Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (12 minutter siden):

Oi woow - imponert!! Her har jeg akkurat kommet hjem fra jobb, og bare gåturen fra busstoppet og hjem tok helt pusten fra meg 😳 Nå har jeg virkelig lyst til å skylde på graviditeten for min del, for greit at jeg har vært lite aktiv i koronaåret - men nå har det tatt helt kaka altså. SÅ dårlig form kan jeg vel ikke være i! Litt skremmende.

Haha, kjenner igjen det med å bli anpusten av å bare reise seg opp av sofaen for tiden....

Kan ikke garantere for at det blir maksimal innsats på dagens økt altså, men må nesten bare gjøre et forsøk på å røre meg bare litt! Har en korsrygg som begynner å tulle litt allerede og det hjelper nok ikke på at jeg har en veldig stillesittende hverdag på jobb..  🙄

Dessuten trener jeg sammen med to stykker som begynner å stusse litt på hvorfor jeg er så innmari slapp med treningen for tiden 🤣 Jeg trente 4-5 ganger i uka før jeg ble gravid, men er veldig glad om jeg får til en økt eller to nå. Og så er jeg glad for den timen jeg får med venninner i tillegg. 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nyte at eg framleis er i stand til å klippe tåneglene mine sjølv 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Denne tråden vil jeg slenge meg med i🥰 Positiv CB digital som viste 1-2 på onsdag. Ifølge mine beregninger og beregninger fra div apper er termin rundt 14.februar🥰 Førstegangs og satt på første forsøk😅 Hadde tenkt til å bruke sommeren på å prøve, men her var vi heldige gitt. Blir en annerledes og fin sommer! Håper bare spiren holder fast.

 

Hvor mye/ofte har dere testet etter positiv test? Tenker å bestille legetime ila neste uke og har bestilt tul i uke 8 før jeg går i sommerferie.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen @masari! :smilyblomst: Så herlig at det gikk på første forsøk!

Jeg testet frem til IKM med strimler, så ble det ukentlig digital til og med 3+ for å sjekke at jeg fikk det. Etter det er det venting på TUL... jeg har første på 8+6, og første svangerskapskontroll i uke 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (9 minutter siden):

Velkommen @masari! :smilyblomst: Så herlig at det gikk på første forsøk!

Jeg testet frem til IKM med strimler, så ble det ukentlig digital til og med 3+ for å sjekke at jeg fikk det. Etter det er det venting på TUL... jeg har første på 8+6, og første svangerskapskontroll i uke 10.

Takk!❤️ Det hørtes fornuftig ut😊 Har jo bare lyst til å teste hver eneste dag🙄😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masari skrev (2 timer siden):

Hei! Denne tråden vil jeg slenge meg med i🥰 Positiv CB digital som viste 1-2 på onsdag. Ifølge mine beregninger og beregninger fra div apper er termin rundt 14.februar🥰 Førstegangs og satt på første forsøk😅 Hadde tenkt til å bruke sommeren på å prøve, men her var vi heldige gitt. Blir en annerledes og fin sommer! Håper bare spiren holder fast.

 

Hvor mye/ofte har dere testet etter positiv test? Tenker å bestille legetime ila neste uke og har bestilt tul i uke 8 før jeg går i sommerferie.

Gratulerer så mye 🥰 

jeg har ikke testet siden jeg fikk to positive tester på dagen da jeg skulle hatt mensen. Eller,.. testet vel en gang til et par dager etter første positive test bare fordi de første to var litt svake og trengte å se om jeg hadde sett feil. 😅
Tror jevnlig testing bare ville gjort meg ekstra bekymret/usikker. 
Hadde tidlig UL i uke 8, og fikk da bekreftet liv.  Skal til TUL i uke 12 også. 

Endret av Parv
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mammahjarte skrev (2 timer siden):

Nyte at eg framleis er i stand til å klippe tåneglene mine sjølv 🤪

Hahaha! 😂

Blir en rolig helg her òg!

Så fint at se så mange februarmammaer melde seg på 🥰

@masari Jeg testet mye! Mange strimler minst 1 gang om dagen fra første positive på 11dpo til 18dpo. Hadde testet lenger hvis jeg hadde flere test hjemme 😅 Digital test tog jeg 11dpo (3+4) og 5+0. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen alle nye :blomst: Ser ut til at det blir en litt roligere helg enn egentlig planlagt her. Var på en workshop inne i Oslo dag og skulle ut for en runde golf da jeg kom hjem, men jeg måtte gå av etter bare 9 hull gitt 😅 Sliten, sulten og skikkelig trøtt! Så nå ligger jeg her på sofaen mens mannen lager middag 💙 skulle egentlig spilt en full runde i morgen før bursdag på kvelden, men det blir nok bare bursdagen gitt 😅 skal spille turnering igjen på søndag da 🏌🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (På 10.6.2021 den 7.44):

Takk for svar. ❤️Hadde jeg ikke hatt blødninger hele tiden så tror jeg ikke at jeg hadde stresset noe med dette - men blir så innmari usikker når blødningene ikke gir seg.. Tørr nesten ikke tenke på at jeg er gravid..

Har du blødd noe/mer i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Har du blødd noe/mer i dag?

Blør litt hele tiden, eller - det høres voldsomt ut, men det er litt oransje/lyse rosa på tørket. Avtatt litt i dag. Ingen bind eller noe er nødvendig, men ja... litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (1 time siden):

Blør litt hele tiden, eller - det høres voldsomt ut, men det er litt oransje/lyse rosa på tørket. Avtatt litt i dag. Ingen bind eller noe er nødvendig, men ja... litt. 

Er det smerter knyttet opp mot blødningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært så aktiv her inne, men titter innom innimellom ☺️ Formen er dårlig, mye kvalm🤮. Hvordan går det med dere? Jeg har seriøst allerede gått opp 3 kilo😂 Er det bare meg eller er vi flere på toget? 
 

Jeg var forresten også på tidlig ultralyd nylig, var da 8+0. Så da en liten spire med ett hjerte som slo❤️ Veldig rart å se når det er så lite. Kunne se antydningen til føtter som bevegde seg også! Flere som har vært eller skal snart? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene med å føle deg dårlig, @deprim
Har de siste 2-3 ukene vært veldig dårlig, kaster opp flere ganger om dagen. Det er lenge siden jeg har fått i meg varm mat. Når mann og barn skal spise må jeg evakuere til et annet rom. Vekten her går i negativ retning og har gått ned 4 kg på 4 uker, men helt ufarlig i følge legen. Har også någen kg å gå på! 
 

Ble sykemeldt forrige uke, har ikke mulighet for noe annet. Følges nå opp av Kvinneklinkkien fordi de er bekymret for væskeinntaket.

Skulle egentlig avvente til OUL, men fordi formen var så elendig ønsket fastlegen å kontrollere (så jeg ikke var «unødvendig» dårlig). Var akkurat 7+6, og er i dag 8+1. Termin 24. januar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

deprim skrev (6 timer siden):

Er det smerter knyttet opp mot blødningen?

Ingen smerter til blødningene. Knapt nok en mensmurringer. I dag er offisiell testdag og den slår ut gravid på digital og to sterke streker.. ikke lett å forstå.. det er vel på nippet til at den burde slå ut på 2-3, men vi hadde ferske reker til middag i går og det er så salt, så jeg drakk i mengder før jeg la meg. Er 1-2 noe å bekymre seg over? Er 4+1 i dag.. «Gravid» kom opp med én gang, men den kverna leeenge på ukene..strekene på den andre testen har blitt mye sterkere..

F1C987D1-E1EF-4B44-A4DA-57AC748B0A24.jpeg

Endret av HannaNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper kvalmen går over for deg @deprim :klem: Jeg har ikke fått det, men er tom for energi. Og har gått opp noen kilo ja. Men det kommer av for dårlig kosthold 🙊 Herlig at du har fått tittet på spiren! ❤️ Jeg skal på mandag... sykt nervøs. 

