Gå til innhold

Stine Knutsen


Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Sammy! skrev (9 timer siden):

Jeg henger meg litt opp i dette med ormekur hos kattunger, for jeg har lært at de er født med orm? Jeg klarer ikke finne dokumentasjon på det nå (har ikke prøvd veldig hardt heller 🤭), og husker heller ikke hvor jeg hørte det fra. Men jeg mener å huske at alle kattunger skal ha kur for de har garantert orm? Jeg får lete litt mer. Uansett tenker jeg at kattungene bør i det minste få en ormekur før de selges. 

Og ja, det er en stund siden jeg har vært hær og måtte lese gjennom ganske mange sider, men dette med fotballsko til sønnen som er for dyre (!) gjør meg så innigranskauen forbanna! Jeg får lyst til å riste dama. 

Det er pr i dag et overforbruk av medisin mot parasitter (orm). Når man tar en kur «for sikkerhets skyld» blir det med tiden bygd opp resistens likt antibiotika, og den dagen kommer da ormekurer ikke virker lenger. Hva gjør man da?

Jeg personlig tar min del av ansvaret med å sende inn avføringsprøve 1 gang pr år til et laboratorium. Er det ikke påvist orm tar jeg ikke kur på kattene mine. Nå etter over 15 år har jeg enda til gode at noen av mine katter har hatt orm. Men når det er sagt, har jeg enda til gode at noen av dem er jegere…

Så fort katter drar mus og annet til gårds kan man regne det for sikkert at de har orm. Parasitter har en syklus og er i perioder i en hvilende fase. Drektighet aktiverer syklusen og da får kattungene smitte via morsmelken. 3 uker trenger orm for å vokse fra egg til voksen. Da blir det spagettibonanza. Derfor tas første kur ved 3-ukers alder og så gjentas kurene med ca 3 ukers mellomrom for å drepe alle parasitter i forskjellige sykluser. 
Hadde Stine vært oppmerksom på dette, hadde hun garantert prøvd å få til en sponsoravtale, eller holdt en bedrevitende moralpreken mot andre katteeiere. Nada!  Jeg tenker at veterinærer og andre produsenter innenfor dette fagområdet skyr enhver forbindelse mot henne, og det stemmer med at hun virkelig droppa snap da hun var og kastrerte Signe. Det tomrommet på tidslinja sier virkelig sitt. Når man ser hvordan hun dokumenterer besøkene sine hos frisøren, kan man undres på hvorfor hybelkaninene på veterinærkontoret ikke ble behørig lagt ut på snapen. 

Endret av Carmen67
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvemerdu skrev (1 time siden):

Aldri fått med meg at han er kasterert, så jeg støtter denne teorien!

Tror han er kastrert, ellers hadde familien virkelig ikke orket pissing og remjing. Men det kan være at han rakk å bli far til noen i nabolaget først. Antall skipskatter i et visst område i Brumunddal er i alle fall langt over gjennomsnittet nå…. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_ida skrev (8 timer siden):

IKKE kødd med Signe sitt privatliv. 🥳

"Oi, DU må rydde! 😠" når hun rev opp soveromsdøra til sønnen igår 

Skulle likt å se hva slags mengde rot det var snakk om. Jeg vet hvordan det er å vokse opp i et plettfritt hjem hvor det ikke var lov å rote, det drev meg vekk fra min mor. Og hvorfor tar hun sånne ting på snapchat? Flere ganger blitt sagt her at Stine snakkes om blant både venner og foreldre av eldste sønnene. Det er jo ikke noe rart når hun holder på sånn. Sikker på at barna hennes hadde satt mye mer pris på å bli snakket til one by one og uten de tusenvis av følgerne på slep. 

  • Liker 5
  • Hjerte 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

non_stop skrev (2 timer siden):

"Oi, DU må rydde! 😠" når hun rev opp soveromsdøra til sønnen igår 

Skulle likt å se hva slags mengde rot det var snakk om. Jeg vet hvordan det er å vokse opp i et plettfritt hjem hvor det ikke var lov å rote, det drev meg vekk fra min mor. Og hvorfor tar hun sånne ting på snapchat? Flere ganger blitt sagt her at Stine snakkes om blant både venner og foreldre av eldste sønnene. Det er jo ikke noe rart når hun holder på sånn. Sikker på at barna hennes hadde satt mye mer pris på å bli snakket til one by one og uten de tusenvis av følgerne på slep. 

Rev opp? 🙄  Hun gikk da rolig inn og det virket som hun gikk inn med noe han hadde spurt om å få. Og for det vi vet så kan det ha sett ut som et bomba horehus 🤷‍♀️ jeg kunne også stikke hodet inn i døra, så det for j.... ut så sa jeg rydd...... Og jeg har ikke støv på hjernen og her kunne man se at det bodde barn..... 

MEN ja hun kunne spart seg og ikke tatt det på snap! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men MÅ alle katter vaksineres og helsesjekkes hvert år? Praktiserer dere her inne det? ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonyym97 skrev (10 minutter siden):

Litt off topic, men MÅ alle katter vaksineres og helsesjekkes hvert år? Praktiserer dere her inne det? ☺️

Jeg gjør det på min katt ja. Min katt så de at har hatt litt vondt i tennene siden sist sjekk, så hadde jeg ikke gjort dette årlig kan ting utvikle seg til smertefulle og alvorlige tilstander. Da får han også vaksine og ormekur. 

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyym97 skrev (13 minutter siden):

Litt off topic, men MÅ alle katter vaksineres og helsesjekkes hvert år? Praktiserer dere her inne det? ☺️

Det er ikke no krav til det, men det anbefales på det sterkeste. Hvertfall hvis du har utekatt. Det er mye FIV OG FeLV ute blant katter. Fiv er katteaids og FeLV er en virussykdom som angriper immunforsvaret og kan gi katten kreft.

 Nå har ikke jeg katt, men hunder. Og hadde jeg hatt katt, hadde jeg fulgt den opp på samme måte med helsesjekk, tannsjekk, vaksiner, chip og kastrering. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjærgårds_datter skrev (8 minutter siden):

Jeg gjør det på min katt ja. Min katt så de at har hatt litt vondt i tennene siden sist sjekk, så hadde jeg ikke gjort dette årlig kan ting utvikle seg til smertefulle og alvorlige tilstander. Da får han også vaksine og ormekur. 

Blir så glad når jeg ser folk følger opp og tar vare på kattene sine♥️ Det er dessverre mange som skaffer seg katt og ikke følger den opp. Når det kommer til tenner, samme gjelder hund også. Periodontitt kan ikke oppdages føre hunden ligger sedert og det tas røntgen. Mange mener det at, så lenge dyre spiser har den ikke vondt/problemer med tenna. Og dette er FEIL!! Problemer med tenner er svært smertefullt for dyra, både hos hund og katt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyym97 skrev (26 minutter siden):

Litt off topic, men MÅ alle katter vaksineres og helsesjekkes hvert år? Praktiserer dere her inne det? ☺️

Ja, tok det som en selvfølge når vi fikk katte. Trodde faktisk det var påkrevd🙈 men jeg er jo så redd for å gjøre feil. Å sist fant de ut at han hadde mye tannstein, å vondt i tannkjøttet 😿😻

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pione

Da har jeg følgt henne i noen uker bare for å se om det faktisk er så ute og kjøre som det står her. Og jeg er rett og slett sjokkert. Når det klages og mases om alt fra himmel og jord, til filming i en godtepose?? Seriøst. 

Håper virkelig hun får seg en oppvekker før hun lager permanent skade på familielivet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pione skrev (32 minutter siden):

Da har jeg følgt henne i noen uker bare for å se om det faktisk er så ute og kjøre som det står her. Og jeg er rett og slett sjokkert. Når det klages og mases om alt fra himmel og jord, til filming i en godtepose?? Seriøst. 

Håper virkelig hun får seg en oppvekker før hun lager permanent skade på familielivet. 

Enda godt flere ser galskapen 👌

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare forstår ikke at mannen holder ut? Han jobber hver dag og må levere gutten i barnehagen,mens mor sover,spiser godteri hele dagen og viser frem potte planter? Av og til greit,men hver dag jo😅🙈 Blir ikke han lei av den fordelingen.....😬😳

  • Liker 5
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Less'is'more

Har fulgt fru Knutsen ei lita stund nå. Og oppsummering er at hun duller og prater med mild babystemme til kattene og særlig den ene kattungen, og sier samtidig : "nei Oskar, du er naken" for å få barnet sitt fort unna kameralinsa. Greit at han ikke blir filma naken da, men det er ikke noe dulling og mild stemme fra a'mor når det kommer til å prate til sine egne barn. 

Jeg tenker at hun burde legge bort snapping for ei lang stund. Hun er søt og snill på sitt vis men den snappinga av hele dagen hennes er ikke så veldig inspirerende, og dette er min personlige mening. Intet vondt ment men hun burde "få seg et liv". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyym97 skrev (2 timer siden):

Litt off topic, men MÅ alle katter vaksineres og helsesjekkes hvert år? Praktiserer dere her inne det? ☺️

Jeg gjør det, og har gjort det med alle kattene jeg har hatt oppigjennom 😻 det er en selvfølge for meg

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma
Anonyym97 skrev (2 timer siden):

Litt off topic, men MÅ alle katter vaksineres og helsesjekkes hvert år? Praktiserer dere her inne det? ☺️

Det er anbefalt. Jeg gjør det fast desember hvert år. Det er ikke alltid lett å se på katter når de har vondt, så det er veldig lurt med en sjekk med jevne mellomrom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonyym97 skrev (3 timer siden):

Litt off topic, men MÅ alle katter vaksineres og helsesjekkes hvert år? Praktiserer dere her inne det? ☺️

Ja det burde alle katteiere faktisk gjøre,man får ikke diverse medisiner uten å ha årlige helsesjekk,og vaksine er viktig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksinerer og får helsesjekk på samme tid, hvert år. Som nevnt over, katten er flink å skjule om noe er galt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetraPerlesukker skrev (6 minutter siden):

NOK KATTEPRAT NÅ FOLKENS. HERREGUD SÅ UINTERESSANT

ENIG

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...