Lykkefrø Skrevet 1. januar 2022 #641 Del Skrevet 1. januar 2022 Ååå, nå begynner det å bli virkelig spennende! Nå kan hun jo egentlig komme når som helst. Jeg holder en knapp på at du nok går over termin denne gangen også, og tipper lillemor kommer 27. januar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 1. januar 2022 #642 Del Skrevet 1. januar 2022 Hurra for 37 uker, litt av en milepel! 😁🙌 Blir utrolig spennende å se når hun vil komme. Hadde vært gøy med unger født 23, 24 og 25 da 😁 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Princess Skrevet 2. januar 2022 #643 Del Skrevet 2. januar 2022 Det er så hyggelig å lese her inne nå, spesielt etter alt du har vært gjennom. Håpet du får til å virkelig nyte den siste tiden som gravid, og så må jeg tippe 23 januar, som er min bursdag 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 2. januar 2022 #644 Del Skrevet 2. januar 2022 Dette er så spennende! Tenk, i løpet av denne måneden sitter du sannsynligvis med ei lita skjønn jente på fanget 🥰 Jeg tipper hun blir født etter termin. Kanskje 28 eller 29. januar? 💫 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 3. januar 2022 #645 Del Skrevet 3. januar 2022 Æææ, gratulerer så mye med den store milepælen 37 uker og ikke lenger prematur! Det er virkelig spennende tider for dere nå, med ei frøken som kan melde sin ankomst når som helst hun føler for det❤️ Jeg tipper hun kommer, hm... 29. januar!✨ Håper du nyter permisjonen til det fulle og tar godt vare på deg selv, og at alle tanker om jobb er pakket helt bort i disse dager ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 4. januar 2022 #646 Del Skrevet 4. januar 2022 Det er en såå stor milepæle! Tenk alle milepælene ligger nå bak deg og du ser jo målet omtrent fordi det er så nærme nå🥰🎊 blir veldig spennende fremover for hun kan jo egentlig komme når som helst nå😯😁 jeg må tippe at hun kommer den 23. januar 😄😄 gleder meg til å følge med her fremover, blir så spennende! Håper du slapper godt av, nyter tross plagene mot slutten og koser deg❤️ Og nyter å sove litt på natten nå før hun kommer også🤪😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 4. januar 2022 #647 Del Skrevet 4. januar 2022 Helt fantastisk at du har kommet til 37 uker nå! Husker enda gleden jeg kjente da du var blitt gravid, og at du nå har kommet så langt er så godt å vite 🥰 Tenkte det samme som Atticmess, hadde vært gøy med tre datoer på rad. Men likevel har jeg mer troen på 26.01. Blir så spennende å se når det blir ✨ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 4. januar 2022 Forfatter #648 Del Skrevet 4. januar 2022 (endret) 37+3 Nestsiste milepæl i dag! Fødselspermisjonen starter! Det føles veldig virkelig når den nå er i gang. Nå var min siste arbeidsdag 27.des da - på grunn av feriedager og 20% sykemelding, men det føles virkelig nå som de ordentlige permisjonsdagene slår inn. Kan dog ikke skryte på meg at alle tankene om jobb er helt pakket bort da @Annabel Måtte faktisk logge meg inn på hjemmekontoret i går... Men jeg jobbet ikke da! Var bare nysgjerrig på hvordan oppstarten var etter jul der, og dobbeltsjekket at fraværsassistenten min var på og sånt. Må kanskje ta en titt innimellom i ny og ne fremover her nå, for er jo spesielle tilstander på jobb uten sjef, og vikar for meg, men jeg har heldigvis ingen trang til å jobbe 😅 Og snart retter fokuset mitt over på noe helt annet, så da vet jeg av erfaring at alt med jobb blir helt glemt bort. Mine viktige datoer Du er nå 37 uker og 3 dager på vei Unnfangelsen finner sted: 27. april 2021 Like