Gå til innhold

Samboer kjørte fra meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Nei vet du hva. Selvfølgelig snakker du to min med noen du kjenner. Eller 5 eller 10. Det er din rett og normal høflighet. Aldri noen sinne er det greit å kjøre fra noen på butikken, og når du sier at DU ba om unnskyldning får jeg helt vondt i magen. Hva er det for et forhold du er i kjære deg?? 

Anonymkode: bab9d...f25

Dette

Anonymkode: 990dd...7e8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drizzt skrev (27 minutter siden):

Handler hun ikke også for seg selv? Hvorfor spiller det en rolle hvem hun handler for? De er en familie. Det er ikke slik at hun gikk på butikken for å kjøpe 2 bæreposer mat kun til ham, eller?

 

Det er mye could of should of would of som ikke hjelper nå. Nå kan de lage seg bedre strategier til neste gang slik at den som sitter i bilen ikke går fra vettet når barnet gråter.

Hva gjør vi når barnet begynner å gråte i bilen mens den andre handler?

Kjøre en tur? Gå ut med barnet? Annet? Gi beskjed til den som handler om at barnet gråter?

Hva gjør den som handler når vi har barnet på butikken?

Planlegge godt hva man skal kjøpe og handle raskt og effektivt? Ikke stoppe og prate med andre?

Hva gjør den som handler når det kommer SMS at barnet gråter? 

Skynde seg?

 

 

Du mener could have, should have, would have. Greit å kunne engelsk om man skal strø om seg med engelske fraser.

Og om du kaller det «strategi» å ta ungen ut av bilen og prate og avlede oppmerksomheten eller gå inn til mor i butikken, er de fleste foreldre strategiske genier. Det er neppe tilfelle, vi har bare en passe dose fornuft. 

Anonymkode: 990dd...7e8

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbæra skrev (1 minutt siden):

Om det hadde vært lang kø i stedet for ei venninne så hadde han kanskje ikke reist?

I blant må man bare stå i det når ungene hyler. 

Det kan vi bare spekulere i. At han tenkte ''Her sitter jeg med en hylende unge og hun bare koser seg og prater med venninne istedet for å skynde seg?'' kan også være tilfellet. Da er det han som følte seg sviktet. Dette finner de ut av hvis de prater sammen om hvordan begge to opplevde det. Det er ikke bare TS sin side i denne saken slik de fleste her i tråden tydeligvis mener. Saken har 2 sider og man kommer ikke videre og løser problemet hvis man bare ignorerer ''dusten'' som kjørte fra henne og hvorfor 

byråkrati skrev (2 minutter siden):

Velger man å være mindre tolmodig velger man å være en dårlig far eller mor. Velger man å stikke av og ikke takle egne ubehagelige følelser, er man en dårlig forelder. Rett og slett. Man kan forstå at noen er ekstremt utolmodige, men at de ikke jobber med det og velger la følelsene styre, betyr at de er uegnet som foreldre.

Om en person sliter med at han ikke klarer la være stikke av når ting butter imot, så er han uegnet som forelder. Barn trenger trygge personer som klarer tenke og vurdere før de plutselig stikker av. De trenger foreldre som klarer føle på frustrasjon og irritasjon uten at de eksploderer. 

Man burde først oppdra seg selv, før man tenker på å få barn. 

Hvordan har du tid til å bruke 1 time på kg nå da? Burde du ikke være ute med forpliktelsene dine, jobb, barn? 

Hva er forskjellen på å bruke tiden her nå, mot å sitte i bilen mens samboeren din er opptatt?

Man velger ikke å være tålmodig :) Det er noe man er. Hvordan fikk barnet skade av fars håndtering av situasjonen for å kalle ham for dårlig forelder basert på denne ene situasjonen? Det er mellom TS og ham, barnet er ikke en part som blir påvirket. Barnets gråt i bilen er det som startet det, men han blir ikke dårlig far bare fordi han kjørte av gårde da.

Resten ser jeg ikke vits i å kommentere. Hvis personer som ikke har massevis av tålmodighet ikke skulle fått barn, så ville vi ikke hatt så mange barn i verden heller.

Den siste derimot fikk meg til å le. Jeg sitter ikke her og skriver mens jeg har skrikende barn i bakgrunnen som trenger min oppmerksomhet :) De lager lunsj med far på kjøkkenet, så jeg får sitte i fred :) Hadde det vært kaos på kjøkkenet, går jeg selvfølgelig dit istedet for å svare deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

byråkrati skrev (5 minutter siden):

Noe som betyr at du kan bruke den timen hver 6 mnd i bilen mens du venter på mannen som plutselig brukte 1 time. Vi er nok ikke egentlig uenige. Du kan ta deg tid om du vil. Om du elsker mannen din og han er like raus mot deg som du er mot han, så bruker man den 1 timen iblant. 

