Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ett mindre soverom i år, og de skal ikke ta hemsen... Så er det færre episoder enn forrige sesongene? Eller vil de få lengre tid til å gjøre ferdig de rommene de skal ta? Soverom 2 og hems var jo to uker med arbeid. 

Anonymkode: 3e3b5...626

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er ett mindre soverom i år, og de skal ikke ta hemsen... Så er det færre episoder enn forrige sesongene? Eller vil de få lengre tid til å gjøre ferdig de rommene de skal ta? Soverom 2 og hems var jo to uker med arbeid. 

Anonymkode: 3e3b5...626

Fryktelig rart at dem ikke skal ta hemsen. Da kunne dem droppet både utekjøkken og uteområdet heller. Samt droppet Finn samtidig, og latt en annen fagkyndig overta i dommerpanelet. Det var på høy tid uansett. Dette hagefokuset går altså foran ferdigstillelse av hytten hvert eneste år, og i år har dem likegreit sørget for at prosjektene blir planlagt som ikke fullført.

Skjønner ikke Sommerhytta-produksjonen at det går an å forandre seg og oppgradere seg selv litt innimellom? Det går an å tenke nytt. Det går an å prioritere annerledes.  

Eller er dem så redd for den "tunge" samtalen med Finn om at han ikke får fortsette, så dem lar det bare skule og gå på bekostning av alt annet? Høres ut som et vanlig norsk arbeidslivstilfelle det, så det er faktisk sannsynlig. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker at hyttefeltet er lenger opp i høyden, og minner mer om en hytte på fjellet(eller en helårshytte). Kanskje det åpner opp for å bruke mer naturmaterialer, eller en mørkere stil.

Men jeg lurer fælt på hvor mange hageoppgaver de skal få i år. Fjellhytter er finest uten en "kunstig" hage. Jeg har aldri vært på en fjellhytte med plen, f.eks. Siden de kun har ett soverom og ikke hems er jeg redd flere oppgaver blir flyttet utendørs i år. Og det synes jeg ikke passer på en slik plass 😕

Ang. deltakerne så ble jeg litt skuffet fordi jeg bruker som regel å bli emosjonelt investert i minst en person ila. de første episodene 😅. I fjor var det Jeanette. Jeg synes foreløpig at alle virker så tamme at ingen stikker seg ut, så jeg er spent på om jeg får noen favoritter i år. 

Jeg har på følelsen at det håndverksmessig kommer til å bli veldig bra i år, og at mer kommer til å ferdigstilles. Men det er bare en antakelse 🤗

Anonymkode: a8414...af8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Høsten 2020.

Anonymkode: e1f09...e11

Feil. Den ble spilt inn med start på våren 2020, det er da ikke hvitveis rundt veggene på høsten.

Anonymkode: c12bc...c0f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bytter dem ikke ut Aina og Finn?:dry:

Anonymkode: bbb3e...3e1

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bli veldig engasjert og sitte klistra for å se Sommerhytta. Men denne sesongen er det annerledes. Jeg synes deltakerne er...jeg vet ikke... «stive» foran kamera. De virker så usikre og nølende, at jeg får helt mark. Nå har jeg bare sett to episoder, så det kan jo godt hende det endrer seg. Håper dét! Jeg skjønner at det er mye nytt å forholde seg til, og de fleste kan jo minimalt fra før. 

Anonymkode: b7449...6bb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreløbig heier jeg på eiendomsmeglerne, de var så sprudlende :) Det kan fort endre seg da! Far og datter og tvillingene tror jeg kommer til å småkrangle myeee ukene som kommer 😅

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Anna og Jone (?) irriterer meg så utrolig mye 😭 Virker så utrolig selvgode og besserwissere 🙉 Også er de så kjedelige i tillegg... 

