Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Velkommen @SoftKitty - dette var sprøtt for jeg lå faktisk og nynnet på soft kitty da jeg leste innlegget ditt 🤪

@monroe927 @Fhuzzy Kjenner meg veldig igjen. Er så stor forskjell på morgen og kveld, at jeg føler meg litt ukomfortabel på kveldene fordi «så gravid er jeg da ikke». Og har også en del ubehag om kveldene, føler meg litt som et trommeskinn. Åpenbart at det er blitt mindre plass i magen..! Og om morgenen ser det bare ut som litt ekstra polstring. Gleder meg til en mer åpenbar gravid-mage! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Elsoo @Fhuzzy & @Solina - godt jeg ikke er den eneste som ikke er 100% komfortabel akkurat nå. 
Fikk meg en herlig liten aha-opplevelse i fullfigurspeilet i heisen på kjøpesenteret i dag, tenkte bare: «jaja, sånn du ser ut nå🥴🙈» Og snudde ryggen til speilet😅

Denne «mellomfasen» kan gjerne gå litt fort over. Klaget min «nød» til mannen, som kunne trøste meg med at han «liker tjukke damer». Så der har du den igjen 😂😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Fhuzzy said:

Så gøy at det enda kommer inn nye her :yvonne: Velkommen! 

 

1 hour ago, Elsoo said:

Velkommen @SoftKittyog @AnanasPåTaco :blomst:

 

23 minutter siden, Solina said:

Velkommen @SoftKitty - dette var sprøtt for jeg lå faktisk og nynnet på soft kitty da jeg leste innlegget ditt 🤪

 

😄

Takk for velkomst 😊

Jeg vet ikke helt om jeg har fått litt gravidmage eller om det bare er luft og fett... orker ikke ha trange bukser over magen da og den føles iallfall nederst mer som en hard mage enn vanlig, så kanskje en kombinasjon, føler meg oppblåst men er jo 14+4 så kan jo være litt graviditeten og :) Men veldig enig i at det blir fint når det blir "litt" mer tydlig at det er gravidmage ikke bare at jeg er epleformet 😄 Nå hadde jeg litt overvekt på magen før graviditeten også men gikk litt ned i vekt 1. trimester pga. kvalmen... og før hadde jeg på highwaist-jeans som gjorde fasongen litt finere nå orker jeg jo ikke noe trangt, veldig takknemlig for hjemmekontor nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

monroe927 skrev (11 timer siden):

Hei damer! 
Er det bare meg som går rundt å føler meg som en uristet dyne om dagen? Er i uke 20 nå, men noe pen gravidmage er det ikke. 
Ho ho, har jo noen kg mer enn jeg burde - så det hjelper jo gjerne ikke på fasongen 🙈 

Bare et lite hjertesukk her jeg går rundt og ser ut som jeg bare har lagt på meg enda mer 😂

Amen! Egentlig er dette en utrooolig kjip tid, sånn utseendemessig. I alle fall for meg. Jeg er i uke 19 og jeg ser egentlig helt lik ut som det jeg gjorde i uke 4 :roll: Overvektig fra før, så er jo derfor ingen gravidmage vises. Problemet er bare at jeg har kommet så langt nå at jeg føler meg en del gravid og jeg VIL jo det. Ønsker nå å bruke gravidklær, fordi jeg vet jeg er gravid. Men føler meg trøtt og mer sliten, så jeg fremstår jo bare som en tjukk og daff person. Så ja... ikke akkurat primetime.

Påske-egget skrev (11 timer siden):

Topp hvis du kan legge meg til med foreløpig termin 03.02 @Amatariel

Det skal jeg!

SoftKitty skrev (10 timer siden):

Førstegangsgravid her som gjerne vil melde meg på tråden 😄 

Jeg har ikke fått OUL-termin ennå men menstermin er 27.02 og tidlig UL jeg hadde uke 12+0 mente den stemte så da regner jeg med den :) Vi venter en jente (vet det pga NIPT-test)

Synes det er så utrolig lenge å vente til OUL, det er ikke før 1. oktober 🙈

Velkommen! Herlig med flere nye! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle velkomster! 
Er jo førstegangsgravid og det kom veldig som ett sjokk på meg og samboer, så jeg har jo lest meg side opp og side ned på alt mulig, men tror jo dette kan være en perfekt side å dele tanker med dere❤️

Føler ikke det skjer så mye her heller, kvalmen er heldigvis ikke like ille lengre!

leser jo på disse gravid appene at jeg kan kjenne spark i disse uker så jeg går jo å kjenner etter liv som en galning😂 

er det forresten noen som har erfaring med bio oil osv "mot" strekkmerker? Gikk opp en del i vekt for noen år siden og jeg holdt på å bli gal av kløen som kom med strekkmerkene.. bryr meg ikke så hardt om jeg får strekkmerker, mer redd for at kløen skal ødelegge gleden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnanasPåTaco skrev (34 minutter siden):

leser jo på disse gravid appene at jeg kan kjenne spark i disse uker så jeg går jo å kjenner etter liv som en galning😂 

Da er vi flere! Jeg er fjerdegangs, og nå i uke 19. Har gått tilbake i tidligere dagbøker og funnet ut at det er akkurat rundt denne tiden at jeg har kjent noe bevegelse fra de andre. Er utrooolig utålmodig! Enda jeg vet hva som ventes, men det er bare så stas og magisk. Beste med å være gravid ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriver under på det @monroe927og andre sier om å vente på skikkelig gravid mage og det med å føle seg "stappet" om ettermiddag/kveld. Føles så ukomfortabelt! 🥴 Fyller liksom ikke ut gravid buksa ennå, men de fleste klærne er for små.. Og puppene har blitt enorme😂 Løsningen min er stramme kjoler og truser som er høye i livet, da får jeg frem en en liten gravidmage uten at noe strammer👍

Jeg har brukt bio oil på magen @AnanasPåTacosynes det hjelper mot kløe og fikk heller ikke strekkmerker sist, men antar det var tilfeldig.

Enig med  @Amatarielat spark er noe av det beste med å være gravid🥰 Igår kjente jeg og mannen spark utenpå magen for første gang og det var helt magisk💕

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bruker bio oil. Når begynte dere med det? Jeg er 15+0 i dag og tenker å begynne. Føler ikke at magen har vokst noe enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (22 minutter siden):

Dere som bruker bio oil. Når begynte dere med det? Jeg er 15+0 i dag og tenker å begynne. Føler ikke at magen har vokst noe enda :)

Jeg begynte nettopp med Bio oil, men leste bakpå pakken at du egentlig skal bruke den fra første trimester og gjennom hele graviditeten... Kan jo være for å sikre mer salg, men jeg kan ikke nok om hud til å uttale om det skulle utgjøre noen forskjell heller :vetikke: 

Jeg lurer dog veldig på hvor tykt folk smører på? Du kan liksom få til alle variasjoner føler jeg, men jeg vet ikke hva som er "riktig"... Er jo ikke garantert at den har noen effekt, men jeg blir veldig tørr i huden nå utover høsten og vinteren og sliter vanligvis med litt atopisk eksem, så jeg tenkte at huden uansett kan ha godt av litt olje :Knegg: Tror kanskje jeg smører på litt mer enn det som er tiltenkt.

Å så koselig @Påske-egget🥰 Spark er så utrolig koselig, og særlig når mannen også kan kjenne de utenpå! Vi har begynt å kalle mini for "boppen" fordi det føles som om hun bopper som en hund med snuta når den vil ha oppmerksomhet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theziken skrev (Akkurat nå):

Er det vanlig at man ikke har begynt å kjenne liv i uke 17-18? Er 17+4

Ja, veldig varierende hvor tidlig man kjenner liv. Som førstegangsgravid kjenner man gjerne liv litt senere. Ellers vil også morkakens plassering ha en del å si ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Theziken said:

Er det vanlig at man ikke har begynt å kjenne liv i uke 17-18? Er 17+4

Jeg er 20+1 og først nå de siste dagene trooor jeg jeg har begynt å kjenne noe 🥰 nevnte på OUL (18+4) at jeg ikke hadde kjent noe og det var helt vanlig sa hun, men fra uke 24 skulle man kjenne hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar❣️ bekymrer meg veldig om dagene og det er slitsomt, håper bare alt er bra med lille.. Har oul den 7.september

