Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jone er varehussjef i Maxbo, har vært ansatt der siden 2013, og Maxbo er hovedsponsor for Sommerhytta... Er det helt innafor da tro...? 

Anonymkode: 3fa05...8c0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jone er varehussjef i Maxbo, har vært ansatt der siden 2013, og Maxbo er hovedsponsor for Sommerhytta... Er det helt innafor da tro...? 

Anonymkode: 3fa05...8c0

Nei. Om dem vinner burde det være en seier med bismak:dry:

Anonymkode: bbb3e...3e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette om Sommerhytta 2021? Kan dere ikke heller diskutere de forrige års vinnere på tråden for Sommerhytta 2019 og 2020? Dette er som å diskutere snøen som falt i fjor og forfjor, ganske uinteressant altså. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en kjedelig start! INGEN av parene virker spesielt interessante, egentlig. Foreløpig føler jeg det er en utrolig dårlig cast denne gangen.  Jeg kjenner at jeg savner Jerry&Jeanette og Esra&Arber. 😅 

Den eneste reaksjonen som vekkes i meg, er rett og slett irritasjon, og da spesielt over twinsa. For meg så virker de rett og slett litt... enkle? Jeg føler vel kanskje at de hadde hørt mer hjemme i en annen type reality enn denne.. Jeg har litt på følelsen av at de gjør seg litt dummere enn hva de er. Håper at dette inntrykket endres etterhvert.

Jeg syns det er rart at samtlige skulle male/beise utekjøkkenet svart og ha samme type kran. Hva skjedde med at de skulle kunne velge litt selv? Utrolig kjedelig design.. Aina irriterer meg grønn. Jeg liker overhodet ikke stilen hennes. Det ble heller ikke bedre da jeg så at hun var designer i to episoder av "tid for hjem". I den ene episoden lagde hun en daybed i en bitteliten leilighet hvor det bodde en liten småbarnsfamilie på 3 stk. Altså, det finnes jo ikke praktisk i det hele tatt 🙄

Jeg syns ikke det var fortjent at Far&Datter vant utekjøkkenet. Jeg syns Anna&Jone sitt utekjøkken så 10 ganger bedre ut, og de hadde til og med laget dører og en typ levegg. Far og datter hadde vel ikke noen vegg bak så vidt jeg kan huske? Jeg var sikker på at A&J skulle vinne denne, faktisk.. 

Jeg syns det er altfor mye fokus på uteområdene. De kunne heller brukt den tiden til å få gjort arbeidet med hytta ordentlig gjennomført. Det kommer sikkert til å bli et issue i år også, at Finn har uteoppgaver som stjeler tid og energi fra oppgavene innendørs, som tross alt er det viktigste. 

Og helt til slutt; de vet at de skal være med på "sommerhytta". Hvorfor ikke gjøre en liten innsats før ved å forberede seg pittelittegranne? Lære seg f.eks hva de forskjellige verktøyene heter, hvordan de fungerer og hvilke bruksområder de har. Lære seg litt om hvordan en tommestokk fungerer osvosv. Det tar seg litt bedre ut på tv enn å stå der som en komplett idiot som omtrent ikke vet hva en sag er.. 

Jeg skal gi det én uke til, men hvis jeg sitter med samme inntrykk etter det, så tror jeg at jeg bruker tiden min på noe annet. Rart at de caster så ræva, egentlig.. 

Anonymkode: 373d8...709

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Herregud for en kjedelig start! INGEN av parene virker spesielt interessante, egentlig. Foreløpig føler jeg det er en utrolig dårlig cast denne gangen.  Jeg kjenner at jeg savner Jerry&Jeanette og Esra&Arber. 😅 

Den eneste reaksjonen som vekkes i meg, er rett og slett irritasjon, og da spesielt over twinsa. For meg så virker de rett og slett litt... enkle? Jeg føler vel kanskje at de hadde hørt mer hjemme i en annen type reality enn denne.. Jeg har litt på følelsen av at de gjør seg litt dummere enn hva de er. Håper at dette inntrykket endres etterhvert.

