Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ctrl skrev (7 timer siden):

Vi har ikke fått noe informasjon om dette i år, men jeg skal prøve å svare deg basert på det lille jeg har fått med meg fra tidligere sesonger.

1) Deltagerne bor i et fellesbygg i nærheten inntil soverommet i hytten er i orden. Når soverommet kommer opp bor dem i hytten (hvis dem vil). Hvorfor dem ikke bygger soverommet i første uke må fanden vite. Men det disponeres eget bygg i tillegg uansett.

2) Dem har tidligere kun vært på hytteområdet fra mandag til fredag, for så ha fri i helgene. Hvordan det blir i år med tanke på corona vet jeg ikke. Men etter hvert vil dem slite seg ut i ukesoppdragene, og må ha fri innimellom. Regner med at dem drar hjem da, som vanlig.

3) Ukeskonkurransen varer fra mandag kl 12.00 til fredag kl 12.00, altså 4 døgn, slik jeg har forstått det. Hver uke, uansett oppdrag. Men kan hende noe har blitt forandret med tanke på at deltagerne slet seg ut i fjor og at vi har denne coronasituasjonen. 

Gjerne korriger meg hvis jeg tar feil, eller dere har mer utfyllende informasjon. 

Dette har jeg alltid lurt på og, hvorfor de ikke lager soverommet først. Det er vel ikke før uke 3 heller? Tidligere har de vel ofte bodd hjemme fordi det er nærme.. men virker jo som deltagerne er mer Hamarnære enn Oslo i år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er vel for tidlig i konkurransen. Deltagerne ønsker vel både å mestre litt selv og har fortsatt overskudd. De er ikke dødsslitne etter første uka med et enkelt utekjøkken å snekre. Så ikke rart i det hele tatt, spør du meg

Anonymkode: 3b271...bbd

Det har ikke skjedd tidligere sesonger selv om de nettopp har begynt. De vet jo selv hvor lite de kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elhaym skrev (3 timer siden):
  Vis skjult innhold

jeg reagerer mest på at alle har måttet lage samme kjøkken.. det blir så kjedelig 

Er enig med deg i vurderingen

Kjenner at Herr og Fru swix irriterer meg veldig. 

Skulle ønske de engasjerte litt mer. Er det gjort sånn med castingen for å ikke skape så dårlig stemning? Har man ingen favoritt så blir man jo ikke sur heller liksom..

 

Syns det er så på tide for Aina spesielt å finne seg en annen jobb. Finn er mer tolererbar men utdatert. Etter sesongen med Emma og Jostein snakka de om en tredjeparts dommer men det ble ikke noe av..?

Jeg irriterer meg mer over Finn, syns han er så inkonsekvent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun der Anna irriterer meg, virker som en bessewisser. 

 

Enig med resten her, ingen av parene fenger meg heller. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kath H. skrev (4 timer siden):

Jeg irriterer meg mer over Finn, syns han er så inkonsekvent.

Reagerte på

Spoiler

At han ba de plante på en måte og så belønnet de som hadde plabtet helt annerledes enn det

Sitronmelis skrev (46 minutter siden):

Hun der Anna irriterer meg, virker som en bessewisser. 

 

Enig med resten her, ingen av parene fenger meg heller. 

Fru swix er veldig irriterende ja

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ukesfinale

  Vis skjult innhold

Jeg bare visste hvem som kom til å vinne ukesfinalen, og jeg er ikke enig. Det kjøkkenet jeg likte aller best var det til paret.

Far og datter sitt kjøkken var veldig tynt og spinkelt. Jeg synes det paret sitt kjøkken så mye bedre ut. Finishen så bedre ut. Robust, med levegg.

Menmen, vi får se hvordan det går videre utover ukene. 

 

Anonymkode: 30f43...a2d

Har klart å klikke på annonym knappen 😅

Kanskje underbevistheten som ikke ville noen skulle vite at jeg så dette 04.00 om natten 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vampyrina skrev (14 minutter siden):

Herr og fru Swix 😅 fantastisk navn 👍🏻

Ja, helt fantastisk! 👍😂😂

Så hvem har vi i tillegg? Fru og fru, Herr og fru Hus, og Far og datter. 

