Brud2014 Skrevet 30. august 2021 #441 Del Skrevet 30. august 2021 Lorieen skrev (2 timer siden): Sjekk også ut Cybex Priam om du liker Emmaljunga NXT90. Har den og er superfornøyd! Jeg har kjøpt Cybex Priam til desemberjenta mi 😍 Så godt å høre at du er fornøyd! Jeg har ingen erfaring med vogna, men den har alt vi har likt fra andre merker så den virket som en super kombo av alt vi så etter 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 30. august 2021 #442 Del Skrevet 30. august 2021 Brud2014 skrev (Akkurat nå): Jeg har kjøpt Cybex Priam til desemberjenta mi 😍 Så godt å høre at du er fornøyd! Jeg har ingen erfaring med vogna, men den har alt vi har likt fra andre merker så den virket som en super kombo av alt vi så etter 😁 Den er helt genial. Jeg har kjøpt store forhjul til den også, som jeg klikker på når vi skal kjøre på mer ujevne underlag. De små hjulene er perfekt til by/kjøpesenter. Den er enkel å slå sammen og sette opp, og det var utrolig praktisk å bare kunne sette bilstolen rett på understellet da babyen var kjempeliten (vi hadde Cybex Cloud Z i-size). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Valmue Skrevet 31. august 2021 #443 Del Skrevet 31. august 2021 Haha, må bare legge til at jeg kjenner meg sånn igjen på dette å føle seg som førstegangsgravid når det er 7 år siden sist. Er jo samme med oss 😂 må liksom sitte meg inn i alt på nytt og nå er det helt andre ting som er populært og masse nytt 🙈 Har også sett på den britax, men også sett litt på baby jogger. Men husker ikke hvilken. Har ikke helt vært inni den jungelen enda, tenker jeg tar det litt senere. Men de har en baby jogger (eller hva det heter) som er med både bag, sportsdel osv mener jeg? Ser noen også selger med egen bilstol så man kan feste på vognen. Genialt 🥰 Blir spennende å se hvilke vogn du lander på 😃🙋🏻♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 1. september 2021 #444 Del Skrevet 1. september 2021 Ser at jeg har gått glipp av en den del men har lest alt av oppdateringer som jeg ikke fått med meg, men gratulerer med jenta ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. september 2021 Forfatter #445 Del Skrevet 5. september 2021 20+1 Halvveis! For en surrealistisk følelse! Tenk at den vonde halvdelen er over. Utrolig for en kontrast at første halvdel består av så mye frykt, venting og angst. Mens andre halvdel bare er glede, spenning og kos. Er så uendelig takknemlig for at jeg nå går inn i den andre halvdelen. Jeg har de siste dagene kjent noen veldig få og svake bevegelser. Kan absolutt ikke karakteriseres som det første sparket da det er veldig lite, sjeldent og raskt over. Men jeg tror det er -noe-, og sånn er det det har startet med de andre. Så jeg gleder meg stort til å snart kune si at jeg kjenner liv ♥️ Mine viktige datoer Du er nå 20 uker og 1 dag på vei Unnfangelsen finner sted: 27. april 2021 Like langt som opplevd SA: 17.mai 2021 Hjertet begynner å slå: 22.mai 2021 Like langt som opplevd SA: 24.mai 2021 Tidlig ultralyd: 14.juni 2021 Like langt som opplevd MA: 20.juni 2021 Første svangerskapskontroll: 2.juli 2021 Ferdig med medisin: 6.juli 2021 Tidlig ultralyd: 15.juli 2021 Andre trimester: 15.juli 2021 Like langt som opplevd senabort: 22.juli 2021 Ordinær ultralyd: 20.august 2021 Planlegger å fortelle søsken og annen familie: 20.august 2021 Halvveis i svangerskapet: 5.september 2021 Blir barnet født nå, vil man forsøke å redde det: 25.september 2021 Fosteret kan høre: 29.september 2021 100 dager igjen til termin: 17.oktober 2021 Tid for å fylle ut fødselspermisjonspapirer: 23.oktober 2021 Tredje trimester: 24.oktober 2021 Nå regnes ikke babyen som prematur: 1.januar 2022 Fødselspermisjoner begynner: 4.januar 2022 Termin: 25.januar 2022 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 5. september 2021 #446 Del Skrevet 5. september 2021 Wow - tenk at du er halvveis nå!😍 hvor utrolig er ikke det?! For en milepæl🌸 Nå er det bare å nyyte tiden fremover mot minstemann💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkee Skrevet 5. september 2021 #447 Del Skrevet 5. september 2021 Så fint at du kan senke skuldrene litt ❤️ Hurra for halvveis, måtte resten av svangerskapet så knirkefritt ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 5. september 2021 #448 Del Skrevet 5. september 2021 Et stort hurra og gratulerer så mye med å være halvveis! Og så koselig at du så smått begynner å kjenne noe der inne! Jeg skjønte ikke selv hvor koselig det var før jeg kjente det selv, så jeg skjønner at du er utålmodig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. september 2021 Forfatter #449 Del Skrevet 5. september 2021 Fhuzzy skrev (2 timer siden): Et stort hurra og gratulerer så mye med å være halvveis! Og så koselig at du så smått begynner å kjenne noe der inne! Jeg skjønte ikke selv hvor koselig det var før jeg kjente det selv, så jeg skjønner at du er utålmodig. Ja jeg har savnet disse bevegelsen siden dagen jeg fødte sist for over 6 år siden 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 5. september 2021 #450 Del Skrevet 5. september 2021 Gratulerer så mye! Tenk at du allerede er halvveis! Og så koselig at du har begynt å kjenne små tegn til at den lille inni der rører på seg. Kan tenke meg at bekymringene avtar betraktelig når man kjenner at alt står bra til der inne med jevne mellomrom. ❤️ Så glad på dine vegne!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 6. september 2021 #451 Del Skrevet 6. september 2021 Enn at du allerede er halvveis 🤗 jeg synes din halvdel har gått utrolig fort! Selv om du selv kanskje ikke synes det😅 og så koselig med bevegelser, de første små svake bevegelsene er noe spesielt, kjennes ut som små fisk som svømmer husker jeg😅 blir fint å bare kan slappe av å nyte siste halvdelen ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 7. september 2021 Forfatter #452 Del Skrevet 7. september 2021 20+3 Etter mye surfing på utroolig mange fine strikkesett, så tror jeg at jeg har funnet noe å ønske meg. Jeg har knapt holdt strikkepinner i mitt liv selv, men heldigvis har jeg flere familiemedlemmer med fullstendig dilla. Har egentlig en god del strikk på loftet om jeg ikke husker feil, mens syns det er stas å ha noe nytt til ny baby ❤️ Et hentesett å dra hjem fra sykehuset i. Jeg har ønsket/bestilt meg dette: Millian og Milla hentesett Ser for meg en dus gammelrosa farge. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 7. september 2021 #453 Del Skrevet 7. september 2021 Sukk, for et nydelig sett til sistefrøkna! 😍 Babystrikk er så koselig! Noe helt spesielt når man vet a hver eneste lille maske er strikket med akkurat denne lille jenta i tankene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 8. september 2021 #454 Del Skrevet 8. september 2021 Så nydelig 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 9. september 2021 Forfatter #455 Del Skrevet 9. september 2021 20+5 Innkjøp: denne uken har jeg kjøpt et Stokke newborn babyseat! Stas! Har aldri hatt det før faktisk, men tenkte å bruke det denne gangen. I alle fall frem til babyen klarer å sitte selv, for da har vi en sånn Troll (?) matstol (som kan deles i to, både høy og lav) på loftet. Og da kan 6-åringen “få tilbake” tripp-trapp-stolen sin. Orker ikke kjøpe ny stol nemlig for noen få måneder. Kjøpte babysetet her brukt på Finn for 300 kr, og det var kjeempefint, så godt fornøyd! Ellers er det kun til meg selv jeg har handlet. Jeg trives veldig godt i komfortable klær, og skal innrømme at som ikke-gravid så var også det noe jeg alltid foretrakk. Har en slags kleskode på jobb, så 'joggis' o.l er ikke særlig aktuelt. Og selv om jeg ikke egentlig ser gravid ut nå så er jeg både lei mine vanlige klær + har lyst å bruke gravidklær som har bedre snitt til magen. Så jeg går og strutter for tiden med magen min som egentlig er like stor som før-gravid 🤣 Men jeg føler jeg liksom har en unnskyldning nå, og når folk vet jeg er gravid så er det liksom greit. Har vært på loftet og hentet ned det jeg hadde der fra sist, men ikke alt passer lenger og ønsker meg generelt noe nytt. Så jeg har handlet litt i det siste. Kan vise noen eksempler! Jeg bare elsker merket Purpless, har en god del gensere/skjorter/tunikaer der fra før. Men denne uken kjøpte jeg også disse to (link i bildet): I tillegg har jeg kjøpt og mottatt disse fra Zalando som jeg er veldig fornøyd med: 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 9. september 2021 #456 Del Skrevet 9. september 2021 Så fine og flotte gravidklær! Det er absolutt en egen følelse å gå der å fremheve magen, helt uavhengig av om den egentlig har endret seg eller ikke. For det er uansett en baby inni der 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 9. september 2021 #457 Del Skrevet 9. september 2021 Det er så koselig at du har begynt med innkjøp, både til deg selv og til baby 💖 Nydelig hentesett! Og så fine gravidklær! 🤩 Jeg fikk en leveranse til meg selv fra Zalando i dag også - veldig koselig! 💖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissB Skrevet 9. september 2021 #458 Del Skrevet 9. september 2021 Å så fine klær! Du stråler sikkert i dem, og så godt du tar vare på deg selv også 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. september 2021 Forfatter #459 Del Skrevet 11. september 2021 21+0 Ny fullgått uke, så jeg får gjøre en oppdatering 😇 Magen: Jeg har begynt å kjenne bevegelser nå! Veldig sjeldent (max èn gang om dagen) og veldig lite og svakt. Men når det først kommer noe så kommer det en liten “serie av bobler”. Det er veldig raskt over, så nå blir jeg bare utålmodig etter å kjenne mer! Men tror jeg kan notere meg at det var i uke 21 at jeg kjente de første bevegelsene fra den lille ♥ Ellers har jeg begynt å få svangerskapskløe på magen (bilringen), og det er sykt irriterende. Prøver jo å la være å klø, men er klin umulig innimellom. Har heldigvis en salve som skal ta unna det meste, så prøver å være flink å bruke denne. Formen min: Føler meg en god del trøtt og sliten, men ingenting som ikke er til å leve med. Ellers litt morgenkvalm. Ikke mye, men plutselig kan jeg bli dårlig. En dag denne uken måtte jeg henge over toalettet faktisk. Ellers ble det munnbindpåbud igjen her i byen for noen uker siden, og det er såå plagsomt. Hadde ingen problem med dette før graviditeten, men etter jeg ble gravid har jeg slitt veldig. Blir tungpustet, får nesten en kvelningsfølelse. Så var så deilig i juni da påbudet forsvant. Jeg tar buss t/r jobb så, og må bruke det der bl.a. Men nå har jeg litt problemer, så var nesten “godt” da det ble så mye smitteøkning at vi måtte tilbake til hjemmekontorturnus 🙄 Så ja, litt blandede følelser her selvsagt fordi jeg vil jo at koronaen skal forsvinne sin vei nå! Søvn: Jeg har sovet utrolig godt i det siste! Nesten blitt overrasket enkelte morgener, for til og med før svangerskapet sov jeg alltid noe urolig. Våkner lett, men har altså sovet tungt flere netter i det siste. Har skaffet meg en enkel gravidpute fra ebay, så mulig den hjelper noe. Elsker å ha foten over den når jeg sover. Kosthold: Dette går fortsatt veldig dårlig. At det skal være så vanskelig å snu om den dårlige vanen altså… men det er generelt vanskelig, og enda verre som gravid syns jeg. Føler meg daff og sliten, og har bare lyst på lettvint mat, salt mat, junkmat, snacks og godteri. Jeg har gått opp 7 kg siden jeg ble