Hurra for offisiell testedag @HannaNOog fine tester! 2-3 er nok akkurat for tidlig... Og egentlig er hovedregelen å vente én uke fra du fikk 1-2. Så jeg ville forsøkt på tirsdag :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, @deprim og @monroe927, det hørtes ikke noe deilig ut! Håper det roer seg snart! ❤️ Selv har jeg gått opp 2 kg, er jo sulten hele tiden 🐺

Jeg har (heldigvis) lite symptomer, ømme bryster er det eneste konstante og det har de vært siden eggløsning. De verker tidvis og har blitt merkbart fyldigere. Brystvortene og området rundt ble ekstra sårt/sensitivt rundt 12 DPO, men de siste dagene har det eskalert noe voldsomt, brystvortene svir og verker! Regner med det er helt normalt, bare ganske ubehagelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Føler med dere som er så kvalme @deprim og @monroe927😫 Selv er jeg mer som deg @Solina, med stort sett ømme (og voksende!) bryster som eneste kontinuerlige symptom. Har tidvis de siste dagene hatt en del luftsmerter, noe som jeg vet er helt ufarlig - men såå vondt det kan være 😓 Jeg er 8+4 i dag, og var heldig så jeg fikk se et bankende hjerte allerede 7+0. Det har beroliget meg litt, men jeg har likevel kjent på en økende bekymring de siste to ukene siden jeg stort sett har følt meg så normal 🤷🏼‍♀️ Skal faktisk tilbake på ny måling 9+1 fordi gynekologen jeg var hos ville prøve å få tatt mer nøyaktige mål for å kunne bekrefte termindato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (2 timer siden):

Ingen smerter til blødningene. Knapt nok en mensmurringer. I dag er offisiell testdag og den slår ut gravid på digital og to sterke streker.. ikke lett å forstå.. det er vel på nippet til at den burde slå ut på 2-3, men vi hadde ferske reker til middag i går og det er så salt, så jeg drakk i mengder før jeg la meg. Er 1-2 noe å bekymre seg over? Er 4+1 i dag.. «Gravid» kom opp med én gang, men den kverna leeenge på ukene..strekene på den andre testen har blitt mye sterkere..

F1C987D1-E1EF-4B44-A4DA-57AC748B0A24.jpeg

Denne regner fra «eggeløsning» altså fra hcg begynte med stigning, jeg tok min test med ukeindikator igår og fikk 3-4 uker, men er 7+1😄 ikke noe å engste seg for 😄 men du er 4+1 idag? Er det regnet fra 1. dag i mens/syklus ? Altså ikm var i går ich?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylse skrev (11 minutter siden):

Denne regner fra «eggeløsning» altså fra hcg begynte med stigning, jeg tok min test med ukeindikator igår og fikk 3-4 uker, men er 7+1😄 ikke noe å engste seg for 😄 men du er 4+1 idag? Er det regnet fra 1. dag i mens/syklus ? Altså ikm var i går ich?

Hei Ylse og takk for at du tar deg tid til å skrive ❤️Jeg har vært gjennom ICSI og hadde innsett av 5 dager blastocyst den 2. juni (10 dager siden) så er 15 dpo i dag. ☺️ Så ja, ikm i går! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@deprim @monroe927 håper dere føler dere bedre etter hvert!

Jeg er også kvalm hele tiden, men ikke så mye at jeg ikke klarer å skjule det. Jeg klarer å gå på jobb, og kaster ikke opp. Det hjelper å spise, så jeg føler jeg spiser hele tiden, så har sikkert gått opp i vekt nå bare på en uke 🙈 Og all denne spisingen hjelper ikke på oppblåsthet og luftsmerter heller. Og så har jeg mensmurringer, og er mer og mer øm i brystene. Så, ting her er ikke helt på topp, men jeg hadde blitt skremt dersom alle disse plagene forsvant nå. 

@HannaNOhåper blødningene gir seg snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...