Gå til innhold

Samboer kjørte fra meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Antar ikke at hun lyver i det hele tatt, men mange overdriver her inne for å få det til å virke verre enn hva det var. Folk i Afrika går i mange timer for å hente vann, så for meg blir det en tåpelig ting å krangle om. Jeg hadde blitt mektig irritert selv, men ikke noe jeg ikke kunne lagt bak meg etter en diskusjon. Om mannen min hadde god grunn for hva han gjorde da såklart, ellers hadde han fått smake på den tilbake en dag ;) Hun bør jo vite fra før at dette må hun ta opp med mannen sin, men velger heller å henvende seg hit, noe som skaper et feil bilde av forholdet for henne. Hun er voksen og må kunne klare å ta det opp med mannen uten at 100 kvinner har ryggen hennes her inne. Han forventet kanskje at hun skulle bli der enda lenger eller kanskje han hadde en dårlig dag og tårlig tålmodighet når ungen gråt? Om han hadde en veldig god grunn, så bør de la det ligge på det og avtale at det er uakseptabelt og ikke skal skje igjen. Hvis han hadde dratt bare på pur faen så er det noe annet. Men det må TS finne ut av, før hun lager store problemer ut av et relativt lite verdensproblem.

Jeg er 21 år gammel, og forstår godt frustrasjonen med å ikke ha bil, men Gud så stort drama alle lager av småting om dagen. Dette er ikke akkurat grunn til samlivsbrudd om det skjer en gang, så da bør man heller klare å ta den første diskusjonen sammen med partneren sin, for deretter eventuelt søke råd fra andre her inne, om hun mener partneren er urimelig og vil høre om hun overdriver. Da kan man faktisk hjelpe henne. Vi får jo bare høre hennes side av saken. Og hun skrev jo selv at hun ikke tok det opp med han noe videre. Er man gift og har barn må man lære seg det, uten å trenge selvtillit i at man har rett fra KG. End of discussion. Jeg synes også at sånt er uakseptabelt, noe ts vet selv og bør ta derfra med mannen sin.

Anonymkode: ac357...f06

Mannen HAR JO IKKE en god grunn. Det er hele poenget. Han er heller ikke ydmyk og har ikke unnskyldt seg. Ser du problemet? Han tok ikke telefonen når hun ringte, han bare forlot henne.

Du kan ikke starte å sammenligne med de fattige barna i afrika når vi bor i Norge. Av og til er det også fint med input fra andre før man tar den samtalen, og jeg håper TS har tenkt å gjøre det. Å bare stikke av med over 60-90 min med tunge poser finnes ikke akseptabelt uansett hvor upraktisk du har det i ditt liv. Man skal kunne stole på at partner klarer å vente i 10 minutter når man handler mat til familien. Ja, man må lære seg å kommunisere, det er åpenbart, men her har mannen til TS trødd over en fundamental grense man ikke gjør i et ekteskap/samboerskap. Man forlater ikke den andre i butikken. 

Anonymkode: 37719...fe6

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Antar ikke at hun lyver i det hele tatt, men mange overdriver her inne for å få det til å virke verre enn hva det var. Folk i Afrika går i mange timer for å hente vann, så for meg blir det en tåpelig ting å krangle om. Jeg hadde blitt mektig irritert selv, men ikke noe jeg ikke kunne lagt bak meg etter en diskusjon. Om mannen min hadde god grunn for hva han gjorde da såklart, ellers hadde han fått smake på den tilbake en dag ;) Hun bør jo vite fra før at dette må hun ta opp med mannen sin, men velger heller å henvende seg hit, noe som skaper et feil bilde av forholdet for henne. Hun er voksen og må kunne klare å ta det opp med mannen uten at 100 kvinner har ryggen hennes her inne. Han forventet kanskje at hun skulle bli der enda lenger eller kanskje han hadde en dårlig dag og tårlig tålmodighet når ungen gråt? Om han hadde en veldig god grunn, så bør de la det ligge på det og avtale at det er uakseptabelt og ikke skal skje igjen. Hvis han hadde dratt bare på pur faen så er det noe annet. Men det må TS finne ut av, før hun lager store problemer ut av et relativt lite verdensproblem.

Jeg er 21 år gammel, og forstår godt frustrasjonen med å ikke ha bil, men Gud så stort drama alle lager av småting om dagen. Dette er ikke akkurat grunn til samlivsbrudd om det skjer en gang, så da bør man heller klare å ta den første diskusjonen sammen med partneren sin, for deretter eventuelt søke råd fra andre her inne, om hun mener partneren er urimelig og vil høre om hun overdriver. Da kan man faktisk hjelpe henne. Vi får jo bare høre hennes side av saken. Og hun skrev jo selv at hun ikke tok det opp med han noe videre. Er man gift og har barn må man lære seg det, uten å trenge selvtillit i at man har rett fra KG. End of discussion. Jeg synes også at sånt er uakseptabelt, noe ts vet selv og bør ta derfra med mannen sin.

Anonymkode: ac357...f06

Dersom man har blitt behandlet dårlig over lang tid eller ikke har en stor omgangskrets utenom sin mann, blir man usikker. Derfor stiller man spørsmålet her. Hadde de hatt et forhold hvor dette var noe hun kunne tatt opp på den måten du beskriver, hadde hun ikke spurt her. Dette er et diskusjonsforum.

Jeg håper jo på sett og vis for din del at du slipper å få den livserfaringen som viser deg nettopp hvorfor folk spør om slike 'opplagte' ting på et diskusjonsforum og hvor unødvendige sånne svar som dine er, men det er altså gode grunner for mange til å spørre om slikt. Trist nok.

Anonymkode: 45306...cb7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper fars sinne har påvirket ungen også. Selvsagt oppfatter barn det.
Hvem tror at han kjørte rolig og pent ut fra parkeringsplassen, og sa at nå, lille venn, skal vi kjøre hjem?

Vet det blir spekulativt, men er ganske sikker på at han har hevet stemmen til ungen og spunnet av gårde i sinne. Han har jo vist svært tydelig at han ikke var helt i vater når han faktisk kjørte i fra sin handlende samboer.

Denne mistanken hadde fått meg til å dra hjem, uansett hvor forbanna jeg hadde vært på drittsekken. Og så hadde jeg tuppa han i ræva, for alltid!
 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke. Hvorfor ringte han deg ikke heller og ba deg kjappe deg om ungen var så urolig? 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airman
Gjenferdet skrev (5 minutter siden):

Jeg skjønner ikke. Hvorfor ringte han deg ikke heller og ba deg kjappe deg om ungen var så urolig? 

Uten sinnekontroll vel 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JentaFraHavet skrev (4 minutter siden):

Jeg tipper fars sinne har påvirket ungen også. Selvsagt oppfatter barn det.
Hvem tror at han kjørte rolig og pent ut fra parkeringsplassen, og sa at nå, lille venn, skal vi kjøre hjem?

Vet det blir spekulativt, men er ganske sikker på at han har hevet stemmen til ungen og spunnet av gårde i sinne. Han har jo vist svært tydelig at han ikke var helt i vater når han faktisk kjørte i fra sin handlende samboer.

Denne mistanken hadde fått meg til å dra hjem, uansett hvor forbanna jeg hadde vært på drittsekken. Og så hadde jeg tuppa han i ræva, for alltid!
 

 

Godt poeng.

Vil også anta at ungen forstår forskjellen på at mor løper inn på butikken en tur, og at hun sier skikkelig hadet fordi hun skal være borte en stund, når barnet er 1,5 år gammelt. Tenk å gå fra å sitte å vente på mamma, til at far bare spinner av gårde, drit sur. 

Så når han er i stand til å oppføre seg slik foran egne barn er det et enormt, rødt flatt. 

Anonymkode: 5b88c...25b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjenferdet skrev (9 minutter siden):

Jeg skjønner ikke. Hvorfor ringte han deg ikke heller og ba deg kjappe deg om ungen var så urolig? 

Etter noen minutter?? Hva skulle hun gjøre da? Spørre de ansatte om de kunne ta kassebåndet på dobbel hastighet?

