Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Julie97 skrev (2 timer siden):

Når fortalte dere/tenker dere å fortelle nærmeste familie og venner om graviditeten? Jeg og samboer er litt uenige og jeg ønsker gjerne å fortelle rundt uke 8, og han synes det er alt for tidlig 🙄😅

Jeg vet faktisk ikke når vi skal fortelle... Tenke først etter TUL i uke 13, men er ikke sikker lenger. Har en 8åring som jeg gleder meg veldig å fortelle nyheten til, men i den sekunden hun får vite får vel hele verden vite det også tror jeg 😅 Vil feks fortelle min familie før min eks (hennes pappa) får vite, men de bor ikke i Norge så i hvilken uke vi forteller det til familien min spørs når vi slipper karantenehotell, tror jeg? 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kva er greia med cravings for Munkholm? Kva har det liksom XD

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha glem det jeg skrev nå nettopp, datteren min kommenterte for noen minutter siden når hon fant meg på rygg på sofaen: "Mamma har du baby i magen, det ser sån ut!!" 🤪 Hjelpe meg, må nok fortelle det relativt snart da... 🤔

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, malani said:

Hahaha glem det jeg skrev nå nettopp, datteren min kommenterte for noen minutter siden når hon fant meg på rygg på sofaen: "Mamma har du baby i magen, det ser sån ut!!" 🤪 Hjelpe meg, må nok fortelle det relativt snart da... 🤔

Haha ❤️ Ja sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten fugl fortalte meg at det eksisterte en termingruppe og det kan jo være kjekt å høre litt erfaringer og tanker fra andre som er i samme båt ❤️ Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid etter vårt første ICSI-forsøk. Så overrasket, så etterlengtet og så innmari skummelt. Jeg fant ut at jeg var gravid da jeg skulle få det «avkreftet» da jeg begynte å blø. Blør gjør jeg fortsatt, samtidig som testene blir sterkere. En vanskelig situasjon hvor man ikke helt vet om man skal glede seg til tiden fremover eller grue seg. Det er ikke mye blod, ikke som mensen, men det er rødt ved hvert tørk. Hadde et opphold med blødninger i går, da stoppet det helt - men i dag er det på’n igjen. Ikke noe kjekt. Går alt som det skal har jeg termin 21.02 ❤️🤞🏼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen så mye @HannaNO :smilyblomst: Så utrolig herlig med klaff på ICSI! Men skjønner godt at det er fryktelig skummelt med blod :( Krysser alt jeg har for at spiren klaaamrer seg fast! Veldig lovende at testene blir sterkere da. Og det er mange her som har blitt skremt av blod, men nylig fått bekreftet liv på TUL. Krysser for det samme for deg 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy å se at vi alle er så forskjellige når det kommer til tidspunkt å fortelle 😊 tipper samboern blir mer gira på å fortelle jo mer det nærmer seg. Også ønsker jeg jo egentlig å ha noen å prate med både om noe skjer eller ikke, så tenker han bare må gå med på planen min etterhvert 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie97 skrev (4 timer siden):

Når fortalte dere/tenker dere å fortelle nærmeste familie og venner om graviditeten? Jeg og samboer er litt uenige og jeg ønsker gjerne å fortelle rundt uke 8, og han synes det er alt for tidlig 🙄😅

Jeg ser at det blir helt umulig å vente til uke 12 med å fortelle om graviditeten, det er alt for mye alkohol-relatert som skjer før det. Hadde det vært i fjor hadde det vært mye lettere 😜 Vennene mine kjenner meg alt for godt til at jeg kan komme med unnskyldninger for at jeg ikke kan drikke. Vi har TUL i uke 8. To av de nærmeste vennene må jeg fortelle det til uken før dette, noen flere venner må jeg fortelle til noen dager etter TUL. Da er det ikke helt riktig at de som skal bli besteforeldre ikke vet noe, så vi må vel fortelle til dem også i uke 8. Så håper jeg at jeg kan vente med å fortelle jobb til etter sommerferien, når jeg er i uke 13-14. 

Dette har vært en diskusjon her hos oss også. Og ja, det er like mye hans barn. Men, det er min kropp og det er jeg som må lyve og dikte historier for å unngå å røpe meg. Så jeg har litt mer å si i denne saken. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle her inne. Tok en ny test i dag. Den øverste fra i går, nederste i dag. Noen tanker? Burde den være sterkere i dag? Ingen blødninger i natt, heldigvis..

4D8A3ABF-6A42-4D24-8681-5427EBCAAD62.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (4 minutter siden):

Hei alle her inne. Tok en ny test i dag. Den øverste fra i går, nederste i dag. Noen tanker? Burde den være sterkere i dag? Ingen blødninger i natt, heldigvis..

4D8A3ABF-6A42-4D24-8681-5427EBCAAD62.jpeg

Hei! Jeg tenker at styrken på strekene varierer på grunn av konsentrasjon, altså hvor mye du har drukket dagen før og lignende. Som regel øker jo HCG 2-3 hver dag, så tror dette er bra!! Jeg husker jeg opplevde det samme mellom to dager, men da det gikk tre-fire og jeg sammenlignet var det stor forskjell! 
 