Man sier til barna sine at de må lære seg å kjede seg. Men vi voksne nekter bruke en eneste time på å kjede oss, selv om partneren vår ville sette stor pris på det. 

Han setter heldigvis stor nok pris på meg til å se at dette blir en for egoistisk handling, så det vil aldri bli en aktuell problemstilling. Nå har jeg noen timer fordi det er fridag, fordi jeg er alene, fordi det er drittvær, fordi huset er strøkent, fordi jeg lagde dobbel porsjon med lammestek og med det har rester. Dette er ikke timer jeg automatisk kan omdisponere til andre dager i året. 

Men for å ikke bidra mer til avsporingen utover å konstatere at det er fullstendig uaktuelt, begge veier i forholdet, å la den andre sitte en hel time i bilen med mobilen som underholdning bare for å være sosial selv, så bør alle vise raushet nok til at handleturen tar 2 minutter lengre som følge av at man treffer på en bekjent, selv med en utålmodig unge i bilen. Men en time, nei. Bare nei. 

Anonymkode: 5b88c...25b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at noen kan argumentere for at det er greit å kjøre fra partner som handler på butikken. Om ungen var urolig så kunne far ha tatt ungen opp og trøstet. 
Det mannen gjorde var uakseptabelt. Slikt gjør man bare ikke. 

Anonymkode: 451f3...aa7

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kunne tatt seg en runde med bilen mens han ventet på deg. Han har ingen godkjent unnskyldning overhodet å kjøre helt hjem uten deg! Dette hadde for meg vært et totalt uakseptabelt tillitsbrudd og noe jeg ikke bare kunne glemt. Det handler om respekt for deg og din respekt for deg selv ved å finne deg i slike ting. Min mann tar seg en runde med bilen om ungen blir utålmodig mens jeg er kjapt på butikken og gir beskjed om det. Han kjører ikke helt hjem og blir der 🙄

Anonymkode: 71af6...2cb

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du mener could have, should have, would have. Greit å kunne engelsk om man skal strø om seg med engelske fraser.

Og om du kaller det «strategi» å ta ungen ut av bilen og prate og avlede oppmerksomheten eller gå inn til mor i butikken, er de fleste foreldre strategiske genier. Det er neppe tilfelle, vi har bare en passe dose fornuft. 

Anonymkode: 990dd...7e8

Haha, så utrolig gøy at du kommenterte det :) Det ble skrevet feil med vilje og jeg lurte på om noen skulle legge merke til det midt i alt hatet mot far :)  Tenkte egentlig å skrive could've, should've, would've slik jeg pleier å skrive det, men var usikker på om uttrykket er kjent i Norge eller om det finnes tilsvarende norsk uttrykk og bestemte meg for å tulle litt. 

Engelsk kan jeg på morsmålnivå ;)

Strategien er å ha en løsning for en gitt situasjon hvor samme løsning funker hver gang strategien oppstår. Kanskje brukes det ikke strategi på norsk i dette tilfelle, men du skjønte hva jeg mente :)  Nå i koronatider er det neppe lurt å ha med barn på butikken :) Mine har iallefall ikke vært der på over 1 år.

Uansett. Jeg ser at jeg ikke har mer å bidra med i denne tråden og har allerede skrevet alt jeg har å skrive. 

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er du sikker på at denne praten med venninnen tok bare to minutter?

Anonymkode: 96611...4f8

Hva er problemet ? Du gjør bare ikke slik mot en du er glad i. Jeg har selv måttet vente en del på kona mi opp igjennom årene, men har aldri kjørt fra henne og latt henne stå igjen. Det er så forbannet umoden og respektløst som det går an å få blitt. Da tar man heller den praten i ettertid at man finner dette uakseptabelt. Da må man selv også sørge for å være kort når du treffer andre ute og skal slå av en prat. Er det krise at barnet måtte på toalettet eller var urolig så hadde jeg ringt og fortalt dette, og at hun måtte komme straks. Ikke bare kjøre fra henne og la henne stå igjen som en "idiot". Hadde min kone gjort noe slikt mot meg hadde jeg sagt klart i fra om at det ikke burde skje flere ganger om hun ikke ville finne seg et sted og bo alene.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke akseptabelt i det hele tatt. Fatter ikke de som forsvarer det. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (3 minutter siden):

Dette er ikke akseptabelt i det hele tatt. Fatter ikke de som forsvarer det. 

Enig. Og veldig spesielt at de argumenter med at det er to sider av saken, dikter opp alle de slitsomme følelsene mannen helt sikkert hadde og hvor hensynsløs ts var... Helt sykt. 

Anonymkode: 06017...c7c

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig. Og veldig spesielt at de argumenter med at det er to sider av saken, dikter opp alle de slitsomme følelsene mannen helt sikkert hadde og hvor hensynsløs ts var... Helt sykt. 

Anonymkode: 06017...c7c

Ja. Stakkars mannen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det noen der ute som forsvarer hva mannen gjorde her, og spør om TS er "sikker på at det bare var 2 min"? Hvorfor skal vi tvile på det?

TS, jeg ville ha sagt til mannen at dere må prate. Si at du har tenkt over det, og at du ble så paff etter at han kjørte fra deg at du måtte tenke litt over det. Og at du nå ser hvor utrolig feil dette var av han. Å kjøre fra barnets mor fordi det tok 2 min lengre enn forventet, hva i helvete er det for en ting å gjøre?

Hvordan forventet han du skulle komme deg hjem?

Hvorfor gjorde han det, og kommer han til å gjøre det igjen? Det må du til bunns i. Hvis ikke han legger seg fullstendig langflat etter du forklarer dette, så er det et STORT rødt flagg, og jeg hadde slått opp. Slikt gjør man ikke med en person man elsker, herregud, man venter i noen minutter ekstra. 

Anonymkode: 37719...fe6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (11 minutter siden):

Dette er ikke akseptabelt i det hele tatt. Fatter ikke de som forsvarer det. 

Enig.

Denne fyren gir blanke i TS og det må hun se nå og begynne å legge planer for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe jegvirkelig ikke forstår om denne og lignende tråder om uakseptabel oppførsel fra partner: 

Hvordan er det mulig å IKKE catche at vedkommende har sånne egoistiske tendenser FØR man flytter sammen og får barn?

Nekter å tro at folk blir drittsekk over natta.

Anonymkode: 8a4d3...8d4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 time siden):

Haha, så utrolig gøy at du kommenterte det :) Det ble skrevet feil med vilje og jeg lurte på om noen skulle legge merke til det midt i alt hatet mot far :)  Tenkte egentlig å skrive could've, should've, would've slik jeg pleier å skrive det, men var usikker på om uttrykket er kjent i Norge eller om det finnes tilsvarende norsk uttrykk og bestemte meg for å tulle litt. 

Engelsk kan jeg på morsmålnivå ;)

Strategien er å ha en løsning for en gitt situasjon hvor samme løsning funker hver gang strategien oppstår. Kanskje brukes det ikke strategi på norsk i dette tilfelle, men du skjønte hva jeg mente :)  Nå i koronatider er det neppe lurt å ha med barn på butikken :) Mine har iallefall ikke vært der på over 1 år.

Uansett. Jeg ser at jeg ikke har mer å bidra med i denne tråden og har allerede skrevet alt jeg har å skrive. 

Hahaha, det der må du lenger ut på landet med. 😂 Hva med å bare innrømme at du dreit deg ut, tydeligvis vanskelig det. 

Ler fortsatt av forklaringen din på feilstavingen. 😂😂

Anonymkode: 661cc...9ef

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 time siden):

Haha, så utrolig gøy at du kommenterte det :) Det ble skrevet feil med vilje og jeg lurte på om noen skulle legge merke til det midt i alt hatet mot far :)  Tenkte egentlig å skrive could've, should've, would've slik jeg pleier å skrive det, men var usikker på om uttrykket er kjent i Norge eller om det finnes tilsvarende norsk uttrykk og bestemte meg for å tulle litt. 

Engelsk kan jeg på morsmålnivå ;)

Strategien er å ha en løsning for en gitt situasjon hvor samme løsning funker hver gang strategien oppstår. Kanskje brukes det ikke strategi på norsk i dette tilfelle, men du skjønte hva jeg mente :)  Nå i koronatider er det neppe lurt å ha med barn på butikken :) Mine har iallefall ikke vært der på over 1 år.

Uansett. Jeg ser at jeg ikke har mer å bidra med i denne tråden og har allerede skrevet alt jeg har å skrive. 

BS. Da ville du aldri brukt «of».

