Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Feil. Den ble spilt inn med start på våren 2020, det er da ikke hvitveis rundt veggene på høsten.

Anonymkode: c12bc...c0f

Innspillingen er gjort i fjor vår ifølge Guri Solberg selv, i dette intervjuet https://www.dagbladet.no/kjendis/trodde-jeg-ikke-skulle-klare-det/73573552

 

Forøvrig ser det ut som de fryser alle mann 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett dagens episode, men skal ikke spoile noe av betydning. Annet enn at jeg synes Sommerhytta 2021 har starter trått. Jeg kjeder meg, faktisk. Er det fordi jeg er mett på konseptet eller har årets sesong startet slow? Er liksom så mye tomprat gjennom episodene at det blir liksom ikke noe av underholdningen for min del. Ukeskonkurransen i seg selv med utekjøkken og hjemmegartneri er trauste greier, og det har det egentlig alltid vært. Samt at disse småkonkurransene dem har nesten hver episode finner jeg i hvert fall ingen underholdning i. Selv ikke Finns obstanasighet midt i konkurransene engasjerer meg i år. Muligens jeg har blitt herdet mot det. 

Jeg finner heller ingen par som engasjerer meg mer enn andre hittil. Mulig et favorittpar kommer etter hvert, men akkurat nå synes jeg flere av parene fremstilles av produksjonen på en dårlig måte. Spesielt Anna, tvillingene og far har kommet dårlig ut fra start, etter min mening. Kanskje det også kan skyldes at parene ikke er blitt skikkelig varm foran kamera enda. For det virker litt stivt hittil. 

Men jeg ser fram til neste uke. Da går vi forhåpentligvis i gang med hytta! Eller blir det platting/terrasse og plantasjehage neste uke også? :frustrert:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gledet meg lenge til sommerhytta skulle begynne, men det ble et lite antiklimaks. Hyttene er veldig fine og noe annet enn det har vært de siste årene. 

Men ingen av deltakerparene fenget... 🙁 Kanskje stygt å si, men tidligere år har jeg funnet favoritter kun etter ett program eller to. I år er det ingen som (foreløpig) utmerker seg, ingen jeg på en måte kan kjenne meg igjen i. Men det kommer kanskje etterhvert. 

Anonymkode: e9a8c...b46

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser folk skriver det ikke er 2 soverom i år, men hva er det rommet jeg har satt rød ring rundt? (Nederst i høyre hjørne).

Jeg tenkte at dette var et lite soverom/kontor som alltid 😅

Og de gjorde ingen ting med hemsen i 2019 heller, så det er ikke en ny ting at de ikke bygger noe der 😄

Hva jeg tenker så langt:

Jeg tror kanskje jeg personlig klesjer litt med datteren i «far og datter», og de er ikke favorittene mine. Men det kan være hun vokser på meg, og er bare akkurat nå når hun er under opplæring 😅

De andre lagene. Jeg tror de jeg liker best er det unge paret igjen 😄 

F6EF7E1E-5D3F-4EB0-9A1A-1F4FA9EEF26B.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker veldig godt hyttene og plasseringen, men må nok henge meg på det flere over her sier; ingen av parene er noe utpreget underholdende eller engasjerende. Men har bare sett tre episoder, og vi vet jo alle at de forandrer seg utover sesongen, etter at de første nervene har lagt seg.

Men jeg liker at hyttene er identiske, og at parene virker å være nokså jevnbyrdige.

Men jeg måtte fnise litt av kommentaren om at eiendomsmeglere kan det meste om hus, da jeg kun har hatt motsatt erfaring. Blir spennende å følge de vennene, når stresset begynner å tære på høfligheten og humøret.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå bare merke til at hun eiendomsmegleren(venneparet) hadde verdens minste akvarium(eller bolle). Stakkars fisk. Jeg bare automatisk tenker dårlig om mennesker som gjør slikt, selv om det «bare» er en fisk. 

Anonymkode: 27dab...7b2

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns deltagerne virker ganske kjedelige så langt, men det er kanskje fordi det er helt i begynnelsen. Håper å få noen jeg heier på etter hvert. De eneste som er litt gøye er tvillingene, men det irriterer meg at de virker så klomsete når det kommer til snekring/bygging. Deltakerne trenger ikke være eksperter, men er det ikke litt rart å melde seg på et sånt program når man kan absolutt ingenting om oppussing?

En annen ting som irriterer meg (nå høres jeg gammel ut) er sminken til Anna... Det ser jo helt merkelig ut når hun har så mye foundation i ansiktet at det blir en helt annen farge enn halsen..!

Anonymkode: e6db8...9f8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at jeg kommer til å se så mye av dette. Savner noen originaler blant deltakerne. Hadde også håpet de hadde byttet ut to av dommerne. Ettersom vi ikke er ved sjøen denne gangen, håper jeg ikke det blir mer av nauststilen til Aina. 

Endret av Rosabløff
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke trenden med hytteområder med hytter som stikker seg ut i terrenget. Synes heller hytter skal tilpasses naturen, uten å ruve i terrenget. Hyttenes arkitektur gjør at hyttene fremstår mer ut som hus, og ingen hensyn til naturen rundt blir ivaretatt. Ellers så er vel hytta verken ved sjø eller fjell så det er mulig arkitekturen kan forsvares sånn sett. Enig med de som har kritisk kommentar til bearbeidingen av uteområdet, med utekjøkken og plantasje-stafasje. Skulle ønske noen utfordret oppgavene litt mer kreativt. Hadde vært gøy om de tøyde grensene litt og skapte noe litt annerledes. Det er det fortsatt store muligheter for så følger spent med!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Synes det er kjipt at ingen av deltakerne er noe kule eller har karisma. Alle er bare så iiiiinmari ordinære og snaaakker så trått og pottit og ja... Får så lyst til å piske liv i dem!

Tvillingene er det liv i, men de irriterer meg bare når de gjør seg så dumme.

Ellers veldig bra at de har bedre tid i år, men savner fjorårets deltakere. Også Mikkel... sier sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvinneguide skrev (3 minutter siden):

Enig med de som har kritisk kommentar til bearbeidingen av uteområdet, med utekjøkken og plantasje-stafasje. Skulle ønske noen utfordret oppgavene litt mer kreativt. Hadde vært gøy om de tøyde grensene litt og skapte noe litt annerledes.

Enig.

Men dette prøvde dommerne på i fjor med Finn i spissen. Vær kreativ, tenk annerledes og tøy grensene, var både det direkte og indirekte budskapet til Finn på uteområdet i en konkurranseuke i fjor. Esra og Arber klinte likegodt til med noe så ekstraordinært som å henge to stoler på veggen som blomsterpotter. OK, det virket både spenstig og rart, men dem skulle ha for å leve opp til budskapet den uken. Som det eneste paret. Dette fikk dem derimot slakt for både under dommerrundene og i plenum, på grensen til reprimande, mens dem som kjørte safe og ordinært ble roset opp i skyene og vant hammeren i denne "kreativitetsuken". 

Kreativitet og nyskapning er egentlig forbudt der inne. Det har det alltid vært. Man må leve opp til hva dommerne forventer, og derifra ikke tenke utover boksen. Da taper man. 

Angående uteområdet i år så har jeg faktisk forventninger om noe annet enn tidligere sesonger. Omgivelsene er endret, og det blir da meget rart om alle hytten må gå for en kunstig blomsterjungel med ulike momenter som ikke passer verken hyttene eller omgivelsene. Programlederen har dog nevnt at i år så er det snakk om helårshytter, og ikke sommerhytter. Det bør skape nye premisser som jeg håper dem lever opp til. Så jeg er, som deg, spent på akkurat dette. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ser ut som det ligger teste snø oppi bakkene, ligner mer på vår da. 

Anonymkode: 146fb...08e

De viser epler på trærne 

Anonymkode: 779e3...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kath H. skrev (11 minutter siden):

HVORFOR velger ingen snekkeren i de konkurransene?? 

Det er vel for tidlig i konkurransen. Deltagerne ønsker vel både å mestre litt selv og har fortsatt overskudd. De er ikke dødsslitne etter første uka med et enkelt utekjøkken å snekre. Så ikke rart i det hele tatt, spør du meg

Anonymkode: 3b271...bbd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett tidligere sesonger men:

-Hvor bor deltagerne?