Heier mest på eiendomsmeglerne, tror jeg. Eller tvillingene. De gir i hvert fall av seg selv! I motsetning til visse andre 😴😴

 

Anonymkode: 28eb8...670

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så fine hytter det er i år sammenlignet med ifjor😍 Tror tvillingparet blir morsomme å følge med på🤓😂 men, bodde hun ene av de i campingvogna?🙇‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elhaym skrev (23 timer siden):

Jeg klarer ikke lage sånn spoilet men er helt enig med deg, men 

  Vis skjult innhold

Det er vel sånn hvert år at de er helt målløse over at oiiii her var det mye å gjøre. Har du noen favoritter eller absolutt ikke da? Jeg har.. er et deltagerpar jeg ikke takler, og her er jeg spent på dommerne!

Ja men da blir det jo bre likt da.. argh. Ifjor feks, jeg heiet på Jerry og Jeanette men for en spøk at arber og esra skulle lage hage??? Det blir liksom så tullete og. De fikk vel såvidt jeg husker også svært god tilbakemelding på "hagen" sin ved et par anledninger mens J&J sin ikke fikk det 🤨 finn og aina ass.

Ja de jævla tullekonkurransene ass! Haha.

Allerede nå kommer raseriet liksom :ppp

 

 

Bra man er forskjellig! 😊 Jeg syntes J&J sin hage var helt forferdelig. Heiet på Arber og Esra all the way 👍🏻

Anonymkode: e9a8c...b46

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hyttene er mye finere i år enn de siste årene, bra at de er like store. Men jeg synes det er litt rart at de som ikke er par prater om at de vil at hytta skal bli et sted hvor hele storfamilien kan samles. Flere generasjoner, venner osv. Med ett soverom og en hems...? Ikke mange sengeplasser. 

Anonymkode: e9a8c...b46

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Synes hyttene er mye finere i år enn de siste årene, bra at de er like store. Men jeg synes det er litt rart at de som ikke er par prater om at de vil at hytta skal bli et sted hvor hele storfamilien kan samles. Flere generasjoner, venner osv. Med ett soverom og en hems...? Ikke mange sengeplasser. 

Anonymkode: e9a8c...b46

Jeg syns det er rart med 

Spoiler

Hun som sier at siden broren tok rommet hennes at de endelig skulle få plass til hele familien ja.

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bra man er forskjellig! 😊 Jeg syntes J&J sin hage var helt forferdelig. Heiet på Arber og Esra all the way 👍🏻

Anonymkode: e9a8c...b46

Hehe, jeg syns A&E var litt kjedelige faktisk 😅 syns forøvrig den sesongen var veldig jevn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor bytter dem ikke ut Aina og Finn?:dry:

Anonymkode: bbb3e...3e1

Ja, hvorfor er disse to dommere? 

Spoiler

Dagens konkurranse var jo helt rar. Aina og Finn som går rundt og snakket om verktøyskasser med sjel, gøyal og hva enn. Det er en jævla verktøyskasse!

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (4 timer siden):

Fryktelig rart at dem ikke skal ta hemsen. Da kunne dem droppet både utekjøkken og uteområdet heller. Samt droppet Finn samtidig, og latt en annen fagkyndig overta i dommerpanelet. Det var på høy tid uansett. Dette hagefokuset går altså foran ferdigstillelse av hytten hvert eneste år, og i år har dem likegreit sørget for at prosjektene blir planlagt som ikke fullført.

Skjønner ikke Sommerhytta-produksjonen at det går an å forandre seg og oppgradere seg selv litt innimellom? Det går an å tenke nytt. Det går an å prioritere annerledes.  

Eller er dem så redd for den "tunge" samtalen med Finn om at han ikke får fortsette, så dem lar det bare skule og gå på bekostning av alt annet? Høres ut som et vanlig norsk arbeidslivstilfelle det, så det er faktisk sannsynlig. 

Forstår ikke hvorfor de skal og må ha utekjøkken! Er dette virkelig så vanlig? Har nesten aldri sett det. Og føler det er mer en Aina-oppgave enn Lars. Hva om man faktisk ikke behøver dette..? Er jo mange andre ting man kunne gjort.

Ser dessverre ut som at denne sesongen blir traust og like låst som de andre. Kjenner jo at jeg ikke er like investert. Men er bare glad jeg har noe å se på her jeg går hjemme sykemeldt.. håper på litt mer krutt og overraskelser

Wera1 skrev (1 time siden):

Foreløbig heier jeg på eiendomsmeglerne, de var så sprudlende :) Det kan fort endre seg da! Far og datter og tvillingene tror jeg kommer til å småkrangle myeee ukene som kommer 😅

Jeg takler ikke eiendomsmeglerene eller det unge pirkeparet. Far og datter kommer til å bli gøy å følge nettopp pga kranglingen

Smurfii skrev (17 minutter siden):

Herregud så fine hytter det er i år sammenlignet med ifjor😍 Tror tvillingparet blir morsomme å følge med på🤓😂 men, bodde hun ene av de i campingvogna?🙇‍♀️

Tror hun bare hadde det som sommersted men skal aldri si aldri. Satt med samboeren min isted og vi følte dette paret -tvillingene- kunne vært med på både sommerhytta og charterfeber. Morsomme folk

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg pleier å bli veldig engasjert og sitte klistra for å se Sommerhytta. Men denne sesongen er det annerledes. Jeg synes deltakerne er...jeg vet ikke... «stive» foran kamera. De virker så usikre og nølende, at jeg får helt mark. Nå har jeg bare sett to episoder, så det kan jo godt hende det endrer seg. Håper dét! Jeg skjønner at det er mye nytt å forholde seg til, og de fleste kan jo minimalt fra før. 

Anonymkode: b7449...6bb

Enig med deg. Er tvillingene som engasjerer for meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elhaym skrev (16 minutter siden):

Tror hun bare hadde det som sommersted men skal aldri si aldri. Satt med samboeren min isted og vi følte dette paret -tvillingene- kunne vært med på både sommerhytta og charterfeber. Morsomme folk

Virker ikke som det er noe filter der, nei! Gøy🙋🏼‍♀️😂 Stygt å le, men jeg knakk litt sammen når bordet falt fra hverandre inn i vogna..😅 så håper innerst inne at hun bare bruker det som sommersted☀️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns alltid første episode er altfor kort! Vil bli bedre kjent med deltagerne, og fått enda bedre kikk på hyttene og tomtene. 

Fint at hyttene er like. Da ser man bedre hvor flinke parene er til å jobbe, utnytte tiden og å finne gode løsninger. Og det blir lettere å bedømme resultatet. Tror det vil oppleves mer rettferdig for deltakerne også. Jeg er også spent på hva de forventer av hage i år. 

Foreløpige favoritter (av underholdningsverdi) er tvillingene. Ser for meg at jeg kommer til å irritere meg over hun overnøyaktige bankdama, men kun fordi jeg er likedan selv. Vi hadde krangla mye 😂

Jeg lurer på hvordan det hadde blitt tatt imot om noen av deltakerne sa at de ønsket å ha hytten som et get away fra masete slekt og venner. At de ønsket å være helt alene og stenge verden ute. Det er det som er hytte og avslapning for meg 🙈😄

Anonymkode: dc3bb...71e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Feil. Den ble spilt inn med start på våren 2020, det er da ikke hvitveis rundt veggene på høsten.

Anonymkode: c12bc...c0f

Ser ut som det ligger teste snø oppi bakkene, ligner mer på vår da. 

Anonymkode: 146fb...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser ut som det ligger teste snø oppi bakkene, ligner mer på vår da. 

Anonymkode: 146fb...08e

Enig, syns også det ser ut som typiske snørester som er på vårparten! Men blir litt forvirret av klippingen, det er snø på ene bildet og så plutselig er det oversiktsbilde og ser supersommerlig ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror innspillingen begynte i mai 2020, så det er vår/sommer istedet for sommer/høst som det har vært før. 

Tipper den såkalte hemsen er ganske stor, det er vindu i hver gavl og takvindu så kan nok være mulig med et soverom i hver ende. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med geitene som går løse der. Og ligger helt inntil hytteveggen. 

Blir spennende å så hva som skjer når deltagerne skal begynne med beplantning ute. 😄

 

Anonymkode: 37940...11d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...