Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Theziken skrev (4 minutter siden):

Da har jeg vært på oul, og det kommer en liten jente til oss den 9.februar❣️

Så koselig!! Gratulerer så masse med vellykket UL :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Theziken said:

Da har jeg vært på oul, og det kommer en liten jente til oss den 9.februar❣️

Så gøy, gratulerer med overstått OUL ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått OUL til alle som er ferdig med den!❤️

Morsomt at så mange av gruppen venter jente. Kanskje sommervarmen har noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sullamitt skrev (22 minutter siden):

Morsomt at så mange av gruppen venter jente. Kanskje sommervarmen har noe å si?

Jeg venter enda på sommervarmen 😆 så har nok ikke hatt mye å si her, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Jeg venter enda på sommervarmen 😆 så har nok ikke hatt mye å si her, hihi.

Huffda, nå er det vel kanskje ikke så mye mulighet til noe sommervarme heller, nå som høsten har kommet😂

Tenkte det kanskje var på grunn av varmen at det ble større andel jenter, siden jentesæden gjerne overlever varme bedre, men da er det kanskje ikke det da🥸

Synes det har vært sol og alt for varmt hele sommeren her i Bergen. Nå har det endelig begynt å regne litt igjen🌧🌧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen! Hopper inn med oppdatering etter OUL, termin 30 januar 🥰 bebis var ikke helt samarbeidsvillig og ville ikke røpe de edlere deler, derfor fikk vi ikke vite kjønnet denne gang. Skal på flere oul, så håper på å få svaret neste gang!

Ellers føler jeg meg mye bekymret om dagen. Flere i samme båt? Kjenner liv og alt er tilsynedlatende tipp topp, men tror nok ikke jeg greier å slappe av før jeg har baby på brystet om noen måneder. Vært dårlig med flere infeksjoner de siste ukene også, dette hjelper selvsagt ikke på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sullamitt skrev (1 minutt siden):

Synes det har vært sol og alt for varmt hele sommeren her i Bergen. Nå har det endelig begynt å regne litt igjen🌧🌧

Har nok vært ekstremt uheldig i år med ferien jeg. Regnet tre uker i strekk i min ferie. Nonstop, sånn skikkelig øsende regn og rundt 10-12 grader. Dro hjem etter ferien, og da kom det dårlige været ditt. Så vær- og planmessig så har dette faktisk vært den verste sommeren i mitt liv tror jeg. Så ser VELDIG frem til neste sommer. Planlegger feriehus i Spana. Med baaaby ♥️

Smillykke skrev (Akkurat nå):

Hei alle sammen! Hopper inn med oppdatering etter OUL, termin 30 januar 🥰 bebis var ikke helt samarbeidsvillig og ville ikke røpe de edlere deler, derfor fikk vi ikke vite kjønnet denne gang. Skal på flere oul, så håper på å få svaret neste gang!

Gratulerer med vel overstått UL! Kjedelig at den lille ikke ville vise seg frem når dere ønsket å vite, men forhåpentligvis får dere en ny titt senere. Hvis ikke så er det også veldig fint å ikke vite. Har vært i uvisse om kjønn frem til fødsel med to av mine barn ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, smelt🥰 I dag overhørte jeg sønnen min si til vennene sin ( hun spurte hvem som skulle leke med en leke de hadde funnet) «Den skal de nye babyene leke med, og de er jeg skikkelig stolte av at jeg skal få» Liten hormonell tåre der😍

Flere med storesøsken som er spente?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippien skrev (1 time siden):

Åh, smelt🥰 I dag overhørte jeg sønnen min si til vennene sin ( hun spurte hvem som skulle leke med en leke de hadde funnet) «Den skal de nye babyene leke med, og de er jeg skikkelig stolte av at jeg skal få» Liten hormonell tåre der😍

Flere med storesøsken som er spente?

Naaw koselig! ❤️ Her er det nok noen spente også ja, men snakkes ikke alt for mye om. 17-åringen er mest sånn 'daglig gira' liksom. Ba her om dagen om å få lov til å strikke noe, så i går var jeg og kjøpte garn og oppskrift så hun kan prøve seg på en babybukse. Det gleder hun seg veldig over. Mens 11 og 6-åringen har nok ikke tatt dette helt innover seg enda. Blir nok mer virkelig når det faktisk vil vises (og kjennes) på meg at jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pippien åå, så hyggelig at de vordende storesøsknene gleder seg sånn. 
Her har det vært mye nytt for storebror den siste tiden med flytting og alt det innebærer. Likevel virker det som at han gleder seg veldig til å endelig bli storebror i en alder av 8 år. Jeg prøver å involvere han mest mulig og nå har han gått i gang med å lage liste med forslag til navn til lillebror 🥰

Han følger også med i preggers-appen på hvor stor babyen er uke for uke. 
Hører også at han snakker mye om babyen til kompisene sine. 
 

På mange måter skulle jeg ønske de var litt tettere rent aldersmessig, men ser egentlig at det er veldig mange fordeler ved at det er litt aldersforskjell også 🙂 

Jeg søkte dessuten om foreldrepenger i dag 😱 plutselig ble alt veldig realistisk! 
Markerte det med å bestille barnevogn, seng, bilstol og noe klær til den lille. 🤭 

Flere som har startet litt shopping? 
er så lenge siden sist jeg holdt på med det at jeg har helt glemt hva man egentlig trenger, men prøver å begrense meg til basisplagg i første omgang. Er dessuten i gang med flere strikkeprosjekter 😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (7 minutter siden):

Jeg søkte dessuten om foreldrepenger i dag 😱 plutselig ble alt veldig realistisk! 

Jeg skal ikke påstå å ha satt meg for mye inn i det, men pga. de nye reglene som kommer så trodde jeg det var lurt å søke først etter 1.oktober for oss? Se innlegget NAV foreldrepenger har lagt ut på FB for et par timer siden. Ikke sikkert det gjelder alle, men hvis man tenker å ha noe ulønnet perm/ferie før far skal ta fedrekvoten sin så tror jeg det blir aktuelt.

Jeg har kjøpt to ting! Ikke så mye vi trenger, men noe er det jo. Og noe vi ikke har fra før som jeg ønsker denne gangen er bilstolpose og Stokkesete til tripp-trapp-stol. Gøy og endelig shoppe litt 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel

Ja, ser de anbefaler å søke etter 1.oktober, men det er vel fordi at de oppdaterte løsningene legges inn i planleggeren først da. ☺️ 
Jeg burde nok ventet en liten stund, men ser at det er mulig å endre/sende inn ny søknad før søknaden har blitt ferdigbehandlet, og det er jo en god stund til enda.  
Skulle gjerne fått lagt inn utsettelse med ulønnet permisjon der jeg i utgangspunktet hadde lagt inn ferien, så da får vi se om jeg får endret det etter hvert. 😅

 

Newborn-sete og tripp-trapp står på handlelista her også. Tripp trapp kjøper vi nok ny, mens setet får vi sannsynligvis av et familiemedlem ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så koselig å lese om det dere har begynt å handle inn! 🥰 Vi har blitt enige om, eller dvs. jeg har lovt mannen og ikke kjøpe noe særlig før vi har kommet oss i hus, eller det virkelig begynner å bli på tide å innse at babyen kommer før vi får kjøpt hus. Men jeg kløøøør sånn etter å handle! Fikk nyhetsbrev fra barnas hus i dag med 15% rabatt på fox 2… Holdt på å hive meg i bilen med en gang 😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra @Parv- det viktigste er at man vet om reglene og har en plan :)

Skjønner deg godt @Fhuzzy! Hus er nok å tenke på for tiden, og det er jo bare pes å skaffe seg mer å flytte på... Sist jeg var gravid så planla jeg bryllup, og det tok absolutt alt fokuset. Måtte det. Giftet meg i sv.uke 26, og først etter det kunne jeg ta innover meg at jeg var gravid og tenke på ting som hadde med baby å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fhuzzy skrev (2 timer siden):