-Er de på hytteområdet over 10 uker i strekk imens innspilling pågår? Eller har de fri i helgene? 

-Er ukesoppdrag en hel uke? Synes det er veldig god tid for 2 stykker å snekre sammen et utekjøkken.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blålilla skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke sett tidligere sesonger men:

-Hvor bor deltagerne?

-Er de på hytteområdet over 10 uker i strekk imens innspilling pågår? Eller har de fri i helgene? 

-Er ukesoppdrag en hel uke? Synes det er veldig god tid for 2 stykker å snekre sammen et utekjøkken.

 

Vi har ikke fått noe informasjon om dette i år, men jeg skal prøve å svare deg basert på det lille jeg har fått med meg fra tidligere sesonger.

1) Deltagerne bor i et fellesbygg i nærheten inntil soverommet i hytten er i orden. Når soverommet kommer opp bor dem i hytten (hvis dem vil). Hvorfor dem ikke bygger soverommet i første uke må fanden vite. Men det disponeres eget bygg i tillegg uansett.

2) Dem har tidligere kun vært på hytteområdet fra mandag til fredag, for så ha fri i helgene. Hvordan det blir i år med tanke på corona vet jeg ikke. Men etter hvert vil dem slite seg ut i ukesoppdragene, og må ha fri innimellom. Regner med at dem drar hjem da, som vanlig.

3) Ukeskonkurransen varer fra mandag kl 12.00 til fredag kl 12.00, altså 4 døgn, slik jeg har forstått det. Hver uke, uansett oppdrag. Men kan hende noe har blitt forandret med tanke på at deltagerne slet seg ut i fjor og at vi har denne coronasituasjonen. 

Gjerne korriger meg hvis jeg tar feil, eller dere har mer utfyllende informasjon. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

loveli skrev (På 5.4.2021 den 21.47):

Dommerne hadde bare fått beskjed om hvem de skulle gitt gullhammeren til uansett, hadde ikke spilt noen rolle.

Men en dommer med integritet hadde vært rettferdig.

Er vel derfor TV2 bruker disse ubrukelig dommerne år etter år slik at de får den vinneren de ønsker.

Enig, de er ubrukelige! 

Anonymkode: 72e9c...623

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke se på andre bygge hytte lol, bygger heller min egen hytte

 

Anonymkode: c6dde...687

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukesfinale

Spoiler

Jeg bare visste hvem som kom til å vinne ukesfinalen, og jeg er ikke enig. Det kjøkkenet jeg likte aller best var det til paret.

Far og datter sitt kjøkken var veldig tynt og spinkelt. Jeg synes det paret sitt kjøkken så mye bedre ut. Finishen så bedre ut. Robust, med levegg.

Menmen, vi får se hvordan det går videre utover ukene. 

 

Anonymkode: 30f43...a2d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ukesfinale

  Skjul innhold

Jeg bare visste hvem som kom til å vinne ukesfinalen, og jeg er ikke enig. Det kjøkkenet jeg likte aller best var det til paret.

Far og datter sitt kjøkken var veldig tynt og spinkelt. Jeg synes det paret sitt kjøkken så mye bedre ut. Finishen så bedre ut. Robust, med levegg.

Menmen, vi får se hvordan det går videre utover ukene. 

 

Anonymkode: 30f43...a2d

Spoiler

jeg reagerer mest på at alle har måttet lage samme kjøkken.. det blir så kjedelig 

Er enig med deg i vurderingen

Kjenner at Herr og Fru swix irriterer meg veldig. 

Skulle ønske de engasjerte litt mer. Er det gjort sånn med castingen for å ikke skape så dårlig stemning? Har man ingen favoritt så blir man jo ikke sur heller liksom..

 

Syns det er så på tide for Aina spesielt å finne seg en annen jobb. Finn er mer tolererbar men utdatert. Etter sesongen med Emma og Jostein snakka de om en tredjeparts dommer men det ble ikke noe av..?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...