Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

@Solina 

her jeg bor er det nesten kun Emmaljunga, faktisk 🙉 sikkert litt på grunn av klimaet her. 
Håper også jeg blir fornøyd, men det er egentlig umulig å si før man har brukt vogna en stund. 
 

Kjenner det blir vanskeligere å kle seg for hver dag som går nå, og det er ikke så lett og føle seg fresh synes jeg. 

Eldstesønnen spurte om jeg ville bli med han i svømmehallen i løpet av de neste dagene. 🙉 og jeg tenkte bare «åneeeeeei, hva gjør jeg nå?!» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg legger også mye merke til vogner ute nå 😅 Var på kjøpesenter i en kort stund her om dagen og så 5 bugabooer på den tiden! Veldig populær vogn her i byen iallefall. 

Parv - dra absolutt i svømmehallen! Det er såå deilig for en gravid kropp. Jeg hater egentlig basseng, men nå har jeg begynt å tenke på å dra på åpen kveld snart. Sist svangerskap deltok jeg faktisk på gravidsvømming helt frem mot termin og det var så godt å bevege seg mye uten å ha vondt noe sted. Har dessverre flyttet siden den gang så tilbudet ikke like enkelt nå, men jeg skal dra i basseng for egen regi. Klem deg i en bikini og plask i vei 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenker også at det er deilig for kroppen, men ser litt svart på å skulle presse meg inn i en badedrakt eller bikini nå. 😆 

spørs om jeg må ta en runde i byen i morgen og se om jeg finner noe som dekker rumpa og skjuler den litt for viltre bikinilinja (tør ikke ta sjansen på å ned dit med en barbelhøvel nå, i alle fall) 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stor fra før av så jeg har bare store bikinier som fortsatt går på. Så kanskje du burde kjøpt noe ja. Kan anbefale å kjøpe amme-bikini egentlig. Så kan du bruke den til sommeren også 👍 Det har jeg tenkt å investere i, for planen er syden i mange uker til sommeren. Kjekt å knipse av den bikinien da ☀ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så igjen @Parv, barberhøvelen og jeg har ikke hatt en date på en stund nå… frister SÅ lite 😂 Takk for tips om ammevennlig badedrakt @Amatariel, kan jo vært kjekt om man skal begi seg ut på babysvømming etterhvert også ☺️ Pleier aldri å være i svømmehall, men vil tro det kan være fint for mor og barn.. 💕

Er forresten 25% på Lindex nå, her ble det nettopp klikket hjem ullbody, litt nytt undertøy (som jeg sårt trengte😂), gravid ullstrømpebukse og gravid velur joggedress som jeg har planer om å bo i..😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Isabel94 haha, ja. Det begynner å bli fysisk umulig. Dessuten hjelper det ikke på svangerskapskløen når hårene begynner å vokse ut igjen 😅 

Ikke dumt å vurdere badetøy tilpasset amming, @Amatariel
 Vil tro en vanlig badedrakt i større størrelse vil funke for de siste ukene som er igjen nå. 
Har lyst til å finne på masse fint med sønnen nå som babyen snart er her. Det blir nok en stor omveltning for ham som har vært enebarn i alle disse årene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen @tinapusa ❤️ Så gøy med flere her inne😃

 

Spørsmål til dere som har kjøpt/vurderer emmaljunga nxt90

Hvis man går mye på stein og grus, kan det være lurt med off road dekk? 
og hvilken bilstol skal dere ha? Har sett at man kan få tak i adapter for å sette bilstol på barnevogna, er dette noe dere ser etter og syntes høres smart ut eller? 

Ellers så ligger jeg våken og kom på at det er 100 dager igjen til termin, fytti så skremt jeg ble.. tiden flyr jo og jeg har så mange bekymringer! Livredd for å ikke være god nok for babyen min😥  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnanasPåTaco said:


@tinapusa❤️😃

Spørsmål til dere som har kjøpt/vurderer emmaljunga nxt90

Hvis man går mye på stein og grus, kan det være lurt med off road dekk? 
og hvilken bilstol skal dere ha? Har sett at man kan få tak i adapter for å sette bilstol på barnevogna, er dette noe dere ser etter og syntes høres smart ut eller? 

Ellers så ligger jeg våken og kom på at det er 100 dager igjen til termin, fytti så skremt jeg ble.. tiden flyr jo og jeg har så mange bekymringer! Livredd for å ikke være god nok for babyen min😥  

Vi gikk for offroad, vet ikke i hvilken grad det blir nødvendig men siden det er en vinterbaby syntes vi det så bra ut. Så tenker vi heller å kjøpe et hjulsett av de andre hjulene og bytte mellom, offroaden triller merkbart tregere på glatt grunn 🙃

Bilstol har ikke vi sett oss ut enda. Behov for eventuelle adapter ser vi an ☺️ 

Er selv ganske mentalt utkjørt for tiden… Husk at det er du som blir den beste mammaen for ditt barn ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnanasPåTaco skrev (10 timer siden):

Velkommen @tinapusa ❤️ Så gøy med flere her inne😃

 

Spørsmål til dere som har kjøpt/vurderer emmaljunga nxt90

Hvis man går mye på stein og grus, kan det være lurt med off road dekk? 
og hvilken bilstol skal dere ha? Har sett at man kan få tak i adapter for å sette bilstol på barnevogna, er dette noe dere ser etter og syntes høres smart ut eller? 

Ellers så ligger jeg våken og kom på at det er 100 dager igjen til termin, fytti så skremt jeg ble.. tiden flyr jo og jeg har så mange bekymringer! Livredd for å ikke være god nok for babyen min😥  

Jeg har kjøpt en vanlig Nxt90, ikke offroadversjon. Syns både hjulene fra før av virket veldig gode, samt at jeg ikke likte designet på offroad (så bare dem med brune detaljer).
Har anskaffet en Nuna-bilstol, og i dag får man tak i adaptere til omtrent alle bilstoler/vogner. Så er ikke like viktig som før at man har samme merke i bilstol vs. vogn. Har faktisk aldri brukt bilstol på vognens understell før, da vi egentlig ikke har hatt behov for det. På dagligvarehandling så har jeg f.eks bare løftet bilstolen ut og satt den i en handlevogn. Og når babyen har blitt liiitt større så har vi hatt en egen "kjøpesenter-trille" liggende i bilen. Hos oss står vognen i boden klar for uteturer, så jeg ser det som littegrann pes om jeg skulle ha demontert den og løftet med meg understellet for små turer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett litt på vogn men blir bare usikker. Er det emmaljunga som er best mtp å tåle norsk vær og vind? Vi har hund så det blir mye turer i all slags vær og gjerne skogstur osv. Ellers har vi også sett på bugaboo, men blir det mer byvogn kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har kjøpt gravid-vinterjakke og kan anbefale noe? Jeg snuser litt på en sånn 3-in-1-jakke med mulighet for å bære baby inni etter fødsel, har sett på Zalando men synes det er litt lite info å hente der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Solina said:

Noen som har kjøpt gravid-vinterjakke og kan anbefale noe? Jeg snuser litt på en sånn 3-in-1-jakke med mulighet for å bære baby inni etter fødsel, har sett på Zalando men synes det er litt lite info å hente der. 

Nei men jeg vurderer det samme, har jo ikke termin før 28. februar så må kanskje ha en jakke.. Si ifra om du finner noe fint! :)  Jeg mener jeg så en fin som ikke var så dyr på Vera Moda nettbutikk men nå finner jeg den ikke igjen 🤔 De har ganske mange varianter da. Er det noe slags innebygget bæreopplegg i de 3-in-1 eller er det bare tenkt at man bruker bæreselen man har men at det er plass til å ta jakken utenpå baby? Mulig det er for varmt for meg med vinterjakke når jeg skal begynne å gå ut med baby, mars kan jo være både kald og varm måned.

 

Jeg har vært hos jordmor for første gang siden sist jeg skrev her og hun var heldigvis hyggelig 😊 Og helsestasjonen min er i helt nytt bygg så det var utrolig stort, fresht og moderne (ikke at det er så viktig men ble bare positivt overrasket). Og så tok jeg glukosebelastningstesten og den var helt fin (og jeg har nok uvanlig høy sukkertoleranse for syntes den drikken var helt ok, drakk den på 1-2 minutter 😄 Ble bare bittelitt uvel sånn halvveis i ventetiden men tror det var fordi jeg var sulten)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en enkel, billig ish vinterjakke fra HM på finn. Frakta kostet like mye som selve jakka 😂 Veldig fornøyd med den så langt ihvertfall ^^ 

@SoftKitty Så bra at jordmora di er hyggelig og enda bedre at du hadde bra verdier 😊 Jeg fikk 5.2 på fastende, så det var på hengende håret for meg🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Brimi Lurt å kjøpe på finn, er jo dyrt for en jakke man sikkert bare bruker i 2-3 måneder av livet 😄 Så det lå en del ute der men lite i min størrelse i min by da, men får følge med litt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solina skrev (7 timer siden):

Noen som har kjøpt gravid-vinterjakke og kan anbefale noe?

Jeg kommer ikke til å kjøpe gravidvinterjakke. Gjorde ikke det den gangen jeg hadde februar-termin heller. Klarte meg egentlig ganske fint i ullgenser de gangene jeg gikk ut. Og når jeg ville ha litt ekstra over, så fungerte mine vanlige jakker og kåper greit, bare at jeg fikk kneppet nedover noen få knapper og der magen stakk ut lenger ned var det åpent. Men det gikk helt greit så lenge jeg sørget for å ha ull/tykk genser under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips @SoftKitty @Brimi @Amatariel 🙃 

Her gikk også sukkerdrikken ned i et par slurker, haha. Jeg var jo så tørst! Sekretæren så litt paff ut da jeg ble ferdig så fort. Jeg hadde fastende blodsukker på 5,9 på legekontoret, men nesten ingen stigning etter 2 timer, og både lege og sekretær mente det var fint 🤨 Verdiene etter analyse hos lab var heldigvis ganske mye lavere og godt innafor så ingen diabetes ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elsoo skrev (11 timer siden):

Jeg har sett litt på vogn men blir bare usikker. Er det emmaljunga som er best mtp å tåle norsk vær og vind? Vi har hund så det blir mye turer i all slags vær og gjerne skogstur osv. Ellers har vi også sett på bugaboo, men blir det mer byvogn kanskje? 

Vi gikk for Bugaboo til tross for at vi bor landlig og all slags føre. Har ikke fått prøvd den så mye, men føler meg trygg på at vi skal komme frem der vi ønsker. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med formen deres? Jeg må si jeg har fryktelig lite energi for tiden og vil helst bare sove. Hjelper ikke på med smerter i bekkenet heller, vondt og gjøre ting 🙈

Holder på og smått pakker fødebagen, men aner egentlig ikke hva jeg skal pakke 😂 litt tidlig ute med det sikkert, men greit med alt som er I orden i tilfelle hun lille melder sin ankomst litt tidlig 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tinapusa skrev (9 minutter siden):

Holder på og smått pakker fødebagen, men aner egentlig ikke hva jeg skal pakke 😂 litt tidlig ute med det sikkert, men greit med alt som er I orden i tilfelle hun lille melder sin ankomst litt tidlig 🙈

Jeg har pakket fødebagen i forkant av tidligere fødsler ca. 2 uker før termin. Kanskje litt risky, men har tenkt at det er mindre sannsynlig å føde før det enn etter. Og ca. 95% av fødebagens innhold er ting man bruker til vanlig, så har bare vært irriterende og gå å hente ting derifra hele tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Jeg har pakket fødebagen i forkant av tidligere fødsler ca. 2 uker før termin. Kanskje litt risky, men har tenkt at det er mindre sannsynlig å føde før det enn etter. Og ca. 95% av fødebagens innhold er ting man bruker til vanlig, så har bare vært irriterende og gå å hente ting derifra hele tiden :fnise:

Ja tenker selv også at mye vil man jo bruke fram til da. Er greit nok og pakke til meg selv av klær, men usikker på alt annet. Hva man trenger til babyen, og evt pleie til seg selv 🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...