Jeg syns det er rart at samtlige skulle male/beise utekjøkkenet svart og ha samme type kran. Hva skjedde med at de skulle kunne velge litt selv? Utrolig kjedelig design.. Aina irriterer meg grønn. Jeg liker overhodet ikke stilen hennes. Det ble heller ikke bedre da jeg så at hun var designer i to episoder av "tid for hjem". I den ene episoden lagde hun en daybed i en bitteliten leilighet hvor det bodde en liten småbarnsfamilie på 3 stk. Altså, det finnes jo ikke praktisk i det hele tatt 🙄

Jeg syns ikke det var fortjent at Far&Datter vant utekjøkkenet. Jeg syns Anna&Jone sitt utekjøkken så 10 ganger bedre ut, og de hadde til og med laget dører og en typ levegg. Far og datter hadde vel ikke noen vegg bak så vidt jeg kan huske? Jeg var sikker på at A&J skulle vinne denne, faktisk.. 

Jeg syns det er altfor mye fokus på uteområdene. De kunne heller brukt den tiden til å få gjort arbeidet med hytta ordentlig gjennomført. Det kommer sikkert til å bli et issue i år også, at Finn har uteoppgaver som stjeler tid og energi fra oppgavene innendørs, som tross alt er det viktigste. 

Og helt til slutt; de vet at de skal være med på "sommerhytta". Hvorfor ikke gjøre en liten innsats før ved å forberede seg pittelittegranne? Lære seg f.eks hva de forskjellige verktøyene heter, hvordan de fungerer og hvilke bruksområder de har. Lære seg litt om hvordan en tommestokk fungerer osvosv. Det tar seg litt bedre ut på tv enn å stå der som en komplett idiot som omtrent ikke vet hva en sag er.. 

Jeg skal gi det én uke til, men hvis jeg sitter med samme inntrykk etter det, så tror jeg at jeg bruker tiden min på noe annet. Rart at de caster så ræva, egentlig.. 

Anonymkode: 373d8...709

Jeg hadde litt samme tanker i fjor. At casting var elendig altså. Men etter hvert som vi ble bedre kjent med dem og de ble mer komfortable gikk det ganske greit. Synes castingen var best det året KK vant, da synes jeg alle deltakerne unntatt Miriam og Aleksander var likandes. De to irriterte meg til gjengjeld så mye at jeg vurderte å spole over dem. Spesielt han.

Anonymkode: 120ea...7e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommernatt skrev (På 8.4.2021 den 17.24):

Enig i at det ikke er noen av parene som fenger meg så veldig. Fordelen er at jeg ikke «hater» noen av de enda! Håper jeg får en favoritt etterhvert 😊 

Jeg synes ikke beliggenheten til hyttene er sååå fantastisk som de snakker om hele tiden? Er jo like ved E6 så tenker man hører en del støy fra den? Feltet ser jo mer ut som et boligfelt, men kanskje min idè av hytte er at de skal ligge litt mer skjermet til.

Ser alltid på de ukene med utendørsoppdrag med et halvt øye, fordi det er så dørgende kjedelig 😴 Jeg vil se snekring, sparkling, flislegging osv. Det er jo det som er gøy! 

Det ligger ca 3 km oppafor e6 og har mye vegetasjon i mellom.

Jeg er kanskje inhabil da dette er spilt inn på hjemstedet mitt. Jeg bor ca 150 meter fra e6 og har lite støy fra veien. Noe er det selvfølgelig, men det venner man seg fort til.

Hyttefeltene ødelegger en del av idyllen ved å bo her. Det er faktisk færre bolighus her enn fritidsboliger på de tre hyttefeltene «våre».  Dessverre finnes det enda flere hyttefeltet som kan brukes når disse er fulle.

Anonymkode: 05da0...5b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det ligger ca 3 km oppafor e6 og har mye vegetasjon i mellom.

