Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022

Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kugres skrev (3 timer siden):

Så absolutt! Hadde flere dager på rad nylig hvor jeg nesten ikke hadde noen symptomer. Syntes det er skikkelig ekkelt og blir veldig redd når det skjer. Så en liten stund var jeg redd for at det ikke var noe liv lenger. Jeg liker å ta en graviditetsstrimmel-test i ny og ne (har liggende) bare for å bekrefte ovenfor meg selv at jeg enda er gravid. Det hjelper litt. Ellers har jeg bare måtte vente, åsså kommer symptomer sannelig tilbake. Men føler jeg faktisk har noe mindre symptomer nå (i intensitet) enn det jeg hadde for ett par uker siden. Men mulig det er fordi symptomene også har blitt 'vanlige' og ikke noe særlig jeg tenker over. 

Gleder meg til tidlig ultralyd, for da kan jeg forhåpentligvis senke skuldrene litt😅

På en måte godt å høre at andre har opplevd det samme. Har lest meg litt opp og det virker som det varierer ut i fra dagsform og hvor man er i syklusen. Når symptomene er den eneste bekreftelsen man har på graviditeten, er det ille når de forsvinner. Blir redd for MA med en gang. Lurt å ta en test av og til. Ser for meg at det kan hjelpe litt. Satser på at symptomene kommer tilbake og at vi får se et bankende hjerte snart 🧡 Takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (1 time siden):

Hei! 
kjenner meg igjen i dette ja. Hadde noen dager i forrige uke der jeg følte meg helt fin foruten litt mild ømhet i brystene. Hadde før det vært kvalm, trøtt og ganske gåen hver dag i en lengre periode. 
Jeg fikk også en liten blødning like før symptomene avtok, og ble mildt sagt veldig bekymret. Endte jo med at jeg ble superbevist på absolutt alt og satt konstant og kjente etter. Gikk rundt og klemte meg selv på puppene i flere dager 😅 (håper ingen så det).. 

Jeg hadde heldigvis time til tidlig UL og fikk bekreftet at alt var bra. 🥰

Kan melde om at symptomene de siste dagene har vært tilbake for fult. 😅

så ja, symptomene kan variere veldig mye i intensitet fra dag til dag, og trenger ikke ha noen sammenheng med at noe er galt. ❤️

Takk for at du deler!! Kjenner meg igjen i det å bli bevisst på kroppens signaler. Jeg kjenner på puppene mine minst 10 ganger daglig 😂😂 Virker som de blir litt mindre ømme når jeg ikke går med vanlig BH, men kan være tilfeldig også. 

Godt å høre at alt gikk bra for deg på TUL til tross for at symptomene varierte i intensitet. Håper jeg også får bekreftet det snart 🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, mammahjarte said:

Korleis tar man NIPT eigentlig? Veit ikkje om eg skal ha det, tviler. Tenkte eigentlig ikkje det.

Ser ut som det ikkje er tilgjengelig https://www.nrk.no/norge/tidlig-ultralyd-for-alle-gravide-forst-i-2022-1.15249257

Jeg har sett på Eddalabs i Sverige eller Ultralydklinikken i Danmark, der kan man bestille blodprøvekit hjem, få tatt blodprøven (jeg får ta det hos min fastlege om jeg vil), også sendes de med bud til lab og blir prosessert. Virker ryddig og ordentlig 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (19 timer siden):

På en måte godt å høre at andre har opplevd det samme. Har lest meg litt opp og det virker som det varierer ut i fra dagsform og hvor man er i syklusen. Når symptomene er den eneste bekreftelsen man har på graviditeten, er det ille når de forsvinner. Blir redd for MA med en gang. Lurt å ta en test av og til. Ser for meg at det kan hjelpe litt. Satser på at symptomene kommer tilbake og at vi får se et bankende hjerte snart 🧡 Takk for svar!!

Håper også symptomene snart kommer tilbake for din del! Så kan du senke skuldrene litt. Spennende med ultralyd da! Jeg er skikkelig spent selv. Håper og tror vi begge får se et bankende hjerte ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24aa skrev (18 minutter siden):

Her har kvalmen plutselig gitt seg, og det er skummelt :( 

Skjønner godt din uro, her har det vært helt kvalmfritt i noen dager nå. 10+0 i dag. Jeg VET jo at det går opp og ned (og helst vil jeg jo ikke være kvalm helt til fødsel 😅) MEN det er veldig skummelt når symptomene gir seg... Har tryck og voksesmerter nede i magen fortsatt, dog. Er alle dine symptomer borte?