langt som opplevd SA: 17.mai 2021 Hjertet begynner å slå: 22.mai 2021 Like langt som opplevd SA: 24.mai 2021 Tidlig ultralyd: 14.juni 2021 Like langt som opplevd MA: 20.juni 2021 Første svangerskapskontroll: 2.juli 2021 Ferdig med medisin: 6.juli 2021 Tidlig ultralyd: 15.juli 2021 Andre trimester: 15.juli 2021 Like langt som opplevd senabort: 22.juli 2021 Ordinær ultralyd: 20.august 2021 Fortelle søsken og annen familie: 20.august 2021 Halvveis i svangerskapet: 5.september 2021 Blir barnet født nå, vil man forsøke å redde det: 25.september 2021 Fosteret kan høre: 29.september 2021 100 dager igjen til termin: 17.oktober 2021 Glukosebelastning: 22.oktober 2021 Tid for å fylle ut fødselspermisjonspapirer: 23.oktober 2021 Tredje trimester: 24.oktober 2021 Covid-19-vaksine dose 2: 4.november 2021 Jeg er offisielt høygravid!: 16.desember 2021 Nå regnes ikke babyen som prematur: 1.januar 2022 Fødselspermisjoner begynner: 4.januar 2022 Termin: 25.januar 2022 Jeg kommer nå akkurat hjem fra legekontroll, og det gikk bare bra. +11,4 kg dette svangerskapet, noe jeg er veldig positivt overrasket over. Har gått opp knapt ett kilo i jula, og jeg som pleier å gå opp to kilo hver jul sånn uten å være gravid 🙄 Har spist akkurat like mye som jeg pleier, så ble overrasket over dagens tall. Henger meg egentlig ikke såå opp i vekt altså, men mtp. at jeg var overvektig før jeg ble gravid, er på tresifret nå og aldri har vært så tung i hele mitt liv før så er jeg bare glad det ikke er mer. Men overrasket ja, for symfysemålet i dag gjorde et lite hopp. Fascinerende at magen kan bli så mye større uten at vekten følger på. Og babyens hode ligger ned!! Såå glad for dette. Jeg har ikke mange frykter i forbindelse med fødsel, men har to. Den ene er at denne fødselen skal bli veldig ulik de tre jeg har hatt før (lang, vanskelig, komplikasjoner), så har absolutt hatt en frykt for tverrleie, KS osv. Men først kjente legen etter og mente hodet var ned, men ettersom jeg var veldig ivrig på en forsikring så fant hun frem sitt mini-UL-apparat. Og jada, der ligger hodet godt ned. Veldig liten sjans for at hun nå skal finne på å snu seg igjen, sa legen, så jeg slår meg til ro med det 😊 Takk for besøk til alle dere som er her inne og legger igjen spor! Setter veldig pris på det - er så fint å vite at jeg har hatt dere med på hele denne reisen, fra start til slutt Endret 4. januar 2022 av Amatariel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 4. januar 2022 Forfatter #649 Del Skrevet 4. januar 2022 Jeg feirer denne første dagen med å offisielt være i permisjon med å faktisk klargjøre litt babyting! Akkurat som mistenkt så var det som en bryter som skrudde seg på da vi bikket nyåret. Julen er lagt bak oss, og jeg innser at det faktisk kommer en tid etterpå Kanskje dumt å spare såpass mye til de tre siste ukene, for babyen kan jo komme når som helst nå. Men med min erfaring går jeg nok helst over termin, og da blir disse tre ukene laaange om jeg ikke skal ha noe organisering o.l og pusle med. Og skulle hun faktisk overraske oss med tidlig ankomst, så er det ingen krise å gjøre ting etter fødselen heller. Jeg/vi har tre hovedpunkter å gjøre: 1. Omorganisere soverommene 2. Vaske og sortere babyklær 3. Pakke fødebag Punkt 1 er det mest tidkrevende, og der trenger jeg stort sett mannen til det meste. Jeg peker og forklarer, han ordner og bærer. Kort forklart er soverommene våre organisert slik: pr. i dag har jeg+mannen og alle barna hvert sitt soverom. I tillegg har vi et gjesterom. Vårt soverom er det aller minste, som vi tok