Jeg er kanskje inhabil da dette er spilt inn på hjemstedet mitt. Jeg bor ca 150 meter fra e6 og har lite støy fra veien. Noe er det selvfølgelig, men det venner man seg fort til.

Hyttefeltene ødelegger en del av idyllen ved å bo her. Det er faktisk færre bolighus her enn fritidsboliger på de tre hyttefeltene «våre».  Dessverre finnes det enda flere hyttefeltet som kan brukes når disse er fulle.

Anonymkode: 05da0...5b4

Hvor er det? Er det Mjøsa vi ser bak der? Glad det er fjell/skoghytter i år, litt lei av disse sommerhyttene (ja, jeg vet programmet heter sommerhytta). Men nå ser det foreløpig ut som at de kommer til å kjøre ganske lik stil da... Eller, kan det hende at de må male hyttene svarte og at det er derfor de malte kjøkkenet svart? 

Anonymkode: 120ea...7e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor er det? Er det Mjøsa vi ser bak der? Glad det er fjell/skoghytter i år, litt lei av disse sommerhyttene (ja, jeg vet programmet heter sommerhytta). Men nå ser det foreløpig ut som at de kommer til å kjøre ganske lik stil da... Eller, kan det hende at de må male hyttene svarte og at det er derfor de malte kjøkkenet svart? 

Anonymkode: 120ea...7e0

Ja, det er Mjøsa du ser. Mjøsli, som feltet heter, ligger ved E6 mot Hamar fra Oslo. Man tar av på Strandlykkja, avkjørselen før Espa-bensinstasjonen (den med bollene). Rundt 1 time fra Oslo og ca 30 min fra Hamar. 

 

Anonymkode: 152a5...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.4.2021 den 16.35):

Ja, det er Mjøsa du ser. Mjøsli, som feltet heter, ligger ved E6 mot Hamar fra Oslo. Man tar av på Strandlykkja, avkjørselen før Espa-bensinstasjonen (den med bollene). Rundt 1 time fra Oslo og ca 30 min fra Hamar. 

 

Anonymkode: 152a5...efb

Haha, espabollene! Da vet jeg jo hvor de er. Litt oppskrytte boller og kjip avkjørsel, men veldig fin natur rundt. 

AnonymBruker skrev (På 10.4.2021 den 17.27):

 

Det ble vel bare nevnt i første episode tror jeg. Mulig det er som i sesong 3  at det ikke er trapp/stige, så man merker ikke så mye til overetasjen. Synes det er rart at det bare er ett soverom(?).

Anonymkode: 120ea...7e0

Endret av Matas
Ryddet for sitering av slettet innhold. - Matas, mod.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stige opp til hemsen ved inngangsdøra til hytta.

Anonymkode: 152a5...efb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Hvis det er irriterende at folk snakker om begrunnelsen for at de er skeptiske til årets sesong (altså KK og ØL sine seire), så er det vel enda kjipere å diskutere fargen som en debattant bruker, eller? 

Anyways.

Der sommerhyttene har ligget i tidligere sesonger sies det at det er mye mygg. Hvordan er det her oppe på feltet? Hvordan er turmulighetene her, og er det et sted man kan bade i nærheten (i rimelig gåavstand)? Hvordan er det med skimulighetene, blir det kjørt opp løyper rundt i skogen her? For å spørre annerledes; hvorfor er det et hyttefelt her? Det ser ikke ut som det skjer så mye rundt dette feltet når vi får se dronebilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.4.2021 den 20.08):

Jeg lå bare merke til at hun eiendomsmegleren(venneparet) hadde verdens minste akvarium(eller bolle). Stakkars fisk. Jeg bare automatisk tenker dårlig om mennesker som gjør slikt, selv om det «bare» er en fisk. 

Anonymkode: 27dab...7b2

Det la jeg også merke til :( Og tenker akkurat det samme som deg.