Anonymkode: ac4a0...76a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hvor langt ute i skauen er man når man er 1,5 times gange fra butikken? Sånn kan bare folk som bor midt inne i en by svare.

TS har allerede sagt at taxitjeneste er ikke-eksisterende. Alt det TS beskriver ville passet i visse deler av den kommunen jeg vokste opp - ja sågar i enkelte deler av Bergen.

Hvis TS befant seg i feriehuset på f.eks. Hellesøy i Øygarden kommune så ville det være helt korrekt at det ville ta lang tid å komme seg hjem fra butikken. Jeg aner ikke hvor langt det er fra Tjeldstø til Hellesøy når man går, men det er langt nok når man kjører buss eller bil.

Det samme ville gjelde en hel haug av andre omegnskommuner til Bergen. Man må slutte å anta at de aller fleste av oss bor ved et storsenter eller i gangavstand til butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Noe jegvirkelig ikke forstår om denne og lignende tråder om uakseptabel oppførsel fra partner: 

Hvordan er det mulig å IKKE catche at vedkommende har sånne egoistiske tendenser FØR man flytter sammen og får barn?

Nekter å tro at folk blir drittsekk over natta.

Anonymkode: 8a4d3...8d4

Jepp, den klassiske reis-tilbake-i-tid-argumentasjonen. 

Drizzt skrev (3 timer siden):

Man kan skrive feil med vilje også når det tjener et formål, som regel humoristisk ment. Det er irrelevant hva du tror egentlig, så ikke bruk så mye tid på det :) 

Hvordan vet du at far ikke har forsøkt å trøste barnet først? Har du fått med deg hans versjon? :klo:

Det-var-sikkert-ikke-så-ille-vi-bør-heller-tenke-på-den-stakkars-mannen-argumentasjonen.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du syntes dette var «så voldsomt» da lurer jeg på hvor lite du faktisk tåler. For det må være lite. Du kom deg hjem og verden gikk ikke under. Get over it!!!!

Anonymkode: 46138...4f1

 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men ti minutter med en skrikende unge kan faktisk føles som en evighet. Og kanskje han skulle noe annet senere. Så du burde jo vise respekt når han må vente på deg. Eller så kunne du dratt alene i butikken.

Anonymkode: 46138...4f1

Og for ikke å glemme jeg-er-en-aggressiv-mann-selv-så-fuck-off-argumentasjonen. 

Tre gode kg-klassikere der, altså. 

Anonymkode: 06017...c7c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det-var-sikkert-ikke-så-ille-vi-bør-heller-tenke-på-den-stakkars-mannen-argumentasjonen.

Anonymkode: 06017...c7c

Nei. Den enda mer klassiske Vi-må-se-alle-sider-av-en-sak-for-å-ha-et-objektivt-syn-argumentasjonen. 

Den beste, spør du meg. Brukes bl.a. i domstolene ved en rettssak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (16 minutter siden):

Nei. Den enda mer klassiske Vi-må-se-alle-sider-av-en-sak-for-å-ha-et-objektivt-syn-argumentasjonen. 

Den beste, spør du meg. Brukes bl.a. i domstolene ved en rettssak :)

Men dette er ingen rettssak. Vi har én side av saken, og den må vi forholde oss til. At du og flere andre dikter opp den andre siden gjør den ikke mindre subjektiv. 

Anonymkode: 06017...c7c

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men dette er ingen rettssak. Vi har én side av saken, og den må vi forholde oss til. At du og flere andre dikter opp den andre siden gjør den ikke mindre subjektiv. 

Anonymkode: 06017...c7c

Vi må ikke automatisk ta TS sin side og angripe ham bare fordi vi har hennes side av saken. :) Sånne innlegg er det mange av i tråden, men det er mye bedre å se alle sider av saken :) De færreste her i det hele tatt tenker at det finnes en annen side av saken (som TS har delvis belyst). 

Argumentasjonen brukes i rettssaker og da er den til å foretrekke også her hvis man er opptatt av rett og sant selvfølgelig. Er man fornøyd med å angripe ham og kalle ham det ene og det andre mens man samtidig oppfordrer TS å pakke og gå fra ham, så kan vi selvfølgelig sette terskelen så lavt også. Det blir for useriøst, men man heldigvis slipper å tenke før man danner seg en mening i god KG ånd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk igjen for alle svar, jeg hadde ikke forventet et slikt engasjement. 
Jeg skrev ikke dette innlegget for å svartmale min samboer eller for å få sympati bare så det er sagt. 
 

For å svare litt
Nei vi hadde ikke kranglet på forhånd, stemningen var god når jeg gikk inn i butikken. Sønnen vår var også i godt humør, lekte ( har alltid med et par leker i bilen ved evt litt venting ) og hørte på musikk. 
Tidligere har jeg ventet i bilen med sønnen vår mens samboer har vært i forskjellige butikker, har ikke vært noe problem da, og vi har ventet opptil 30 min. Det var en gang samboer brukte litt vel lang tid på Biltema, og da tok jeg bare sønnen vår ut av bilstolen og gikk utenfor. 
 

Samboer sendte mld etter 5 minutter og etterlyste meg, ordrett : Hvor blir du av? Ingenting om at sønnen vår var urolig eller gråt. Jeg svarte med en gang at jeg var på vei til kassen og at jeg møtte på en venninne. Hørte ikke mer. Da jeg kom ut av butikken var han som sagt kjørt avgårde. Han svarte ikke på mld eller når jeg ringte. 
Kan forstå om sønnen vår startet å gråte og ble urolig helt plutselig, at han da måtte kjøre seg ei runde. Men hvorfor kjøre helt hjem og ikke svare meg?

Butikken er 15 min unna med bil, kanskje jeg overdrev når jeg skreiv at jeg kom til å bruke 60-90 minutter, jeg antar jeg iallefall hadde brukt 60 minutt. Har gått ca halvparten av strekningen før og da brukte jeg 45 min. 

Dere som skriver at jeg burde sett tegn på slik oppførsel før, og hvorfor jeg bor sammen med han, og hvorfor prater jeg ikke med noen i min omgangskrets. Det er ikke alltid så lett å se tegn, eller røde flagg. Han er veldig flink til å snakke for seg, og jeg føler stort sett i hver krangel/diskusjon at det er min feil. Vi har felles venner, og det er ikke alltid så lett og prate med familie heller. Jeg merker det nå bare ved å henvende meg her at jeg blir usikker, at jeg burde kanskje ikke reagert på denne episoden.
 

Jeg tok det opp med han idag, sa jeg ble ganske paff og sjokkert at han faktisk kjørte fra meg, uten og gi meg en grunn eller mulighet til å komme meg hjem. Han står på sitt at det var fordi sønnen vår ble ganske urolig og hylgråt. Hvorfor han kjørte hjem eller hvorfor han ikke gikk ut av bilen med han svarte han ikke på. Han stormet ut i frustrasjon tydeligvis for at jeg tok det opp.

Så da sitter jeg her da og føler meg dum 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 970e4...085

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk igjen for alle svar, jeg hadde ikke forventet et slikt engasjement. 
Jeg skrev ikke dette innlegget for å svartmale min samboer eller for å få sympati bare så det er sagt. 
 

For å svare litt
Nei vi hadde ikke kranglet på forhånd, stemningen var god når jeg gikk inn i butikken. Sønnen vår var også i godt humør, lekte ( har alltid med et par leker i bilen ved evt litt venting ) og hørte på musikk. 
Tidligere har jeg ventet i bilen med sønnen vår mens samboer har vært i forskjellige butikker, har ikke vært noe problem da, og vi har ventet opptil 30 min. Det var en gang samboer brukte litt vel lang tid på Biltema, og da tok jeg bare sønnen vår ut av bilstolen og gikk utenfor. 
 

Samboer sendte mld etter 5 minutter og etterlyste meg, ordrett : Hvor blir du av? Ingenting om at sønnen vår var urolig eller gråt. Jeg svarte med en gang at jeg var på vei til kassen og at jeg møtte på en venninne. Hørte ikke mer. Da jeg kom ut av butikken var han som sagt kjørt avgårde. Han svarte ikke på mld eller når jeg ringte. 
Kan forstå om sønnen vår startet å gråte og ble urolig helt plutselig, at han da måtte kjøre seg ei runde. Men hvorfor kjøre helt hjem og ikke svare meg?

Butikken er 15 min unna med bil, kanskje jeg overdrev når jeg skreiv at jeg kom til å bruke 60-90 minutter, jeg antar jeg iallefall hadde brukt 60 minutt. Har gått ca halvparten av strekningen før og da brukte jeg 45 min. 

Dere som skriver at jeg burde sett tegn på slik oppførsel før, og hvorfor jeg bor sammen med han, og hvorfor prater jeg ikke med noen i min omgangskrets. Det er ikke alltid så lett å se tegn, eller røde flagg. Han er veldig flink til å snakke for seg, og jeg føler stort sett i hver krangel/diskusjon at det er min feil. Vi har felles venner, og det er ikke alltid så lett og prate med familie heller. Jeg merker det nå bare ved å henvende meg her at jeg blir usikker, at jeg burde kanskje ikke reagert på denne episoden.
 

Jeg tok det opp med han idag, sa jeg ble ganske paff og sjokkert at han faktisk kjørte fra meg, uten og gi meg en grunn eller mulighet til å komme meg hjem. Han står på sitt at det var fordi sønnen vår ble ganske urolig og hylgråt. Hvorfor han kjørte hjem eller hvorfor han ikke gikk ut av bilen med han svarte han ikke på. Han stormet ut i frustrasjon tydeligvis for at jeg tok det opp.

Så da sitter jeg her da og føler meg dum 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 970e4...085

Han reagerer sterkt i håp om at du lar dette ligge. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbæra skrev (2 minutter siden):

Han reagerer sterkt i håp om at du lar dette ligge. 

Da burde jeg bare la det ligge da 😏

Anonymkode: 970e4...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da burde jeg bare la det ligge da 😏

Anonymkode: 970e4...085

Si rolig til han at du fortjener en forklaring. Og at dere bør prate om hvordan dette skal løses neste gang. Så kan du la det ligge.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han oppfører seg som et barn. Stormer hjem, stormer ut. HAN gjorde noe dumt, la han selv eie ansvaret for det. Får rett og slett helt fnatt av at dette skal være noe å diskutere. Selvfølgelig kjører man ikke bare hjem uten å gi beskjed og samtidig ignorerer samt ikke sier beklager men fortsetter å sutre. En mann hadde aldri fått lov til å gjøre det mot meg og jeg undrer meg over at du ikke har reagert sterkere

Anonymkode: eeb2c...3eb

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dere som skriver at jeg burde sett tegn på slik oppførsel før, og hvorfor jeg bor sammen med han, og hvorfor prater jeg ikke med noen i min omgangskrets. Det er ikke alltid så lett å se tegn, eller røde flagg. Han er veldig flink til å snakke for seg, og jeg føler stort sett i hver krangel/diskusjon at det er min feil. Vi har felles venner, og det er ikke alltid så lett og prate med familie heller. Jeg merker det nå bare ved å henvende meg her at jeg blir usikker, at jeg burde kanskje ikke reagert på denne episoden.

Så da sitter jeg her da og føler meg dum 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 970e4...085

Det du skriver her skremmer meg.

Du har tatt til deg de 10% av innleggene som sier at han har et poeng. Og det er helt tydelig at disse igjen primært er ute etter å provosere oss andre til debatt. Typisk bitre menn som henger på KG, et gjennomsnittlig troll, eller en og annen som alltid forsøker å se ting fra to sider. 

Han oppførte seg som en drit. Og du lar både hans forklaringer, og alt som støtter opp om det, fortelle deg at det likevel er du som tar feil. 

Kan du høre på flertallet av oss? Som sier at en slik reaksjon, uten å legge seg langflat etterpå, og attpåtil kreve en unnskyldning fra deg, nærmest kvalifiserer til at seperasjonspapirene hadde blitt slengt på bordet. 

Anonymkode: 5b88c...25b

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes fremdeles hans oppførsel var helt fullstendig uakseptabel. Jeg synes det høres ut som et destruktivt forhold. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...