Gå til innhold

Fortell ting om arbeidsplassen din som andre blir sjokkerte av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 hours ago, AnonymBruker said:

Og jeg har blitt anklaget for å ha ødelagt bøker jeg ikke har ødelagt fordi personen før meg har ødelagt den og så er det tilfeldigvis jeg som blir sjekket. Ene møkkabibliotekaren krevde 400kr. Av meg for en ødelagt bok, som jeg ikke hadde ødelagt.

Anonymkode: 1f86b...62b

Samme skjedde meg. Bare med leiebil. Det kunne blitt mye dyrere. De spurte om jeg hadde tatt bilde av bilen når jeg hentet den for å bevise at ripen var der fra før. Jeg sa nei. Da ville de ha penger fra meg helt til jeg spurte om de hadde bilder for å bevise at den ikke var der. De hadde heller ikke tatt og forkastet kravet mot meg. (Nå kan jo mobilbilder lett tilbakedateres men visste kanskje ikke de, kanskje lurt å maile de til utleier også når man tar de)

Anonymkode: a2fa2...8b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjenferdet skrev (På 1.5.2021 den 23.17):

Apropos Narvesen. Jeg elsker de donutene de selger der, de med fylt sjokolade, og jeg har flere ganger gått til innkjøp av dem. Flere ganger har jeg opplevd at de har vært helt steinharde. Så jeg sa ifra om det én gang, og ble fortalt at de ble byttet ut hver tredje dag (tror jeg). Da var det kanskje åpenbart at de donutene som jeg hadde kjøpt tidligere var så gamle at det var derfor de var helt uttørket. Æsj.

Ja. Jobbet på 7/11 for noen år siden og alt det med at ting ble liggende lenge er sant. Paniniene ble ofte liggende så lenge i disken at osten hard og sprukket helt opp og vi fikk alltid beskjed om å la de ferske ligge synlig i front og servere de som hadde steinhard ost (den skulle jo smelte uansett sa sjefen) 

Alt av donuts og sånt ble ofte liggende i over en mnd (sikkert flere) da det var lite salg og vi ikke kunne kaste noe med mindre det var synlig muggent, og sånne ting får jo aldri mugg. 

Alt av potetsalat og rekesalat ble også alltid stående fremme og brukt til det var tomt, aldri tømt og fylt på fersk i ny skål. 

 

Anonymkode: 301da...96f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg har hatt mange arbeidsplasser, dette har jeg sett: 

Hotell: vask av toalett med gjestehåndduk som ble hengt opp igjen. Det ble ikke skiftet på senger som så ubrukte ut. 

Ferskvare: mat som falt på gulvet ble plukket opp igjen og solgt. Frosen mat tint og solgt som fersk. 

Bakeri: sæd i brøddeig.

Posten: tyveri av narkopakker. Pakker kastet hardt i grinda med vilje for å knuse innhold. Ruspåvirka ansatte, også i transport. 

Anonymkode: 7a9f8...a90

Lol.

Anonymkode: bd035...00e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ikke så sjokkerende, kanskje. Jeg jobber som lærer og har en noe krevende klasse. Innimellom, hvis jeg har vært veldig sliten, har jeg bare sagt: valgtime! Elevene får velge hva de vil. De fleste spiller på ipaden. Da holder de ro. Jeg sniker meg på do for å tisse, så opp på lærerværelset og finner meg en kopp kaffe, beina på kateteret og surfer på nettet. 

Dette er på dager hvor jeg har fått kanskje 10 minutter pause ila dagen fordi ungene har krangla, stukket av eller utagert. Står der i siste time og prøver å lære bort noe både jeg og ungene syns er gørrkjedelig. Vondt i halsen fordi jeg har prata høyt hele dagen, og vondt i huet og i ørene fordi noen unger ikke har noe imot å stå en halv meter unna meg og skrike så høyt de kan. Jeg har ikke tissa siden jeg dro hjemmefra, og rakk bare å hive i meg noen nøtter til lunsj. Ungene er like slitne som meg. En elev sittee under pulten fordi hun er sur, og han med adhd har lagt seg oppå bokhylla. Da gir jeg opp 😅

Anonymkode: 25888...681

Beklager at jeg ler, men det er litt godt å høre at det er andre enn mitt barn som sitter under bordet fordi hun er sur. 😂 (For det er nok ikke mitt barns lærer, for hen drikker ikke kaffe, haha)

Anonymkode: 417c2...ea0

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i ambulansen, og har hatt sex med kollega på båra. Radioen pep, og vi fikk tur. Måtte bare knulle ferdig først. 

Anonymkode: 380f6...9a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ja. Jobbet på 7/11 for noen år siden og alt det med at ting ble liggende lenge er sant. Paniniene ble ofte liggende så lenge i disken at osten hard og sprukket helt opp og vi fikk alltid beskjed om å la de ferske ligge synlig i front og servere de som hadde steinhard ost (den skulle jo smelte uansett sa sjefen) 

Alt av donuts og sånt ble ofte liggende i over en mnd (sikkert flere) da det var lite salg og vi ikke kunne kaste noe med mindre det var synlig muggent, og sånne ting får jo aldri mugg. 

Alt av potetsalat og rekesalat ble også alltid stående fremme og brukt til det var tomt, aldri tømt og fylt på fersk i ny skål. 

 

Anonymkode: 301da...96f

Disse paniniene ser jo ikke ferske ut, så jeg skjønner virkelig ikke at folk kjøper dem 😀 

Har dere aldri fått besøk av Mattilsynet? 

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i ambulansen, og har hatt sex med kollega på båra. Radioen pep, og vi fikk tur. Måtte bare knulle ferdig først. 

Anonymkode: 380f6...9a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i en familiebedrift, malerfirma. Der tok/tar de inn folk gjennom Nav på arbeidstrening, eller mentorordning. De fulgte/følger ikke personene opp, lar dem bla jobbe alene selv om de får dekket lønn til både dem og en annen ansatt (dekning på ca 50 %) for å følge dem opp. 

De har løyet til nav om disse, lyver på dem fravær, diverse utfordringer for å forlenge støtten. 

De fronter seg som om de "redder" de svake i samfunnet. At de ansetter dem som har falt utenfor. Sannheten er den at kun to av alle dem de har missbrukt de siste ti årene er blitt ansatt, og da med lønnstilskudd. 

Herren selv har kommet flere ganger med seksuelle bemerkninger til kvinnelige ansatte, til og med antastet en ansatt. Kanskje flere. 

Ansatt nye folk mens de har hatt andre i permisjon. 

Gir full lønn til fiktive arbeidstakere, altså familiemedlemmer som ikke jobber der men går på skole andre steder i landet... 

Herren selv tok ut over 100 000 i feriepenger på forskudd i fjor når ting så skummelt ut pga pandemien. 

De skal være sertifisert og godkjent miljøfyrtårn.. Fruen er veldig stolt over dette. Men Herren ber de ansatte om å dumpe avfallet hos kundene.. Helt fantastisk! 

Herren skraper blant annet borti dårlig malerarbeid med bilnøkkelen sin på befaring i forsøk på å skylde på andre, altså få betalt for å fikse det. 

Bruker innleide selv om de ikke er organiserte. Det er fordi de ikke har folk nok selv for alle slutter pga dårlig arbeidsmiljø. 

Fruen innbiller seg og forsøker å innbille andre det at de er et seriøst firma som tenker på arbeidsmiljøet, de vil være den arbeidsgiveren de selv vil ha..  Ironisk! 

Gjennomtrekk av ansatte da firmaet er useriøst. 

Anonymkode: 0c196...d20

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i drift på er større kjøpesenter som deltidsjobb under studiene. Renholderne osv var flinke så har ikke noe ekkelt fra de ansattes side, men har mange syke historier om kunder.

Tyverier: folk stjal de merkeligste ting, blant annet vannlåsen fra vasken på kundetoalettet og dørhåndtak.  Toalettpapirruller forsvant ukentlig fra kundetoalettene (sånne svære ruller).

Folk stappet toalettpapir oppi pissoarene slik at hele kundetoalettet fyltes med vann og urin.

Det var ofte(!) bæsj smørt ut over vegger, toalettring og gulv. Toalett ble fylt opp av brukte sprøyter. En gang hadde noen plassert en brukt sprøyte oppi toalettrullholderen slik at noen kunne stukket seg på spissen. Spy opp etter vegger på toalettet, men toalettringen og doen er helt ren (bommet med vilje). Folk som ruser seg, drikker og har sex inne på doene). Blod og sprøyter lå litt rundt omkring. 
 

Dette er det jeg kommer på i farten, ekleste stedet noensinne! Pga effektiv drift og renhold var dette noe de fleste kundene ikke oppdaget. Jeg er fortsatt sjokkert over alt det syke folk får seg til å gjøre på et kjøpesenter! Det var jo tydelig at det var rus/psykiatri inni bildet, men som en ung voksen var dette veldig ekle opplevelser.

Anonymkode: 2efd7...b9b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg jobbet i drift på er større kjøpesenter som deltidsjobb under studiene. Renholderne osv var flinke så har ikke noe ekkelt fra de ansattes side, men har mange syke historier om kunder.

Tyverier: folk stjal de merkeligste ting, blant annet vannlåsen fra vasken på kundetoalettet og dørhåndtak.  Toalettpapirruller forsvant ukentlig fra kundetoalettene (sånne svære ruller).

Folk stappet toalettpapir oppi pissoarene slik at hele kundetoalettet fyltes med vann og urin.

Det var ofte(!) bæsj smørt ut over vegger, toalettring og gulv. Toalett ble fylt opp av brukte sprøyter. En gang hadde noen plassert en brukt sprøyte oppi toalettrullholderen slik at noen kunne stukket seg på spissen. Spy opp etter vegger på toalettet, men toalettringen og doen er helt ren (bommet med vilje). Folk som ruser seg, drikker og har sex inne på doene). Blod og sprøyter lå litt rundt omkring. 
 

Dette er det jeg kommer på i farten, ekleste stedet noensinne! Pga effektiv drift og renhold var dette noe de fleste kundene ikke oppdaget. Jeg er fortsatt sjokkert over alt det syke folk får seg til å gjøre på et kjøpesenter! Det var jo tydelig at det var rus/psykiatri inni bildet, men som en ung voksen var dette veldig ekle opplevelser.

Anonymkode: 2efd7...b9b

Kjenner igjen dette! Jeg jobbet på en kafe på et skisenter som tenåring. Og på slutten av dagen måtte vi vaske hele kaffen inkl. Toalettene, og FY FAEN! Bæsj overalt! Opp etter veggene, på døren, håndtaker gulvet! Urin over hele gulvet. Helt syke greier! 🤢

 

Anonymkode: 52dae...e54

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slektning av meg fikk jobb som servitør på en kinarestaurant i byen vi bor i. Den dyreste og mest fancy kinarestauranten her, kjent for veldig god mat. De serverer alltid veldig fancy garnityr, løk og tomat formet som blomster osv. Dette spiser sjelden gjestene så det flyttes bare fra tallerken til tallerken. 

Anonymkode: b4f0b...89f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj fekk sånn ca aldri lyst til å ete ute igjen...

Anonymkode: 1497c...286

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber som assistent på skole

 

Får daglig slag, spark og spytting fra elev med traumer 

Blitt kasta på med stein, saks, teipholder, skøyter, stoler

 

og hva gjør skolen? Ikke en faens dritt

Anonymkode: e854d...f61

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 20.21):

Når kundeservice automatisk svarer "vi har for tiden stor pågang" så er det aldri sant. Bare vi som later oss og klikker på Insta og sånt. Sjokkerende!

Anonymkode: a2fa2...8b8

I knew it ! 😡

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/1/2021 at 9:31 PM, AnonymBruker said:

Som IT-ansatt i en av Norges største kommuner har en del av oss tilganger til alt fra pasientjournaler i cosdoc til opptak av lukkede politiske møter, ansattdata (lønnstrekk, sivilstatus, sykemeldinger mm) og skoleresultater.

Du kan jo tenke deg hvor mye rart som skjer hos oss ;)

Anonymkode: 5bf07...96b

Utrolig grovt. Har ikke ord.

Anonymkode: 695ae...069

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jobber som assistent på skole

 

Får daglig slag, spark og spytting fra elev med traumer 

Blitt kasta på med stein, saks, teipholder, skøyter, stoler

 

og hva gjør skolen? Ikke en faens dritt

Anonymkode: e854d...f61

Jeg ville sagt opp. Det er ikke verdt det. 

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja. Jobbet på 7/11 for noen år siden og alt det med at ting ble liggende lenge er sant. Paniniene ble ofte liggende så lenge i disken at osten hard og sprukket helt opp og vi fikk alltid beskjed om å la de ferske ligge synlig i front og servere de som hadde steinhard ost (den skulle jo smelte uansett sa sjefen) 

Alt av donuts og sånt ble ofte liggende i over en mnd (sikkert flere) da det var lite salg og vi ikke kunne kaste noe med mindre det var synlig muggent, og sånne ting får jo aldri mugg. 

Alt av potetsalat og rekesalat ble også alltid stående fremme og brukt til det var tomt, aldri tømt og fylt på fersk i ny skål. 

 

Anonymkode: 301da...96f

Det der er en gjenganger. Jobbet ved flere ulike 7/11 og også i Narvesen. 

5 av 6 steder drev vi på slik og det sjette stedet gikk konkurs etter hvert, mye pga av en sjef som faktisk fulgte alle regler og ikke godtok å selge gammel mat. Det koster å drive korrekt.

Endret av MonaSunde
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MonaSunde skrev (20 minutter siden):

Det der er en gjenganger. Jobbet ved flere ulike 7/11 og også i Narvesen. 

5 av 6 steder drev vi på slik og det sjette stedet gikk konkurs etter hvert, mye pga av en sjef som faktisk fulgte alle regler og ikke godtok å selge gammel mat. Det koster å drive korrekt.

Jeg har også jobbet på en 7/11 som gikk konkurs 🙈 men vi solgte unna ganske greit i kake disken. Men det verste her var at det var råte på alle veggene og taket på rommet hvor vi tinte bollene 🙄 og fryseren bollene lå i var ganske ekle (de lå også ofte løse, fordi de hadde falt ut av plast posene) 

sjefen var veldig opptatt av å ikke sløse. Jeg var hans verste fiende der 😂 Jeg fylte drømme bollene helt sykt gigantisk store med krem, og folk ELSKET det 😂 Jeg pleide også da jeg lagde frozen yoghurt å lage et hulrom i midten av begeret når jeg fylte på is, og kunder fikk jordbær strøssel heeelt til toppen 😏 også delte vi ut filmer gratis til stam kunder som vi stolte på 😂 men de leverte de alltid tilbake da 😊 
 

Jeg tror nok den 7/11 gikk konk fordi vi som jobbet der var for generøse på alt. Men slik hadde det alltid vært, jeg selv gikk dit som 11 åring og fikk gratis bolle 🤪 Så det ble liksom en vane for alle ansatte etter det også... men butikken gikk rundt som bare det, ofte kø langt utenfor butikken, så kakedisken ble fornyet hver dag

Noen ganger tok vi med vaffel røre på egen bekostning også, og delte ut i butikken gratis 😂

Anonymkode: 94df8...a04

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Råååsa

Det er en grunn til at jeg ikke synes det er stas å bo på hotell (jeg vet hvor skittent det er) eller liker å spise ute (jeg vet at maten kan ha vært "jukset" med). 

Både jeg og min mann hadde jobb i disse bransjene som unge, så vi "dater" hjemme. Det er ikke snakk om at vi betaler mange tusen kroner for noe vi VET er ekkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...