Gå til innhold

Fortell ting om arbeidsplassen din som andre blir sjokkerte av

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sjefen mener at dere skal tåle alt?? 

Anonymkode: 5516f...f0c

Ja sjefen og pårørende ser det som den største selvfølge at vi skal utsette oss for dette her daglig. Og skulle en gammel dement falle, fordi hen nekter å bruke rullator og ikke vil ha støtte, så er det selvfølgelig vår jobbe å løfte vedkommende opp igjen og gjerne få en varig ryggskade som følge av det.

Var ikke jeg som skrev innlegget, men støtter alt som personen skrev. Er sykepleier. Folk hadde blitt helt sjokkert om de visste hvordan det er på en dementavdeling til tider. 

Anonymkode: 67bcc...7d3

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det hadde nok ikke så mye med galgenhumor å gjøre. Mer at folk blir drittleie av å møte aggressive pasienter hver dag og at det blir en lettelse å få slippe å forholde seg til dem. Hadde jeg vært din leder, hadde jeg også reagert på at du blandet deg. De ansatte som blir utsatt for vold og aggresjon er mennesker med følelser de også.

Anonymkode: b537d...8a0

Han var ikke voldelig og aggressiv type psykiatrien.

Han kunne eksempelvis bli lettere irritert om han fikk vond ved stell.

Ikke noe mer enn det. 

Han hadde tross alt mye smerter. Jeg tok meg tross alt av denne pasienten mange ganger selv denne sommeren - som nevnt.

Du høres forøvrig uprofesjonell ut, dersom pasienter på grunn av sykdom har den type atferd du sikter til skal man ikke omtale deres dødsfall som lettelse så andre pasienter og pårørende på besøk kan høre det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja sjefen og pårørende ser det som den største selvfølge at vi skal utsette oss for dette her daglig. Og skulle en gammel dement falle, fordi hen nekter å bruke rullator og ikke vil ha støtte, så er det selvfølgelig vår jobbe å løfte vedkommende opp igjen og gjerne få en varig ryggskade som følge av det.

Var ikke jeg som skrev innlegget, men støtter alt som personen skrev. Er sykepleier. Folk hadde blitt helt sjokkert om de visste hvordan det er på en dementavdeling til tider. 

Anonymkode: 67bcc...7d3

Hvordan klarer du/dere å koble av, å være ok mentalt? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Dette må jo være positivt, med tanke på å være godt forbilde for barna? 

Anonymkode: c09a5...a3f

Vi får beskjed om at vi kan ta av maten (to skiver) gratis, slik at vi spiser med barna da det skaper et godt eksempel og skaper samhold.

Anonymkode: 20bc8...a9f

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Er det ikke derfor vi alle jobber da?

Anonymkode: 2c62c...330

Jo, poenget var at mange av studentene har ganske liten erfaring med barn, dette var også en forsterket skole så mange studenter ble satt på barna med autisme, downs osv og fikk null opplæring på de og hadde minimal kunnskap. Mange av de hadde selvfølgelig liten motivasjon til å gjøre jobben skikkelig da de kun var der for å tjene penger mens de studerte til å bli noe helt annet.  Dette er selvfølgelig ikke deres feil, ledelsen godtok jo at det ble unnasluntret og barn ikke ble fulgt opp skikkelig og ikke fikk de de trengte, mens studentene satt på mobilen og lot barna sitte på pc 24/7. 

Forskjeller på noen som er motivert og har kunnskap om jobben, barneskole er lav lønn og mye dritt arbeid så man må nesten like det for å klare å gjøre en god jobb for det meste. Ikke at det bare er studenter og alle studenter er dårlige i jobben, men det er lett å få jobb på skole så det er ganske mye rart der.

Anonymkode: 20bc8...a9f

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Tåler det ikke fall, eller å bli kastet et par meter, ikke send det med PostNord. ALT ble kastet rundt på lagrene, da det var sånn stress å bli ferdig tidsnok. 

Anonymkode: 2df0b...291

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tåler det ikke fall, eller å bli kastet et par meter, ikke send det med PostNord. ALT ble kastet rundt på lagrene, da det var sånn stress å bli ferdig tidsnok. 

Anonymkode: 2df0b...291

Feil tråd...? 😜

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Store bibliotek i store byer, der kan man oppleve mye rart, både med ansatte og brukere.

Har vært vitne til trusler, barnevernsansatte på jakt etter rømte ungdommer, overdoser, blottere osv. Det er greit nok, det kan man forvente.

Det jeg derimot undrer meg over er drittpratet til de ansatte, de sladrer om ansatte og ikke minst brukerne. Sjekker opp hva forskjellige låner og  diskuterer bak ryggen på de. Er jo mange som sliter psykisk som tar seg en tur på dagtid og da leser de ofte avisene og slikt eller setter seg ned med en bok. Da står de ansatt og kommenterer at der er hun igjen, håper ikke hun får anfall igjen... Og dette er ikke bare på et bibliotek, har vært innom flere og dette er normalen, de yngre er og verre enn de eldre.  Slik var det ikke før, da var det de eldre som sladret og de på min alder surret med sine egne ting, men nå er det helt enormt. Til tider så er det ganske ubehagelig, jeg tror og at en del av brukerne legger merke til det. Har et håp om de får klager på de ansatte sin oppførsel men til nå så har ingenting blitt gjort til tross for at det er flere enn meg som har kommentert at dette ikke er greit.

Men nå skal jeg over i det private etter sommeren så da håper jeg at jeg slipper slikt, er jo typisk at det slikt i kommunale jobber.

Anonymkode: bb65c...f36

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BEYou
Saph skrev (På 1.5.2021 den 19.09):

Jobber på bibliotek. Folk river ut de siste sidene i bøker så ofte at hver gang vi låner ut en bok og får den inn igjen så må vi sjekke siste kapittelet for å være sikker på at det fortsatt er der. 

Og folk stjeler bøker. Folk stjeler bøker de får lov til å ta med hjem gratis så mange ganger de vil, og i flere måneder av gangen! 

Ikke kjempesjokkerende avsløringer, men det er et bibliotek. Er ikke akkurat der ting skjer 😅

Hvorfor river de ut de siste sidene?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Plattform i Nordsjøen. En del nestenuhell som kunne blitt ulykker og uheldige utslipp av diverse (giftige) kjemikalier som ikke rapporteres.

Anonymkode: 4a6f8...b05

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

I tre b.young-butikker på østlandet, som eies av en dame (altså ikke kjedeeid), gjøres det mye rart. De ansatte får aldri tillegg, uansett om de jobber kveld, lørdag og søndag (før jul), og de presses til å jobbe dugnad under korona-nedstenging, vaske butikk m m, for det er jo praktisk når nav betaler dagpenger.. Jugd på seg stillingsprosenter for å tuske til seg ekstra støtte til bedriften under korona. Ingen spisepauser for de ansatte, som i og for seg er ok, siden de ikke trekkes for det, men ikke fullt så ok når man ikke får lov å sitte ned på en stol i løpet av arbeidsdagen, ei heller når man spiser. Ikke kjøleskap, ikke pauserom. Tissepauser kun dersom senterets vakter kan passe butikken. Butikksjefene får mye dritt av eier, men har ingen myndighet. Renholdet under korona har vært under enhver kritikk.. Til jul har butikksjefene fått gavekort uten at de er fylt på, dvs at de antagelig er rappet og bare blitt gitt bort, det er hvertfall Ticketmasters teori, som aldri har solgt disse gavekortene til denne damen. Andre ansatte har fått gavekort i butikken de jobber i på latterlig lave summer. Mange jobber på nulltimerskontrakter og blur nærmest truet på jobb dersom de sier nei fikk en vakt. Lista er nærmest uendelig på all skitt som foregår der. De dyktige folka kommer seg heldigvis bort i nye jobber,  mens andre er stuck dessverre og tør ikke diskutere, i frykt for å miste jobben. Bare trist. 

Anonymkode: 4c448...3c2

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Laraa
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Feil tråd...? 😜

Ser sånn ut,  men post Nord er jo kjent for å gi litt faen i å finne fram og å gi sparken til ansatte som bruker ekstra tid og ressurser på å hjelpe kunder , så på en måte passer den likevel inn i tråden 😆

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 21.39):

Det forstår jeg, men kan ikke dere bli ferska av øverste hold igjen? Har en i veldig nær relasjon som også har tilgang til alt slikt, men der kan sjefene over IT sjekke hvem som har sett hva (siden å snoke slikt er ulovlig?!)

Anonymkode: 62ed1...576

🤣🤣🤣

Anonymkode: 33b48...f9a

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 19.39):

Det med samme klut på gulv, bad osv. opplever man også på hoteller 

Dette stemmer ikke. Har arbeidet i hotellbransjen i mange år. Det er ulike farger på klutene som går til bad og resterende rom så det ikke skal være mulig å ta feil. Også det noen nevner med at de gjenbruker mat, stemmer absolutt ikke (har også jobbet som servitør flere steder og aldri opplevd). Man bytter også laken etter hver eneste gjest. 

har jobbet i mange forskjellige kjeder og ikke sett noe til dette i noen avdelinger. Hvis dette skjer hos deg bør du ordne opp i det.

Anonymkode: 0751d...e7d

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jobba på et av Norges største treningssenter-kjeder. Ble sjuk, lenge, såpass at det gikk over på AAP (Jobbet fremdeles noen timer mens jeg gikk på AAP så var aldri helt vekke fra jobb) og så etter ett år med redusert arbeidsevne fikk jeg beskjed av legen om å ha pause fra jobb en stund da det gikk negativt utover helsa. Ga beskjed om dette, ble møtt av forståelse og var ikke på jobb på lang tid. Så etter 18 med begynte jeg endelig å bli frisk nok til å begynne med litt gradvis opptrapping...men da hadde jeg blitt sagt opp, fikk jeg beskjed om. De har altså sagt meg opp uten å gi meg beskjed. Ingen telefon, brev, epost. Visste ikke at jeg var arbeidsledig

Anonymkode: b944b...861

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jobbet i diverse barnehager og der er det mye rusk. To kollegaer hadde sex i kjelleren i arbeidstidstiden, møtt enkelt voksne som er direkte stygge med barn. Har selvfølgelig tatt dette videre men er veldig vanskelig å få sparket folk desverre 😱 skjer også ofte mye rusk på grunn av for lav bemanning. 

Anonymkode: dd4df...760

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Saph
BEYou skrev (23 minutter siden):

Hvorfor river de ut de siste sidene?

Så folk ikke skal få lese slutten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jobbet på burgersted.

De fleste ansatte vasker sjeldent hendene og tar i alt fra rått kjøtt til søppelbøtter samtidig som de lager burgere. Til og med restaurantsjef holder på slik, går rett fra å fikle med mobil til å lage mat.

Det jukses med matvarer og utløpsdato. Ofte er ting mange uker over datoen når de selges.

Opplevde en gang at flere kilo med frosne burgere havnet på gulvet, ikke noe problem ifølge sjefen, bare å legge tilbake i esken. 

Sjefen var den verste. Hun vasket sjeldent hendene og var særdeles dårlig på hygiene generelt. Plukket opp søppel fra gulvet for så å tilberede mat. Hun er polsk, men det burde ikke være noen unnskyldning.

Utrolig glad jeg ikke jobber der lengre.

Anonymkode: 08004...637

Endret av Vintermorgen
Identifisering fjernet
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvordan klarer du/dere å koble av, å være ok mentalt? 

Man fortrenger det. Til slutt orker man ikke skrive flere skademeldingsskjema eller ta det opp med sjefen. Skjer ingenting. De lukker øyne og ører. Egentlig burde de støttet oss og gått ut i media og fortalt sannheten. De kan jo ikke sette inn ekstra bemanning om de ikke har lov, men de har fult lov til å støtte sine ansatte og vise verden hvordan virkeligheten er. Om en på gulvet går til media vil man bli flyttet på og utstøtt så man til slutt ikke orker å jobbe lengre. 

Anonymkode: f2116...48a

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 21.03):

Jeg har jobbet mange år i restaurantbransjen og jeg har aldri vært borti gjenbruk av mat. Jeg får meg ikke til å tro at det er så vanlig? 

Anonymkode: f9720...c70

Samme her, aldri opplevd dette, men husker jeg fikk med meg mye mat hjem! 😄 Ikke fra tallerkener det var spist av altså, men mat vi måtte kaste på slutten av dagen likevel. Åså jobbet på bakeri som flere nevner her, og jeg er rystet! Dere jobber på små steder der det ikke er rutiner? Kanskje jeg bare har vært heldig....

Anonymkode: c068b...dbb

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...