Gå til innhold

Samboer kjørte fra meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Som jeg skriver i HI, så tok det totalt 10 min fra jeg fikk inn på butikken til jeg var ute.

Anonymkode: 970e4...085

Men ti minutter med en skrikende unge kan faktisk føles som en evighet. Og kanskje han skulle noe annet senere. Så du burde jo vise respekt når han må vente på deg. Eller så kunne du dratt alene i butikken.

Anonymkode: 46138...4f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Han var irritert tydeligvis fordi jeg hadde snakket med venninnen min. 
Ingen krangel i forkant. 
Jeg handlet noe til oss sammen ja.

Første gangen han gjør noe så voldsomt.

Anonymkode: 970e4...085

Hvis du syntes dette var «så voldsomt» da lurer jeg på hvor lite du faktisk tåler. For det må være lite. Du kom deg hjem og verden gikk ikke under. Get over it!!!!

Anonymkode: 46138...4f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du syntes dette var «så voldsomt» da lurer jeg på hvor lite du faktisk tåler. For det må være lite. Du kom deg hjem og verden gikk ikke under. Get over it!!!!

Anonymkode: 46138...4f1

Har heller aldri på mine 40 år opplevd å bli behandlet så elendig av noen andre. 

Om du synes dette er normal oppførsel ville jeg revurdert ektefelle, og øvrig omgangskrets. Om du stadig må finne deg i slikt, i den grad at du mener det bare er å "get over it" synes jeg virkelig synd på deg og det livet du lever. 

Anonymkode: 5b88c...25b

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

maseprateren skrev (4 timer siden):

Sier du at du hadde forlatt ditt eget barn for å vise typen hvor sint du var?

 

Forlatt? Barnet var med sin far. Jeg regner med at han er i stand til å ta vare på barnet. 

Jeg hadde selvfølgelig dratt hjem etterhvert. Når jeg følte meg ferdig med å benytte meg av uventet alenetid/barnefri/mannefri.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har heller aldri på mine 40 år opplevd å bli behandlet så elendig av noen andre. 

Om du synes dette er normal oppførsel ville jeg revurdert ektefelle, og øvrig omgangskrets. Om du stadig må finne deg i slikt, i den grad at du mener det bare er å "get over it" synes jeg virkelig synd på deg og det livet du lever. 

Anonymkode: 5b88c...25b

Ok

Anonymkode: 46138...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Ti minutter klarte ikke mannen å vente før han måtte purre på TS fordi barnet var urolig. Urolige barn kan man aktivisere. Det er selvsagt lov å spørre hvor lang tid dette tar, men ti minutter er virkelig ikke all verden for en handling foran en helg.

Så brukes det at TS snakket med en venninne som unnskyldning til å kjøre fra sin samboer fullt vitende om at hun har flere bæreposer og svært lang vei å gå hjem. Og i tillegg gjør han seg fullstendig utilgjengelig på telefon. 

Så det som i utgangspunktet kunne være en rimelig liten irritasjon over å måtte vente eskalerte totalt ut over alle proporsjoner fordi TS våget seg - uten å be hans kongelige høyhet samboeren om tillatelse - til en kort prat med en venninne som hun tilfeldigvis traff. For å la poenget synke inn kjørte han bare derfra og lot være å ta telefonen.

Jeg forstår at man kan bli frustrert, men man pleier ikke som fornuftige oppegående mennesker å oppføre seg så totalt ute av proporsjoner som dette.

Og i tillegg er TS så vant til å bli kuet og hundset med at HUN ber om unnskyldning for HANS uakseptable reaksjon som følge av at hun brukte noen minutter ekstra i butikken.

TS: her er det 🚩 røde flagg så langt øyet rekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trynefaktor
Blondie65 skrev (28 minutter siden):

Ti minutter klarte ikke mannen å vente før han måtte purre på TS fordi barnet var urolig. Urolige barn kan man aktivisere. Det er selvsagt lov å spørre hvor lang tid dette tar, men ti minutter er virkelig ikke all verden for en handling foran en helg.