gravid, så her raser det på… Innkjøp: Se innlegg over fra torsdagen Helse: venter fortsatt på andre svangerskapskontroll som er om halvannen uke. Og har bestemt meg for å ta koronavaksinen så snart som mulig, men vil bare ha unnagjort legetimen først. Følger med på timebestillingen, så så snart jeg kan velge en som er etter legetimen så skal jeg booke den. Permisjon: denne uken har jeg satt meg litt inn i foreldrepermisjonen. Når man er helt ute av det, så må man nesten det igjen. Og enkelte ting forandrer seg. Sist barn husker jeg fedrekvoten var 14 uker og før der 10 uker. Nå ser jeg at den er 15 uker. Og med tanke på at vi får januarbarn så er det absolutt mye å tenke på. Har aldri fått et vinterbarn før der foreldrepermisjon har vært et tema. Så gikk inn på NAV og så de hadde fått en foreldrepengerplanlegger. Den var faktisk ganske bra! Så hadde en kveld her jeg ‘lekte’ meg med den, og har nå fått frem en ca-plan av det jeg tenker. Jeg har alltid hatt fellesperioden selv, og skal også ha det denne gangen. Med nr.2 fikk jeg også et lite sammenbrudd da permisjonen nærmet seg slutt og jeg ikke var klar, så da måtte vi ta halvannen måned akutt ulønnet permisjon. Uheldig økonomisk, men var likevel det beste å gjøre. Så da vi ventet nr.3 var jeg mer forberedt og planla den ulønnet permisjonen bedre slik at vi kunne legge av penger til dette. For ja, for meg er ukene man får utdelt av staten rett og slett for lite. Og nå som vi skal ha baby i januar så blir det helt klart en del ulønnet permisjon å snakke om. Grovt fortalt så ser det ut som jeg blir hjemme i permisjon hele 2022. I følge NAV går jeg ut i permisjon den 4. januar, så det er jo veldig kjekt. Da blir det nok ikke mer jobb på meg etter juleferien i år. Og med foreldrekvoten min, ferie og ulønnet perm så er det nå i planen at jeg ikke skal på jobb før 2. januar 2023. Da begynner mannen i fedrekvoten sin, som varer til midten av april. Så dette er første del av planen da. Lenger enn det tror jeg ikke vi skal planlegge pr. nå. For hva som skjer etter det blir usikkert. 1.ønsket er å få barnehageplass i midten av april der, men det er jo strengt tatt et usikkert kort. Men skal forsøke det vi kan! Om det ikke går og vi er nødt til å vente til august så blir enten jeg og mannen og gå ned i 50% stilling hver, eller at jeg tar mer ulønnet permisjon. Drar ut litt ferie osv. Så det skal nok gå. Ser ikke mørkt på det. Men innser at det bare er å begynne å spare penger. Er nok av andre ting å bruke dem på også nemlig… bl.a ligger det en bil nr. 2 i nærmeste fremtidsplaner her, men det er en annen historie. Navn: Jo mer jeg tenker på det navnet jeg liker best, jo mer har jeg fått det for meg at det måå bli det. Kan ikke skjønne annet. Problemet er at mannen ikke er begeistret, og senest i går sa at jeg er nødt til å komme med andre forslag 🙈 Har virkelig prøvd, men kjenner at alt jeg skriver opp blir sånn halvhjertet, og jeg egentlig ikke vil at barnet vårt skal hete dette. Så vi får se utover høsten hva som skjer med dette. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 15. september 2021 Forfatter #460 Del Skrevet 15. september 2021 21+4 I dag har jeg kjent ordentlig bevegelser! Ååå så deilig! Helt klart tydelige dult/små spark på den ene siden litt nedpå magen. Endelig!! Føler jeg har ventet en eeeevighet! Nå er det bare å kose seg med dette som jeg kjenner (håper det ikke kommer alt for sjeldent) og glede seg til det blir hyppig og ikke minst tydelig på utsiden så andre kan få kjenne. 17-åringen min kastet seg mot magen og ville kjenne da jeg fortalte om dette, men det er nok alt for svakt og ikke minst sjeldent til at det er mulig enda. Men teeeeenk det - at det er noen der inne som gir fra seg bevegelse! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå