Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Dame1989 skrev (1 time siden):

Var i butikken for å sjekke ut hvordan størrelser på gravidklær er. Tenkte egentlig å vente noen uker før jeg bestilte meg noen basisklær på nettet. Men olabuksa var så behagelig at den ble med meg hjem :) Har ikke fått noe gravidmage enda, men alle mine vanlige bukser er high waist og det er ubehagelig å bruke nå. Er kun 13+2 🙈

Spørsmål til dere andre overvektige. Kjøpte dere alle deres gravidklær i vanlige butikker/nettbutikker? Jeg bruker vanligvis en xl i bukse og lurer på hva jeg skal gjøre når jeg er høygravid 🤔

Jeg er ikke overvektig, men svarer likevel jeg 😅 Jeg har kjøpt to-tre gravidbukser hos hm nå, og selv om jeg har blitt større både her og der bruker jeg min vanlige størrelse i gravidklærne også. ☺️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dame1989 skrev (12 timer siden):

Var i butikken for å sjekke ut hvordan størrelser på gravidklær er. Tenkte egentlig å vente noen uker før jeg bestilte meg noen basisklær på nettet. Men olabuksa var så behagelig at den ble med meg hjem :) Har ikke fått noe gravidmage enda, men alle mine vanlige bukser er high waist og det er ubehagelig å bruke nå. Er kun 13+2 🙈

Spørsmål til dere andre overvektige. Kjøpte dere alle deres gravidklær i vanlige butikker/nettbutikker? Jeg bruker vanligvis en xl i bukse og lurer på hva jeg skal gjøre når jeg er høygravid 🤔

Jeg bruker 44-46 til vanlig i klær (XL går som oftest greit), og det bestiller jeg også gravidklær i. Fikk en stor pakke fra Zalando her om dagen, og der beholdt jeg nesten alt. Kjøper også en del fra Purpless på Ebay - de har fantastiske gravidgensere som etterpå blir til ammegensere! Der kjøper jeg i str.16. Ellers tips om at Zizzi har fått gravidkolleksjon nå. Men der tror jeg man må ned i størrelse for å passe klær, ettersom de er store i størrelsen. Ellers har jeg gått i mye ikke-gravidklær fra XLNT-serien til Kappahl. Spesielt tights og bukser der kan man dra langt over magen - helt som høygravid.

4-5 timer igjen til OUL for meg nå!! Har ikke sovet på to døgn nå 😵

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (11 minutter siden):

4-5 timer igjen til OUL for meg nå!! Har ikke sovet på to døgn nå 😵

Lykke til med ultralyd!😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel

Masse lykke til!! Dette går så bra ❤️ 

 

I dag var jeg litt crazy og bestilte både vogn, bilstol og seng. Synes selv det er litt tidlig, men samtidig vet jeg at det blir nok utgifter før jul, så da er det greit å få de store tingene som vi ikke skal kjøpe brukt i orden. 🙂 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oo gøy med shopping Parv! Hvilken vogn ble det? Har akkurat begynt å lese meg litt opp på jungelen... 😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Oo gøy med shopping Parv! Hvilken vogn ble det? Har akkurat begynt å lese meg litt opp på jungelen... 😵

Jeg skeiet ut skikkelig denne gangen og bestilte drømmevogna, en Bugaboo Fox i helsort. 😄 Har siklet på den så lenge, men synes jo den er litt i dyreste laget.

Jeg forsvarer kjøpet med at de holder seg veldig godt i pris på bruktmarkedet og ser at 3-4 år gamle vogner går til 8-9000, så da vil vi jo kunne sitte igjen med en vogn til 4-5000 når vi er ferdig med den. 
Dessuten; Dette vil nok kanskje være siste barnet og jeg har lyst til å kose meg litt ekstra denne gangen og unne meg det jeg ønsker meg. Jeg fikk førstemann som ung student og måtte spinke og spare på det aller meste.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker likt som deg der Parv! Jeg kommer ikke til å spare på vogn overhodet. Eeelsker vogner og har hatt mange mange merker og typer, men alltid vært veldig økonomisk og fornuftig og alltid kjøpt brukt (unntatt èn gang, men da var det ikke en så dyr vogn). Mannen har vært litt oppgitt noen ganger, men har latt meg holde på fordi jeg har vært flink å selge videre. En gang kjøpte jeg en brukt Bugaboo til 5000,-, brukte den i ett år og så solgte jeg den igjen for 5000,- 😁 Dette vet vi blir siste barn, så jeg vil ikke spare nå. Sikler på helt nye vogner i 10k-klassen. Men er veldig bevisst på at jeg skal selge den med èn gang vi er ferdig med den - kan få en god del tilbake da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag @Amatariel! ❤️

Jeg har kommet fra OUL nå og alt så bra ut 🥰 ble satt 3 dager frem, ny termin 20. januar. Er litt overrasket, i uke 12 fikk jeg termin en dag senere enn menstermin, men det er vel ikke så mange dager i det store bildet. Og egentlig gir det mer mening at jeg har hatt tidligere eggløsning enn jeg tror, enn senere, basert på symptomer. Hadde bare håpet på å ikke bli flyttet noe tidligere 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til i dag @Amatariel:blomst:  Så herlig med med vellykket OUL @Solina! Da har vi fått termin samme dag :yvonne:

Så spennende med shopping @Parv! Vi har vært en liten runde i ulike butikker for å teste noen av modellene vi hadde sett for oss på nett. Vi har også landet på Bugaboo Fox som vår soleklare favoritt 😄 Hvilken bilstol gikk dere for? Og skal dere ha base i tillegg? Mannen i huset her vil gjerne ha Cybex Platinum Line Cloud Z i-Size med roterende base 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel

Se der ja! Jeg tenker å gjøre som deg jeg også ja. Selge den så fort vi er ferdige med den. Tenker vi kjøper en brukt 3-hjuling i tillegg etter hvert som babyen blir større også. Du har vel prøvd det meste, så hva anbefaler du der? 🙂 

@Fhuzzy Ah, godt å vite at flere har prøvd mye og landet på det samme som oss. Det gjør meg ekstra trygg på valget. 😄 

Her gikk vi for Maxi Cosi Cabriofix med tilhørende base. Hadde det med første barnet og var fornøyd med den, selv om den er veldig "basic" uten noen finurlige funksjoner. Babystolen ble dessuten brukt i en så kort periode at jeg aldri savnet noe ved den, men det kan jo hende det melder seg andre behov denne gangen 😅

Roterende base høres jo utrolig praktisk ut 😄 Tenker det heller blir vurdert om vi legger mer penger i bilstol nummer to og går for noe sånt da. Den første stolen er uansett ganske "portabel" og lett og flytte på. 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt til å kjøpe Bogaboo fox 2 😀 Det er vel det eneste utstyret jeg tror jeg har landet på. Tenkte å ta en tur innom noen butikker snart så jeg kan se og ta på noe utstyr. Kanskje kommer det noen gode black friday tilbud 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (43 minutter siden):

Tenker vi kjøper en brukt 3-hjuling i tillegg etter hvert som babyen blir større også. Du har vel prøvd det meste, så hva anbefaler du der? 🙂 

Problemet er at jeg har så mange år mellom hver barn, og vognjungelen endrer seg drastisk fra år til år 🙈 Når jeg nå skulle gjøre meg kjent i hva som finnes på markedet, så var det såå mye nytt. Nesten ingen av de vognene som var superpoppis sist er nesten ikke i drift nå. Bugaboo mest da, bare med nye modeller og navn.

Men en vogn jeg har brukt til to barn og vært superfornøyd med er Mountain Buggy Urban Jungle. Utrolig god å trille, god komfort, og kan brukes helt fra sportsvogn til sovevogn i barnehagen da den er lang i ryggen. Den er ikke så aller verst på pris heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Fhuzzy said:

Masse lykke til i dag @Amatariel:blomst:  Så herlig med med vellykket OUL @Solina! Da har vi fått termin samme dag :yvonne:

 

Koselig med termin-venn 🤩 

Vi har ikke en gang begynt å tenke på vogn og bilstol, her er det kun noen pyjamaser og strikkeplagg som er klart 😅 men fint å lese alles tips 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg blir så glad når jeg ser at noen har begynt å handle litt inn 🙈 Har liksom følt at det er litt for tidlig enda - men da skal jeg jaggu meg begynne å unne meg litt småsnacks rundt om i butikkene 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

monroe927 skrev (30 minutter siden):

Må innrømme at jeg blir så glad når jeg ser at noen har begynt å handle litt inn 🙈 Har liksom følt at det er litt for tidlig enda - men da skal jeg jaggu meg begynne å unne meg litt småsnacks rundt om i butikkene 😅

Jeg har faktisk gått til innkjøp av stelleveske allerede :fnise:  Dvs. det er jo egentlig en sekk... Men jeg ramlet over en annonse på Instagram for leeeeenge siden som jeg tok en screenshot av til senere. Så for et par uker siden tok jeg frem bildet og leitet frem sekken. Måtte bestille fra amazon, men jeg er superfornøyd med produktet 😄 Veldig spent på om jeg er like fornøyd når den skal tas i bruk!
Hvis noen er nysgjerrige:

https://www.amazon.com/KOVEBBLE-Backpack-Changing-Foldable-Charging/dp/B08NCM99TB/ref=sr_1_57?_encoding=UTF8&c=ts&dchild=1&keywords=Diaper%2BBags&qid=1629468257&s=baby-products&sr=1-57&ts_id=166767011&th=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg også lyst til å begynne å se på vogn og utstyr 🤭 kjøpte brukt sist og angret egentlig på det, så denne gangen blir det nok ny.

Bilstol har vi fra før, en maxi cosi med base og til senere har britax romer med roterende base. Veldig fornøyd med begge 2 egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir lenge mellom hver gang her for min del, men har vært på OUL i dag og fått vite at det er ei lita frøken som gjemmer seg i magen her også 💕 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...