Så brukes det at TS snakket med en venninne som unnskyldning til å kjøre fra sin samboer fullt vitende om at hun har flere bæreposer og svært lang vei å gå hjem. Og i tillegg gjør han seg fullstendig utilgjengelig på telefon. 

Så det som i utgangspunktet kunne være en rimelig liten irritasjon over å måtte vente eskalerte totalt ut over alle proporsjoner fordi TS våget seg - uten å be hans kongelige høyhet samboeren om tillatelse - til en kort prat med en venninne som hun tilfeldigvis traff. For å la poenget synke inn kjørte han bare derfra og lot være å ta telefonen.

Jeg forstår at man kan bli frustrert, men man pleier ikke som fornuftige oppegående mennesker å oppføre seg så totalt ute av proporsjoner som dette.

Og i tillegg er TS så vant til å bli kuet og hundset med at HUN ber om unnskyldning for HANS uakseptable reaksjon som følge av at hun brukte noen minutter ekstra i butikken.

TS: her er det 🚩 røde flagg så langt øyet rekker.

Dette oppsummerte godt. Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (26 minutter siden):

Forlatt? Barnet var med sin far. Jeg regner med at han er i stand til å ta vare på barnet. 

Jeg hadde selvfølgelig dratt hjem etterhvert. Når jeg følte meg ferdig med å benytte meg av uventet alenetid/barnefri/mannefri.

Jeg håper inderlig du ikke har den holdningen hvis du har barn og skulle havnet i den situasjonen. Samme hvor sint man er på partneren så skal man ikke la det gå ut over barna. Barnet har ikke gjort noe galt. Barnet vil ofte tro at det har gjort noe galt.

Barnet ville jo ha blitt helt ute av seg når mamma ikke kommer hjem. Det kan skape traumer hos barn. Jeg mener at uavhengig hvor sint man er så ringer man og sier natta til barnet sitt. Et kort jeg er glad i deg, vi ses i morgen, mamma og pappa er litt uvenner nå, men det er ikke din skyld, husk å puss tenner eller noe sånt.

Barnets ve og vel må alltid veie tyngst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mannen har et usunt tak på deg ts. Han har kontrollen og du føyer deg. Er du redd for han? Det begynner å bli sykt når du ber om unnskyldning - når  det var han som kjørte fra deg! 

Dette er tegn på et destruktivt forhold. 

Anonymkode: c669d...f04

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

maseprateren skrev (19 minutter siden):

Jeg håper inderlig du ikke har den holdningen hvis du har barn og skulle havnet i den situasjonen. Samme hvor sint man er på partneren så skal man ikke la det gå ut over barna. Barnet har ikke gjort noe galt. Barnet vil ofte tro at det har gjort noe galt.

Barnet ville jo ha blitt helt ute av seg når mamma ikke kommer hjem. Det kan skape traumer hos barn. Jeg mener at uavhengig hvor sint man er så ringer man og sier natta til barnet sitt. Et kort jeg er glad i deg, vi ses i morgen, mamma og pappa er litt uvenner nå, men det er ikke din skyld, husk å puss tenner eller noe sånt.

Barnets ve og vel må alltid veie tyngst.

Har du barn med mann du ikke våger å la være alene med barnet vil jeg anbefale deg å bli alenemor. 

Far valgte å dra alene med barnet. Ikke en fremmed. Jeg hadde gått ut fra at far ivaretok barnet. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du syntes dette var «så voldsomt» da lurer jeg på hvor lite du faktisk tåler. For det må være lite. Du kom deg hjem og verden gikk ikke under. Get over it!!!!

Anonymkode: 46138...4f1

Syns du altså det er ok at partner respekterer deg så lite? Hvis du er i et forhold håper jeg du tenker deg litt om.

Det handler ikke om at verden går under, det handler om å bry seg så lite om partner at man helst skulle vært singel. Å måtte uplanlagt gå i 60-90 min med to tunge handleposer er ikke ok. Hvilken verden lever du i hvor dette er normalt og ok? Det handler ikke om å tåle, det handler om å stole på partneren sin, og her oppførte han seg som en dritt.

Anonymkode: 37719...fe6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er det med bil? Det tar 30 min å gå fra butikken her på andre siden, og hjem her jeg bor. Tar ca 3min å kjøre. Bor dere skikkelig landlig til? For det er rart butikken er 1t-1,5t unna i gangavstand om dere bor sentralt. Heg forstår ikke helt om du overdriver eller om det faktisk var så ille som drammen sentrum-mjøndalen/hokksund avstand å gå liksom? Tar meg ca 2t å gå fra mjøndalen til drammen bragernes. Da er det 20 min med bil.

Anonymkode: ac357...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor langt er det med bil? Det tar 30 min å gå fra butikken her på andre siden, og hjem her jeg bor. Tar ca 3min å kjøre. Bor dere skikkelig landlig til? For det er rart butikken er 1t-1,5t unna i gangavstand om dere bor sentralt. Heg forstår ikke helt om du overdriver eller om det faktisk var så ille som drammen sentrum-mjøndalen/hokksund avstand å gå liksom? Tar meg ca 2t å gå fra mjøndalen til drammen bragernes. Da er det 20 min med bil.

Anonymkode: ac357...f06

Om det så hadde vært 5 minutter, om jeg kom ut med to tunge handleposer, og trodde min egen bil, og mitt eget barn, var rett utenfor, så er det fortsatt uakseptabelt. 

Det er prinsippet. Ikke at man rent praktisk kan gå, eller ringe en taxi, eller ei venninne. 

Anonymkode: 5b88c...25b

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syv sider med diskusjon om noe som er helt opplagt: Mannen oppførte seg som en dritt. 

 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette for en diskusjon?! Jeg blir helt satt ut her jeg sitter og leser, hva feiler det folk??

Ok, TS, dersom du var inne i butikken i tre timer, satt deg ned og tok en kaffe med en venninne i to og en halv av dem, alltid gjør dette, barnet deres skrek seg fra sans og samling mens de vantet og mannen din alltid har tatt i mot denne oppførselen og forsøkt å ta det opp med deg gjentatte ganger: det var ok at han kjørte. Det er jo det folk som skriver at dette var ok antar.

De som forholder seg til informasjonen TS gir, skriver unisont at dette ikke var ok.

Så, TS, du vet hva som skjedde. De som skriver at det var ok og at du burde beklage gitt en hel del ting som du avkrefter kan du jo bare se bort ifra. Du vet hva som skjedde, og må lese de som svarer deg gitt din situasjon. Ikke de koko folka som antar at du ikke er ærlig i det du skriver. Dette var et alvorlig overtramp, skikkelig dårlig oppførsel av mannen din, og du burde ta en prat med ham.

Anonymkode: 45306...cb7

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om det så hadde vært 5 minutter, om jeg kom ut med to tunge handleposer, og trodde min egen bil, og mitt eget barn, var rett utenfor, så er det fortsatt uakseptabelt. 

Det er prinsippet. Ikke at man rent praktisk kan gå, eller ringe en taxi, eller ei venninne. 

Anonymkode: 5b88c...25b

Helt enig i det. Jeg synes bare det hørtes overdrevent langt ut. Med mindre man bor 20min mes bil fra butikken. Halvtime gangavstand eller nærmere 45 min er nok mer normalt. Men det sto 1,5t i gangavstand, og det hørtes overdrevent ut. Idag har folk blitt latere og trenger bil mye mer. Det bør ikke være et problem å gå til bussholdeplassen for å ta buss i verste fall, men prinsippet er som du sier det samme. Uakseptabelt.

Anonymkode: ac357...f06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt enig i det. Jeg synes bare det hørtes overdrevent langt ut. Med mindre man bor 20min mes bil fra butikken. Halvtime gangavstand eller nærmere 45 min er nok mer normalt. Men det sto 1,5t i gangavstand, og det hørtes overdrevent ut. Idag har folk blitt latere og trenger bil mye mer. Det bør ikke være et problem å gå til bussholdeplassen for å ta buss i verste fall, men prinsippet er som du sier det samme. Uakseptabelt.

Anonymkode: ac357...f06

Hvorfor antar du at TS lyver om avstand i innlegget sitt? Kan du ikke forholde deg til det hun skriver og svare på det?

Anonymkode: 45306...cb7

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter i butikken selv uten å treffe på kjentfolk er ikke unormalt mye. Det er faktisk kjapt. Eller så er det jeg som er treig i butikken. Inkludert alle de foran meg i kassakøen!

Ingenting å si unnskyld for! Aldri si unnskyld til voksne folk som behandler deg dårlig, når du ikke har gjort noe galt. Det kan de bruke mot deg senere! "Du innrømte jo at...". Les også om "Shit test". Nå kan det hende at alt dette var ubevisst pga at han var stresset over at barnet skrek. Men du har ikke gjort noe galt. Du var rask i butikken, du visste ikke om situasjonen i bilen, og du har lov til å slå av en prat med kjente i 2 minutter. Det er helt normalt. Det er noe alle frie mennesker gjør.
Ikke unnskyld deg når du ikke har gjort noe galt.

Men snakk ut. Jobb sammen for å finne en løsning.

Anonymkode: ac4a0...76a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handlingsmønsteret til mannen måtte ha begynt lenge før de fikk barn . 
De som har levd i et forhold der en har blitt kuet mer og mer merker ikke unormaliteten i partneren sin væremåte før det har passert grensen til galskap, og sjøl da er det mange som sliter med å komme seg bort og vekk. 
Det tydeligste tegnet jeg så var at du , TS, ba om unnskyldning for at han kjørte fra deg .

Helt ærlig , hvor mye mer av dette her orker du ? 

Anonymkode: 02368...4e1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor antar du at TS lyver om avstand i innlegget sitt? Kan du ikke forholde deg til det hun skriver og svare på det?

Anonymkode: 45306...cb7

Antar ikke at hun lyver i det hele tatt, men mange overdriver her inne for å få det til å virke verre enn hva det var. Folk i Afrika går i mange timer for å hente vann, så for meg blir det en tåpelig ting å krangle om. Jeg hadde blitt mektig irritert selv, men ikke noe jeg ikke kunne lagt bak meg etter en diskusjon. Om mannen min hadde god grunn for hva han gjorde da såklart, ellers hadde han fått smake på den tilbake en dag ;) Hun bør jo vite fra før at dette må hun ta opp med mannen sin, men velger heller å henvende seg hit, noe som skaper et feil bilde av forholdet for henne. Hun er voksen og må kunne klare å ta det opp med mannen uten at 100 kvinner har ryggen hennes her inne. Han forventet kanskje at hun skulle bli der enda lenger eller kanskje han hadde en dårlig dag og tårlig tålmodighet når ungen gråt? Om han hadde en veldig god grunn, så bør de la det ligge på det og avtale at det er uakseptabelt og ikke skal skje igjen. Hvis han hadde dratt bare på pur faen så er det noe annet. Men det må TS finne ut av, før hun lager store problemer ut av et relativt lite verdensproblem.

Jeg er 21 år gammel, og forstår godt frustrasjonen med å ikke ha bil, men Gud så stort drama alle lager av småting om dagen. Dette er ikke akkurat grunn til samlivsbrudd om det skjer en gang, så da bør man heller klare å ta den første diskusjonen sammen med partneren sin, for deretter eventuelt søke råd fra andre her inne, om hun mener partneren er urimelig og vil høre om hun overdriver. Da kan man faktisk hjelpe henne. Vi får jo bare høre hennes side av saken. Og hun skrev jo selv at hun ikke tok det opp med han noe videre. Er man gift og har barn må man lære seg det, uten å trenge selvtillit i at man har rett fra KG. End of discussion. Jeg synes også at sånt er uakseptabelt, noe ts vet selv og bør ta derfra med mannen sin.

Anonymkode: ac357...f06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...