Gå til innhold

Fortell ting om arbeidsplassen din som andre blir sjokkerte av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, AnonymBruker said:

 gutter i 20-årene med null hygieneforståelse, der samme klut ble brukt på både kjøkkenbenk og bad. Flere av dem kikket i alle skuffer og skap, tok småpenger og forsynte seg av kjøleskapet. Jeg sluttet etter et par mnd fordi jeg ikke orket mer 

Anonymkode: 4f23c...e0f

Tv2 hadde en dokumentar eller Brennpunkt-episode med skjulte kamera for å ta sånne. Tror de burde ta en runde til med dette.

Anonymkode: a2fa2...8b8

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minitroll skrev (4 minutter siden):

Psykiatri? Dette er helt jævlig lesing. 

Ja. Alvorlig syke (noen på tvunget psykisk helsevern) , Noe dobbeldiagnoser utviklingshemming/psykiatri og noe rus/psykiatri.

Blir ikke stort sykere en et par av de som står bak de nevnte tilfellene i innlegget over. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Jobber i butikk. 

For å tjene mer penger får sjefen oss til å splitte opp multipacks på lageret og selge enkeltvis. 

Eks:

"Nei, beklager, vi er tomme for 3 pk med våtservietter, har bare de enkle" pris 3 pk: 40,- enkelt: 20,-

Jeg finner 3 enkle pk og slår inn som 3pk til kunder som spør spesifikt etter 3pk og sier at de heller kommer tilbake når vi har fått den inn igjen 🤷‍♀️

Anonymkode: e3462...e39

Høres bare ut som en fornuftig forretningsstrategi. Ser ikke hva som er galt.

Anonymkode: a2fa2...8b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Oljeboring. Det er ikke rent få ganger man er for nærme storulykke/-utslipp 😅 Blir helt nervøs. 

Anonymkode: 8c9cd...ce1

Er det ikke avviksrapporter på sånt? Sjefene kan ikke nekte å forholde seg til sånt.

Anonymkode: a2fa2...8b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har jobbet mange år i hotell og restaurantbransjen - gjenbruk av mat er vanlig, slik som nevnt over.... 

Anonymkode: 39493...9e5

Noe så ekkelt. Håper de har sluttet med det i pandemien og at endringen fortsetter. :sur:

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg vet at i mange yrker og arbeidsplasser så skjer det utrolig mye rart og sjokkerende som ingen andre på utsiden får vite. Det kan være yrker innenfor helsevesenet, økonomi, barn og ungdom, etc.

Om dere tør, eller vil, gjerne fortell ting som har skjedd, eller skjer, som vil bli sett på som sjokkerende for oss andre som ikke vet hva som skjer på innsiden. Og husk, ingen vet hvem dere er, og dere bryter ingen lover så lenge sensitiv informasjon om navn på arbeidsplass eller mennesker blir nevnt. 

Jeg starter: for 2 år siden jobbet jeg som servitør på en restaurant. Maten som kundene ikke spiste opp ble blandet inn i samme gryta som de laget fersk, slik at de sparte penger. Så om en kunde hadde spist halvparten av sin tallerken med potetbåter, ble resterende potetbåter av kunden blandet inn med en ny gryte med potetbåter og den ble servert til en ny kunde. 

Anonymkode: 110cb...c6a

Hvilken restaurant var dette?

Anonymkode: 4dc40...bfe

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber et sted som bla tar IQ tester på barn. Flertallet av psykologene kan ikke tolke om testen er valid eller ikke. 

Anonymkode: e6690...887

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Høres bare ut som en fornuftig forretningsstrategi. Ser ikke hva som er galt.

Anonymkode: a2fa2...8b8

Hei, 

Ja, det skjønner jeg, men jeg får vondt inni meg når vi går ut med å være en lavpriskjede og ALLE skal ha råd, lave priser osv, og så tenker jeg på de som kanskje ikke har så god råd og som sparer litt på disse tilbudene. 

Anonymkode: e3462...e39

  • Liker 29
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnosesetting i psykisk helsevern er nokså subjektivt og lemfeldig. Også for barn. Vær kritisk som pasient og pårørende er mitt tips

Anonymkode: 0e272...6d7

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn og ungdoms arbeider: 

Jobben vår er ikke bare å leke med barna som veldig mange tror. 

Vi legger også merke til om ting ikke er som det skal være hjemme. Barn er ekstremt flinke til å gi "skjult" informasjon. 