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Theziken said:

Takk for svar❣️ bekymrer meg veldig om dagene og det er slitsomt, håper bare alt er bra med lille.. Har oul den 7.september

Ikke mange dager igjen da ❤️ Alt er jo mest sannsynlig fint! Men kjenner meg igjen, bekymrer meg så utrolig mye for tiden selv.. Var jo på tidlig UL i uke 12 men tryggheten etter det varte liksom ikke så lenge.. nå venter og venter jeg på OUL om litt over 4 uker 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoftKitty skrev (Akkurat nå):

Ikke mange dager igjen da ❤️ Alt er jo mest sannsynlig fint! Men kjenner meg igjen, bekymrer meg så utrolig mye for tiden selv.. Var jo på tidlig UL i uke 12 men tryggheten etter det varte liksom ikke så lenge.. nå venter og venter jeg på OUL om litt over 4 uker 😄

Er det som er problemet mitt også.. Tryggheten etter en ultralyd varer en liten stund, men så kommer det nye bekymringer. Jeg har vært på en del private ul, pga mye stress og det at jeg ikke har gått på medisinen min, for å kunne berolige meg. Men nå er det noen uker siden jeg var sist, og da blir jeg stressa igjen. Kunne ønske jeg bare klarte å nyte graviditeten hundre prosent fullt ut.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Amatariel said:

Velkommen! Herlig med flere nye! 

Takk 😊 Gøy at du startet skravletråden, jeg husker deg fra prøve-trådene :)  Vi prøvde en del måneder så jeg hang littegrann der (men var ikke så aktiv og brukte ikke dette nicket)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noen andre som har opplevd at trusa ut av det blå blir våt? Er dette farlig? Føler ikke jeg har tissa på meg og jeg har heller ikke noen smerter knyttet til det. Hva kan det være? 

Er 17+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theziken skrev (8 timer siden):

Er det noen andre som har opplevd at trusa ut av det blå blir våt? Er dette farlig? Føler ikke jeg har tissa på meg og jeg har heller ikke noen smerter knyttet til det. Hva kan det være? 

Er 17+4

Har opplevd noen flekker her og der innimellom ja, som har vært uvanlig. Har bare slått meg til ro med at utfloden kan være rar innimellom.

Dere vet når man stirrer på at vann skal koke eller noe..? Og da tar det eeeviglang tid? Sånn føles det her jeg går og venter på bevegelser innenfra! Så utålmodig! Hver gang jeg sitter, ligger, er i ro så kjenner jeg godt etter. Er det noe der? Nei. Absolutt ingenting. Er 19+3 nå. Men trøster meg med at det plutselig vil komme noe. I følge dagbøkene mine fra tidligere svangerskap så har jeg kjent noe mellom uke 19-20 før. Så er sikkert rett rundt hjørnet. Men akkurat nå føles det som det aldri vil skje noe 😝 Helt ferdig med UL nå, så skal jeg tro på at det faktisk er en baby inni her så bør hun gi seg til kjenne snart (hjelper jo ikke at det ikke vises utenfra at jeg er gravid heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg opplevd også. Virker dessuten som at alt blir litt mer "flytende" når det er varmt. Kan jo være derfor? 

 

Jeg fikk forøvrig vognen på posten i forrige uke, og har faktisk ikke hentet den ut enda. Rett etter jeg bestilte Bugaboo Fox2 fikk jeg se at Fox3 kommer allerede i oktober.

Jeg er veldig usikker på om jeg skal la vognen gå i retur til Barnas hus og heller vente til den nye modellen kommer om en måned eller om jeg skal beholde Fox2, som også er billigere. 

Ser forskjellen på de to modellene er veldig små bortsett fra noen detaljer. Men tenker at vi vil få igjen mer for Fox3 på bruktmarkedet om en liten stund. Dessuten; Vi trenger jo streng tatt ikke vogn før tidligst i januar. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...