Gå til innhold

Samboer kjørte fra meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi hører bare den ene siden av historien og jeg er ganske sikker på at dette har vært et vedvarende problem og at begeret denne gangen var fullt og at han derfor gjorde alvor av truslene og dro. Skjønner han i så fall veldig godt. 

Anonymkode: be9c9...73c

Da kan han dra i butikken selv, så er hun hjemme med barnet. Eller han er hjemme med barnet mens hun drar til butikken.

Anonymkode: f4c4b...bdd

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest byråkrati
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke akkurat mye tid, mellom jobb, hus, forpliktelser, trening, det sosiale. Så om mannen hadde brukt en hel time av mitt liv på den måten uten at det var avklart ville det ikke vært greit på noen som helst måte. 

Ville imidlertid gitt en behersket beskjed der og da, og heller tatt det opp som et tema når vi var hjemme igjen.

Anonymkode: 5b88c...25b

Da burde du roe ned på forpliktelser. Livet kommer til å løpe fra deg mens du skal rekke alt mulig hele tiden. Å ikke ha 1 time til overs i ny og ne er et faretegn på at ting er på vei nedover. 

6 minutter siden, Drizzt said:

10 min med hylende barn i baksetet er virkelig lenge for den som sitter og hører på.

 

Velkommen til foreldrelivet. Om mødre skal stikke av hver gang barnet hyler ville vi fått trafikkork. Menn blir av en eller annen grunn sett på som inkompetente tullinger som ikke tåler noenting, og det er da naturlig at de reagerer som små barn og stikker av med en gang de får bittelitt motstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbæra skrev (7 minutter siden):

Hvem er det hun handler for da? Kunne han ikke luftet barnet utenfor bilen?

Handler hun ikke også for seg selv? Hvorfor spiller det en rolle hvem hun handler for? De er en familie. Det er ikke slik at hun gikk på butikken for å kjøpe 2 bæreposer mat kun til ham, eller?

 

Det er mye could of should of would of som ikke hjelper nå. Nå kan de lage seg bedre strategier til neste gang slik at den som sitter i bilen ikke går fra vettet når barnet gråter.

Hva gjør vi når barnet begynner å gråte i bilen mens den andre handler?

Kjøre en tur? Gå ut med barnet? Annet? Gi beskjed til den som handler om at barnet gråter?

Hva gjør den som handler når vi har barnet på butikken?

Planlegge godt hva man skal kjøpe og handle raskt og effektivt? Ikke stoppe og prate med andre?

Hva gjør den som handler når det kommer SMS at barnet gråter? 

Skynde seg?

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (4 minutter siden):

10 min med hylende barn i baksetet er virkelig lenge for den som sitter og hører på.

Dette forklarer hans frustrasjon og reaksjon. Du gjorde det ikke bevisst og du visste ikke at barnet gråt i bilen. 

Jeg synes fortsatt at begge to har skyld i dette og det beste er å ta en prat sammen når begge er rolige og det har gått litt tid hvor dere på en voksen og behersket måte forklarer hvordan dere opplevde det.

Han er garantert ikke stolt av at han kjørte og du er heller ikke stolt av at du ble forsinket og uansett vil begge ha det bedre av å kommunisere bedre. 

Jeg synes det er en bra løsning neste gang at den som sitter i bilen kan kjøre en runde for å roe ned barnet mens den andre handler og at dere kanskje bytter hvem som kjører og hvem som handler hvis dere er alle sammen med bil til butikken? For oss funker det iallefall dette med en ekstra kjørerunde og at vi bytter på hvem som handler og hvem som sitter i bilen. 

Gråt barnet for deg? Da ville det ikke hjulpet å kjøre rundt, så kanskje neste gang kan du vente i bilen og han handle? 

Disse 2 minuttene opplevdes mye lengre for ham i bilen. Tiden går utrolig sakte med et utrøstelig barn i bilen mens du venter.

Dere har det best av å ha mer forståelse for hverandres følelser og tilrettelegger bedre i forkant av ''farlige'' situasjoner hvor konflikt kan oppstå. 

P.S. Han må også beklage, ja.

Han er far til barnet og burde for faen tatt hånd om ungen da. Skal han ringe henne hjem etter 10 min om hun var bortreist også da? 

Dessuten er det helt vanlig manipulasjonstaktikk å skylde på barnet og bruke barnet som virkemiddel når man kontrollerer partner.

"Men lille venn, babyen vår, vårt stakkars barn, gråt så sårt og utrøstelig at jeg bare MÅTTE dra hjem uten deg. Skjønner du ikke at dette var alt for lenge for din lille enbårne. Hvilken mor du egentlig, som forlater barnet slik?"

 osv.

Nei dette med barnet er en ikke-sak. Det handler ikke om at barnet gråt. En hver kompetent forelder hadde håndtert det der og da. 

Dette er kontrollering og maktdemonstrasjon.

Anonymkode: 3b2a1...a69

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (17 minutter siden):

Jeg forstår at han kjørte da han var irritert og frustrert og TS sitt ''jeg møtt en venninne'' var siste dråpe. Det er ikke en unormal reaksjon der og da med hylende unge i baksetet. Han hadde garantert roet seg ned lenger før han kom hjem med barnet. 

Jeg skrev allerede at han burde sagt ifra, f.eks. sent en melding - X gråter, nå drar jeg. Men det tenker man ikke alltid på når det har snappet for deg. Uansett om han hadde skrevet at han kjører hvis hun ikke kommer med en gang, så må hun fortsatt gjennom kassa, så hun kan ikke bare gå med en gang. Så ja, jeg forstår at han kjørte, men han burde ha sent en melding at han er i ferd med å gjøre det.

Det kan også være at han tenkte ''da får venninna kjøre deg hjem, så får dere prate ferdig'', men som flere påpeker - vi har kun TS sin versjon i saken. At TS havnet i en situasjon hvor venninna ble vitne til at han kjørte fra henne er like mye hennes egen feil. 

Det er vel et bevis for at du har svært kort lunte og er en person jeg ville advart alle venner mot å involvere seg med.

Hvis han hadde roet seg ned da han kom hjem hadde han plukket opp telefonen og ringt TS.

Dette er drittsekkoppførsel av ypperste klasse.

Anonymkode: f6488...0e3

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

byråkrati skrev (Akkurat nå):

Velkommen til foreldrelivet. Om mødre skal stikke av hver gang barnet hyler ville vi fått trafikkork. Menn blir av en eller annen grunn sett på som inkompetente tullinger som ikke tåler noenting, og det er da naturlig at de reagerer som små barn og stikker av med en gang de får bittelitt motstand. 

Hm? Jeg har 3 barn, så jeg har vært lenge nok i foreldrelivet for å kunne uttale meg. 

Kanskje stikker noen mødre også av, hva vet jeg. Det handler ikke om kjønn, men personlighet. Er man litt mindre tålmodig og kreativ med trøsteløsninger, så er veien kort til drastiske tiltak som TS sin samboer. 

Derfor har både TS og samboer godt av å finne ut en handlemåte som er bra for alle. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

byråkrati skrev (Akkurat nå):

Da burde du roe ned på forpliktelser. Livet kommer til å løpe fra deg mens du skal rekke alt mulig hele tiden. Å ikke ha 1 time til overs i ny og ne er et faretegn på at ting er på vei nedover. 

Velkommen til foreldrelivet. Om mødre skal stikke av hver gang barnet hyler ville vi fått trafikkork. Menn blir av en eller annen grunn sett på som inkompetente tullinger som ikke tåler noenting, og det er da naturlig at de reagerer som små barn og stikker av med en gang de får bittelitt motstand. 

Elsker livet mitt, og innholdet i det, og ønsker ikke å endre noe

Det vil også si at det er MYE annet som gir meg mer glede enn å sitte i en bil og trykke på telefonen en time. 

Anonymkode: 5b88c...25b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Han høres ut som en utrolig dårlig far

2. Han høres ut som en forferdelig kjæreste

3. Han oppfører seg som en trassig tenåring

4. Det vil ikke bli bedre

5. Han har andre store problemer som du kanskje ikke vet om

6. Han har problemer som du fortrenger

7. Dere har problemer i forholdet som du bøyer deg for

8. Hater å bruke dette ordet, men han høres ut som en ps*****t....

Har ikke lest alle svarene dine ts, men her må du virkelig ta grep å finne ut av ting. Sønnen din skal ikke se at far behandler mor slik han gjør...

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samboeren din gjorde var helt uakseptabelt. Og det endte med at du måtte be om unnskyldning? Det er rett og slett ikke bra. Det var han som gjorde noe galt her ikke du, og hvis han får deg til å be om unnskyldning når det ikke var du som gjorde noe galt, da er det noe som skurrer! Det høres ut som han manipulerer deg. 

Anonymkode: 451f3...aa7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han er far til barnet og burde for faen tatt hånd om ungen da. Skal han ringe henne hjem etter 10 min om hun var bortreist også da? 

Dessuten er det helt vanlig manipulasjonstaktikk å skylde på barnet og bruke barnet som virkemiddel når man kontrollerer partner.

"Men lille venn, babyen vår, vårt stakkars barn, gråt så sårt og utrøstelig at jeg bare MÅTTE dra hjem uten deg. Skjønner du ikke at dette var alt for lenge for din lille enbårne. Hvilken mor du egentlig, som forlater barnet slik?"

 osv.

Nei dette med barnet er en ikke-sak. Det handler ikke om at barnet gråt. En hver kompetent forelder hadde håndtert det der og da. 

Dette er kontrollering og maktdemonstrasjon.

Anonymkode: 3b2a1...a69

Som TS beskriver det, var det første gang at barnet gråt i bilen i en sånn situasjon. Hvorfor antar du at far har allerede innøvde og automatiserte pedagogisk aksepterte reaksjoner?

Dette har ingenting med kontrollering av partner å gjøre. Det er nettopp barnets gråt som forårsaket fars reaksjon. Han hadde neppe bare dratt hjem hadde barnet vært rolig.

Eller, har det skjedd før at far han dratt fra deg på butikken når barnet ikke gråt, TS? Sånn uten noen åpenbare grunn?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel et bevis for at du har svært kort lunte og er en person jeg ville advart alle venner mot å involvere seg med.

Anonymkode: f6488...0e3

Det er uklart hvordan du kom fram til denne feilaktige konklusjonen om meg, men å ha evnen å forstå hvordan andre tenker og føler og hvorfor de gjør som de gjør er noe som regnes som positivt i min omgangskrets. Da vil du trolig ikke passet inn der og det er helt greit.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgeline skrev (17 minutter siden):

For en drittsekk.

Men synes likevel vi må skille litt på det du forteller om exen og episoden som ts beskriver. 
Jeg får inntrykk av at det mannen til ts gjorde, ble gjort i affekt utløst av stress. 
Det du forteller om exen blir noe annet; det ligner mer på ondskap. 
Godt å høre han er en ex.

Hvorfor tok han ikke tlf senere da? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest byråkrati
8 minutter siden, Drizzt said:

Hm? Jeg har 3 barn, så jeg har vært lenge nok i foreldrelivet for å kunne uttale meg. 

Kanskje stikker noen mødre også av, hva vet jeg. Det handler ikke om kjønn, men personlighet. Er man litt mindre tålmodig og kreativ med trøsteløsninger, så er veien kort til drastiske tiltak som TS sin samboer. 

Derfor har både TS og samboer godt av å finne ut en handlemåte som er bra for alle. 

Velger man å være mindre tolmodig velger man å være en dårlig far eller mor. Velger man å stikke av og ikke takle egne ubehagelige følelser, er man en dårlig forelder. Rett og slett. Man kan forstå at noen er ekstremt utolmodige, men at de ikke jobber med det og velger la følelsene styre, betyr at de er uegnet som foreldre.

Om en person sliter med at han ikke klarer la være stikke av når ting butter imot, så er han uegnet som forelder. Barn trenger trygge personer som klarer tenke og vurdere før de plutselig stikker av. De trenger foreldre som klarer føle på frustrasjon og irritasjon uten at de eksploderer. 

Man burde først oppdra seg selv, før man tenker på å få barn. 

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Elsker livet mitt, og innholdet i det, og ønsker ikke å endre noe

Det vil også si at det er MYE annet som gir meg mer glede enn å sitte i en bil og trykke på telefonen en time. 

Anonymkode: 5b88c...25b

Hvordan har du tid til å bruke 1 time på kg nå da? Burde du ikke være ute med forpliktelsene dine, jobb, barn? 

Hva er forskjellen på å bruke tiden her nå, mot å sitte i bilen mens samboeren din er opptatt?

Endret av byråkrati
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (11 minutter siden):

Handler hun ikke også for seg selv? Hvorfor spiller det en rolle hvem hun handler for? De er en familie. Det er ikke slik at hun gikk på butikken for å kjøpe 2 bæreposer mat kun til ham, eller?

 

Det er mye could of should of would of som ikke hjelper nå. Nå kan de lage seg bedre strategier til neste gang slik at den som sitter i bilen ikke går fra vettet når barnet gråter.

Hva gjør vi når barnet begynner å gråte i bilen mens den andre handler?

Kjøre en tur? Gå ut med barnet? Annet? Gi beskjed til den som handler om at barnet gråter?

Hva gjør den som handler når vi har barnet på butikken?

Planlegge godt hva man skal kjøpe og handle raskt og effektivt? Ikke stoppe og prate med andre?

Hva gjør den som handler når det kommer SMS at barnet gråter? 

Skynde seg?

 

 

Om det hadde vært lang kø i stedet for ei venninne så hadde han kanskje ikke reist?

I blant må man bare stå i det når ungene hyler. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (1 minutt siden):

Som TS beskriver det, var det første gang at barnet gråt i bilen i en sånn situasjon. Hvorfor antar du at far har allerede innøvde og automatiserte pedagogisk aksepterte reaksjoner?

Dette har ingenting med kontrollering av partner å gjøre. Det er nettopp barnets gråt som forårsaket fars reaksjon. Han hadde neppe bare dratt hjem hadde barnet vært rolig.

Eller, har det skjedd før at far han dratt fra deg på butikken når barnet ikke gråt, TS? Sånn uten noen åpenbare grunn?

Det er uklart hvordan du kom fram til denne feilaktige konklusjonen om meg, men å ha evnen å forstå hvordan andre tenker og føler og hvorfor de gjør som de gjør er noe som regnes som positivt i min omgangskrets. Da vil du trolig ikke passet inn der og det er helt greit.

Du mener altså at en forståelig reaksjon til et gråtende barn i en bil er å

- kjøre avgårde uten partner

- ikke ta telefon når partner ringer osv

- ikke kjøre tilbake og hente partner 

- få partner til å be om unnskyldning for noe som ikke skal behøves unnskyldes

Dette med å vri ting over til offeret og få de til å unnskylde seg er klassisk manipulasjon, og svarene dine får meg til å tro at enten er du svært blind for varseltegnene eller så er du også en som manipulerer og er redd noen skal avsløre mannen til TS og dermed også indirekte deg.

Anonymkode: 3b2a1...a69

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (26 minutter siden):

10 min med hylende barn i baksetet er virkelig lenge for den som sitter og hører på.

Dette forklarer hans frustrasjon og reaksjon. Du gjorde det ikke bevisst og du visste ikke at barnet gråt i bilen. 

Jeg synes fortsatt at begge to har skyld i dette og det beste er å ta en prat sammen når begge er rolige og det har gått litt tid hvor dere på en voksen og behersket måte forklarer hvordan dere opplevde det.

Han er garantert ikke stolt av at han kjørte og du er heller ikke stolt av at du ble forsinket og uansett vil begge ha det bedre av å kommunisere bedre. 

Jeg synes det er en bra løsning neste gang at den som sitter i bilen kan kjøre en runde for å roe ned barnet mens den andre handler og at dere kanskje bytter hvem som kjører og hvem som handler hvis dere er alle sammen med bil til butikken? For oss funker det iallefall dette med en ekstra kjørerunde og at vi bytter på hvem som handler og hvem som sitter i bilen. 

Gråt barnet for deg? Da ville det ikke hjulpet å kjøre rundt, så kanskje neste gang kan du vente i bilen og han handle? 

Disse 2 minuttene opplevdes mye lengre for ham i bilen. Tiden går utrolig sakte med et utrøstelig barn i bilen mens du venter.

Dere har det best av å ha mer forståelse for hverandres følelser og tilrettelegger bedre i forkant av ''farlige'' situasjoner hvor konflikt kan oppstå. 

P.S. Han må også beklage, ja.

Jeez...

Anonymkode: eeb2c...3eb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

byråkrati skrev (3 minutter siden):

Hvordan har du tid til å bruke 1 time på kg nå da? Burde du ikke være ute med forpliktelsene dine, jobb, barn? 

Hva er forskjellen på å bruke tiden her nå, mot å sitte i bilen mens samboeren din er opptatt?

Jeg har en lat dag til meg å være. Da mannen er på jobb, og jeg først er i gang igjen i morgen. I tillegg traff drittværet i dag så det frister lite å trene, og etter en ukes fri er jeg også ajour i huset. Så da har jeg sittet her en times tid, laget handleliste for neste uke, lest nyheter, og vært litt på KG. I en myk sjeselong, i en varm stue, hentet meg varm kaffe 1-2 ganger.  

Det er noe annet enn å sitte på en liten mobilskjerm, i en bil, akkurat når det passer mannen min å bruke en time på sine ting. 

Anonymkode: 5b88c...25b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner ikke hvordan du ikke orket å ta diskusjonen med han. Her hadde det blitt månelyst hvis han hadde gjort noe sånt. Og ABSOLUTT siste gang. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest byråkrati
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har en lat dag til meg å være. Da mannen er på jobb, og jeg først er i gang igjen i morgen. I tillegg traff drittværet i dag så det frister lite å trene, og etter en ukes fri er jeg også ajour i huset. Så da har jeg sittet her en times tid, laget handleliste for neste uke, lest nyheter, og vært litt på KG. I en myk sjeselong, i en varm stue, hentet meg varm kaffe 1-2 ganger.  

Det er noe annet enn å sitte på en liten mobilskjerm, i en bil, akkurat når det passer mannen min å bruke en time på sine ting. 

Anonymkode: 5b88c...25b

Noe som betyr at du kan bruke den timen hver 6 mnd i bilen mens du venter på mannen som plutselig brukte 1 time. Vi er nok ikke egentlig uenige. Du kan ta deg tid om du vil. Om du elsker mannen din og han er like raus mot deg som du er mot han, så bruker man den 1 timen iblant. 

Man sier til barna sine at de må lære seg å kjede seg. Men vi voksne nekter bruke en eneste time på å kjede oss, selv om partneren vår ville sette stor pris på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fabienne skrev (10 timer siden):

Er dette første gang han gjør noe sånt? 

Det er helt uakseptabelt i mine øyne. 

Enig. Men han må da ha vist denne siden ved seg selv før; at han lar utålmodighet og irritasjon blokke ut evne (eller vilje, han er en voksen person) til å tenke rasjonelt. 
 

Dette ville gjort det veldig vanskelig for meg å stole på ham, fordi det generelt er vanskelig å stole på impulsstyrte mennesker som kun agerer etter eget humør, som overstyrer hensynet til alle andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om et par der mannen har gjort dette flere ganger opp gjennom årene. Hvis de skal ut sammen og hun bruker for lang tid (etter hans mening) så kjører han uten henne. Hun kommer ut så er bilen vekke. Han har også kjørt fra henne når de har vært på butikken og skal kjøre hjem. Da har han blitt irritert for noe og bare kjørt.

Dette har bare ballet på seg og han respekterer henne ikke overhodet. Så han behandler henne dårligere og dårligere. Vil tro det samme vil skje med trådstarter her også. 

Anonymkode: b818d...07f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...