Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

monroe927 skrev (9 timer siden):

Du er ikke alene med å føle deg dårlig, @deprim
Har de siste 2-3 ukene vært veldig dårlig, kaster opp flere ganger om dagen. Det er lenge siden jeg har fått i meg varm mat. Når mann og barn skal spise må jeg evakuere til et annet rom. Vekten her går i negativ retning og har gått ned 4 kg på 4 uker, men helt ufarlig i følge legen. Har også någen kg å gå på! 
 

Ble sykemeldt forrige uke, har ikke mulighet for noe annet. Følges nå opp av Kvinneklinkkien fordi de er bekymret for væskeinntaket.

Skulle egentlig avvente til OUL, men fordi formen var så elendig ønsket fastlegen å kontrollere (så jeg ikke var «unødvendig» dårlig). Var akkurat 7+6, og er i dag 8+1. Termin 24. januar. 

Huff, så kjedelig at du er så dårlig😰 babyen har det jo bra, men er vel verre med mammaen❤️ Men bra du blir fulgt skikkelig opp! Håpe det letter etterhvert! Har du fått prøvd noe kvalmestillende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HannaNO skrev (6 timer siden):

Ingen smerter til blødningene. Knapt nok en mensmurringer. I dag er offisiell testdag og den slår ut gravid på digital og to sterke streker.. ikke lett å forstå.. det er vel på nippet til at den burde slå ut på 2-3, men vi hadde ferske reker til middag i går og det er så salt, så jeg drakk i mengder før jeg la meg. Er 1-2 noe å bekymre seg over? Er 4+1 i dag.. «Gravid» kom opp med én gang, men den kverna leeenge på ukene..strekene på den andre testen har blitt mye sterkere..

F1C987D1-E1EF-4B44-A4DA-57AC748B0A24.jpeg

Min slo ikke ut på 2-3 før jeg var 5+0, så er nok fortsatt litt tidlig. Mine kom også opp tidlig med gravid, men kvernet en stund på uker. Så det er nok helt normalt❤️ Det ser jo helt fint og normalt ut!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (4 timer siden):

Hei Ylse og takk for at du tar deg tid til å skrive ❤️Jeg har vært gjennom ICSI og hadde innsett av 5 dager blastocyst den 2. juni (10 dager siden) så er 15 dpo i dag. ☺️ Så ja, ikm i går! 

Da stemmer cb testen 🥰 at du er ca. 4 uker på vei 😄👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 timer siden):

Håper kvalmen går over for deg @deprim :klem: Jeg har ikke fått det, men er tom for energi. Og har gått opp noen kilo ja. Men det kommer av for dårlig kosthold 🙊 Herlig at du har fått tittet på spiren! ❤️ Jeg skal på mandag... sykt nervøs. 

Hurra for offisiell testedag @HannaNOog fine tester! 2-3 er nok akkurat for tidlig... Og egentlig er hovedregelen å vente én uke fra du fikk 1-2. Så jeg ville forsøkt på tirsdag :)

 

Rart det der hvor man plutselig syns at det er greit å ete for to fra dag 1😂 Men når man er kvalm prøver man jo å spise alt mulig for å døyve det,- å er ikke gulrot å salat som hjelper for å si det sånn😂 Masse lykke til på ultralyd på mandag! Må holde oss oppdatert❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SÅ trøtt🥱 Våknet kl 8 i dag, måtte legge meg ned igjen kl 9.30. Da sov jeg til 11-ish. Ut for å ukeshandle, og ny lur fra 16-17… Godt det snart er sommerferie!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippien skrev (3 timer siden):

Jeg er SÅ trøtt🥱 Våknet kl 8 i dag, måtte legge meg ned igjen kl 9.30. Da sov jeg til 11-ish. Ut for å ukeshandle, og ny lur fra 16-17… Godt det snart er sommerferie!

Godt du tar deg tid til å sove/slappe av😘 Jeg legger meg alltid å sove etter jeg har kjørt barnet i barnehagen. Går å gjesper å er kvalm om en an hele dagen😂 så ja, godt med ferie snart!☀️😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg også til ferie! Blir deilig å legge jobb helt bort en stund. Men skal tilbringe årets ferie sammen med folk og familie stort sett 😶 Planen er å holde graviditeten skjult, så håper jeg ikke blir for slapp og energiløs. Ikke lyst til at de 1) skal lukte lunta 2) bare føle at jeg er veldig lat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, Ferie 🤩🥺 som jeg gleder meg.  Det har vært tunge uker på jobb de siste to månedene, for å si det slik! Heldigvis er det bare fire uker til vi går ut i ferie nå. Gleder meg til å kose meg med mann og barn og legge bort jobb helt. 
Tippet i dag 10 fullgåtte uker, og planlegger å vente til gjennomført tidlig ultralyd før jeg forteller de rundt meg. Det er rett og slett vanskelig å skjule overfor de 3 kollegaene jeg omgås til daglig, og jeg kjenner at jeg nesten unngår familien i frykt for at de lukter lunta! 😅 

Tenker å fortelle arbeidsgiver i forkant av kontroll, da jeg må ta fri en hel dag for å gjøre det. Har noen av dere fortalt jobben enda? Når tenker dere evt å gjøre det? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (1 minutt siden):

Tenker å fortelle arbeidsgiver i forkant av kontroll, da jeg må ta fri en hel dag for å gjøre det. Har noen av dere fortalt jobben enda? Når tenker dere evt å gjøre det? 

Jeg har bestemt meg for å fortelle sjefen etter ferien, da er jeg ca. 16 uker. Jeg har 80% hjemmekontor nå før ferien, og de få dagene vi sees fysisk klarer jeg fint å skjule det. Årsaken min til å vente er fordi jeg tenkte å spare sjefen for "personaltanker" i ferien, samtidig som jeg jo ikke er sikker på at dette går bra. Har TUL med organsjekk i ferien, så når denne er gjennomført vil jeg være mer trygg på at det faktisk går bra. Sjefen (og andre kolleger) vil få helt sjokk over en gravidnyhet nemlig, så vil ikke annonsere noe som ikke blir. I min bedrift er det nesten 20 år siden noen var gravide sist :Knegg: og alle tror jeg er ferdig med barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+5 i dag og det er dagen før dagen. I morgen har jeg første TUL, og jeg blir fysisk uvel av tanken. Jeg skjelver bare jeg sitter her og skriver og tenker på det. Jeg skal ha mannen med, og denne gangen er jeg glad for det, for vet ikke om jeg fysisk kommer meg inn på kontoret uten ham. I fjor var han ikke med på noen av de tre ultralydene som ble foretatt i forbindelse med MA'en, noe jeg følte jeg taklet greit, men nå er jeg nervevrak.

Jeg har jo vært på utallige ultralyder før, og mange har gått bra. Men nå er det over 7 år siden sist jeg hadde en slik opplevelse, så det er jo en god stund siden. Da føles det fjernt, og den opplevelsen jeg hadde for under ett år siden nå står selvfølgelig sterkest. Jeg har opplevd to ganger å få dårlig nytt på TUL, en gang manglende liv og en gang avvik på organer. Disse opplevelsene er så iskalde og har brent seg inn at det er vanskelig å overskygge det.

Bare ber til høyere makter om at det går bra i morgen! 🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel jeg skal krysse alt av fingre og tær for deg🤞. Kan godt forstå at tidligere opplevelser henger igjen. Jeg håper og tror på gode svar fra ultralyden❤️. Masse lykke til! Godt du ikke drar inn alene.

Jeg har forresten også TUL i morgen, for første gang i mitt liv. Så jeg er veldig spent. Prøver å ikke tenke mye på det for å ikke skremme meg selv. Håper på positiv opplevelse i morgen💕 Jeg er forresten 9+3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gode ønsker til deg, Amatariel! 

Jeg er 8 uker på vei nå. Foreløpig termin: 1.februar 2022 beregnet på terminkalkulator. Førstegangs gravid, og fryktelig spent og uvitende om hva som venter. Hva jeg bør og må skaffe.. derfor jeg tenkte det var fint å lese om andres erfaringer og bli med her 😃 Har min første ultralyd 19.juli som er en god stund til. 🤞💛

Endret av Isabel94
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til til deg også i morgen @Kugres! Sååå spesielt med første UL da! ❤️ Satser på at det blir en magisk flott førstegangsopplevelse. 

Velkommen til gruppen @Isabel94 :smilyblomst: Det er veldig fint å være på forum og føle tilhørighet. Jeg venter nr.4 nå, men syns fortsatt det er veldig fint! Har vært på forum helt siden min nr.1, og har virkelig lært sååå mye disse årene.

Hurra for nydelig test @Magenta! Deilig å ha "rundet testene" 😁

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Amatariel @Kugres

Masse lykke til i morgen begge to, sender gode tanker og håper alt står bra til!🥰 

I morgen er jeg 4+3, og tenkte å bestille en tidlig ultralyd. Litt usikker på når jeg skal bestille til, har fått beskjed av gynekologen min at jeg kan komme til han mellom uke 7 og 12 for TUL, fordi jeg har hatt MA før. Da stoppet utviklingen i uke 8+3, og det ble ikke oppdaget før TUL i uke 12+1. I tillegg hadde jeg jo kjemisk forrige mnd. Derfor litt usikker på når jeg skal legge den til, for jeg vil jo gjerne så tidlig som mulig, men om jeg tar i uke 7 vil jeg jo fortsatt være nervøs for om det skal gå dårlig før uke 12.. Men å vente helt til uke 12 blir også vanskelig 😅 Spørs om jeg ikke tar en rundt uke 7/8 hos han og en privat rundt uke 12, om jeg ikke får komme tilbake en gang til hos han ☺️ Spennende er det uansett! Tar fortsatt tester som blir sterkere og sterkere, og idag 16DPO var endelig teststreken like sterk som kontrollstreken👏🏼 
 

Lurer også på hva har dere andre av symptomer? Og hvor langt er/var dere på vei da de oppsto? 
Selv har jeg ekstremt ømme pupper og mye luft i magen😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pm07 takk! 🥰 Takk til @Magenta og @Amatariel også!

Så skummelt @Pm07 det du har opplevd. Jeg håper på dine vegne at det denne gang går veien🤞. Herlig teststreken har blitt så sterk! 🤩

Angående symptomer Pm07 så har mine variert veldig i styrke. Noen dager har jeg hatt svært lite symptomer - nesten ingen. Mens andre dager har jeg kjent godt at jeg er gravid. Fra ganske tidlig (uke 4-5) fikk jeg mensmurringer, noe jeg egentlig enda får i ny og ne. Akne dukket opp allerede før positiv test. Dette sliter jeg med fra før, men merka at det ble enda verre og det har enda ikke gitt seg (er i uke 9). Våkner stort sett til nye kviser hver morgen...

Ømme pupper fikk jeg også ganske tidlig og har det enda! Kvalme og noe oppkast startet når jeg var 5+4. Det trodde jeg hadde gitt seg mye nå, for er stort sett i god form om morgenen igjen. Men de to siste dagene har jeg blitt veldig kvalm når jeg legger meg, og i går spydde jeg som en gris. Det var helt forferdelig. Jeg sitter og er innmari kvalm nå, og det å legge meg ned gjør bare ting verre. Håper jeg slipper oppkast i kveld.. 

For 1-2 uker siden startet jeg med å måtte gå på do om natten. Fra det startet har jeg måtte gå på do hveeer natt. 

Det var det jeg kom på nå 😅 har forresten også hatt mye luft i magen slik jeg ser du har. Jeg raper ganske mye faktisk 😳

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har hatt dårlige erfaringer så er det greit med to TUL ja @Pm07 Jeg ville tatt en ut i uke 8 om jeg var deg, om hjertet slår da så er det veldig bra (mye skjer med hjertet akkurat denne uken). Og en i uke 12-13 for da kan man få utelukket organsvikt.

Ang symptomer så fikk jeg ømme bryst i uke 4-5 som har blitt verre og verre. Ellers bare ekstra trøtt/raskt sliten, kom rundt uke 7. Går også mer på do om natten. Litt symptomer altså, men veldig til å leve med 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen @Amatariel 🤞☺️

Pm07 skrev (39 minutter siden):

@Amatariel

Lurer også på hva har dere andre av symptomer? Og hvor langt er/var dere på vei da de oppsto? 
Selv har jeg ekstremt ømme pupper og mye luft i magen😅 

Jeg fikk symptomer ganske tidlig, egentlig, begynte med ømme bryster, måtte ofte tisse, og ble plutselig ekstra trøtt på ettermiddag/kveld. 
Rundt uke 5-6 kom kvalmen. Ikke superkvalm, men konstant uvel og uggen. Jeg merket dessuten at jeg plutselig hadde en veldig mye høyere spyttproduksjon (hadde aldri hørt om det før, men det er visst også et symptom). 
Pulsklokka viste også at pulsen plutselig gikk opp med 10 slag i minuttet. 
Symptomene er fortsatt de samme, nå i uke 10. Har tidvis litt murringer i magen, men ikke så mye. 

Magen er forøvrig veldig treig! Fra å gå på do minst to ganger om dagen, er jev heldig om jeg får til en gang annenhver dag! Huff 😅 (sorry hvis det er too much information!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...