Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Smurfii skrev (3 timer siden):

At Anna er petimeter med stor P er ikke vanskelig å se, visst det er veldig ufint å mene så har man ikke hørt mye😜 Ja, men hva deltagerne hadde på seg i fjorårets sesong og tidligere sesonger falt meg ikke inn å kommentere, poenget er at det ser ganske teit ut å arbeide i så dyre klær..😂 og jo, det så ut som de skulle ut på ski..swix  jakke, bukse og pannebånd😋 

Nå var det ikke deg jeg henvendte meg til, men alle som skriver her generelt. Poenget mitt er det samme uavhenging av hva du måtte mene om bekledning og grad av pertentlighet blant deltakerne: jeg synes folk bør være mer selektiv med hva de skriver om andre mennesker på nettet, det er lett å glemme at deltakerne på sommerhytta også er hvermannsen. Man kan fint sitte i egen stue å dele meninger om stort og smått som vises på tv, men det kommer ikke noe godt ut av at x antall mennesker skriver at de synes Anna er kjip, rar og teit kledd. Vis litt omtanke og hold noe for seg selv. 
 

Som sagt er det ment som en generell påminnelse, men for all del: if the shoe fits, feel free to wear it 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er flere som ser på sumo så har jeg laget en egen tråd her inne der vi kan snakke om programmet uten å ødelegge for de som ser på det på tv. 

 

Synes ukens  vinner var malplassert. Midt i ett hjørne... enig med den unge naboen om at det burde vært en bakvegg på kjøkkenet deres..

 

Jeg heier på tvillingene eller meglerne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (15 minutter siden):

Nå var det ikke deg jeg henvendte meg til, men alle som skriver her generelt. Poenget mitt er det samme uavhenging av hva du måtte mene om bekledning og grad av pertentlighet blant deltakerne: jeg synes folk bør være mer selektiv med hva de skriver om andre mennesker på nettet, det er lett å glemme at deltakerne på sommerhytta også er hvermannsen. Man kan fint sitte i egen stue å dele meninger om stort og smått som vises på tv, men det kommer ikke noe godt ut av at x antall mennesker skriver at de synes Anna er kjip, rar og teit kledd. Vis litt omtanke og hold noe for seg selv. 
 

Som sagt er det ment som en generell påminnelse, men for all del: if the shoe fits, feel free to wear it 

Helt enig med deg! Hvorfor skal man sitte å kritisere personligheten og klærne de har på seg? Veldig unødvendig!! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (9 minutter siden):

Nå var det ikke deg jeg henvendte meg til, men alle som skriver her generelt. Poenget mitt er det samme uavhenging av hva du måtte mene om bekledning og grad av pertentlighet blant deltakerne: jeg synes folk bør være mer selektiv med hva de skriver om andre mennesker på nettet, det er lett å glemme at deltakerne på sommerhytta også er hvermannsen. Man kan fint sitte i egen stue å dele meninger om stort og smått som vises på tv, men det kommer ikke noe godt ut av at x antall mennesker skriver at de synes Anna er kjip, rar og teit kledd. Vis litt omtanke og hold noe for seg selv. 
 

Som sagt er det ment som en generell påminnelse, men for all del: if the shoe fits, feel free to wear it 

Vi var tre jenter som satt sammen i går og alle lurte på om de(ikke bare Anna) skulle eller hadde vært på skitur..😋 det var bare mye Swix, haha..ikke noe annet enn det. Og ja, jeg står fortsatt fast på at det virker som hun er irriterende perfeksjonist og muligens kommer til å overkjøre Jone noe så sykt de kommende ukene🤐

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (På 7.4.2021 den 21.19):

Enig.