Gratulerer så mye 🧡🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når på dagen tok du testene? Jeg tok en test på kvelden som var sterkere enn den jeg tok morgenen etter. Tror det har mye å si konsentrasjonen på urinen og når på dagen du tar den 😊 ta en ny test i morgen, da kan det være at den er sterkere igjen! Krysser fingrene 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie97 skrev (3 minutter siden):

Når på dagen tok du testene? Jeg tok en test på kvelden som var sterkere enn den jeg tok morgenen etter. Tror det har mye å si konsentrasjonen på urinen og når på dagen du tar den 😊 ta en ny test i morgen, da kan det være at den er sterkere igjen! Krysser fingrene 🤞

Hei Julie. Den jeg tok i går var på ettermiddag, så der kan du jo ha et poeng..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (32 minutter siden):

Hei! Jeg tenker at styrken på strekene varierer på grunn av konsentrasjon, altså hvor mye du har drukket dagen før og lignende. Som regel øker jo HCG 2-3 hver dag, så tror dette er bra!! Jeg husker jeg opplevde det samme mellom to dager, men da det gikk tre-fire og jeg sammenlignet var det stor forskjell! 
 

Gratulerer så mye 🧡🧡

Takk for svar. ❤️Hadde jeg ikke hatt blødninger hele tiden så tror jeg ikke at jeg hadde stresset noe med dette - men blir så innmari usikker når blødningene ikke gir seg.. Tørr nesten ikke tenke på at jeg er gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HannaNO skrev (1 time siden):

Hei alle her inne. Tok en ny test i dag. Den øverste fra i går, nederste i dag. Noen tanker? Burde den være sterkere i dag? Ingen blødninger i natt, heldigvis

Det er nesten umulig å få økning på disse fra dag til dag sånn. Jeg så ikke særlig markant økning før sammenligning mellom 10 og 13 dpo f.eks. Dessuten støtter jeg de andre ang. urinkonsentrasjonen. Det var alfa omega for meg. Fikk kjempesvake tester på morgenurin, men bedre på ettermiddagen da jeg gikk lite på do og drakk lite. Så blir nok feil å sammenligne ettermiddag vs. morgen her. Jeg har all forståelse for at det er vanskelig å la være å teste, men ettersom du har fått positiv digital test så ville jeg holdt meg til den fra nå av. Og ta en ny av den sorten èn uke etter den første. Det er venting som må til uansett :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vil også være med her! Godt å lufte litt tanker og snakke med andre i samme situasjon🥰 Jeg har foreløpig termin 21/02-22, første barn! Veldig spennende 😊 Litt nervøs for å miste denne gangen også, men det som skjer, skjer uansett om jeg gruer meg og er nervøs eller ikke, så prøver å tenke minst mulig på det 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pm07 skrev (16 timer siden):

Hei! Jeg vil også være med her! Godt å lufte litt tanker og snakke med andre i samme situasjon🥰 Jeg har foreløpig termin 21/02-22, første barn! Veldig spennende 😊 Litt nervøs for å miste denne gangen også, men det som skjer, skjer uansett om jeg gruer meg og er nervøs eller ikke, så prøver å tenke minst mulig på det 😅 

Velkommen så mye! :smilyblomst:

Da er det straks helg her damer..!! Herlig! Noen planer? Veldig lite planer her, men jeg må nok finne på noe for å få dagene til å gå... TUL på mandag! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det blir veldig deilig med helg - dagene har omtrent stått stille her i det siste 😂 I morgen er den offisielle testdatoen fra klinikken, så er testen positiv i morgen skal jeg prøve å puste ut litt, deretter blodprøve på mandag. Så helgen blir nok full av nerver - synd man ikke kan ta seg et glass vin, si 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå blir deilig å kunne ringe inn et positivt svar da HannaNO! (om det er slik det foregår). Og ikke minst få det bekreftet av fagfolk med blodprøven over helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Amatariel skrev (9 minutter siden):

Velkommen så mye! :smilyblomst:

Da er det straks helg her damer..!! Herlig! Noen planer? Veldig lite planer her, men jeg må nok finne på noe for å få dagene til å gå... TUL på mandag! 🙈

Her går nok store deler av helgen med på å komme oss tilbake til normale tilstander etter oppussing av hovedetasjen! Det skal bli godt å få tilbake oppholdsrommene. 

Ellers skal jeg trosse den slappe formen og komme meg en tur på trening etter jobb i dag. Håper dessuten på en liten kjærestedate i løpet av helgen. 🥰

Det gjelder å fylle dagene med noe. Blir jo litt smågal av å gå rundt og "vente" hele tiden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (Akkurat nå):

Ellers skal jeg trosse den slappe formen og komme meg en tur på trening etter jobb i dag. 

Oi woow - imponert!! Her har jeg akkurat kommet hjem fra jobb, og bare gåturen fra busstoppet og hjem tok helt pusten fra meg 😳 Nå har jeg virkelig lyst til å skylde på graviditeten for min del, for greit at jeg har vært lite aktiv i koronaåret - men nå har det tatt helt kaka altså. SÅ dårlig form kan jeg vel ikke være i! Litt skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...