fordi vi bare sover der og har aldri bodd her med baby før. Men nå er det et problem da det ikke er plass til babyseng. Hadde tenkt å løse det slik at vi nå skulle overta gjesterommet og ha det som vårt soverom i ca. 1 års tid (den tiden vi deler med baby). For der er det nemlig nok plass til en babyseng. Men etter litt nøyere målinger så har vi funnet ut at sengen vår ikke får plass der! Eller, den får plass, men da blir det ubehagelig trangt med gåplass, skap o.l. Må klatre over sengekant og slikt for å komme til, og jeg orker bare ikke et helt barselår med et slikt rom. Og det er viktig for meg å få vår seng dit, for vet hvor mye man ligger i den i barselåret. Så da måtte vi faktisk ty til det skrittet som vi egentlig ønsket å slippe - å be ene barnet vårt gi opp soverommet sitt for ett års tid. Vil jo egentlig ikke at dem skal lide noe for at vi får et barn til Men det ble eneste løsning akkurat nå. Spurte sønnen på 11 da, for han har det største rommet og er der minst. Han bruker det 90% til å sove, fordi hans andre hjem er kjellerstuen der alt av gaming- og tv-spill er stasjonert. Så selv om han ikke ble overbegeistret så tror jeg dette skal gå bra... Så jobben nå er å flytte vår seng inn på hans rom og hans seng ned på vårt rom (som blir gjesterom for perioden). Han overtar nåværende gjesterom, og vi skal selvsagt flytte over så mange av tingene hans som mulig. Bilder, plakater, pynt osv. Klær er det største problemet, både nå og for fremtiden - så vi er nødt til å kjøpe noe nytt. Så blir tur til Ikea senere denne uken for å få ordnet det. Gruer meg til det sånn bekkenmessig, men nå måå vi bare. Får noia av å ikke ha dette i orden. Vet det vil ta tid og krefter og få organisert og ordnet generelt når møblene først er på plass. Punkt 2 har jeg kommet godt i gang med. Det tok ikke så lang tid. Hentet boksen med babyklær fra loftet før jul, samt har kjøpt litt på Finn. Så i dag har jeg begynt å vaske dette. Veldig koselig å henge opp de små klærne ❤️ Når de har tørket skal de sorteres inn i skap på badet som jeg faktisk fikk ryddet litt plass til i romjulen. Er ikke bare bare å skulle omorganisere ting som har hatt fast plass i noen år. Har allerede fått et par frustrerte rop fra familien: -mamma, hvor er undertøyet mitt? -Mamma, hvor er de store hånddukene?? Men de lærer seg nok raskt hvor de nye stedene er. For noe plass må jo babyen også få. Punkt 3 er fødebagen og den har jeg ikke tenkt så mye på. Erfaringsmessig er det så mye oppi den som ikke kan pakkes før de minuttene rett før vi drar til sykehuset, så da er det litt demotiverende å begynne med. Men jeg har faktisk begynt pittelitt. Kofferten ble hentet ned fra loftet i dag, og da mannen skulle på butikken for middag så fikk jeg han til å kjøpe drikke/snacks som jeg vil ha med i den. Så det ligger klart i en pose i kjøleskapet nå i alle fall. Får pusle litt med den i tiden fremover... legge i babyklær når det har tørket. Er jo ikke så mye som skal med egentlig. Sist brukte vi èn body, bukse, lue og ellers hentesettet. Jeg selv hadde ett skift med klær med meg. Noe som egentlig ikke var nødvendig heller, for jeg kunne dratt hjem i de samme klærne jeg ankom i. Var jo på sykehuset bare en natt sist. Begrenser seg hva man trenger da... men jeg vet jo ikke hvor lenge jeg blir nå. Så kan jo være bedre å ha med litt for mye enn litt for lite. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 4. januar 2022 #650 Del Skrevet 4. januar 2022 Gratulerer med siste milepæl før termin! Det er en deilig følelse å vite at hun ikke er prematur lenger og alt som egentlig gjenstår er modning og å bli ekstra god og rund! Jeg tipper for øvrig at hun kommer til EL-termin 21. januar 🤗 Det var virkelig en bryter som plutselig ble skrudd på her også etter nyttår! Vi har jo ikke hatt like mye å styre med ettersom det bare bor oss to i en leilighet, men jeg skjønner veldig godt at du ønsker å tilrettelegge der du kan for en enklere barseltid! Praktiske løsninger, enkel tilgjengelighet osv. har preget redebyggingen her også. Vi kommer sikkert til å lære mye underveis og kanskje oppdage at noe av det vi trodde var lurt, ikke var så lurt likevel, men da får vi finne nye løsninger 😊 Så snilt av gutten deres å bytte rom for en tid! 🥰 Og tenk at det er tid for å tenke fødebag også da gitt! Jeg har også noen ting som ikke blir pakket før rett før avreise, men jeg har i alle fall skrevet de ned så jeg ikke skal glemme så alt for mye. Ser at du har nevnt notatbok og penn på pakkelista di tidligere, hva har du brukt dette til? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. januar 2022 Forfatter #651 Del Skrevet 5. januar 2022 Fhuzzy skrev (11 timer siden): Og tenk at det er tid for å tenke fødebag også da gitt! Jeg har også noen ting som ikke blir pakket før rett før avreise, men jeg har i alle fall skrevet de ned så jeg ikke skal glemme så alt for mye. Ser at du har nevnt notatbok og penn på pakkelista di tidligere, hva har du brukt dette til? Ja et fysisk skriv som kan ligge øverst i fødebagen med ting som må pakkes ned rett før avreise er veldig lurt. Man glemmer fort i en rie-tilstand og i mine tilfeller har det vært mannen som har måtte pakke det meste av det. Så greit for han å lese listen over ting som mangler da. Jeg har jo ved to fødsler kommet inn på sykehuset med 10 cm åpning, så kan trygt si at den siste tiden hjemme ikke var så mye annet enn å brøle og ha vondt 🙈 Notatbok og penn har jeg syns vært gull verdt fordi jeg liker å dokumentere ting kjapt. Man tror man skal huske alt, men bare et døgn etter fødsel så glipper detaljene bort. Og ha en bok og penn på nattbordet syns jeg er bedre enn å fikle med mobilen for å skrive ting ned der. Mannen har brukt boken en del under fødsel - som å skrive ned klokkesletter for når ting skjer. Nå tar de vannet, nå gjør de ditt og datt. Og etter fødsel har jeg brukt den for å skrible ned tanker, følelser, mer dokumentasjon på klokkesletter når ting skjer o.l. Så så snart jeg har klart å få tid/energi til å ta opp PC'en for å skrive fødselsrapport så har jeg hatt mye rådata å forholde meg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #652 Del Skrevet 6. januar 2022 37+5 I dag har vært en produktiv dag. I morges dro jeg til osteopaten. Veldig deilig med behandlingen der, men akkurat nå er det nok kun å holde ting standby og forsøke at det ikke blir verre i alle fall. For å få dette bekkenet bedre før fødsel er nok umulig. Men ble også enige om at dette var siste time i denne omgang nå. Tærer nesten mer på å dra nedover dit enn behandlingen er verdt. Men jeg skal ta kontakt igjen etter fødsel. Selvfølgelig se an, men tidligere erfaring gjør at jeg skal være veldig obs i alle fall. Har jeg vondt i rygg/bekken så skal jeg ikke vente med hjelp. Etterpå dro jeg og mannen og hentet den nye bilen vår!! Skrev litt om det i høst at vi var på jakt etter en EL-bil som bil nr. 2 i familien. Vi er så mange sjåfører og har så forskjellige behov fremover at det blir veldig nødvendig og kjekt. Har ventet 2-3 måneder nå, så deilig å faktisk dra å hente den og få den hjem nå 😁 Og sist men ikke minst så dro vi innom