Jobben vår er å gi omsorg og vise at vi er støttepersoner. Og veldig veldig lite del av jobben er å leke med barna😂

Ble spurt av en en gang om hva jeg jobber med. Svarte at jeg jobber i barnehage hvor han svarte "Åja.  du leker bare med barna og tjener penger på det da altså" 

Endret av Traktorlesba96
  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet på bakeri, melbiller er en ting og det er ikke alltid at svarte prikker på baksten betyr at den er brent.

Anonymkode: 54f17...89a

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i kjede-pizzasjappe for mange år siden. Pizzaen falt ut av ovnen da den skulle ut  ved hjelp av pizzaspade. Pizzaen datt på gulvet, som naturligvis var skittent og gått på med utesko. I stedet for å kaste/lage ny, spør sjefen hvilken side den datt på?! "Riktig" side = server. Jeg slutta.

Anonymkode: 68cc7...d11

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobba et sted der vi måtte vaske muggen av dessertgele og smelte den og lage ny gele. Der sa jeg opp i protest. 

På samme sted  mista vi og kjøttkaker på gulvet og tok den under springen og skylte av den og ga den litt varmebehandling og brukte den til gjester. 

Den siste er kanskje ikke wow-sjokkerende men ikke bra heller  ; Der jeg jobber nå er det 12-13 ansatte og alle drar i sin retning. Om leder  bestemmer noe skjer ingenting for det er alltid noen som ikke vil gjøre det på sin måte. Mange som har jobba 25 år og er rimelig sære. 

Anonymkode: 68f6e...795

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barnehage. Dame på 178cm  står rett opp og ned og kjefter og kjefter høyt på 2 år gammel gutt  som gråter fordi han fryser. Slutt å grin,slutt å grin, hold opp NÅ. Du har ingen grunn til å gråte!! Gutten kan ikke norsk og blir bare enda mer forvirra og redd og gråter enda mer.  Ped.leder som gir cupcake til alle de voksne ansatte på avdelingen,  men ikke til det eneste barnet som er ikke sover og dermed er  eneste  barn sammen med oss voksne,  men  blir møtt med av ped leder "nei, ××××× skal ikke ha  Dette er for oss voksne som skal kose oss " når jeg strekker en muffin til henne og tar fra barnet muffin og spiser den foran barnet 

Før dere sier: hvorfor gjorde du ikke noe? Jo, jeg meldte det inn. Jeg sa i fra og ville få det fram i lyset,  men kort tid etterpå ble jeg utbrent og sykmeldt i lang tid pga stress og arbeidsmiljø og skiftet jobb. Jeg fikk derfor ikke svar på veien videre, men jeg hater disse pedagogene den dag i dag for hvordan de behandler kollegaer de misliker og barna 

Anonymkode: bca74...877

Flott at du sa fra!! 

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Liker 36
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på barneskole, mye mobilbruk, mindre ressurser enn lovlig, mye ufaglærte studenter som kun var der for å tjene penger, baksnakking av andre ansatte, foreldre og barn. Mange ansatte der som egentlig ikke burde jobbe med barn i det hele tatt, viktig opplæring(som epilepsi osv) ble ikke gitt. Mange tilfeller der barn var uten tilsyn i korte perioder pga manglende ressurser. En ansatt var psykisk og fysisk mishandlet elever, ble meldt ifra om til ledelse, rektor osv av flere men ingenting blir gjort, tror hen jobber der idag også. 
 

Jobbet på bakeri, edderkopper og fluer over alt, lite renhold, personer som jobbet der røykte og hadde 100 pauser og kom inn igjen og stinket røyk og gikk rett for å gna deigen uten hansker, skittent. 

Anonymkode: 20bc8...a9f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som IT-ansatt i en av Norges største kommuner har en del av oss tilganger til alt fra pasientjournaler i cosdoc til opptak av lukkede politiske møter, ansattdata (lønnstrekk, sivilstatus, sykemeldinger mm) og skoleresultater.

Du kan jo tenke deg hvor mye rart som skjer hos oss ;)

Anonymkode: 5bf07...96b

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oljeboring. Det er ikke rent få ganger man er for nærme storulykke/-utslipp 😅 Blir helt nervøs. 

Anonymkode: 8c9cd...ce1

Hjeeelp!

Anonymkode: 6e8a0...c02

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...