Anonymkode: 990dd...7e8

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drizzt skrev (1 time siden):

Det kan vi bare spekulere i. At han tenkte ''Her sitter jeg med en hylende unge og hun bare koser seg og prater med venninne istedet for å skynde seg?'' kan også være tilfellet. Da er det han som følte seg sviktet. Dette finner de ut av hvis de prater sammen om hvordan begge to opplevde det. Det er ikke bare TS sin side i denne saken slik de fleste her i tråden tydeligvis mener. Saken har 2 sider og man kommer ikke videre og løser problemet hvis man bare ignorerer ''dusten'' som kjørte fra henne og hvorfor 

Man velger ikke å være tålmodig :) Det er noe man er. Hvordan fikk barnet skade av fars håndtering av situasjonen for å kalle ham for dårlig forelder basert på denne ene situasjonen? Det er mellom TS og ham, barnet er ikke en part som blir påvirket. Barnets gråt i bilen er det som startet det, men han blir ikke dårlig far bare fordi han kjørte av gårde da.

Resten ser jeg ikke vits i å kommentere. Hvis personer som ikke har massevis av tålmodighet ikke skulle fått barn, så ville vi ikke hatt så mange barn i verden heller.

Den siste derimot fikk meg til å le. Jeg sitter ikke her og skriver mens jeg har skrikende barn i bakgrunnen som trenger min oppmerksomhet :) De lager lunsj med far på kjøkkenet, så jeg får sitte i fred :) Hadde det vært kaos på kjøkkenet, går jeg selvfølgelig dit istedet for å svare deg.

Han er en dårlig far når han agerer med å kjøre fremfor å trøste og driter i barnets mor fremfor å orientere henne.

Anonymkode: 990dd...7e8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar alle sammen. 
Setter pris på at dere har tatt dere tid til å lese og svare. 
 

Det var 10 minutt fra jeg gikk til jeg kom tilbake, jeg sjekket mobilen. Han sendte mld etter 5 min, da var jeg allerede på vei til kassen. At noen klarer å storhandle på 10 minutt er imponerende. Jeg handlet to fulle bæreposer. 
Det er ikke slik at jeg møtte på en venninne jeg ikke hadde sett på lenge og pratet i evigheter slik noen av dere lurer på. Dette var en venninne som har barn på samme avdeling som vårt barn, som jeg treffer jevnlig. 
Jeg burde ikke ha stoppet i to minutter ekstra, det er jeg klar over. 
Tidligere har det aldri vært et problem at barnet sitter i bilen en stund sammen med en av oss, jeg kjenner barnet mitt godt og ble derfor overrasket når min samboer fortalte at grunnen til at han kjørte var fordi barnet gråt og gråt. 
 

Når jeg kom ut av butikken både ringte jeg og sendte mld, han svarte ikke. Jeg  stod i 10 minutter utenfor butikken, venninnen min var ferdig og handle da, så jeg spurte henne. Vi bor på en plass hvor det ikke akkurat er taxi på hvert gatehjørne. 

Ut i fra svarerne til enkelte her blir jeg litt usikker på om jeg faktisk bør reagere, fordi jeg brukte to minutt ekstra er det greit han kjørte. 

Det er ikke første gangen han gjør noe som bryter tilliten min, men første gangen han gjør noe så voldsomt. 

TS 

Anonymkode: 970e4...085

Du skriver at du ikke burde stoppet å prate med en venninne i to minutter. Jeg er helt uenig. 

Det som var feil her er at han reiste men også at du unnskyldte deg. Du gjorde ingen feil. Klart man kan ta en kort prat med folk man møter.

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (2 timer siden):

10 min med hylende barn i baksetet er virkelig lenge for den som sitter og hører på.

Dette forklarer hans frustrasjon og reaksjon. Du gjorde det ikke bevisst og du visste ikke at barnet gråt i bilen. 

Jeg synes fortsatt at begge to har skyld i dette og det beste er å ta en prat sammen når begge er rolige og det har gått litt tid hvor dere på en voksen og behersket måte forklarer hvordan dere opplevde det.

P.S. Han må også beklage, ja.

Nei. Hun gjorde ikke noe galt. Det er ikke lang tid å bruke 10 minutter på å handle to poser. At hun brukte 2 av de til å prate kjapt med noen er helt i orden.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

BS. Da ville du aldri brukt «of».

Anonymkode: 990dd...7e8

Man kan skrive feil med vilje også når det tjener et formål, som regel humoristisk ment. Det er irrelevant hva du tror egentlig, så ikke bruk så mye tid på det :) 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han er en dårlig far når han agerer med å kjøre fremfor å trøste og driter i barnets mor fremfor å orientere henne.

Anonymkode: 990dd...7e8

Hvordan vet du at far ikke har forsøkt å trøste barnet først? Har du fått med deg hans versjon? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...