Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Uke 18+0 og i dag kjente jeg 4 spark🥺 

vil forresten anbefale alle om bb hug me puta, beste investeringa noen gang❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, AnanasPåTaco said:

Uke 18+0 og i dag kjente jeg 4 spark🥺 

vil forresten anbefale alle om bb hug me puta, beste investeringa noen gang❤️ 

Så hyggelig! 🥰

Jeg kjenner liv hver dag nå når jeg legger meg for kvelden, og det er det koseligste natta-ritualet 🤗 i går fikk jeg til og med se bevegelse utenpå magen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnanasPåTaco skrev (4 timer siden):

vil forresten anbefale alle om bb hug me puta, beste investeringa noen gang❤️ 

Skriver under på denne altså ❤️

Så koselig med spark altså! Det å ligge og kjenne på de er den nye favoritthobbyen her for tiden 🥰😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også ofte liv og det er så herlig! :hjerter: Jeg har funnet frem gravidklærne og om jeg bruker stram t-skjorte og gravidbukse kan man absolutt se at jeg er gravid (i uke 16+3 bare😮🤭). Jeg skal også finne fram bb hug me puta, husker den var fantastisk sist svangerskap.

Jeg hadde håpet at jeg skulle få mer energi i andre trimester men føler meg fremdeles utrolig trøtt og sliten, og synes det er tungt på jobb... i tillegg så går tiden i sneglefart nå for vi må vente helt til 5 oktober før vi har OUL og får vite kjønnet. Jeg har en følelse på gutt men vi blir like glade uansett. Så tiden snegler seg avgårde akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter mitt første barn, ei jente, 20 januar🥰  Jeg kjenner liv hver dag nå, men mest på morgenen, kvelden og natta. Våknet flere ganger i natt av at babyen beveget seg😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese at så mange kjenner liv nå 🥰  Her har vi begynt å kjenne lillebror sparke også utenpå magen. Det føles så trygt og godt å få daglig bekreftelse på at babyen tilsynelatende har det fint der inne. 

Kan også skrive under på at Bbhugme er årets beste investering så langt! 😆 🤩Sliter så med å finne gode sitte, ligge og hvilestillinger både i senga og i sofaen, så den puta er egentlig med over alt 😂

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler jeg er den eneste som ikke kjenner liv, eller hvertfall ikke noe jeg kan sette fingen på at er liv. Er 19+1 i dag, og alt var fint på oul forrige uke.. Jeg er førstegangsgravid. Bør jeg bekymre meg for at jeg ikke kjenner noe enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theziken skrev (Akkurat nå):

Føler jeg er den eneste som ikke kjenner liv, eller hvertfall ikke noe jeg kan sette fingen på at er liv. Er 19+1 i dag, og alt var fint på oul forrige uke.. Jeg er førstegangsgravid. Bør jeg bekymre meg for at jeg ikke kjenner noe enda?

Som førstegangsgravid er det ingen grunn til bekymring 🥰 

Jeg kjente heller ingenting før langt ut i graviditeten første gang jeg var gravid. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (Akkurat nå):

Jeg kjente heller ingenting før langt ut i graviditeten første gang jeg var gravid

Når kjente du det når du var gravid første gang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theziken skrev (8 minutter siden):

Når kjente du det når du var gravid første gang? 

Husker ikke helt nøyaktig altså, men tipper rundt uke 21-22 kanskje? Skal også sies at man gjerne ikke helt vet hva man skal kjenne etter heller.. De første bevegelsene er jo veldig vage og kan kjennes som luft og små bobler.  ☺️

Endret av Parv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå i uke 22, og synes vekten har økt mye de siste par ukene. Noen flere som har opplevd mye vektøkning akkurat rundt disse ukene? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@kanidke 

Nå har ikke jeg veid meg siden jeg var hos jordmor i uke 19, men tror vekten har holdt seg ganske stabil siden da. 
 
Jeg hadde forøvrig gått opp ganske mye frem til da (7-8 kg 😅) og tror nok det er nokså normalt at man kan legge på seg litt i rykk og napp.  
Uansett er jeg litt motstander av vekt-fokuset som gravid. Ser ingen grunn til å følge opp vekten så nøye med mindre vekten påvirker helsen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (14 minutter siden):

@kanidke 

Nå har ikke jeg veid meg siden jeg var hos jordmor i uke 19, men tror vekten har holdt seg ganske stabil siden da. 
 
Jeg hadde forøvrig gått opp ganske mye frem til da (7-8 kg 😅) og tror nok det er nokså normalt at man kan legge på seg litt i rykk og napp.  
Uansett er jeg litt motstander av vekt-fokuset som gravid. Ser ingen grunn til å følge opp vekten så nøye med mindre vekten påvirker helsen.. 

Jeg er veldig enig i det, men synes det er litt vanskelig å ha et helt avslappet forhold til det dessverre 😞

Men er nok som du sier, det går vel litt i rykk og napp 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kanidke skrev (3 minutter siden):

Jeg er veldig enig i det, men synes det er litt vanskelig å ha et helt avslappet forhold til det dessverre 😞

Men er nok som du sier, det går vel litt i rykk og napp 🙂

Ja, må være enig med deg i det.. Det er ikke så lett å la vær å tenke på det med vekt og kropp når alt forandrer seg så voldsomt fort 😞 

Mange gruer seg jo veldig til å veies hos jordmor/lege selv om de egentlig ikke har noen grunn til bekymring.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsoo skrev (4 timer siden):

Jeg kjenner også ofte liv og det er så herlig! :hjerter: Jeg har funnet frem gravidklærne og om jeg bruker stram t-skjorte og gravidbukse kan man absolutt se at jeg er gravid (i uke 16+3 bare😮🤭).

Åh misunnelig!! Jeg er i uke 21 nå og kjenner særdeles lite.

Brimi skrev (3 timer siden):

Jeg venter mitt første barn, ei jente, 20 januar🥰  Jeg kjenner liv hver dag nå, men mest på morgenen, kvelden og natta. Våknet flere ganger i natt av at babyen beveget seg😅

Velkommen! :smilyblomst:

Theziken skrev (53 minutter siden):

Føler jeg er den eneste som ikke kjenner liv, eller hvertfall ikke noe jeg kan sette fingen på at er liv. Er 19+1 i dag, og alt var fint på oul forrige uke.. Jeg er førstegangsgravid. Bør jeg bekymre meg for at jeg ikke kjenner noe enda?

Nei det er ganske vanlig at det tar en stund. Er selv utålmodig her... er i uke 21 nå og jeg har så vidt begynt å kjenne noen små bobler innimellom. Men er så utrolig lite og sjeldent, og begynte bare for noen dager siden. Så venter utålmodig på at jeg faktisk kan føle at det er bevegelser/spark. Og dette er mitt 4. barn, så jeg vet godt hvordan bevegelser skal være. Men har tatt noe tid med de andre også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stas med alle som kjenner liv. Jeg har kjent litt bobler eller noe en ukes tid nå, men veldig vilkårlig og aldri noe jeg kan sette fingeren på. Oppdaget blod ved toalettbesøk i dag. Gikk helt i krise - akkurat sluttet å se etter blod hver gang jeg går på do. Legevakta her er helt skrapa for utstyr, så får ikke sjekket liv før i morgen tidlig (med mindre jeg får sterke smerter/blør mer - da må jeg ringe føden...). Har så angst nå, prøver å roe helt ned. Håper alt er bra med babyen - orker ikke annet😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff kjære Sai, så utrolig nervepirrende for deg :troest: Virkelig ikke noe gøy å finne blod. Som en liten trøst er det ekstremt sjeldent å miste fosteret på dette tidspunktet, i alle fall med blod sånn der (tror aldri jeg har hørt om det). Er jo avvik på OUL som pleier å være den lille prosenten. Så det er nok helt sikkert en liten rift eller noe skjørt som bare blør litt som er ufarlig for den lille :hug: Håper du kan få sjekket det opp i dag så du får beroliget deg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, blod og graviditet føles aldri godt. 😞

Etter all sannsynlighet er det nok sånn som Amatariel skriver - bare en rift eller lignende. Blodvolumet øker jo mye for tiden, og slimhinnene er ekstra skjøre. 

Håper du får sjekket det raskt i dag, sånn at du kan senke skuldrene igjen ❤️ 

Stor klem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17+0 og jeg kjenner heller ikke noe liv. Har begynt å prøve å kjenne etter og tror ikke at jeg kjenner noe. OUL om 8 dager. Kjenner jeg er livredd for at det skal oppdages noen store avvik. Er det noen som vet % sjanse for at det er store avvik? Var på en tidlig organrettet ultralyd 13+0 og da var alt fint :)

@Sai Krysser fingrene for at alt står bra til med baby :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby hadde det heldigvis bra ❤️❤️❤️ Turnet rundt og det ble målt både lang livmorhals og blødningen var stoppet. Var visstnok flere på sykehuset denne dagen med ekstrasjekk, så heldigvis ikke bare meg som er hysterisk for blod. Det skal man alltid ta på alvor 🙏

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...