Ellers synes jeg hyttene ser fine ut, men de ligger veldig tett i tett. Jeg hadde personlig nok aldri villet ha noe hytte så klistret opp i andre.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.4.2021 den 15.19):

Hvor er det? Er det Mjøsa vi ser bak der? Glad det er fjell/skoghytter i år, litt lei av disse sommerhyttene (ja, jeg vet programmet heter sommerhytta). Men nå ser det foreløpig ut som at de kommer til å kjøre ganske lik stil da... Eller, kan det hende at de må male hyttene svarte og at det er derfor de malte kjøkkenet svart? 

Anonymkode: 120ea...7e0

Lengst sør i Stange kommune ligger Strandlykkja. Hyttefeltet heter Mjøsli og ja det er Mjøsa du ser

Anonymkode: 05da0...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/10/2021 at 9:08 PM, loveli said:

Hvis det er irriterende at folk snakker om begrunnelsen for at de er skeptiske til årets sesong (altså KK og ØL sine seire), så er det vel enda kjipere å diskutere fargen som en debattant bruker, eller? 

Anyways.

Der sommerhyttene har ligget i tidligere sesonger sies det at det er mye mygg. Hvordan er det her oppe på feltet? Hvordan er turmulighetene her, og er det et sted man kan bade i nærheten (i rimelig gåavstand)? Hvordan er det med skimulighetene, blir det kjørt opp løyper rundt i skogen her? For å spørre annerledes; hvorfor er det et hyttefelt her? Det ser ikke ut som det skjer så mye rundt dette feltet når vi får se dronebilder.

Enig i at det er en rar plass å ha hytte, men sikkert fint om man liker å gå tur i skog og ha fin utsikt. 

Det er jo bare å søke på Mjøsli på Google maps, så ser du hvordan det ligger. 

Det er  visstnok noen vann å bade i, men ikke veldig nærme.

Anonymkode: 152a5...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (På 9.4.2021 den 18.56):

Hvem er du som kopierer det jeg skriver her og limer det inn i Jodel??? Ikke hat mot deg, men jeg mente jeg kjente igjen teksten og måtte sjekke. Og jaggu! 🤣

(Jeg må jo henge litt på Jodel for å ikke spamme tråden med for mye negativt her inne (too late), men på Jodel skriver jeg sjeldent noe for der er alt hatet allerede skrevet flere ganger 😅...)

 

 

Screenshot_20210409-185316_Jodel.jpg

Haha! Oi 🙈 Personen må jo være litt syk, så flaut og ikke minst HVORFOR?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En liten kommentar til dagens episode, dog egentlig ingen spoiling av betydning, kun små bagateller: 

Spoiler

Utrolig deilig at dem gikk i gang med selve hytten nå. Slik at man får se materialvalg, farger, løsninger og arbeidsmetoder. En egentlig innholdsfattig episode, men likevel ganske underholdende.

God stemning blant parene og innad i parene gjennom hele episoden. Alle skjevhetsinntrykk produksjonen lot oss få etter første uken ble egentlig spyttet ut etter dagens episode. Dette tvillingparet f.eks som jeg trodde basert på inntrykk fra forrige uke var kvasse med hverandre og hadde dårlig stemning, viste seg fra et annet og muntert nivå nå. Også de andre parene virker samkjørte og positive dem også, og ingen skilte seg nevneverdig negativt ut slik flere ble framstilt i forrige uke. 

Dette blir en bra uke på Sommerhytta! I alle fall helt til dømmingen skal skje. :) 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett dagens episode. Jeg blir spent på å se hvordan denne uken blir. Tror vi denne uken vil få et bedre inntrykk av hvem deltakerene er 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, innlegg skrevet på dialekt, avsporinger og samtlige svar til dette. 

- Matas, mod. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivelig program synes jeg og så er det jo artig å se hva de får til. Flinke alle sammen på hver sine måter. For en som meg som ikke har peiling på noe som heter snekring synes jeg de er inspirerende og gode 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...