Ikea på vei hjem. Selvfølgelig det siste bekkenet mitt ønsker, men måååtte få tak i en del ting for å få denne redebyggingen ferdigstilt. Så det også veldig godt nå. Så mannen skrur kommode for harde livet nå. Da er formiddagsplanen min i morgen klar! (omorganisere barnas klær en del). Var hjemme til kl.12 i dag, og måtte jo legge meg rett ned da. Endte med å sove til kl.15 Litt i koma da jeg våknet og man lurer jo nesten på hvilken dag det er. Rart å sove så lenge på dagtid 🙈 Ingen tvil om at permisjon er deilig nå. Og krøllete døgnrytme bekymrer meg ikke så veldig. Vet at når babyen kommer så er det ingenting som heter døgnrytme. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juss-jenta Skrevet 6. januar 2022 #653 Del Skrevet 6. januar 2022 Nå nærmer det seg veldig kjære Amatariel 😍 Håper at bekkenet ikke blir verre i tiden fremover mot fødsel! Slet selv med mye bekkensmerter og låsninger, og det er ekstremt hemmende! Jeg ble litt snurt og overrasket over at jeg hadde bekkensmerter mange uker ETTER fødselen. Var ikke helt forberedt på det 😅 Kos deg masse den siste rugetiden. Og lykke til med fødsel og babytid 😍 Gleder meg til det er min tur igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #654 Del Skrevet 6. januar 2022 Koselig å høre fra deg igjen @Juss-jenta😊 Går alt bra med dere? Har du blitt babysyk igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juss-jenta Skrevet 6. januar 2022 #655 Del Skrevet 6. januar 2022 Amatariel skrev (1 minutt siden): Koselig å høre fra deg igjen @Juss-jenta😊 Går alt bra med dere? Har du blitt babysyk igjen? Det går veldig fint med oss! Vesla er selvfølgelig verdens skjønneste. Hun har arvet mitt temperament og pappaens stahet, så det er et fyrverkeri av en unge! Heldigvis er hun som regel smilende og blid 😍 Jeg har akkurat begynt å jobbe igjen, og det er tungt! Heldigvis har jeg hjemmekontor, så jeg får susset masse på vesla i løpet av dagen likevel. Jeg har vært babysyk i flere måneder allerede 😂 Jeg kjenner imidlertid mine begrensninger, så vi er enige om å vente med prøvingen til sommeren ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 6. januar 2022 #656 Del Skrevet 6. januar 2022 Håper bekkenet ikke blir verre. Lurt å gå til behandling 😊 Så gøy at de siste forberedelse er i gang. Godt du har mulighet til å slappe av litt mellom slagene. Herlig med ny bil også! Er flere av barna dine 18? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #657 Del Skrevet 6. januar 2022 Prøver2021 skrev (58 minutter siden): Herlig med ny bil også! Er flere av barna dine 18? Nope, den første fyller 18 om noen uker. Og jeg har 6 år mellom hvert barn, så blir en stund til neste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 8. januar 2022 Forfatter #658 Del Skrevet 8. januar 2022 38+0 Uke 38! Og tenkte jeg kunne skimte til med et magebilde 😶 Vise endringen på tretti uker. Er jo litt deilig å se at det er en endring 😅 Ellers er dagens plan og feiring av ny uke pakking av fødebag. Pleier å gjøre det jeg kan klart med den ca. 2 uker før termin. Så nå er det vel innafor. Skal komme med min liste her når den er klar 😊 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 8. januar 2022 #659 Del Skrevet 8. januar 2022 Så gøy å se endringen!! Fine magen ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissB Skrevet 8. januar 2022 #660 Del Skrevet 8. januar 2022 Så gøy å se at det nærmer seg med stormskritt! Koselig å følge med på de siste forberedelsene dine nå. Snart har du siste frøkna di der 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå