Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

@Solina Eurax skal jeg definitivt også teste så fremt det er trygt å bruke. Jeg tok det opp med lege, og hun var restriktiv med tanke på å skrive ut preparater, så må nok bare prøve å lindre det så godt jeg kan med fukt og vanlig kremer. 

Det rare med den svangerskapskløen er hvor intens den er før det plutselig er helt fint igjen en liten stund etterpå. Har heller ikke noe utslett, så det virker som at det er noe som kommer innenfra. Hadde vært interessant å visst hva det kommer av. 

Endelig fredag igjen, sier jeg bare. Er altså så trøtt nå, at jeg ikke vet hvordan jeg skal holde meg våken de siste timene på jobb. 😂

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Parv skrev (33 minutter siden):

Endelig fredag igjen, sier jeg bare. Er altså så trøtt nå, at jeg ikke vet hvordan jeg skal holde meg våken de siste timene på jobb. 😂

Enig!! Jeg har mye hjemmekontor, og dupper en del av i sofaen da. Mens når jeg nå er på fysisk kontor så er det litt verre 😅 Jeg teller ned timene til jeg skal hjem, for da skal jeg hoppe i seng og sove mens mann og barn lager taco ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 minutter siden):

Enig!! Jeg har mye hjemmekontor, og dupper en del av i sofaen da. Mens når jeg nå er på fysisk kontor så er det litt verre 😅 Jeg teller ned timene til jeg skal hjem, for da skal jeg hoppe i seng og sove mens mann og barn lager taco ♥️

Det hørtes helt magisk ut! 😅 Skulle ønske jeg hadde evnen til å bare legge meg ned og sovne på ettermiddagene jeg også. Siden det bare er meg og mannen hjemme i ettermiddag, må vi nok spare tacoen til neste helg.

Middagstips, noen?😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (2 minutter siden):

Det hørtes helt magisk ut! 😅 Skulle ønske jeg hadde evnen til å bare legge meg ned og sovne på ettermiddagene jeg også

Jeg har egentlig aldri hatt noe problemer med det, og i alle fall ikke nå når jeg er gravid 😶 Jeg sover på bussen på vei til jobb, på vei hjem fra jobb, litt i sengen på ettermiddagen og litt i sofaen på formiddagen. Hjemmekontordagene er rolige, og når jeg vet at jeg har 10-15 til overs med 'pause' eller veldig lite å gjøre, så legger jeg meg bare rett ned og snorker i vei de minuttene 😅 

Middagstips: chicken tandoori?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Parv said:

@Solina Eurax skal jeg definitivt også teste så fremt det er trygt å bruke. Jeg tok det opp med lege, og hun var restriktiv med tanke på å skrive ut preparater, så må nok bare prøve å lindre det så godt jeg kan med fukt og vanlig kremer. 

Det rare med den svangerskapskløen er hvor intens den er før det plutselig er helt fint igjen en liten stund etterpå. Har heller ikke noe utslett, så det virker som at det er noe som kommer innenfra. Hadde vært interessant å visst hva det kommer av. 

Endelig fredag igjen, sier jeg bare. Er altså så trøtt nå, at jeg ikke vet hvordan jeg skal holde meg våken de siste timene på jobb. 😂

 

 

Ja, det er skikkelig merkelige greier. Jeg klødde på meg et skikkelig hissig utslett, det var ganske udigg..! Var en jordmor-venninne av meg som foreslo Eurax til meg, men jeg ville selvsagt hørt på egen lege/jordmor først 😊

Stup trøtt her også, endelig helg 🥱 

Endret av Solina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På snakk om mat, er det noe dere har fått helt avsmak på og noe dere har skikkelig cravings på?

Her vil jeg si frukt har vært det som har fristet mest, men ikke noe mer lyst på det nå enn før jeg ble gravid🤷🏻‍♀️ 
Heller ikke fått stygga på noe, enda jeg har kastet opp en goood del mat😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnanasPåTaco skrev (59 minutter siden):

På snakk om mat, er det noe dere har fått helt avsmak på og noe dere har skikkelig cravings på?

Her vil jeg si frukt har vært det som har fristet mest, men ikke noe mer lyst på det nå enn før jeg ble gravid🤷🏻‍♀️ 
Heller ikke fått stygga på noe, enda jeg har kastet opp en goood del mat😅

Jeg hadde total avsmak på svinekjøtt og krydret mat🙈 Nå kan jeg spise det igjen, heldigvis😅 Ellers har jeg cravings på epler for tiden. I noen uker hadde jeg cravings på bakevarer og vann (av alle ting). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele svangerskapet hatt skikkelig cravings på godteri på kveldstid (spesielt haribo), og føler nesten jeg får abstinenser om jeg ikke spiser noe godt. Har begynt å legge på meg mer og mer så føler meg ganske fæl egentlig..  Men samtidig vanskelig å la vær😟

Jeg har fått avsmak på kylling og svinekjøtt, men det har jeg heller aldri spist noe særlig av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart, svinekjøtt har jeg også slitt med! Generelt fra uke 7 ca begynte jeg å ikke like rent kjøtt og det er særlig svinekjøtt vi feks griller om sommeren (og biff var jo ikke så aktuelt siden jeg ikke liker gjennomstekt biff fra før...) Fremdeles synes jeg både stekelukten, smak og konsistens ikke tiltaler meg på rent kjøtt. Men spiser gjerne godt krydret kjøtt som indisk, taco, thai curry osv 😊 Men en periode der i 1. trimester var jeg nesten vegetarianer 😄

Av ting jeg har fått mer lyst på har jeg spist mer epler og gulrøtter enn vanlig. I perioden jeg var kvalm måtte all drikke være iskald (spesielt vann) så gikk mye isbiter. 