Anonymkode: 3fa05...8c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna og Jone burde få på seg noen skikkelige arbeidsklær, ser mer ut som de skal gå tre mila på ski og ikke bygge en hytte, samme med Adrian😝 Twinsa gjør nesten hver eneste episode så langt, føler jeg😂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vampyrina skrev (26 minutter siden):

Herr og fru Swix 😅 fantastisk navn 👍🏻

Er det de to unge eller eiendomsmeglerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min runderangering: 

Spoiler

Utrolig close rase mellom nr 1 og 2, samt 3 og 4, her, men:

1)     Kurt og Veronica (far og datter). Eneste paret som faktisk er helt ferdig, med tilkoblet vann og avløp. Det bør vippe opp at hele oppgaven er besvart når det står mellom to gode valg. Snekkermessig best utført, noe som ga utslaget om seieren her. Bra helhet.

2)     Anna og Jone (det unge paret/Swix’erne). Egentlig det fineste utekjøkkenet. Forseggjort på det meste, pene og praktiske skapdører. Bare kneppet unna seieren her. Finn var dog ikke fornøyd med drivhuset og ønsket det lille ekstra. Jeg mener Finn kan ta seg en bolle heller.

3)     Christina og Adrian (meglerne). Utrolig rart at dem fokuserte på alt annet enn å gjøre ferdig hovedprosjektet. Kjøkkenet virket veldig enkelt, ikke noe mer enn det. Var det eneste paret som ikke malte den blomsterkassen også

4)     Tvillingene. En del slurv, og det ble seende uferdig ut. Dem har likevel klart å få et greit utekjøkken utav det uten særlig kunnskap og erfaring.

En sidenotis om ukens konkurranse:

Spoiler

Hvorfor er alle utekjøkken og blomsterkasser malt svart? Har alle tilfeldigvis valgt dette selv, eller er det en oppfordring fra produksjonen? Hvis sistnevnte så synes jeg det er fryktelig synd at produksjonen (og dommerne) skal legge føringer for hvordan ting skal se ut. Trodde deltakerne fikk gjøre som dem ønsket? Neida…

Etter å ha fått en smak på parene og hvordan dem leverte, så har jeg funnet meg to foreløpige favorittpar: 

Spoiler

Kurt og Veronica er det første. Føler produksjonen prøver å sette dem i feil lys ved å vise Kurt som en litt arrogant kar som kan og vet alt, mens Veronica skal være hun kunnskapsløse som må ha opplæring i alt. Okei, Veronica har vært litt på opplæring første uken, men hun tar ting overraskende lett og samarbeidet dem imellom går jo så det suser. Synes også at Kurt er veldig medgjørlig og forståelsesfull, selv om produksjonen prøvde de to første episodene å framstille han som noe annet. Jeg har tro på at dem når langt i år.

Anna og Jone, Swix’erne. Anna ble fremstilt som kontrollerende og bestemmende i 3 episoder på rad, mens Jone ble samtidig fremstilt som en underkuet kar som ikke har en eneste egen mening om noe. Det er jo faktisk rart, med tanke på at Jone er en fagmann her, og er varehussjef på en Maxbo-butikk. Jeg nekter å tro at forholdet er så opp-ned som vi har sett til nå, og tror at dette har kommet som følge av at produksjonen skal få oss til å ha det bildet av dem. I dagens episode så man tydelig at det var et mye mer harmonert par som jobbet sammen. Uansett så virker dem både oppgående og kompetente nok til å være helt med inn i kampen om hele hytta!

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kath H. skrev (3 minutter siden):

Er det de to unge eller eiendomsmeglerne?

Unge schærsteparet som ser så sporty ut til enhver tid!🤓

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt tips til alle som ikke liker spoilere; Ikke går inn på kvinneguiden å les hva som står her angående tv programmet.. ;) 

Anonymkode: 15bb6...13c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes Jone og særlig Anna imponerte stort i dagens episode! Også må folk her huske på at de er helt vanlige (og unge) mennesker så det kan være lurt å ikke være så streng og løssluppen med personkarakteristikker. Noen deltakere har masse energi og grandiose planer, andre er mer nedpå og så lenge man er seg selv så synes jeg det blir litt ufint å skulle kommentere så veldig mye på akkurat det i et oppussingsprogram. Dessuten er det ikke første gang vi ser deltakere som pusser opp i «feil» bekledning, KK gikk utelukkende i klær fra holzweiler og fetter og fetter gipsa og sparklet i finskjorte så at noen kommer med skijakke i samme konkurranse er vel ikke så vilt?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (6 minutter siden):

Synes Jone og særlig Anna imponerte stort i dagens episode! Også må folk her huske på at de er helt vanlige (og unge) mennesker så det kan være lurt å ikke være så streng og løssluppen med personkarakteristikker. Noen deltakere har masse energi og grandiose planer, andre er mer nedpå og så lenge man er seg selv så synes jeg det blir litt ufint å skulle kommentere så veldig mye på akkurat det i et oppussingsprogram. Dessuten er det ikke første gang vi ser deltakere som pusser opp i «feil» bekledning, KK gikk utelukkende i klær fra holzweiler og fetter og fetter gipsa og sparklet i finskjorte så at noen kommer med skijakke i samme konkurranse er vel ikke så vilt?

Veldig enig. Man husker også Jeanette og Jerry i fjor med Helly Hansen all over the place. 

Hadde jeg meldt meg på Sommerhytta så hadde jeg oppsøkt en større klesaktør for sponsing av klær. Snakk om gratis reklametid! For ikke snakk om gratis arbeidsklær, selv om det ikke er politisk korrekte klær! :) For øvrig litt rart at ikke Sommerhytta har egne kles- og utstyrsleverandører her, ala 71g Nord der alle har på seg det samme fra samme merke.

Klærne er ingenting å henge seg opp i. Dessuten så er disse Swix-klærne pene å se på, og Anna og Jone kledde dem godt. Vurderer å kjøpe meg en Swix-jakke nå selv ;) 

Endret av Ctrl
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det ikke er noen av parene som fenger meg så veldig. Fordelen er at jeg ikke «hater» noen av de enda! Håper jeg får en favoritt etterhvert 😊 

Jeg synes ikke beliggenheten til hyttene er sååå fantastisk som de snakker om hele tiden? Er jo like ved E6 så tenker man hører en del støy fra den? Feltet ser jo mer ut som et boligfelt, men kanskje min idè av hytte er at de skal ligge litt mer skjermet til.

Ser alltid på de ukene med utendørsoppdrag med et halvt øye, fordi det er så dørgende kjedelig 😴 Jeg vil se snekring, sparkling, flislegging osv. Det er jo det som er gøy! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når er det sommerhytta pleier å gå på tv? Jeg trodde det var engang i uka, men ser nå at jeg allerede har gått glipp av episode 2. 🙄

Anonymkode: d4691...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når er det sommerhytta pleier å gå på tv? Jeg trodde det var engang i uka, men ser nå at jeg allerede har gått glipp av episode 2. 🙄

Anonymkode: d4691...956

4 ganger i uka. Mandag-torsdag

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraska over at så mange misliker Anna og Jone, jeg liker dem best jeg.

Spoiler

Synes resultatet deres ble best også. Liker at de er så nøye.

Kan noen fortelle når dette her går på lineær-tv, man blir jo kjeftet huden full om man bommer på tv-tidene på KG. Prøvde å sjekke tv-guiden, går det en episode både kl 19 og 20?

Anonymkode: 120ea...7e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Overraska over at så mange misliker Anna og Jone, jeg liker dem best jeg.

  Skjul innhold

Synes resultatet deres ble best også. Liker at de er så nøye.

Kan noen fortelle når dette her går på lineær-tv, man blir jo kjeftet huden full om man bommer på tv-tidene på KG. Prøvde å sjekke tv-guiden, går det en episode både kl 19 og 20?

Anonymkode: 120ea...7e0

Jeg trodde faktisk det var 19.00 det gikk, men ser ut som om de først sender forrige episode for så å vise den nyeste episoden klokken 20.00. Mandag-torsdag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...