Gå til innhold

Fortell ting om arbeidsplassen din som andre blir sjokkerte av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dette stemmer ikke. Har arbeidet i hotellbransjen i mange år. Det er ulike farger på klutene som går til bad og resterende rom så det ikke skal være mulig å ta feil. Også det noen nevner med at de gjenbruker mat, stemmer absolutt ikke (har også jobbet som servitør flere steder og aldri opplevd). Man bytter også laken etter hver eneste gjest. 
 

har jobbet i mange forskjellige kjeder og ikke sett noe til dette i noen avdelinger. Hvis dette skjer hos deg bør du ordne opp i det.

Anonymkode: 0751d...e7d

Jo, det stemmer. Har du ikke sett TV2 hjelper deg? De har sjekket mange hoteller...

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette skjedde på den bensinstasjonen jeg jobbet på, hydro texaco Voss het det da.

Men, hun som lagde ferske matpakker og baguetter hadde ikke noe forhold til renslighet.

Hun skar opp brød og kjøtt, snøt seg, lagde matpakker, snøt seg, lagde baguetter som var var ferske (med masse snørr og ekle greier). Hun kunne være så forkjølet, det rant svette og snørr, men hun skulle fortsatt lage de ferske matpakkene. Uten å vaske hendene etter at hun snøt nesen. Det var sååå ekkelt. Vær obs

Anonymkode: 36238...89a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jobbet på Burger King Oslo S.

De fleste ansatte vasker sjeldent hendene og tar i alt fra rått kjøtt til søppelbøtter samtidig som de lager burgere. Til og med restaurantsjef holder på slik, går rett fra å fikle med mobil til å lage mat.

Det jukses med matvarer og utløpsdato. Ofte er ting mange uker over datoen når de selges.

Opplevde en gang at flere kilo med frosne burgere havnet på gulvet, ikke noe problem ifølge sjefen, bare å legge tilbake i esken. 

Sjefen var den verste. Hun vasket sjeldent hendene og var særdeles dårlig på hygiene generelt. Plukket opp søppel fra gulvet for så å tilberede mat. Hun er polsk, men det burde ikke være noen unnskyldning.

Utrolig glad jeg ikke jobber der lengre.

 

Anonymkode: 08004...637

Det var selvfølgelig viktig å nevne at hun var polsk...

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saph skrev (På 1.5.2021 den 19.09):

Jobber på bibliotek. Folk river ut de siste sidene i bøker så ofte at hver gang vi låner ut en bok og får den inn igjen så må vi sjekke siste kapittelet for å være sikker på at det fortsatt er der. 

Og folk stjeler bøker. Folk stjeler bøker de får lov til å ta med hjem gratis så mange ganger de vil, og i flere måneder av gangen! 

Ikke kjempesjokkerende avsløringer, men det er et bibliotek. Er ikke akkurat der ting skjer 😅

Og jeg har blitt anklaget for å ha ødelagt bøker jeg ikke har ødelagt fordi personen før meg har ødelagt den og så er det tilfeldigvis jeg som blir sjekket. Ene møkkabibliotekaren krevde 400kr. Av meg for en ødelagt bok, som jeg ikke hadde ødelagt.

Anonymkode: 1f86b...62b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

IKEA? 

Anonymkode: f5fa5...04a

Nope

Anonymkode: 68f6e...795

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jo, det stemmer. Har du ikke sett TV2 hjelper deg? De har sjekket mange hoteller...

Anonymkode: 5516f...f0c

Hvor lenge skal dette henge ved bransjen? Det er et fåtall som driver slik så ha litt tillit. De sjekket et fåtall hoteller når man vet hvor mange hoteller det finns i Norge. Samme med rengjøringsbyrå og slett rengjøring i hjemmet, dette er verstinger og ikke noe som preger bransjen. Og verstinger finns i absolutt alle bransjer. 

Anonymkode: 68f6e...795

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/1/2021 at 9:31 PM, AnonymBruker said:

Som IT-ansatt i en av Norges største kommuner har en del av oss tilganger til alt fra pasientjournaler i cosdoc til opptak av lukkede politiske møter, ansattdata (lønnstrekk, sivilstatus, sykemeldinger mm) og skoleresultater. Du kan jo tenke deg hvor mye rart som skjer hos oss ;)

Anonymkode: 5bf07...96b

IT-ansatte er jo ikke mennesker da! De er en del av datautstyret! Iallfall var det kulturen i en kommune jeg jobbet i før. Lederne var i perioder nokså opptatt av tilganger og hvem som skulle se hva blant de andre ansatte. Men at enhver korttidsvikar i IT, IT-konsulent på besøk og ung student med IT-sommerjobb kunne se det meste var det visst ikke så nøye med.