Uke 7 - 14 orket jeg ikke sjokolade eller særlig med søte ting i det hele tatt, men det har snudd HELT nå og jeg craver det hver dag 😄 Men var godtemums før graviditeten også så det er ikke så rart, var mer rart de ukene jeg IKKE ville ha noe godt.. gikk ned i vekt den perioden da og siden jeg hadde 27 i bmi før så var sikkert det like greit 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har matinntaket gått ganske mye ned i det siste 😅 jeg blir rett og slett uvel av å spise mer enn halve porsjoner middagsmat og det merkes at det begynner å bli veldig trangt om plassen i magen.
Tanken på bearbeidet kjøtt som feks pølser, kjøttkaker, kjøttdeig osv gir meg litt avsmak for tiden. det er rett og slett vanlig frokostmat (rundstykker og knekkebrød med gulost og syltetøy) som frister mest og matinntaket stopper litt opp på ettermiddag/kveldstid😆  

i kveld blir det hjemmelaget fajitas med masse digg krydder og grønnsaker. 
Smågodtet jeg kjøpte til helgehandelen frister faktisk ikke like mye 🤔 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk i meg lite mat i 1 trimester, og når jeg fikk tilbake matlysten er det spesielt søtsaker som frister… Smågodt i alle regnbuens farger… Hadde ikke lyst på sjokolade en periode, men nå har det snudd helt. Ellers drikker jeg nå melk nesten hver morgen, noe jeg til vanlig aldri gjør. Pleide ikke å like å drikke ren melk. Sjokolademelk når jeg kommer hjem fra jobb skjer også veldig ofte..  Ikke fått noe særlig avsmak på noe tror jeg, men spiser minimalt med kjøttdeig nå kontra før. 

Kanelboller/sjokoladeboller har jeg også vært veldig svak for i det siste.. Idag havnet rullekake med bringebær i handleposen, kan ikke huske sist jeg spiste rullekake… Så min lørdagskveld består av film og rullekake 👵🏻💕 Gøy å lese deres cravings 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsoo skrev (9 timer siden):

Jeg har hele svangerskapet hatt skikkelig cravings på godteri på kveldstid (spesielt haribo), og føler nesten jeg får abstinenser om jeg ikke spiser noe godt. Har begynt å legge på meg mer og mer så føler meg ganske fæl egentlig..  Men samtidig vanskelig å la vær😟

 

Signerer! Har det temmelig likt. Er utrolig sugen på godteri eller snacks, og har vel spist noe av dette hver eneste kveld siden jeg ble gravid :roll: Skulle virkelig ønske det var noe mat eller sånt jeg hadde aversjon mot i svangerskapet... men neida... elsker fortsatt alt av mat. Mer mer mer! 😶

I dag har jeg og mannen vært på spa i 3 timer ❤️ Herligheeet så deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har blitt henvist til vekstkontroll? 
I uke 24 målte SF-målene mine til 18 cm og jeg fikk derfor en henvisning til vekstkontroll med ultralyd. 
Kan ikke huske målene mine fra forrige svangerskap i det hele tatt, men akkurat som ved forrige graviditet så hadde du ikke tatt sjansen på å spørre om jeg var gravid 🙉😂 

Men var aldri snakk om noe kontroll da. 

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke tenkt så langt enda, men kan det være lurt med en babycall med kamera til innebruk og en "vanlig" til å ha i vogn eller tenker dere å bruke samme til alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnanasPåTaco skrev (22 minutter siden):

Ikke tenkt så langt enda, men kan det være lurt med en babycall med kamera til innebruk og en "vanlig" til å ha i vogn eller tenker dere å bruke samme til alt?

Jeg har i alle år klart meg med èn babycall, og da har vi hatt med kamera. Vært uvurderlig syns jeg, virkelig deilig med den kameramuligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnanasPåTaco skrev (2 timer siden):

Ikke tenkt så langt enda, men kan det være lurt med en babycall med kamera til innebruk og en "vanlig" til å ha i vogn eller tenker dere å bruke samme til alt?

Trenger man babycall til vogn i starten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (9 timer siden):

Trenger man babycall til vogn i starten?

Tror dette er et individuelt behov. Jeg har tre barn og de har vært glade i å sove i vogn, men på grunn av måten vi bor på, vognens plassering osv. så har vi svært sjeldent hatt bruk for babycall i den. Kan nok telle på et par hender antall ganger jeg har hatt babycall i vognen. Og de gangene vi har hatt det så har vi brukt den vanlige som vi bruker inne med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...