Men dette prøvde dommerne på i fjor med Finn i spissen. Vær kreativ, tenk annerledes og tøy grensene, var både det direkte og indirekte budskapet til Finn på uteområdet i en konkurranseuke i fjor. Esra og Arber klinte likegodt til med noe så ekstraordinært som å henge to stoler på veggen som blomsterpotter. OK, det virket både spenstig og rart, men dem skulle ha for å leve opp til budskapet den uken. Som det eneste paret. Dette fikk dem derimot slakt for både under dommerrundene og i plenum, på grensen til reprimande, mens dem som kjørte safe og ordinært ble roset opp i skyene og vant hammeren i denne "kreativitetsuken". 

Kreativitet og nyskapning er egentlig forbudt der inne. Det har det alltid vært. Man må leve opp til hva dommerne forventer, og derifra ikke tenke utover boksen. Da taper man. 

Angående uteområdet i år så har jeg faktisk forventninger om noe annet enn tidligere sesonger. Omgivelsene er endret, og det blir da meget rart om alle hytten må gå for en kunstig blomsterjungel med ulike momenter som ikke passer verken hyttene eller omgivelsene. Programlederen har dog nevnt at i år så er det snakk om helårshytter, og ikke sommerhytter. Det bør skape nye premisser som jeg håper dem lever opp til. Så jeg er, som deg, spent på akkurat dette. 

Utenfor topic, men jeg syns du skriver så bra og underholdene. Du gjør denne tråden veldig gøy 😄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le av blomster-Finn som etter å ha sett på ene utekjøkkenet, flyttet litt på skålen med frukt (sikkert så det skulle se bedre ut) også tok pakken med snøfrisk som også stod der og gjemte under. Han fikk sikkert noia av snøfrisken 😆

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

little fairy skrev (5 timer siden):

Må le av blomster-Finn som etter å ha sett på ene utekjøkkenet, flyttet litt på skålen med frukt (sikkert så det skulle se bedre ut) også tok pakken med snøfrisk som også stod der og gjemte under. Han fikk sikkert noia av snøfrisken 😆

Jeg og, trodde nesten han skulle stjele snøfrisken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Smurfii said:

Vi var tre jenter som satt sammen i går og alle lurte på om de(ikke bare Anna) skulle eller hadde vært på skitur..😋 det var bare mye Swix, haha..ikke noe annet enn det. Og ja, jeg står fortsatt fast på at det virker som hun er irriterende perfeksjonist og muligens kommer til å overkjøre Jone noe så sykt de kommende ukene🤐

Jaja, folk er forskjellige. Jeg synes det er litt herlig at hun er perfeksjonist og at han er med på det. Synes det er så mye slurv i disse programmene, er fint å se at noen faktisk gidder å gjøre godt arbeid. La ikke merke til bekledningen, men ser ikke helt at den skal være relevant for noe. Synes det var merkelig at de ikke vant denne uka.

Anonymkode: 120ea...7e0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bør kanskje begynne å rope juks om far og datter forresten, som vant selv om de hadde en benkeplate som ikke er så godt egnet til å stå ute over tid. Var vel der styret med KK starta. Kom igjen KG, nå må dere lage facebookgrupper og begynne å rote i hvem av dommerne de har vært naboer med og hvilke designere de er venner med på facebook!

Anonymkode: 120ea...7e0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma_123 skrev (8 timer siden):

Utenfor topic, men jeg syns du skriver så bra og underholdene. Du gjør denne tråden veldig gøy 😄

Jo takk 🤩 Jeg blir bare så inni hampen engasjert, provosert og irritert på samme tid av dette programmet, så blir nok boende i tråden til the bitter end, til frustrasjon for noen og glede for andre :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi bør kanskje begynne å rope juks om far og datter forresten, som vant selv om de hadde en benkeplate som ikke er så godt egnet til å stå ute over tid. Var vel der styret med KK starta. Kom igjen KG, nå må dere lage facebookgrupper og begynne å rote i hvem av dommerne de har vært naboer med og hvilke designere de er venner med på facebook!

Anonymkode: 120ea...7e0

Juks? Hva faen?😅 haha....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kom igjen KG, nå må dere lage facebookgrupper og begynne å rote i hvem av dommerne de har vært naboer med og hvilke designere de er venner med på facebook!

Anonymkode: 120ea...7e0

Slapp av da. Det er tidlig enda. Alt til sin tid! Det kommer etter hvert ;) Inhabilitet er jo alltid juicy informasjon som må avdekkes! :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos å skulle bedømme stil, hvordan fungerer det egentlig? Har Aina noen gang uttrykt i klartekst hvilke kriterier hun jobber etter? 
 

Det fins feks mange etablerte stilarter med tydelige kjennetegn som feks mid-century, shabby chic, industriell stil, romantisk farmer-house og fransk-romantisk osv. Er det meningen at parene skal ha en mest mulig tydelig stil innenfor de etablerte kategoriene for å score bra? Hvordan kan Aina bestemme hvorvidt en miks av alle stilartene er bra eller dårlig stil? Det blir jo til syvende og sist veldig avgjort av hennes personlige mening virker det som. Hvordan kan man objektivt påstå at enkelte fargevalg og pyntegjenstander er bra eller dårlig stil? Feks er det kommet fram at frukt er ok å sette fram, men snøfrisk er ikke ok. Er ferdigmalte malerier fra kremmerhuset bedre enn barnetegninger eller hva er gangen her? 

Savner at dommerne er tydeligere på hva de ser og dømmer etter. Aina nevnte feks i første episode at hun ikke dømmer etter hva som er mest trendy.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AntiBullshit skrev (4 minutter siden):

Apropos å skulle bedømme stil, hvordan fungerer det egentlig? Har Aina noen gang uttrykt i klartekst hvilke kriterier hun jobber etter? 
 

Det fins feks mange etablerte stilarter med tydelige kjennetegn som feks mid-century, shabby chic, industriell stil, romantisk farmer-house og fransk-romantisk osv. Er det meningen at parene skal ha en mest mulig tydelig stil innenfor de etablerte kategoriene for å score bra? Hvordan kan Aina bestemme hvorvidt en miks av alle stilartene er bra eller dårlig stil? Det blir jo til syvende og sist veldig avgjort av hennes personlige mening virker det som. Hvordan kan man objektivt påstå at enkelte fargevalg og pyntegjenstander er bra eller dårlig stil? Feks er det kommet fram at frukt er ok å sette fram, men snøfrisk er ikke ok. Er ferdigmalte malerier fra kremmerhuset bedre enn barnetegninger eller hva er gangen her? 

Savner at dommerne er tydeligere på hva de ser og dømmer etter. Aina nevnte feks i første episode at hun ikke dømmer etter hva som er mest trendy.

Det du spør om her er jo akkurat det som er irritasjonen og frustrasjonen med Sommerhytta og dømmingen, spesielt rundt Aina og Finn. Det er jo kjernen av det. Ingen vet hva som ligger til grunn for deres dømming, verken vi som seere, deltakerne eller dommerne selv.

Aina kan fort finne på å kreve at et par må følge hennes utvalgte stilarter, men gir et annet par frie tøyler hvor "alt" tydeligvis blir fint. Aina ser jo heller ikke ut til å ha en bestemt mening om hva som er bra eller dårlig, ettersom samme ting kan få forskjellig tilbakemelding hos to forskjellige par. Det er heller ingen rød tråd hos Aina angående praktisk bruk og komfort sammenlignet med stil. Tidenes mest upraktiske og ukomfortable pallesofaen vinner jo lett over en robust og behagelig Fretex-sofa f.eks. 

Finn gidder jeg ikke engang nevne, for der er det i alle fall ingen rød tråd i dømmingen. Det er mer trynefaktor. To par kan gjerne gjøre akkurat det samme, hvor ene paret får en euforisk tilbakemelding mens det andre paret får kjeft.

Tror dessverre det er meningen at det skal være slik. Det er faktisk rart at når finaleuken kommer så har liksom alle parene mulighet til å vinne. Det skjer faktisk biased dømming for å jevne ut stillingen underveis. Utrolig frustrerende å være vitne til, for par som fortjener hammeren taper fordi dommerne må vekte opp stillingen inn mot finalen. Det er da Aina og Finn misbruker sin makt. 

Dømmingen skulle ha skjedd av utenforstående. I hvert fall finaleukedømmingen når det deles ut 4 gullhammere! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Så de andre utenom tvillingene er eksperter ?

Anonymkode: 779e3...b75

Absolutt ikke. Heldigvis er kunnskapen varierende.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Ctrl skrev (1 time siden):

Det du spør om her er jo akkurat det som er irritasjonen og frustrasjonen med Sommerhytta og dømmingen, spesielt rundt Aina og Finn. Det er jo kjernen av det. Ingen vet hva som ligger til grunn for deres dømming, verken vi som seere, deltakerne eller dommerne selv.

Aina kan fort finne på å kreve at et par må følge hennes utvalgte stilarter, men gir et annet par frie tøyler hvor "alt" tydeligvis blir fint. Aina ser jo heller ikke ut til å ha en bestemt mening om hva som er bra eller dårlig, ettersom samme ting kan få forskjellig tilbakemelding hos to forskjellige par. Det er heller ingen rød tråd hos Aina angående praktisk bruk og komfort sammenlignet med stil. Tidenes mest upraktiske og ukomfortable pallesofaen vinner jo lett over en robust og behagelig Fretex-sofa f.eks. 

Finn gidder jeg ikke engang nevne, for der er det i alle fall ingen rød tråd i dømmingen. Det er mer trynefaktor. To par kan gjerne gjøre akkurat det samme, hvor ene paret får en euforisk tilbakemelding mens det andre paret får kjeft.

Den euforien over pallesofaen er kanskje noe av det dummeste jeg har sett av Aina. At hun elsket noe sånt rusk og rask av en søplehaug skjønner jeg ikke. Det var jo ikke bra gjennomført engang!! Pallemøblet krevde null og niks av deltakerne å fikse. Fy f!

 

 

Jeg har hvertfall skjønt at det som gjør deg til en verdig vinner av Sommehytta er at man har ønske og mulighet til å nå ut til mange folk via some (sosiale medier). Både KK og ØL hadde mange følgere på some, og lyst til å drive med some videre. Tilfeldig?

Sommerhytta begynner praktisk talt på some. Det er ikke tilfeldig det vet du! Neida, så konspiratorisk er jeg ikke. 

Men til årets sesong, jeg har lyst til å boikotte årets sesong pga rigget spill og urettferdig bedømming i de to sesongene jeg har sett, men klarer jeg det?

Jeg sa jo i fjor at jeg skulle boikotte. Jeg har ikke "falt" for noen av deltakerne (men liker stilen til kjøresteparet og er spent på den videre). Jeg lar meg provosere noe voldsomt over bedømmingen og det som skal være et feel good-program stjeler egentlig energi fordi jeg blir irritert... hm... hater meg selv litt for at jeg ikke klarer å bare droppe svineriet. Men konseptet er så bra!!! Og jeg elsker den grønne hytta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

loveli skrev (7 minutter siden):

Den euforien over pallesofaen er kanskje noe av det dummeste jeg har sett av Aina. At hun elsket noe sånt rusk og rask av en søplehaug skjønner jeg ikke. Det var jo ikke bra gjennomført engang!! Pallemøblet krevde null og niks av deltakerne å fikse. Fy f!

 

 

Jeg har hvertfall skjønt at det som gjør deg til en verdig vinner av Sommehytta er at man har ønske og mulighet til å nå ut til mange folk via some (sosiale medier). Både KK og ØL hadde mange følgere på some, og lyst til å drive med some videre. Tilfeldig?

Sommerhytta begynner praktisk talt på some. Det er ikke tilfeldig det vet du! Neida, så konspiratorisk er jeg ikke. 