Det er så koselig å lese om det dere har begynt å handle inn! 🥰 Vi har blitt enige om, eller dvs. jeg har lovt mannen og ikke kjøpe noe særlig før vi har kommet oss i hus, eller det virkelig begynner å bli på tide å innse at babyen kommer før vi får kjøpt hus. Men jeg kløøøør sånn etter å handle! Fikk nyhetsbrev fra barnas hus i dag med 15% rabatt på fox 2… Holdt på å hive meg i bilen med en gang 😂 

Skjønner deg SÅ godt! Jeg hadde faktisk bestemt meg for å vente på Fox 3, og hadde til og med forhåndsbestilt den,  men da jeg så at de kjørte 15% rabatt på Fox 2, og jeg i tillegg fikk en ekstra rabatt, greide jeg ikke å dy meg lenger. 
Forskjellen på Fox 2 og 3 er uansett veldig minimale og nå sparte jeg hele 4000,- (!!) på den. 

Her prøver mannen og bremse innkjøpene i det lengste, men jeg blir stresset av å tenke på hvor mye penger som flyr ut av kassa like før jul selv om vi setter av penger i forkant. Dessuten er det deilig og ha de absolutt viktigste (og mest kostbare) tingene på plass i god tid. Man vet jo tross alt ikke hvordan siste del av svangerskapet vil bli.

 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Parv skrev (6 timer siden):

Skjønner deg SÅ godt! Jeg hadde faktisk bestemt meg for å vente på Fox 3, og hadde til og med forhåndsbestilt den,  men da jeg så at de kjørte 15% rabatt på Fox 2, og jeg i tillegg fikk en ekstra rabatt, greide jeg ikke å dy meg lenger. 
Forskjellen på Fox 2 og 3 er uansett veldig minimale og nå sparte jeg hele 4000,- (!!) på den. 
 

Akkurat samme her! 😂 Den første tanken var også at Fox 3 kunne bli lettere å selge videre etterpå, men så kom jeg på at vi forhåpentligvis skal ha et barn nr. 2 en gang, så da er det jo like greit å spare vogna til nestemann :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fhuzzy skrev (7 timer siden):

Akkurat samme her! 😂 Den første tanken var også at Fox 3 kunne bli lettere å selge videre etterpå, men så kom jeg på at vi forhåpentligvis skal ha et barn nr. 2 en gang, så da er det jo like greit å spare vogna til nestemann :Knegg:

Ja, tenkte også at det ville være "verdt det" å kjøpe den nyeste modellen med tanke på videresalg, men når jeg nå fikk Fox2 til en såpass god pris, vil ikke tapet ved videresalg bli så mye større enn videresalg av den nyeste. og ja - Man kan jo faktisk få bruk for den til et barn til også! 😁

Uansett er jo det eneste som skiller modellene at den nye har mer lufting i bagdelen (lite relevant fra januar-mai her jeg bor uansett på grunn av det kalde klimaet 😅) og at selene skal være litt bedre enn før. Men dette er ikke noe jeg har sett noen påpeke som et minus med Fox2 heller..?

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av den siste uken har det skjedd mye her!

- jeg har begynt å få mage! Det kommer så klart an på hva jeg har på meg, men det er tydelig gravidmage nå, og ikke bare noe som ser ut som jeg har spist for mye😅

- jeg har begynt å kjenne liv! Det tok litt tid før jeg forstod at det var det det var, og ikke luft i magen. Men nå er jeg ikke i tvil! Kjenner det nesten hver gang jeg sitter eller ligger i ro.

- vi har vært på oul. Alt er helt som det skal, og jeg følger trenden i tråden her; vi skal også få en jente!💗 Termin er flyttet til 7/2.

Endret av Magenta
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...