Krysser fingrene for deg og lille spiren, det går sikkert fint dette 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen hos dere som blir bekymret for manglende eller endrede symtomer. Kjenner på det samme selv. Med nummer 1 var jeg kvalm fra uke 5-12 så gikk liksom å kjente på graviditeten hele tiden😅 Føler virkelig med deg @monroe927Håper formen din blir bedre. Trøst deg med at det gjerne går over i løpet av første trimester, gjorde ihvertfall det for meg.

Nå er det svært få symtomer, så jeg blir liksom usikker på om jeg faktisk er gravid. Inntil magen og bevegelsene kommer lever man litt i uvisshet, men på den annen side forsøker jeg å være glad for at jeg slipper kvalmen foreløpig og holder troen på at det helst går bra😊 

Her er det kun en del kviser, en følelse av å være konstant sliten og et forferdelig humør.. Huff, er så fryktelig irritabel og humørsyk og håper virkelig at graviditeten er årsaken...😆 Går nok hardt utover mannen i disse dager. Håper det ikke bare er meg som plutselig har blitt en ildsprutende drage🐲

Endret av Påske-egget
Lenke til kommentar
Del på andre sider

malani skrev (7 timer siden):

Skjønner godt din uro, her har det vært helt kvalmfritt i noen dager nå. 10+0 i dag. Jeg VET jo at det går opp og ned (og helst vil jeg jo ikke være kvalm helt til fødsel 😅) MEN det er veldig skummelt når symptomene gir seg... Har tryck og voksesmerter nede i magen fortsatt, dog. Er alle dine symptomer borte?

Krysser fingrene for deg og lille spiren, det går sikkert fint dette 💕

Tusen takk, snille deg ❤️ Nei, har heldigvis menssmertene, trøttheten og går veldig ofte på do. Veldig ømme pupper. Jeg får bare håpe det er normalt.. 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påske-egget skrev (10 timer siden):

Nå er det svært få symtomer, så jeg blir liksom usikker på om jeg faktisk er gravid. Inntil magen og bevegelsene kommer lever man litt i uvisshet, men på den annen side forsøker jeg å være glad for at jeg slipper kvalmen foreløpig og holder troen på at det helst går bra😊 

Veldig sant! At symptomer kommer og går er veldig vanlig. Men hvis vi spoler fremover noen måneder i tid og vi sitter der med store mager som aldri vil være i ro og la oss sove, så vil vi kanskje savne den tiden litt der vi ikke kjente graviditeten :lol:

Er det noen som venter på TUL denne uken her forresten?? Jeg har på mandag... 6 lange dager igjen.

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

saloni skrev (På 4.6.2021 den 22.31):

@Amatariel @Fhuzzy @Magenta @Parv @Solina
Tusen takk for at dere har tatt dere tid til å svare på det negative innlegget jeg hadde i går kveld. Jeg setter utrolig pris på det, og blir så utrolig glad for at denne gruppen her finnes! Så mye støtte, varme tanker og beroligende ord :hug:. Dere er gode!

Nå i kveld har jeg vært hos mamma, i morgen skal jeg være med en venninne og på søndag skal jeg jobbe. Så har prøvd å ta tipset deres, og ha noen ting å gjøre over helgen, så den går fort over og mandagen kan komme...

God helg til dere :hug: og velkommen til nye i tråden!

Har tenkt mye på deg, @saloni❤️ Håper helgen gikk greit og at UL gikk fint i går og at alt er bra. 

Sender deg en klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om hvor aktivt sexliv dere andre her har nå? :flau: Er det noe forandring fra før og etter positiv test?

Jeg og mannen har alltid vært et aktivt par, og som prøver har jo det vært på topp. Ikke bare i fertile dager, men hele syklusen gjennom for å ikke legge press på de fertile dagene. Så har egentlig hatt sex annenhver dag i godt over ett år. Trodde egentlig ikke det skulle forandre seg så voldsomt, men det gjorde visst det. Nå orker jeg sjeldent. Er på rundt 2 ganger pr. uke nå. Er så trøtt, manglende lyst - er bare ikke det jeg tenker på. Tror min redsel og angst for at svangerskapet skal gå dårlig kommer såpass på overflaten at det overskygger litt. Det blir jo som sagt litt kos, men nå alltid han som må ta initiativet og jeg får dårlig samvittighet alle de gangene jeg sier nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Amatariel said:

Kan jeg spørre om hvor aktivt sexliv dere andre her har nå? :flau: Er det noe forandring fra før og etter positiv test?

