighet for at dette er noe mere. Det er uansett ikke noe galt I å snakke med bv om hvordan ting er. Har man ikke noe å skjule har man ikke noe å frykte heller. Anonymkode: b3788...98f 2
Drizzt Skrevet 9. juli 2021 #219 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Var det kanskje en trampoline? Anonymkode: cab6a...0c9 Det minner litt om tråden om trampolinen, ja. 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #220 Skrevet 9. juli 2021 Min 3 åring hadde tatt livet av meg hvis jeg hadde holdt han hjemme EN dag. Anonymkode: 549af...ac2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå