Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Solina skrev (8 minutter siden):

Sukk, håper det går seg til! Litt flåsete råd herfra, men får dere snakket ordentlig om det? At du får lagt frem dine behov? 
 

Velkommen @Julie97 og @ylse

Sukk, ja, det håper jeg og! 😅 

Har vel ikke kommet dit at vi har fått snakket skikkelig om det, så det er nok ikke et veldig dumt tips. 

Jeg tror nok kanskje han synes det er litt ubehagelig at  han er den som «sliter med lysten», da det er mer typisk at det går andre veien. 
 

Det skal sies at det har vært hektiske uker for ham med mye jobb og oppussing hjemme, så det er naturlig at energinivået ikke er på topp. Samtidig er jeg av den oppfatningen at man må «dyrke lysten» ved å faktisk prøve å få lyst selv om det ikke føles som at lysten er der. (Mener selvsagt ikke at han skal ha sex med meg mot sin vilje, men at han i alle fall kan la meg prøve å få i gang lysten hans). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen! 🙋🏼‍♀️
 

Jeg vil gjerne være med i klubben😋 Jeg er gravid i uke 5+6 (tror jeg), og foreløpig termin er 3.februar. Jeg skal på TUL om en uke, så får vel vite det mer sikkert da.

Dette blir mitt tredje barn, men jeg var veldig ung da jeg fikk de to første, så det er 13 år siden jeg gikk gravid sist, og jeg føler meg nesten som en førstegangs 🙈 
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie97 skrev (3 timer siden):

Jeg vil gjerne være med! Har termin 21. februar i følge appene mine 🥰

Velkommen! :smilyblomst: Er det ditt første barn?

ylse skrev (2 timer siden):

Heihei alle dere 😄 

er ikke helt vane med denne siden men syntes det hadde vært kjekt med en tråd/gruppe der man kan dele litt forskjellig ☀️ 
jeg er 5+4 idag,  barn Nr 2, termin 7.2.22

Velkommen! :klemmer: Er veldig fint med en samlet tråd for oss som er ca. like langt på vei ja!

Taletrengt skrev (19 minutter siden):

Hei alle sammen! 🙋🏼‍♀️

Jeg vil gjerne være med i klubben😋 Jeg er gravid i uke 5+6 (tror jeg), og foreløpig termin er 3.februar. Jeg skal på TUL om en uke, så får vel vite det mer sikkert da.

Dette blir mitt tredje barn, men jeg var veldig ung da jeg fikk de to første, så det er 13 år siden jeg gikk gravid sist, og jeg føler meg nesten som en førstegangs 🙈 
 

Velkommen! :smilyblomst: Hvor gammel var du da du fikk ditt første barn? Jeg hadde akkurat fylt 19 år da jeg fikk. Og har en god del år aldersforskjell mellom mine, så har også følt meg som en førstegangs hver gang jeg har blitt gravid på nytt. Ikke så mange som deg da, men. Spennende at du er gravid igjen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (6 timer siden):

Kan jeg spørre om hvor aktivt sexliv dere andre her har nå? :flau: Er det noe forandring fra før og etter positiv test?

Hva mener du, sex..? Hva var det det var nå igjen... 😂 Hehe, jeg og mannen var ju prøvere i godt over et år før jeg ble gravid, det ble veldig mye styr med EL-tester og sex fordi vi måtte og ikke alltid fordi vi hadde lyst. Nå etter pos test (23. April) har vi ikke hatt sex i det hele tatt annenhver uke (når datteren min bor hos oss, jeg er for sliten) og de ukene hun ikke er her har vi sex 1 gang, kanskje 2. Jeg har vært veldig kvalm, sliten, hatt sykt vondt i brystene, følt meg tjukk og oppblåst, redd for blødning... Ja alt! 🤪 Men jeg har det bedre nå og håper å få lysten tillbake snart. Vi er veldig nær og intime uten å ligge sammen da, vi koser oss i sofaen og gir hverandre massasje feks, det er veldig viktig for meg med den type oppmerksomhet 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Parv skrev (9 timer siden):

Har tenkt mye på deg, @saloni❤️ Håper helgen gikk greit og at UL gikk fint i går og at alt er bra. 

Sender deg en klem

Ååå @Parv! Tusen takk for at du har tenkt på meg, og gir meg en klem :hug:. Helt ærlig hadde jeg mye uro i helgen, og var veldig nervøs da symptomene ikke kom tilbake. Jeg begynte å gråte (litt teit kanskje) da jeg kom til jordmor, men fikk ta med meg samboer så det var godt ❤️ Jordmor dro frem UL-apparatet med engang, og vi fikk se en liten bamsemums og se hjertet slå! Så det var utrolig deilig, og jeg føler meg nå ganske rolig. Symptomene er og forblir borte virker det som, så kanskje jeg heller bare er heldig som "slipper" symptomer som kvalme, vonde/ømme bryst osv. Jordmor sendte også henvisning til OUL som jeg fikk innkallelse til i dag - Så jeg skal dit 9. august (fikk trolig litt senere pga ferieavvikling). Så nå planlegger jeg en ny privat UL før OUL på sykehuset:fnise: Både for å berolige meg selv, men også for jeg nesten ikke klarer å vente med å finne ut kjønnet på den lille! Håper alt går bra med deg Parv :hug:

 

Velkommen og gratulerer så mye til dere nye som er kommet i skravletråden! :duskedame:

Endret av saloni
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå godt å høre fra deg Saloni! Og fineste bamsemumsen din ❤️ Så fint at alt er bra!

Og takk til alle dere som har delt av sexlivet deres i dag 😋 Veldig godt å høre at det ikke er unormalt at det er litt trått der for tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

saloni skrev (15 minutter siden):

Ååå @Parv! Tusen takk for at du har tenkt på meg, og gir meg en klem :hug:. Helt ærlig hadde jeg mye uro i helgen, og var veldig nervøs da symptomene ikke kom tilbake. Jeg begynte å gråte (litt teit kanskje) da jeg kom til jordmor, men fikk ta med meg samboer så det var godt ❤️ Jordmor dro frem UL-apparatet med engang, og vi fikk se en liten bamsemums og se hjertet slå! Så det var utrolig deilig, og jeg føler meg nå ganske rolig. Symptomene er og forblir borte virker det som, så kanskje jeg heller bare er heldig som "slipper" symptomer som kvalme, vonde/ømme bryst osv. Jordmor sendte også henvisning til OUL som jeg fikk innkallelse til i dag - Så jeg skal dit 9. august (får trolig litt senere pga ferieavvikling). Så nå planlegger jeg en ny privat UL før OUL på sykehuset:fnise: Både for å berolige meg selv, men også for jeg nesten ikke klarer å vente med å finne ut kjønnet på den lille! Håper alt går bra med deg Parv :hug:

 

Velkommen og gratulerer så mye til dere nye som er kommet i skravletråden! :duskedame:

Åå, så godt å høre at alt var helt bra 🥰 nå ble jeg glad! 
Det er nok veldig vanlig at symptomene avtar tidlig og sånn sett er du jo heldig men skjønner det er skremmende når man er vant til å kjenne at noe skjer med kroppen. Hadde det jo sånn selv i forrige uke, men symptomene mine har plutselig kommet tilbake 😅

 

Vi må nok bare bli litt flinkere til å roe oss selv ned og tenke på alt det fine vi går gjennom fremfor alt som er skummelt. ❤️
 

Tenk- i august er halve svangerskapet allerede gått! Det er rart å tenke på det😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@saloni så godt å høre at alt er bra med den lille! 🥰 så deilig å få gode nyheter etter å ha gått hele helgen med uro! 
Hihi, etter all praten her om «bamsemumser» måtte jeg bare til innkjøp av en pose og nå koser jeg meg med en liten skumbjørn (eller to. Eller fire) hver dag 🐻

Er det forresten noen som kan anbefale noen bra svangerskapsbøker? Synes det er en jungel av litteratur å velge i.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solina skrev (12 timer siden):

Er det forresten noen som kan anbefale noen bra svangerskapsbøker? Synes det er en jungel av litteratur å velge i.. 

Ikke så mye om svangerskapet, men denne er fin. Masse fødselshistorier som viser at alle er unik. Og den tittelen da! Smelt ❤️

Endret av Amatariel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre her som er lei seg hele tiden?? 😂 altså jeg gråter av alt! Og alt er egentlig bare galt om dagen, blir helt flau av meg selv... 

 

Endret av ylse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylse skrev (11 minutter siden):

Er det andre her som er lei seg hele tiden?? 😂 altså jeg gråter av alt! Og alt er egentlig bare galt om dagen, blir helt flau av meg selv... 

 

Definitivt mer følsom! Ble bl.a veldig rørt og tårene spratt ut i helgen da jeg så den nye Disneyfamilien :rolleyes: Måtte skjule det for familien og alt, ellers hadde de trodd jeg var helt sprø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre at alt er bra med deg og den fine bamsemumsen @saloni :hug: det er så godt å se det lille hjertet banke 💕

@Solina Jeg har hørt på Gro Nylander sin bok «På vei» på fabel, men den kan kjøpes som fysisk bok også. Synes den er helt super! 🤰 Har også fått hennes neste bok «Mamma for første gang» av min mor, gleder meg veldig til å lese den i sommer 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips til bøker, @Fhuzzy og @Amatariel! 🥰

I dag fikk jeg se en liten bønne med et lite bankende hjerte på skjermen 🥺 det var bare hos fastlegen, med utvendig UL, så ikke så veldig nøyaktig men det var ingen tvil om at det er liv, og han kunne ikke finne flere enn én ☺️ 
Jeg klarer fortsatt ikke helt å tro på det 🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig Solina!! Det er jo det viktigste på dette tidspunktet!! heart.gif.487d5bc4ddce9623bc5f7e395684ff2f.gif Organer og slikt man man jo se på senere først. Deilig med en fastlege som har UL-maskin. Det hadde venninnen min også, og husker jeg var misunnelig på den 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når fortalte dere/tenker dere å fortelle nærmeste familie og venner om graviditeten? Jeg og samboer er litt uenige og jeg ønsker gjerne å fortelle rundt uke 8, og han synes det er alt for tidlig 🙄😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte å fortelle det til vår nærmeste familie pluss et par av de vennene vi er mest med (som også enten er gravide eller er åpen om prøving) allerede fra uke 6 av. Er nå kommet til 8+1 og tenker vente med den større vennesirkelen enten til passert uke 12 eller etter hvert som vi treffer folk gjennom sommeren bare ☺️

For vår del var det nok litt sunt å dele nyheten så tidlig som uke 6 fordi spesielt jeg hadde behov for å snakke veldig mye om alt (er førstegangsgravid 😅). Det har derfor vært litt godt å snakke med andre jenter (mamma, svigermor, gode venninner) om den store nyheten også, ikke bare med min mann - selv om han også har vært veldig fin å snakke med ❤️ Skjønner hvorfor man kvier seg litt for å dele også da, en må jo nesten vurdere litt hva en tror en ville hatt behov for dersom det skulle skje noe med fosteret også, selv om det er en kjip tanke 💔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie97 skrev (1 time siden):

Når fortalte dere/tenker dere å fortelle nærmeste familie og venner om graviditeten? Jeg og samboer er litt uenige og jeg ønsker gjerne å fortelle rundt uke 8, og han synes det er alt for tidlig 🙄😅

Vi har tenkt å gjøre som sist, vente til etter OUL. Men hvis det går bra på TUL i uke 13 så er det mulig vi begynner å si det til noen da, rett og slett fordi vi er sammen med familie i sommerferien. Sist var det helt utenfor sesong, men nå kan det bli verre faktisk. 

Årsaken er rett og slett fordi vi fortalte det for tidlig en gang før, og måtte reversere nyheten til alle, og det var j***. Vil ikke utsette meg for det igjen. Så det finnes nok ingen fasit på når man burde fortelle. Jeg er feks enig med Eira også, og delte nyheten så tidlig med nr.1. Man må rett og slett kjenne på det, hver og en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie97 skrev (1 time siden):

Når fortalte dere/tenker dere å fortelle nærmeste familie og venner om graviditeten? Jeg og samboer er litt uenige og jeg ønsker gjerne å fortelle rundt uke 8, og han synes det er alt for tidlig 🙄😅

Vi fortalte til mamma og søsken ganske kjapt, fordi de var veldig støttende da det gikk gærent sist. Endte med en litt spontan tidlig ultralyd denne uka grunnet litt spotting og bekymringer og fortalte til svigers etter å ha sett et blinkende hjerte. Det var en rørende affære ❤️ Håper jeg slipper å reversere nyhet igjen, men jeg er såpass åpen av meg at jeg ville fortalt innerste sirkel om noe gikk galt uansett. Syns også det er så stas, så vi sliter med ikke å rope det ut 😂 

Tror ikke det er noen fasit - bare prøve å bli enige, eller lage et kompromiss 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...