Jeg og mannen har alltid vært et aktivt par, og som prøver har jo det vært på topp. Ikke bare i fertile dager, men hele syklusen gjennom for å ikke legge press på de fertile dagene. Så har egentlig hatt sex annenhver dag i godt over ett år. Trodde egentlig ikke det skulle forandre seg så voldsomt, men det gjorde visst det. Nå orker jeg sjeldent. Er på rundt 2 ganger pr. uke nå. Er så trøtt, manglende lyst - er bare ikke det jeg tenker på. Tror min redsel og angst for at svangerskapet skal gå dårlig kommer såpass på overflaten at det overskygger litt. Det blir jo som sagt litt kos, men nå alltid han som må ta initiativet og jeg får dårlig samvittighet alle de gangene jeg sier nei.

Jeg merker forskjell. Vi har kost oss med prøvetiden, det har aldri føltes som pliktsex, bare vært hyggelig. Vi har jo også hatt masse tid og mulighet grunnet pandemi og lockdown. Men jeg merker det i hodet, altså mentalt/psykisk, at det føles annerledes etter positiv test, uten at jeg helt kan sette fingeren på hva. Har også vært litt sår så det har ikke vært like behagelig, og jeg er redd for å blø etterpå, når jeg leser at det er vanlig/normalt. Så har ikke helt hatt den store lysten, rett og slett. Men sist gang føltes det bedre både fysisk og psykisk, så jeg håper og tror det går seg til 🙃 så er jeg veldig spent på hvordan det blir med stor mage og merkbare bevegelser inni der 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å svare på spørsmålene dine @Amatariel så har jeg hatt første ul i dag! Gikk heldigvis veldig fint. ❤️ 

Når det kommer til spørsmålet ditt om sex, vil jeg si at det er ganske dødt her nå. Er vårt første barn, og  er redd for å skade det på noen måte 🙈 gynekologen har dessuten bedt meg vente noen uker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solina skrev (19 minutter siden):

Vi har jo også hatt masse tid og mulighet grunnet pandemi og lockdown. Men jeg merker det i hodet, altså mentalt/psykisk, at det føles annerledes etter positiv test

Ja ikke sant! Sånn er det her også. Og jeg har også blødningangst... Har jo hatt èn dag med brunlig utflod i uke 5, og det kom selvsagt etter sex :roll: så man vil jo helst unngå dèt. Men tror ikke mannen helt forstår. For han er livet helt likt fortsatt.

Men det går seg nok til ja :Nikke: Jeg har jo vært gravid mange ganger før, og generelt har ikke svangerskap stoppet oss. Har kost oss mye, bl.a hadde vi sex bare 6 timer før ene barnet vårt er født 🙊

Hurra for vellykket TUL @24aa!! Jeg blir såå glad over slike nyheter her inne :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (59 minutter siden):

Her er det mannen som plutselig virker å være helt uinteressert 😞 

Det er plutselig 3 uker siden sist, og om jeg forsøker er han ikke en gang interessert i å la meg prøve å få ham i gang. Veldig frustrerende og det hjelper ikke  på selvtilliten når jeg ikke akkurat føler meg superfresh om dagen. 

Han sier det ikke har med meg å gjøre, men har på følelsen av at det for ham føles litt rart at det er noe som vokser inni meg i tillegg til alt annet som skjer.  

Jeg har et ganske fysisk kjærlighetsspråk, og sex er viktig for meg  med tanke på bekreftelse. Den dagen jeg slutter å ha lyst på mannen min, er det et klart tegn på at ting går veldig galt, så når han ikke er interessert i meg er det veldig kjipt, selv om jeg vet at han ikke har det samme behovet. 

Om det skal fortsette sånn gjennom hele graviditeten, får vi et problem... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei alle dere 😄 

er ikke helt vane med denne siden men syntes det hadde vært kjekt med en tråd/gruppe der man kan dele litt forskjellig ☀️ 
jeg er 5+4 idag,  barn Nr 2, termin 7.2.22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Parv said:

Her er det mannen som plutselig virker å være helt uinteressert 😞 

Det er plutselig 3 uker siden sist, og om jeg forsøker er han ikke en gang interessert i å la meg prøve å få ham i gang. Veldig frustrerende og det hjelper ikke  på selvtilliten når jeg ikke akkurat føler meg superfresh om dagen. 

Han sier det ikke har med meg å gjøre, men har på følelsen av at det for ham føles litt rart at det er noe som vokser inni meg i tillegg til alt annet som skjer.  

Jeg har et ganske fysisk kjærlighetsspråk, og sex er viktig for meg  med tanke på bekreftelse. Den dagen jeg slutter å ha lyst på mannen min, er det et klart tegn på at ting går veldig galt, så når han ikke er interessert i meg er det veldig kjipt, selv om jeg vet at han ikke har det samme behovet. 

Om det skal fortsette sånn gjennom hele graviditeten, får vi et problem... 

Sukk, håper det går seg til! Litt flåsete råd herfra, men får dere snakket ordentlig om det? At du får lagt frem dine behov? 

Velkommen @Julie97 og @ylse

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...