Anonymkode: a2fa2...8b8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Jobbet på Burger King Oslo S. De fleste ansatte vasker sjeldent hendene og tar i alt fra rått kjøtt til søppelbøtter samtidig som de lager burgere. Til og med restaurantsjef holder på slik, går rett fra å fikle med mobil til å lage mat. Det jukses med matvarer og utløpsdato. Ofte er ting mange uker over datoen når de selges. Opplevde en gang at flere kilo med frosne burgere havnet på gulvet, ikke noe problem ifølge sjefen, bare å legge tilbake i esken. Sjefen var den verste. Hun vasket sjeldent hendene og var særdeles dårlig på hygiene generelt. Plukket opp søppel fra gulvet for så å tilberede mat. Hun er polsk, men det burde ikke være noen unnskyldning. Utrolig glad jeg ikke jobber der lengre.

Anonymkode: 08004...637

Tror McDonalds er like ille. Jeg likte å spise der i starten på utveksling i USA, men en jeg kjente hadde jobbet der og ville aldri bli med når vi andre skulle dit. "I've seen things you people wouldn't believe." pleide han å si. Likte å sitere Blade Runner.

Anonymkode: a2fa2...8b8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jobbet på Burger King Oslo S.

De fleste ansatte vasker sjeldent hendene og tar i alt fra rått kjøtt til søppelbøtter samtidig som de lager burgere. Til og med restaurantsjef holder på slik, går rett fra å fikle med mobil til å lage mat.

Det jukses med matvarer og utløpsdato. Ofte er ting mange uker over datoen når de selges.

Opplevde en gang at flere kilo med frosne burgere havnet på gulvet, ikke noe problem ifølge sjefen, bare å legge tilbake i esken. 

Sjefen var den verste. Hun vasket sjeldent hendene og var særdeles dårlig på hygiene generelt. Plukket opp søppel fra gulvet for så å tilberede mat. Hun er polsk, men det burde ikke være noen unnskyldning.

Utrolig glad jeg ikke jobber der lengre.

 

Anonymkode: 08004...637

Jeg kjenner noen jobber der nå. Er det lenge siden du jobbet der? Sjefene hans har vært menn de siste fire årene. Det virker som ting har bedret seg i alle fall, den siste sjefen har virkelig tatt tak i ting. Men han bekrefter at det bare er i det siste at de har begynt å kaste gammel mat og endre til riktig dato. Håndhygiene og hygiene generelt har vært stort fokus siden corona i alle fall, men han sier at han må minne folk på det etter å ha håndtert kontanter feks. Det virker som de blir fortalt hva de skal gjøre, men at de ikke helt ser sammenhengen med hvorfor de skal gjøre noe (feks at å ta på rødt kjøtt er uhygienisk pga bakterier.) 

Det virker generelt veldig stressende, jeg tror du skal være glad du ikke er der, ja. 😅

Anonymkode: f4c2c...c03

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.5.2021 den 15.17):

Arbeidet en sesong som flyvertinne for Norwegian for noen år siden, og ble forsøkt klådd på rumpen av en flykaptein. Fikk siden vite at han oppførte seg slik mot alle de unge vertinnene der.

Det som sjokkerte meg, var at dette var ansett som helt dagligdags og uproblematisk på basen der (SVG), det var liksom bare sånn han var. Hadde ikke trodd at det patriarkalske hierarkiet stod så sterkt på en kvinnedominert arbeidsplass i Norge i vår tidsalder.

Anonymkode: b0a85...680

Sånn er det i forsvaret også. Overgrep er ikke uvanlig, kommandolinjen gjør at ingen tør å si noe. 

Anonymkode: 1f86b...62b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg kjenner noen jobber der nå. Er det lenge siden du jobbet der? Sjefene hans har vært menn de siste fire årene. Det virker som ting har bedret seg i alle fall, den siste sjefen har virkelig tatt tak i ting. Men han bekrefter at det bare er i det siste at de har begynt å kaste gammel mat og endre til riktig dato. Håndhygiene og hygiene generelt har vært stort fokus siden corona i alle fall, men han sier at han må minne folk på det etter å ha håndtert kontanter feks. Det virker som de blir fortalt hva de skal gjøre, men at de ikke helt ser sammenhengen med hvorfor de skal gjøre noe (feks at å ta på rødt kjøtt er uhygienisk pga bakterier.) 

Det virker generelt veldig stressende, jeg tror du skal være glad du ikke er der, ja. 😅

Anonymkode: f4c2c...c03

Assisterende butikksjef har hatt samme stilling i 10 år. Hun er en av de verste når det kommer til hygiene.

Er som sagt glad jeg ikke jobber der mer. Mange av de tingene jeg så gjorde meg kvalm.

Anonymkode: 08004...637

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det var selvfølgelig viktig å nevne at hun var polsk...

Anonymkode: 5516f...f0c

Tja, vet ikke helt hva som kan unnskylde slik slett mathygiene. Mulig det er annerledes i Polen?

Anonymkode: 08004...637

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tja, vet ikke helt hva som kan unnskylde slik slett mathygiene. Mulig det er annerledes i Polen?

Anonymkode: 08004...637

Hvordan kan du forklare at sjefen til søstera mi ikke vasker hendene etter dobesøk (og det vet alle kollegaene, sier hun)?
Er det vanlig i Norge å ikke vaske hender etter dobesøk?


(You see what I did there?)

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 20.50):

Jeg jobber et sted som bla tar IQ tester på barn. Flertallet av psykologene kan ikke tolke om testen er valid eller ikke. 

Anonymkode: e6690...887

Kjenner meg igjen. Jobbet et lignende sted på en liten plass der alle kjenner alle. De som ble henvist ble forhåndsdømt utifra hvilke andre diagnoser det var i familien/hvordan familien var. Før de hadde sett barnet, typ da man skulle fordele saker, og det feks var et barn som het Hans Hansen "åja, det er en Hansen-diagnose da". I tillegg var det generelt lav teoretisk kompetanse, og mange tester/utredninger/diagnoser er garantert feil. 

Anonymkode: b0894...98b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan kan du forklare at sjefen til søstera mi ikke vasker hendene etter dobesøk (og det vet alle kollegaene, sier hun)?
Er det vanlig i Norge å ikke vaske hender etter dobesøk?


(You see what I did there?)

Anonymkode: 5516f...f0c

Nei, kan du peke og forklare?

Alltid morsomt med nedlatende folk som deg 😁😁

Anonymkode: 08004...637

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, kan du peke og forklare?

Alltid morsomt med nedlatende folk som deg 😁😁

Anonymkode: 08004...637

Nedlatende? Du snakker nedlatende om polakker og sier at JEG er nedlatende? Ok. 

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy77 skrev (På 1.5.2021 den 22.13):

Hehe. 😅 Jeg måtte sjekke datoen på innlegget, for jeg trodde noen sekunder der at noen hadde dratt frem en gammel tråd fra 90-tallet. 😂

Samme her😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ikke så sjokkerende, kanskje. Jeg jobber som lærer og har en noe krevende klasse. Innimellom, hvis jeg har vært veldig sliten, har jeg bare sagt: valgtime! Elevene får velge hva de vil. De fleste spiller på ipaden. Da holder de ro. Jeg sniker meg på do for å tisse, så opp på lærerværelset og finner meg en kopp kaffe, beina på kateteret og surfer på nettet. 

Dette er på dager hvor jeg har fått kanskje 10 minutter pause ila dagen fordi ungene har krangla, stukket av eller utagert. Står der i siste time og prøver å lære bort noe både jeg og ungene syns er gørrkjedelig. Vondt i halsen fordi jeg har prata høyt hele dagen, og vondt i huet og i ørene fordi noen unger ikke har noe imot å stå en halv meter unna meg og skrike så høyt de kan. Jeg har ikke tissa siden jeg dro hjemmefra, og rakk bare å hive i meg noen nøtter til lunsj. Ungene er like slitne som meg. En elev sittee under pulten fordi hun er sur, og han med adhd har lagt seg oppå bokhylla. Da gir jeg opp 😅

Anonymkode: 25888...681

Som barnehagelærer tenker jeg ofte på de barna vi sendte avgående til skolen. Vi ser fler og fler barn som sliter med det psykososiale, i barnehagen skal vi ihvertfall i teorien har tid til å hjelpe de barna på best mulig måte. ( må understreke i teorien her, for med 3-4 barn som ikke greier og takle sine egne følelser så kommer vi til kort med få ansatte ) men som lærer som skal stå og undervise når et barn står og skriker og slår seg vrang, føler virkelig med deg! Litt fritime innimellom da burde være lov for alle sin del! 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere hadde vært «bak kulissene» på ferger hadde dere aldri våget å reise over fjorden igjen. Noen av dere har vel fått med dere sakene om Boreal, men tro meg, det er ikke bedre i andre fergerederier (jeg har jobbet i 3 forskjellige). Mannskapet er skåret inn til beinet, 3 mann gjør nå samme jobb som 8 gjorde da jeg begynte. Hvis det oppstår en nødsituasjon er vi helt avhengige av hjelp fra passasjerer. Vi har ingen mulighet til å f.eks slokke en brann og evakuere passasjerer samtidig, vi må velge en av delene. Presset «ovenfra» er enormt, vi skal holde ruta (som ofte er så knapp at vi har maks 3 minutter til å losse og laste full ferge), og samtidig bruke minst mulig drivstoff. Bare det aller viktigste av vedlikehold blir gjort, og som regel strykes halvparten av punktene på verkstedlista før ferga har kommet inn i dokken på verkstedet.

Anonymkode: 67846...40c

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...