SoftKitty Skrevet 20. oktober 2021 #1461 Del Skrevet 20. oktober 2021 Tror jeg ville hørt med legen @Parv om det er såpass ille, det høres jo ikke digg ut. Lite sannsynlig at det er det hos deg men har lest at hos en veldig liten % så er det noe med lever som kan gi kløe i graviditet (det kan legen sjekke med blodprøve tror jeg) + at legen kan gi krem på resept som @Amatariel skrev Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solina Skrevet 20. oktober 2021 #1462 Del Skrevet 20. oktober 2021 Jeg skriver under på Aderma exomega 🙌🏻 Klødde som et uvær på magen, fikk skikkelig hissig utslett, og denne tok rotta på det på ca en uke, bedring allerede samme natt. Ingenting annet jeg prøvde av kremer og oljer hjalp noe. Nå klør det så å si ingenting og jeg har ikke noe utslett igjen. Er veldig plaget med eksem fra før så var helt innstilt på å måtte ty til kortison. Fikk også anbefalt å prøve Eurax, men endte heldigvis med å ikke trenge det 🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påske-egget Skrevet 21. oktober 2021 #1463 Del Skrevet 21. oktober 2021 Mitt tips til alle som klør er å bruke A-derma Exomega (den aller feteste av de tre) over hele kroppen og Bio Oil + Mama Bee Belly Butter på magen og puppene😄 Smører morgen og kveld, og evt ved behov. Har selv generelt tørr/atopisk hud og A-dermaen er den eneste kremen jeg sverger til 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. oktober 2021 Forfatter #1464 Del Skrevet 22. oktober 2021 Nå sitter jeg hos legen 1 time inn i glukosebelastningstesten. Går greit, men er noe uggen ja. Verst var det å ikke få drikke noe i forkant syns jeg, veldig tørst! Men drikken var ikke så verst. Tok den en gang for 8 år siden og da var den annerledes. Mye mindre flaske, men også mye tykkere. Denne gangen var det jo faktisk en drikk, i stedet for en "grøt". Jeg har svangerskapskontroll etterpå, så jeg ser lengselsfullt på matpakken min som jeg har med Vel vel... 1 time til med Netflix så blir det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 22. oktober 2021 #1465 Del Skrevet 22. oktober 2021 2 hours ago, Amatariel said: Nå sitter jeg hos legen 1 time inn i glukosebelastningstesten. Går greit, men er noe uggen ja. Verst var det å ikke få drikke noe i forkant syns jeg, veldig tørst! Men drikken var ikke så verst. Tok den en gang for 8 år siden og da var den annerledes. Mye mindre flaske, men også mye tykkere. Denne gangen var det jo faktisk en drikk, i stedet for en "grøt". Jeg har svangerskapskontroll etterpå, så jeg ser lengselsfullt på matpakken min som jeg har med Vel vel... 1 time til med Netflix så blir det. Synes de sa til meg at jeg kunne drikke vann selv om jeg fastet før undersøkelsen? 🤔 skal ta den om halvannen uke. Lykke til med resultatet og svangerskapskontrollen etterpå 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. oktober 2021 Forfatter #1466 Del Skrevet 22. oktober 2021 SoftKitty skrev (1 time siden): Synes de sa til meg at jeg kunne drikke vann selv om jeg fastet før undersøkelsen? 🤔 skal ta den om halvannen uke. Fikk beskjed om at kun en liten munnfull mann på morgenen var greit - for å væte munnen liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solina Skrevet 22. oktober 2021 #1467 Del Skrevet 22. oktober 2021 10 hours ago, Amatariel said: Nå sitter jeg hos legen 1 time inn i glukosebelastningstesten. Går greit, men er noe uggen ja. Verst var det å ikke få drikke noe i forkant syns jeg, veldig tørst! Men drikken var ikke så verst. Tok den en gang for 8 år siden og da var den annerledes. Mye mindre flaske, men også mye tykkere. Denne gangen var det jo faktisk en drikk, i stedet for en "grøt". Jeg har svangerskapskontroll etterpå, så jeg ser lengselsfullt på matpakken min som jeg har med Vel vel... 1 time til med Netflix så blir det. Jeg tok den også denne uka, og syntes også tørsten var absolutt verst! Ble faktisk hverken sulten eller uvel, og det hadde jeg forberedt meg på i ukevis 😝 men det gikk over all forventning. Drikken gikk ned på høykant fordi jeg var så tørst. Fikk med appelsinsmak og syntes ikke det var så ille i grunn 😊 Jeg fikk egentlig ingen info på forhånd, og glemte å ringe for å spørre, så baserte meg litt på det de gravide rundt meg har gjort, og dermed ble det hverken vann eller tannpuss på meg. Fikk vite at jeg kunne ha pusset tennene, men da var det jo for sent 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. oktober 2021 Forfatter #1468 Del Skrevet 22. oktober 2021 Jeg har søkt om foreldrepenger nå, men hvordan var dette igjen med fars søknad? Han må søke selv ja, på sin NAV-side? Prøvde å søke litt og det står at far tidligst kan søke når barnet er født. Og senest innen jeg tar ut min siste permisjonsdag. Har dere også forstått det slik? Må i så fall huske å legge det inn i kalenderen tror jeg, kommer jo aldri til å huske at han skal søke midt i barseltåke 🙈 Det beste hadde jo vært om han kunne søke nå, så har vi det ute av verden... men det går altså ikke an? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. oktober 2021 Forfatter #1469 Del Skrevet 23. oktober 2021 27+0 i dag og må bare nevne at på akkurat denne dagen i forrige svangerskap så giftet jeg og mannen oss ❤️ Rart å tenke på nå! Er helt klart mer sliten nå enn da, det er sikkert. Men som brud går man sikkert med mye ekstra adrenalin 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. oktober 2021 Forfatter #1470 Del Skrevet 24. oktober 2021 Jeg feirer inngangen til tredje trimester med å kjøpe vogn! Det er Emmaljunga Nxt90 jeg ønsket meg, og selvfølgelig aller helst Select 2022-modellen. Men det satt veldig langt inne og bruke så mye penger på den. Så har holdt øynene åpne for alternativer og tilbud. Og når dette tilbudet kom så slo jeg til. Var innom Barnas Hus og spurte om forskjellene på denne og Select-modellen, og det var ikke mange. Den ansatte der var overrasket over at det var flere igjen på nettlageret, så anbefalte absolutt at jeg gikk for det da det er et godt tilbud. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 24. oktober 2021 #1471 Del Skrevet 24. oktober 2021 Gratulerer med vognkjøp @Amatariel 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solina Skrevet 24. oktober 2021 #1472 Del Skrevet 24. oktober 2021 21 hours ago, Amatariel said: 27+0 i dag og må bare nevne at på akkurat denne dagen i forrige svangerskap så giftet jeg og mannen oss ❤️ Rart å tenke på nå! Er helt klart mer sliten nå enn da, det er sikkert. Men som brud går man sikkert med mye ekstra adrenalin 😅 Det er imponerende! Her har energinivået gått drastisk ned, så jeg hadde neppe vært særlig tess som brud nå 😌🥱 Og så gøy med vogn! Vi har bare såvidt begynt å se, men kjenner flere som er fornøyd med NXT90, og det var jo unektelig et veldig godt tilbud 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 24. oktober 2021 #1473 Del Skrevet 24. oktober 2021 Oi, det var et veldig godt tilbud, @Amatariel! gratulerer med vognkjøp! Imponerende å stå brud på dette tidspunktet i svangerskapet! Har også forstått reglene rundt søknad om permisjon for far sånn som du - at han ikke kan søke før barnet er født. Skulle også gjerne vært ferdig med det nå, men lite å gjøre med.. Jeg har vært på firmatur i helgen, og føler meg ikke tipp topp i etterkant. Sliter veldig med pusten nå (det klemmer veldig på lunger og oppi brystet) og fikk hodepine etterfulgt av kvalme etter jeg kom hjem. Blir halvbekymret for at noe er galt, og kommer nok til å ringe legen om det ikke bedrer seg i løpet av kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solina Skrevet 25. oktober 2021 #1474 Del Skrevet 25. oktober 2021 @Parv hvordan er formen i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 25. oktober 2021 #1475 Del Skrevet 25. oktober 2021 Solina skrev (2 timer siden): @Parv hvordan er formen i dag? Takk som spør ❤️ Det ble litt bedre utover kvelden i går, men føler meg generelt litt redusert og skal til legen en tur nå i ettermiddag bare for å sjekke blodtrykk for å utelukke svangerskapsforgiftning og ta en prat. kjenner meg småsvimmel, kvalm og er generelt litt ufokusert og slapp. Nattesøvnen er jo heller ikke god om dagen, så det spørs om jeg skal våge meg ut på temaet sykemelding nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
24aa Skrevet 25. oktober 2021 #1476 Del Skrevet 25. oktober 2021 Amatariel skrev (På 24.10.2021 den 12.50): Jeg feirer inngangen til tredje trimester med å kjøpe vogn! Det er Emmaljunga Nxt90 jeg ønsket meg, og selvfølgelig aller helst Select 2022-modellen. Men det satt veldig langt inne og bruke så mye penger på den. Så har holdt øynene åpne for alternativer og tilbud. Og når dette tilbudet kom så slo jeg til. Var innom Barnas Hus og spurte om forskjellene på denne og Select-modellen, og det var ikke mange. Den ansatte der var overrasket over at det var flere igjen på nettlageret, så anbefalte absolutt at jeg gikk for det da det er et godt tilbud. Har lyst til å feire tredje trimester jeg også, 27+3, men appene mine sier det ikke er før neste uke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 25. oktober 2021 Forfatter #1477 Del Skrevet 25. oktober 2021 24aa skrev (3 timer siden): Har lyst til å feire tredje trimester jeg også, 27+3, men appene mine sier det ikke er før neste uke? Jeg har forholdt meg til Babyverden sine milepæler, og den sier at med termin 25.januar så startet første trimester for meg i går. Da var jeg 27+1. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
24aa Skrevet 25. oktober 2021 #1478 Del Skrevet 25. oktober 2021 Amatariel skrev (26 minutter siden): Jeg har forholdt meg til Babyverden sine milepæler, og den sier at med termin 25.januar så startet første trimester for meg i går. Da var jeg 27+1. Den er grei, jeg har ikke peiling så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 26. oktober 2021 #1479 Del Skrevet 26. oktober 2021 Jeg feiret inngangen av 30. svangerskapsuke med å shoppe babytøy i dag 🤭 Har en del etter storebror, men han er født i en annen sesong og vi har derfor lite ull i nyfødtstørrelse. Dessuten er tøyet snart 9 år gammelt, så noe nytt kan vi jo koste på oss 🙈 Vet det er veldig individuelt og at noen hopper glatt over den minste størrelsen, men hvor mye tenker dere at man trenger i starten? Jeg tenker at det holder med noen få plagg, maks 2-3 sett i den minste størrelsen, og at vi heller supplerer ved behov for mer. Bor på et sted hvor det er lite utvalg (spesielt på ulltøy) og det er derfor ikke bare og gå på butikken og kjøpe ved akutt behov for noe ekstra 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 26. oktober 2021 Forfatter #1480 Del Skrevet 26. oktober 2021 Jeg tenker det samme som deg Parv. Har svært få plagg i str.50. Et par bodyer og bukser holder. Jeg har to barn som var 52cm da de ble født, så var ikke vits å ha mer. Investere heller i en god del 62-68, for der var mine barn leenge. Men derfor lurt å se litt an. Venninnen min hoppet nesten helt over 62. Så veldig individuelt ja. Jeg syns bare det er trist å ha masse fint babytøy som ikke blir brukt fordi det blir for smått. Gøy å shoppe også etter babyen er født! 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå