Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vil være med her! 😁

Positiv test i går 😍 Barn nummer 1, termin 9/2. 

Har allerede booket time til tidlig ultralyd 😂🙈 (ønsket en time på kveldstid, det var ikke så mange av de). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen Magenta!! Veldig stas at februar-terminene begynner å komme inn 😊
Når har du booket TUL til? Vi er mange som venter og teller ned dager her inne nå ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+2 i dag, og jeg fikk høre hjertelyden til to små bøllefrø🤪 Neste kontroll blir i uke 12, håper tiden går fort!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippien skrev (4 minutter siden):

8+2 i dag, og jeg fikk høre hjertelyden til to små bøllefrø🤪 Neste kontroll blir i uke 12, håper tiden går fort!

Åå så bra!! Jeg har tenkt på deg! Godt å høre at begge to har det bra inni der ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske nyheter @Pippien!:nordvesta: Tenk at du venter to små tasser. Jeg skal på UL i morgen og det er en reell sjanse for dobbelt opp her også, så jeg er veldig spent! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så deilig @Pippien! Og spennende med to! 🤪 

Nå blir det fint fremover med mange ultralyder og forhåpentligvis bare hyggelige nyheter 🥰 jeg har en heeel uke igjen før jeg forhåpentligvis får se noe på skjermen.

Lykke til i morgen @Fhuzzy 🤞🏻

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solina skrev (7 minutter siden):

Nå blir det fint fremover med mange ultralyder og forhåpentligvis bare hyggelige nyheter 🥰 jeg har en heeel uke igjen før jeg forhåpentligvis får se noe på skjermen.

12 dager igjen på meg! vente.gif.ae5f62892f1c5c5a1ed579fe359f26d2.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Velkommen Magenta!! Veldig stas at februar-terminene begynner å komme inn 😊
Når har du booket TUL til? Vi er mange som venter og teller ned dager her inne nå ja.

TUL er booket til 8+1. Noen som vet om det da vil være innvendig eller utvendig ul? 

Jeg har så mye murringer, akkurat som menssmerter. Går ut i fra det bare er graviditeten, og ikke at mensen er på vei og at jeg mister? (jeg er 18dpo idag). Noen som kan berolige meg? 

Så spennende med to stykker @Pippien! Litt skummelt også eller?

Lykke til i morgen @Fhuzzy

Endret av Magenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippien skrev (4 timer siden):

8+2 i dag, og jeg fikk høre hjertelyden til to små bøllefrø🤪 Neste kontroll blir i uke 12, håper tiden går fort!

Så spennende at du venter to små @Pippien! Og så herlig å få høre hjertelyden :rolleyes: Det var faktisk sjanse for tvillinger her også, men ble funnet et embryo på TUL.  Håper tiden går fort for deg til neste kontroll!

 

 

Velkommen @mammahjarte @Magenta!  Gratulerer så mye med positiv test og graviditeten begge to! :yvonne: Høres ut som en god plan å forsøke å ikke stresse for mye Mammahjarte - det syns jeg er så vanskelig (stresser for alt her 😅) Og blir spennende med TUL Megenta! :danse:.

 

 

@Parv Ville også innom for å si at jeg tenker på deg! Håper viiiirkelig at alt har gått bra i dag, og at du kan senke skuldrene dine og slappe av :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magenta skrev (3 timer siden):

TUL er booket til 8+1. Noen som vet om det da vil være innvendig eller utvendig ul? 

Jeg har så mye murringer, akkurat som menssmerter. Går ut i fra det bare er graviditeten, og ikke at mensen er på vei og at jeg mister? (jeg er 18dpo idag). Noen som kan berolige meg

Hovedregel er vel innvendig, men det varierer litt fra sted til sted. En gang var jeg på 8+5 og fikk først innvendig, men var så vanskelig å se og måle at det ble utvendig. 

Mensmurringer er virkelig vanlig ja! Trodde jeg fikk mensen hver dag i to uker etter positiv test 🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saloni skrev (1 time siden):

 

@Parv Ville også innom for å si at jeg tenker på deg! Håper viiiirkelig at alt har gått bra i dag, og at du kan senke skuldrene dine og slappe av :hug:

Tusen takk for gode tanker i dag 💕 

Det gikk heldigvis bra i dag! 
Fikk sett et bankende hjerte og fikk bekreftet at jeg er ca 8+3 på vei 🥰 

Fikk også ny time i uke 12, og bekymringene er veldig mye mindre nå, selv om jeg ikke føler meg helt trygg enda (det gjør jeg vel uansett ikke før babyen ligger i armene mine, of da starter vel nye bekymringer 😅

Jeg hadde nok psyket meg ordentlig ned og hadde en skikkelig dårlig følelse før timen. Var faktisk så sikker på at det hadde gått galt, at jeg hadde med meg overnattingsbag til sykehusopphold 😅 Så feil kan (heldigvis) også magefølelsen ta noen ganger.  

 

 
 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magenta skrev (4 timer siden):

TUL er booket til 8+1. Noen som vet om det da vil være innvendig eller utvendig ul? 

Jeg har så mye murringer, akkurat som menssmerter. Går ut i fra det bare er graviditeten, og ikke at mensen er på vei og at jeg mister? (jeg er 18dpo idag). Noen som kan berolige meg? 

Så spennende med to stykker @Pippien! Litt skummelt også eller?

Lykke til i morgen @Fhuzzy

Jeg var på UL i dag og den var innvendig. Det var en veldig fin UL, og ikke ubehaglig. Fikk sett mye mer enn jeg trodde jeg ville få på dette tidspunktet, selv om det var lite som lignet på en baby enda. 😅 

Helt vanlig med murringer og «strekk-smerter» i begynnelsen. ☺️
 

Jeg har hørt litt på Babyverden- uke for uke podcast på spotify, og syntes den var fin og informativ. Der tar de opp mye av de bekymringene vi som er tidlig i graviditeten kan ha 🙂 anbefales 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så gode nyheter Parv! :yvonne:❤️ Nå ble jeg skikkelig glad! Det er så ufattelig fælt å grue seg slik på forhånd og virkelig tro det verste. Vet akkurat hvordan det er. Men da blir det virkelig deilig etterpå når man har fått den positive bekreftelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, mannen har startet å kikke på ny bil allerede😜 Den kommende storebroren hadde navnene klare da vi fortalte det, han mente de kunne hete det samme som småsøsknene til barnehagevennene😎 

Det er fortsatt skummelt, mest fordi jeg mistet så seint forrige gang( eller gangen før der da...). Legen sa også at svært få tvillinger blir født til termin, så da kan det jo hende at vi får tidenes julegave! Tror jeg må lese meg litt mer opp om tvillinger og svangerskap🤔

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tvillinger @Pippien og gratulerer med vellykket TUL @Parv ❤️ 
Spennende med så mye aktivitet her inne. Jeg er innom og leser hver dag, men jeg har litt høyere terskel for å «si noe» i blant. Spesielt siden jeg ikke har hatt så mye å si, for jeg syns hele graviditeten er skikkelig skummel - som så mange andre her. Gleder meg så mye at jeg får vondt, men får også helt vondt fordi jeg er engstelig... 

Men, det var ikke det jeg ville si noe om nå. Jeg er ute etter tips: 

I går kveld hadde jeg pittebittelitt ferskenfarget (ikke rosa, ikke brunt) utflod (eller noe, papiret var ikke helthelt kritthvitt). Det var ikke som da jeg spottet i vinter og det endte i SA. Det var også bare én gang og igjen pittelitt tendenser til farge i dag tidlig igjen. Problemet er at jeg våknet i natt, hikstende, med forferdelige smerter - nederst i magen blir feil beskrivelse, for det var nesten i skambein-området, og strålte nedover i tissen og nedover beina. Varte kun ett min. Hadde legetime i dag (planlagt fra før) og legen henviste meg til TUL grunnet tidligere SA og mitt sterke ønske om det. Såå, til spm: jeg har allerede bestilt en tidlig TUL når jeg er 7+0. Jeg hadde tenkt å ta den + en når jeg er 12+0. Denne nye tidlige ultralyden som jeg har fått (fikk sms kort tid etter legetimen) er når jeg er 7+5.  Syns 7+5 virker sååå mye lenger til enn 7+0, spesielt med natten friskt i minne. Hva ville dere gjort? Beholdt 7+0 (privat) og spurt om å utsette den offentlige litt. Vil ikke kunne utsette den til 12+0, for da har de stengt (fellesferie). MEN 🤪, den private har ledig 12+0. 🤯😅
I-landsproblemer i det store og det hele, men jeg er så full av hormoner om dagen, så jeg henger meg opp i ting jeg ikke visste var en greie engang 🙈

 

Og hvis noen tenker at smertene i natt hørtes kjent ut og er vanlig osv, så fortell meg gjerne det. Fikk ikke særlig gode svar hos legen, bare beskjed om at jeg kom til å ha mye forskjellig vondt 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Hopper inn her. 6-7 uker på vei med nr 2 (jordmor var usikker) og har fått bekreftet et slående hjerte i magen på TUL, for en lettelse ❤️ Termin foreløpig  28. Januar 🎉 

Sai: nå kan det være at det ikke er det samme, men jeg får slike smerter du beskriver når jeg beveger meg brått, nyser hardt f eks.. det er da ligamentsmerter. Hadde dette hele svangerskapet med nr 1 også. Men vanskelig å vite, hadde tatt ultralyd så raskt jeg hadde klart for å få ro i sjelen... Klem!❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sai skrev (46 minutter siden):

Gratulerer med tvillinger @Pippien og gratulerer med vellykket TUL @Parv ❤️ 
Spennende med så mye aktivitet her inne. Jeg er innom og leser hver dag, men jeg har litt høyere terskel for å «si noe» i blant. Spesielt siden jeg ikke har hatt så mye å si, for jeg syns hele graviditeten er skikkelig skummel - som så mange andre her. Gleder meg så mye at jeg får vondt, men får også helt vondt fordi jeg er engstelig... 

Men, det var ikke det jeg ville si noe om nå. Jeg er ute etter tips: 

I går kveld hadde jeg pittebittelitt ferskenfarget (ikke rosa, ikke brunt) utflod (eller noe, papiret var ikke helthelt kritthvitt). Det var ikke som da jeg spottet i vinter og det endte i SA. Det var også bare én gang og igjen pittelitt tendenser til farge i dag tidlig igjen. Problemet er at jeg våknet i natt, hikstende, med forferdelige smerter - nederst i magen blir feil beskrivelse, for det var nesten i skambein-området, og strålte nedover i tissen og nedover beina. Varte kun ett min. Hadde legetime i dag (planlagt fra før) og legen henviste meg til TUL grunnet tidligere SA og mitt sterke ønske om det. Såå, til spm: jeg har allerede bestilt en tidlig TUL når jeg er 7+0. Jeg hadde tenkt å ta den + en når jeg er 12+0. Denne nye tidlige ultralyden som jeg har fått (fikk sms kort tid etter legetimen) er når jeg er 7+5.  Syns 7+5 virker sååå mye lenger til enn 7+0, spesielt med natten friskt i minne. Hva ville dere gjort? Beholdt 7+0 (privat) og spurt om å utsette den offentlige litt. Vil ikke kunne utsette den til 12+0, for da har de stengt (fellesferie). MEN 🤪, den private har ledig 12+0. 🤯😅
I-landsproblemer i det store og det hele, men jeg er så full av hormoner om dagen, så jeg henger meg opp i ting jeg ikke visste var en greie engang 🙈

 

Og hvis noen tenker at smertene i natt hørtes kjent ut og er vanlig osv, så fortell meg gjerne det. Fikk ikke særlig gode svar hos legen, bare beskjed om at jeg kom til å ha mye forskjellig vondt 🤨

Jeg har opplevd noe av de samme smertene, og spesielt når jeg må skikkelig tisse på morgenen når jeg våkner. Stråler liksom ned i underlivet, men har gitt seg med en gang jeg får lettet på trykket.
Har også opplevd mange forskjellige varianter av stikninger «strekkinger» og murring både i sidene, nedover lysten og midt på, men ikke direkte vondt heller. Mest ubehagelig. 
Litt lyyys brun utflod er vel en bitte bitte bitteliten dråpe blod som har blandet seg inn i utfloden, og er nok ikke noe å bekymre seg for ❤️ 
Hvor lenge er det til du er 7+5? 
Tenker du uansett vil kunne få sett litt mer ved 7+5 enn ved 7+0, selv om jeg forstår at ventingen er uutholdelig!  
Vet at privat UL sikkert er minst like bra, men det føltes litt ekstra trygt å være på sykehuset og få UL der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smillykke skrev (21 minutter siden):

Sai: nå kan det være at det ikke er det samme, men jeg får slike smerter du beskriver når jeg beveger meg brått, nyser hardt f eks.. det er da ligamentsmerter. Hadde dette hele svangerskapet med nr 1 også. Men vanskelig å vite, hadde tatt ultralyd så raskt jeg hadde klart for å få ro i sjelen... Klem!❤️

Det høres likt ut. Ga seg fort også, og jeg kjenner flere ulike murringer flere ganger ila en dag eller uke, gjort helt siden positiv test. ❤️
 

Parv skrev (4 minutter siden):

Jeg har opplevd noe av de samme smertene, og spesielt når jeg må skikkelig tisse på morgenen når jeg våkner. Stråler liksom ned i underlivet, men har gitt seg med en gang jeg får lettet på trykket.
Har også opplevd mange forskjellige varianter av stikninger «strekkinger» og murring både i sidene, nedover lysten og midt på, men ikke direkte vondt heller. Mest ubehagelig. 
Litt lyyys brun utflod er vel en bitte bitte bitteliten dråpe blod som har blandet seg inn i utfloden, og er nok ikke noe å bekymre seg for ❤️ 
Hvor lenge er det til du er 7+5? 
Tenker du uansett vil kunne få sett litt mer ved 7+5 enn ved 7+0, selv om jeg forstår at ventingen er uutholdelig!  
Vet at privat UL sikkert er minst like bra, men det føltes litt ekstra trygt å være på sykehuset og få UL der. 

Har opplevd tingene du skisserer her også, ja. Ble bare så tatt på senga i natt da jeg først hadde hatt stirrekonkurranse med dopapiret også våknet til såpass vondt. 
Er 7+0 neste fredag, 7+5 om to uker nøyaktig. Blir ikke på sykehuset da, men hos gynekologen som fulgte meg i forkant av graviditeten og som ga meg letrozol :) Tror også vi vil få se mer 7+5, men er også usikker på om min mann får være med. Takker for alle tanker og erfaringer ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle beroligende svar ang. murringer/menssmerter 😊 Synes det er rart det ofte ikke står nevnt som et graviditetstegn. Når jeg googler tidlige graviditetstegn så er det bare fokus på ømme bryster og tretthet. Jaja... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå høres jeg sikkert helt tullerusk ut for dere her, men er det «normen» i dag at alle tar tidlig ultralyd? Altså allerede i uke 6-12? 

Er det «grunner» for at dere tar - som blødning ol. eller for nysgjerrighetens skyld? 
Har liksom ikke vært inne på tanken selv enda, og hadde ingen andre UL enn den ordinære med førstemann. 
 

Kan man i det hele tatt se noe «særlig» så tidlig eller helst hjerteslag? 
 

Kan være litt farget av at jeg er oppdratt i en «lege-familie», der man ikke undersøker før man tenker noe er galt 🤷‍♀️
Når man har en lege som far hører man ofte under oppveksten at man «ikke må kjenne så godt etter» 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...