Gå til innhold

Fortell ting om arbeidsplassen din som andre blir sjokkerte av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Saph
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har også jobbet på bibliotek, men aldri opplevd dette!😅 Det som sjokkerte folk med den jobben var mengden vold og trusler vi ble utsatt for, og at begge bibliotekene jeg jobbet på var et populært sted for kjøp og salg av rusmidler. 

Anonymkode: c3d7e...5c9

Oi, nei så mye action er det ikke på mitt bibliotek, heldigvis. Vil heller at folk skal stjele kapitler enn å banke opp folk!  Sånn hvis jeg må velge.

Endret av Saph
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene jobben, jukset med dato merking og «serverte» mat utgått på dato.

 

To andre jobber masse kokain og utroskap, sparking av ansatte som ikke er i tråd med loven.

Annen jobb (stor bedrift) seksuell trakassering, tjenester for bekjente som sletting/endring av faktura og gjeld , lovbrudd iht lønnsøkning, mobbing.

annen jobb , avdelingssjef som prøvde seg på alle yngre jenter, selv om kona jobbet i firmaet og hadde god stilling. AvdelingsSjefen utnyttet helst jenter under 23 år (sex osv)

Anonymkode: aac67...490

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jobber på demensavdeling. Vi skal tåle alt. Tror folk hadde blitt sjokkert. Beboere som slår, sparker, klyper, klirer, biter, kvelertak, truer, seksuelle tilnærmelser (verbalt og berøring). Blir jo skrevet avvik og skademelding, men ingenting skjer. Hovedproblemet er for lav bemanning. Noen trener en tik en og vi vet det kunne avverget i mange tilfeller. Og stabilt personale. Får høre at de er dement og slik må vi tåle. Ingen andre hadde tålt slik i andre yrker og de ville blitt anmeldt. I psykiatrien er de bedre bemannet på avdelinger hvor det er fare for vold. De får også risikotillegg og kursing i utagering. Det får ikke vi. Vi får heller ikke lov å medisinere alltid. Forstår man ikke kan det alltid, men skal alternative være at vi skal utsettes for vold daglig? 

Anonymkode: f2116...48a

Sjefen mener at dere skal tåle alt?? 

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ellers hender det at de som jobber på AKS/SFO spiser litt av maten som serveres til barna. (Personlig synes jeg ikke det er så ille)

Dette må jo være positivt, med tanke på å være godt forbilde for barna? 

Anonymkode: c09a5...a3f

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jobbet for en kleskjede som konsekvent priser klær i størrelse XL høyere enn de andre størrelsene selv om de ikke har lov. Alle merkevarene de fører har standardpriser så en S og en XL skal koste det samme. Men ledelsen ser sitt snitt til å tjene ekstra. 

Anonymkode: 40e4f...912

Er det kjedekontrakten som ikke tillater dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Når kundeservice automatisk svarer "vi har for tiden stor pågang" så er det aldri sant. Bare vi som later oss og klikker på Insta og sånt. Sjokkerende!

Anonymkode: a2fa2...8b8

Det ante meg!

Anonymkode: acc3e...5ae

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Som IT-ansatt i en av Norges største kommuner har en del av oss tilganger til alt fra pasientjournaler i cosdoc til opptak av lukkede politiske møter, ansattdata (lønnstrekk, sivilstatus, sykemeldinger mm) og skoleresultater.

Du kan jo tenke deg hvor mye rart som skjer hos oss ;)

Anonymkode: 5bf07...96b

Hadde samme erfaring da jeg jobbet på IT-avdeling i en kommune🥴

I samme jobb utsatte vi å hjelpe folk om de var frekke og hvis de ofte ødela ting. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har jobbet mange år i hotell og restaurantbransjen - gjenbruk av mat er vanlig, slik som nevnt over.... 

Anonymkode: 39493...9e5

Dette tror jeg ikke noe på. Mulig det har skjedd på din arbeidsplass, men at det er vanlig? 
Har jobbet ti år i bransjen, og aldri har det vært gjenbruk av kundenes rester... noe så ekkelt. 
 

Folk blir forøvrig overrasket når de får vite at de på min arbeidsplass baker kakene selv, altså ikke hel- eller halvfabrikat, eller at kakene kommer frosset og vi tiner dem opp. Nei, de bakes på kjøkkenet, og pyntes av oss, og det er det tydeligvis mange som ikke vet og som de blir overrasket over. 

