Gå til innhold

Fortell ting om arbeidsplassen din som andre blir sjokkerte av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jobber på 1.trinn på barneskolen. En godt voksen assistent har hver dag med seg sin private mobil inn i klasserommet med lyd på. Den både ringer og mottar meldinger. I tillegg setter h*n seg bakerst i klasserommet og scroller åpenlyst. Detter er altså en miljøterapeut som egentlig skal hjelpe elevene. 

Ellers hender det at de som jobber på AKS/SFO spiser litt av maten som serveres til barna. (Personlig synes jeg ikke det er så ille)

Anonymkode: 75a96...c36

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fabienne skrev (11 minutter siden):

I all verden! Dette må være veldig slemme mennesker, og så er det flere av dem i tillegg? :sjokk: Det ultimate mareritt er jo å komme til siste kapittel, og så er siden borte! :sjokkbla:

Har gitt opp å forstå hvorfor folk gjør som de gjør 🥴

Anonymkode: ade70...77a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saph
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har gitt opp å forstå hvorfor folk gjør som de gjør 🥴

Anonymkode: ade70...77a

Ikke anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvorfor de siste?? Rekker ikke å lese hele boka? 😂

Anonymkode: 5516f...f0c

For å være jævlig/"morsom" mtp. nestemann som skal lese... Enkelte gjør sånt på pur f.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har jobbet på vernet bedrift,så det er jo en del rare ting som skjer. Men det er greit nok fordi de aller fleste som jobber der har jo diagnoser som gjør at de har nedsatt funksjonsevne og arbeidsevne. Men det som ofte var sjokkerende var hvordan flere av avdelingslederene kunne finne på å oppføre seg mot enkelte av disse ansatte. Noen av dem fikk kjeft for omtrent alt de sa og gjorde. Nå snakker jeg om folk som har schizofreni, down syndrom osv... 

Anonymkode: beafc...fd9

Uff😢mister helt troa på folk når de behandler syke folk på den måten og attpåtil på arbeidsplass der de skal være trygge😔 har vært vitne til noe av det samme

Anonymkode: 6530f...374

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber i butikk. 

For å tjene mer penger får sjefen oss til å splitte opp multipacks på lageret og selge enkeltvis. 

Eks:

"Nei, beklager, vi er tomme for 3 pk med våtservietter, har bare de enkle" pris 3 pk: 40,- enkelt: 20,-

Jeg finner 3 enkle pk og slår inn som 3pk til kunder som spør spesifikt etter 3pk og sier at de heller kommer tilbake når vi har fått den inn igjen 🤷‍♀️

Anonymkode: e3462...e39

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Som student jobbet jeg i et sånt hushjelpfirma som vasket hjemme hos folk. De andre ansatte var 90% utenlandske gutter i 20-årene med null hygieneforståelse, der samme klut ble brukt på både kjøkkenbenk og bad. Flere av dem kikket i alle skuffer og skap, tok småpenger og forsynte seg av kjøleskapet. Jeg sluttet etter et par mnd fordi jeg ikke orket mer av de ekle kollegene mine, og etter den opplevelsen kommer aldri noe vaskefirma inn i mitt hjem. 

Nå jobber jeg i helse og kan dessverre ikke fortelle de verste historiene, mange utenfor helsevesenet ville aldri trodd på det uansett. Oppførselen til en del pasienter og pårørende er virkelig helt horribel, samt at det er noen ansatte som helst burde jobbet ett annet sted. 

Anonymkode: 4f23c...e0f

Det med samme klut på gulv, bad osv. opplever man også på hoteller 

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har gitt opp å forstå hvorfor folk gjør som de gjør 🥴

Anonymkode: ade70...77a

 

Fotgjenger skrev (4 minutter siden):

For å være jævlig/"morsom" mtp. nestemann som skal lese... Enkelte gjør sånt på pur f.

Sikkert, men det er i alle fall ikke morsomt. :( 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bhg har det skjedd at folk snakker dritt om foreldre. Som ikkje deler vårt faglige perspektiv og gjer så godt dei kan rundt sine barn. Synest ikkje det er ok. 

Ellers ikkje noko spesielt i min bransje.

Anonymkode: 1497c...286

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Uff😢mister helt troa på folk når de behandler syke folk på den måten og attpåtil på arbeidsplass der de skal være trygge😔 har vært vitne til noe av det samme

Anonymkode: 6530f...374

Ja, det er vondt å tenke tilbake på. Men sånn er det dessverre alltid noe av både på vernet bedrift, sosial boliger, sykehjem, sykehus, psykiatriske avdelinger og alle sånne steder der det er meningen at folk skal føle seg trygge. 

Anonymkode: beafc...fd9

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hvorfor de siste?? Rekker ikke å lese hele boka? 😂

Anonymkode: 5516f...f0c

tror det har med å ødelegge boken for de neste som skal lese den. Ikke akkurat gøy hvis du har lest hele men så mangler du siste side🤣

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Har jobbet på vernet bedrift,så det er jo en del rare ting som skjer. Men det er greit nok fordi de aller fleste som jobber der har jo diagnoser som gjør at de har nedsatt funksjonsevne og arbeidsevne. Men det som ofte var sjokkerende var hvordan flere av avdelingslederene kunne finne på å oppføre seg mot enkelte av disse ansatte. Noen av dem fikk kjeft for omtrent alt de sa og gjorde. Nå snakker jeg om folk som har schizofreni, down syndrom osv... 

Anonymkode: beafc...fd9

Jeg har jobbet i en vernet bedrift. Unnskyld språket, men det var et par ‘tapere’ som var ansatt der for å veilede de som kom inn. Det var en blanding mellom godt voksne uføretrygdede og et par unge her og der. Det er et handikap som ikke går utover mental kapasitet, men enkelte som har diagnosen har vel gjerne tilleggshandikap, noe jeg ikke har. De kunne rett som det var gjerne bare si masse sprøyt i forbifarten, visdomsgloser, få akutt raseri-anfall, etc. Husker det var et ektepar/samboerpar som skilte seg spesielt ut mtp slik oppførsel. Bare gikk rundt og tok for seg, og de sendte lister som var rotete og som ikke hang på greip, som skapte masse ekstra-arbeid. Men de fleste der var jo ikke så sterke mentalt så de brydde seg aldri om det, mens jeg fikk hakeslepp mange ganger ... ‘hva er dette her for noe, da ...?’. Jeg var bare 18 år, riktignok. Det var også noen ansatte der i motsatte del av skalaen, som oppførte seg som mennesker. 
 

Greit nok at noen er narsissister, men du trenger ikke å brøle det ut og å være stolt av det, liksom ... 

Anonymkode: 49df4...d16

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjaaa. Har jo blitt litt etter såpass mange år. 
 

alvorlige hodeskader av slagvåpen. Voldtekt av kollega, Tyveri av a-preparater. Heroinbruk. Slag, spark, bitt, lugging, spytting, kasting av diverse ineventar/møbler etc, spising av og ekstrem grising med avføring, drapsforsøk på spedbarn, tvangsforing med sonde... 

dette er de episodene som først kommer opp. Kun 2 av disse tingene gjort av ansatte (kan jo være greit å legge til).

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Narvesen for mange år siden. På kvelden ble alt ryddet inn på kjøla og dagen etter tatt ut igjen. Egentlig skal f.eks rekesalat tømmes og settes nytt og rent hver dag. Sjefen ba meg alltid om å tørke av det størkna på toppen i stedet for å fylle ny. Måtte også vaske rundt kanten for da så det ferskt ut. 

Har aldri spist på Narvesen igjen jeg.. 

Anonymkode: 3ccf8...3f2

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen min ligner han i The Office helt uten å vite det selv. Sjokkerende!

Anonymkode: a2fa2...8b8

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det med samme klut på gulv, bad osv. opplever man også på hoteller 

Anonymkode: 5516f...f0c

På hotell måtte jeg bruke gjestene skitne håndkle for å tørke vegger, håndtak og gulv tilslutt. Jeg gjorde ikke dette da sjefen ikke fulgte med altså. Jeg visste om meg hygieniske og kjappere måte å jobbe på enn det. 

Anonymkode: 3ccf8...3f2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (9 minutter siden):

Tjaaa. Har jo blitt litt etter såpass mange år. 
 

alvorlige hodeskader av slagvåpen. Voldtekt av kollega, Tyveri av a-preparater. Heroinbruk. Slag, spark, bitt, lugging, spytting, kasting av diverse ineventar/møbler etc, spising av og ekstrem grising med avføring, drapsforsøk på spedbarn, tvangsforing med sonde... 

dette er de episodene som først kommer opp. Kun 2 av disse tingene gjort av ansatte (kan jo være greit å legge til).

Psykiatri? Dette er helt jævlig lesing. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...