Men til årets sesong, jeg har lyst til å boikotte årets sesong pga rigget spill og urettferdig bedømming i de to sesongene jeg har sett, men klarer jeg det?

Jeg sa jo i fjor at jeg skulle boikotte. Jeg har ikke "falt" for noen av deltakerne (men liker stilen til kjøresteparet og er spent på den videre). Jeg lar meg provosere noe voldsomt over bedømmingen og det som skal være et feel good-program stjeler egentlig energi fordi jeg blir irritert... hm... hater meg selv litt for at jeg ikke klarer å bare droppe svineriet. Men konseptet er så bra!!! Og jeg elsker den grønne hytta!

Ja, jeg er fortsatt sur og bitter etter fjoråret! ;) 

Man er, ettersom konseptet har så stort potensiale, så nedsyltet i håp om at årets utgave kommer til å bli bra/bedre, at det er umulig å la være. Så bare innse det, du/vi kommer aldri til å boikotte Sommerhytta noensinne. 😅

Endret av Ctrl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Ctrl skrev (21 minutter siden):

Ja, jeg er fortsatt sur og bitter etter fjoråret! ;) 

Man er, ettersom konseptet har så stort potensiale, så nedsyltet i håp om at årets utgave kommer til å bli bra/bedre, at det er umulig å la være. Så bare innse det, du/vi kommer aldri til å boikotte Sommerhytta noensinne. 😅

Haha, du har selvfølgelig helt rett! 😭:natti:

Men, det er bare å gi opp håpet om at bedømmingen skal bli bedre og Sommerhytta skal få en verdig vinner også... 🤣

Får bare beklage og advare til alle i tråden først som sist, fra meg blir det mange sure oppstøt fremover hvis sesongen fortsetter slik den begynte.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Hvem er du som kopierer det jeg skriver her og limer det inn i Jodel??? Ikke hat mot deg, men jeg mente jeg kjente igjen teksten og måtte sjekke. Og jaggu! 🤣

(Jeg må jo henge litt på Jodel for å ikke spamme tråden med for mye negativt her inne (too late), men på Jodel skriver jeg sjeldent noe for der er alt hatet allerede skrevet flere ganger 😅...)

 

loveli skrev (På 5.4.2021 den 21.35):

Fantastiske hytter i år! 

Den grønne forelsket jeg meg i. Jeg ELSKET den! Utsikt er kanskje det som betyr mest for meg.

 

Screenshot_20210409-185316_Jodel.jpg

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (2 timer siden):

Apropos å skulle bedømme stil, hvordan fungerer det egentlig? Har Aina noen gang uttrykt i klartekst hvilke kriterier hun jobber etter? 
 

Det fins feks mange etablerte stilarter med tydelige kjennetegn som feks mid-century, shabby chic, industriell stil, romantisk farmer-house og fransk-romantisk osv. Er det meningen at parene skal ha en mest mulig tydelig stil innenfor de etablerte kategoriene for å score bra? Hvordan kan Aina bestemme hvorvidt en miks av alle stilartene er bra eller dårlig stil? Det blir jo til syvende og sist veldig avgjort av hennes personlige mening virker det som. Hvordan kan man objektivt påstå at enkelte fargevalg og pyntegjenstander er bra eller dårlig stil? Feks er det kommet fram at frukt er ok å sette fram, men snøfrisk er ikke ok. Er ferdigmalte malerier fra kremmerhuset bedre enn barnetegninger eller hva er gangen her? 

Savner at dommerne er tydeligere på hva de ser og dømmer etter. Aina nevnte feks i første episode at hun ikke dømmer etter hva som er mest trendy.

Min oppfattning er at man må ha en stil som hun liker 😐 som er en idiotisk måte å dømme en «bygg din egen hytte» konkurranse på. For man vil jo legge sin egen stil i hytta, ikke programlederens.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...