Anonymkode: 98342...e51

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Barnehage. Dame på 178cm  står rett opp og ned og kjefter og kjefter høyt på 2 år gammel gutt  som gråter fordi han fryser. Slutt å grin,slutt å grin, hold opp NÅ. Du har ingen grunn til å gråte!! Gutten kan ikke norsk og blir bare enda mer forvirra og redd og gråter enda mer.  Ped.leder som gir cupcake til alle de voksne ansatte på avdelingen,  men ikke til det eneste barnet som er ikke sover og dermed er  eneste  barn sammen med oss voksne,  men  blir møtt med av ped leder "nei, ××××× skal ikke ha  Dette er for oss voksne som skal kose oss " når jeg strekker en muffin til henne og tar fra barnet muffin og spiser den foran barnet 

Før dere sier: hvorfor gjorde du ikke noe? Jo, jeg meldte det inn. Jeg sa i fra og ville få det fram i lyset,  men kort tid etterpå ble jeg utbrent og sykmeldt i lang tid pga stress og arbeidsmiljø og skiftet jobb. Jeg fikk derfor ikke svar på veien videre, men jeg hater disse pedagogene den dag i dag for hvordan de behandler kollegaer de misliker og barna 

Anonymkode: bca74...877

Men sa du ikke ifra til foreldrene til dette stakkars barnet?

Jeg hadde virkelig ønsket å få vite om sånt 😥

Ellers fikk jeg aldri slike instrukser når jeg jobba i ferskvaredisk heldigvis. Sjefen var a real cunt, men nøye på renhold og hygiene/matvaresikkerhet var hun og de ansatte. 

Jobbet på et eldrehjem hvor et par av sommervikarene (veldig dyktige ellers) hadde endel galgenhumor. Det må man nesten ha.

Men, når en av pasientene døde tok den ene ansatte det alt for langt med å si ting som at han var glad for at han døde og blablabla.

Vedkommende var ganske hissig av seg, men hadde kreft i blant annet hjernen - som jo påvirker åpenbart på sinne/aggresjon osv.

Jeg synes det var ekstra trist, for jada - han hadde skjelt ut meg og litt, men når jeg bare var hyggelig med ham som tilsvar og viste respekt så viste han både såre følelser (ved gråt) og fortalte om barndommen under krigen (han var takknemlig for kveldsmaten fordi lite mat i oppvekst osv). 

Virket som de glemte hvor sårt og nedverdigende det kan være å ha sine siste dager på eldrehjem hvor det stadig er nye ansatte osv 🤷‍♀️

Jeg sa ifra til leder, men tror mest hun synes jeg blandet meg på en uryddig måte eller noe sånt. 

Greit å ha galgenhumor, men IKKE pris deg lykkelig for at folk dør. Hallo. 

 

Endret av Fnuggolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har jobbet på vernet bedrift,så det er jo en del rare ting som skjer. Men det er greit nok fordi de aller fleste som jobber der har jo diagnoser som gjør at de har nedsatt funksjonsevne og arbeidsevne. Men det som ofte var sjokkerende var hvordan flere av avdelingslederene kunne finne på å oppføre seg mot enkelte av disse ansatte. Noen av dem fikk kjeft for omtrent alt de sa og gjorde. Nå snakker jeg om folk som har schizofreni, down syndrom osv... 

Anonymkode: beafc...fd9

Hvordan er arbeidsvernet hos de som er vernet der? Har de verneombud på lik linje som andre med normale kognitive ferdigheter? Jeg spør da jeg vet om mange som blir grovt mobbet og trakassert på slike steder. Utviklingshemmede kan være nokså stygge mot hverandre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (2 timer siden):

Men sa du ikke ifra til foreldrene til dette stakkars barnet?

Jeg hadde virkelig ønsket å få vite om sånt 😥

Ellers fikk jeg aldri slike instrukser når jeg jobba i ferskvaredisk heldigvis. Sjefen var a real cunt, men nøye på renhold og hygiene/matvaresikkerhet var hun og de ansatte. 

Jobbet på et eldrehjem hvor et par av sommervikarene (veldig dyktige ellers) hadde endel galgenhumor. Det må man nesten ha.

Men, når en av pasientene døde tok den ene ansatte det alt for langt med å si ting som at han var glad for at han døde og blablabla.

Vedkommende var ganske hissig av seg, men hadde kreft i blant annet hjernen - som jo påvirker åpenbart på sinne/aggresjon osv.

Jeg synes det var ekstra trist, for jada - han hadde skjelt ut meg og litt, men når jeg bare var hyggelig med ham som tilsvar og viste respekt så viste han både såre følelser (ved gråt) og fortalte om barndommen under krigen (han var takknemlig for kveldsmaten fordi lite mat i oppvekst osv). 

Virket som de glemte hvor sårt og nedverdigende det kan være å ha sine siste dager på eldrehjem hvor det stadig er nye ansatte osv 🤷‍♀️

Jeg sa ifra til leder, men tror mest hun synes jeg blandet meg på en uryddig måte eller noe sånt. 

Greit å ha galgenhumor, men IKKE pris deg lykkelig for at folk dør. Hallo. 

 

Det hadde nok ikke så mye med galgenhumor å gjøre. Mer at folk blir drittleie av å møte aggressive pasienter hver dag og at det blir en lettelse å få slippe å forholde seg til dem. Hadde jeg vært din leder, hadde jeg også reagert på at du blandet deg. De ansatte som blir utsatt for vold og aggresjon er mennesker med følelser de også.

Anonymkode: b537d...8a0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jobber på demensavdeling. Vi skal tåle alt. Tror folk hadde blitt sjokkert. Beboere som slår, sparker, klyper, klirer, biter, kvelertak, truer, seksuelle tilnærmelser (verbalt og berøring). Blir jo skrevet avvik og skademelding, men ingenting skjer. Hovedproblemet er for lav bemanning. Noen trener en tik en og vi vet det kunne avverget i mange tilfeller. Og stabilt personale. Får høre at de er dement og slik må vi tåle. Ingen andre hadde tålt slik i andre yrker og de ville blitt anmeldt. I psykiatrien er de bedre bemannet på avdelinger hvor det er fare for vold. De får også risikotillegg og kursing i utagering. Det får ikke vi. Vi får heller ikke lov å medisinere alltid. Forstår man ikke kan det alltid, men skal alternative være at vi skal utsettes for vold daglig? 

Anonymkode: f2116...48a

Denne kan jeg også skrive under på. Hadde sommerjobb i en dementavdeling for 12 år siden og det var en helt grusom arbeidsplass. 

Avdelingen var alltid underbemannet som medførte at en ofte måtte være alene med pasientene. Jeg var 16 år og alene med demente sterke menn og kvinner som plutselig kunne klikke og bli voldelige. Jeg var livredd og gråt etter jobb hver dag. Ble ikke sykepleier etter den jobben. 

Anonymkode: 873c3...737

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jobbet for en kleskjede som konsekvent priser klær i størrelse XL høyere enn de andre størrelsene selv om de ikke har lov. Alle merkevarene de fører har standardpriser så en S og en XL skal koste det samme. Men ledelsen ser sitt snitt til å tjene ekstra. 

Anonymkode: 40e4f...912

Hvorfor er ikke det lov? Der jeg jobber koster større str litt mer i innkjøp da det jo er brukt mer stoff, så da blir det dyrere i utsalg også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Da jeg jobbet i ferskvare i en butikk så brukte vi alle kjøttvarer som var gått ut på dato til lapskaus og gryteretter som vi laget selv. Spilte ingen rolle hvor lenge siden de var utgått. Egentlig ikke så farlig, da det ikke var blitt direkte dårlig. Men jeg tror ikke folk hadde likt det om de visste det.

Stekt kylling og lignende mat vi lagde selv som falt på gulvet ved et uhell ble bare tatt opp og lagt ut til salg i varmeskapet.

Ost som var pakket fra Tine ol og var gått ut på dato, pakket vi om og solgte som våre egne varer med ny dato.

Anonymkode: 1badf...e9e

Jobbet i butikk på 80-tallet, Jens Evensen,  og om det var kjøtt som gikk ut av dato som var pakket i sånne skåler så skylte de kjøttet og la de ut for salg igjen.. Husker at vi snakket om det på pauserommet. 

Anonymkode: 48c6b...cb6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jobbet i butikk på 80-tallet, Jens Evensen,  og om det var kjøtt som gikk ut av dato som var pakket i sånne skåler så skylte de kjøttet og la de ut for salg igjen.. Husker at vi snakket om det på pauserommet. 

Anonymkode: 48c6b...cb6

Meget interessant. Særlig med tanke på alle fordommene der ute om innvandrer butikker/ resturanter. 

Anonymkode: 8d91b...7cc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...