Gå til innhold

Termingruppe november/desember 2021


Gullegg

Anbefalte innlegg

Hehe. Veldig forskjellig dette med vekt og mage, men da er jeg ikke unormal. Ser liksom for meg å ha en fin kul på ultralyd om 2 uker, men det skjer nok ikke 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melie skrev (5 timer siden):

Bare jeg som har gått opp her?😂uke 21, fin kul, og +3/4 kg🤗 jeg har tenkt mye på vaksine @Gulleggog hadde gjort det samme som deg. Tør ikke ta risikoen, men kommer til å ta den når lille er ute 👌🏻

Ja samme her 😊 Jeg tørr faktisk ikke. Det er vell ikke født så mange babyer med vaksinerte mødre i Norge, så kan si noe om ettervirkningene osv.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullegg skrev (8 timer siden):

Hehe. Veldig forskjellig dette med vekt og mage, men da er jeg ikke unormal. Ser liksom for meg å ha en fin kul på ultralyd om 2 uker, men det skjer nok ikke 😆

Jeg er 15+1 i dag og har definitivt en umiskjennelig gravidkul og har hatt det i flere uker. Men nå er dette mitt femte svangerskap også da - og kroppen husker hva den skal gjøre. Første gang kom ikke magen før i uke 19/20, men da poppet den til gjengjeld så fort og over natta at hele magen revnet i strekkmerker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er + ca 2 kg og har fått tydelig mage (uke 22). Det er liksom ikke tvil, så når jeg møter folk jeg ikke har sett på en stund (og som ikke vet) er de raskt ute med og gratulere.

Dammenlignet med forrige gang (ut ifra bilder) ligger jeg ca 4 uker «foran» denne gang mtp magen 😂😳.

Forrige gang var symfysemål helt på streken i starten for deretter å flate veldig ut. Baby var helt normal på strl, så det må vært andre årsaker til at jeg ble så «liten» på slutten.

Skal til JM til mandag og er spent på målet da om hun måler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) Bare lurer på om det er noen her som har samme problem som meg? Har alltid vært sammen med mannfolk som snorker(mye) og en hund som også lager mye lyd. Har alltid sovet godt til tross for dette. Etter jeg ble gravid derimot så våkner jeg av snorkingen og får ikke til å sovne igjen uten å legge meg på et annet rom. Vi har nå bestemt oss for separate soverom en stund, men er dette virkelig pga graviditeten? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shavasa skrev (3 timer siden):

Hei! :) Bare lurer på om det er noen her som har samme problem som meg? Har alltid vært sammen med mannfolk som snorker(mye) og en hund som også lager mye lyd. Har alltid sovet godt til tross for dette. Etter jeg ble gravid derimot så våkner jeg av snorkingen og får ikke til å sovne igjen uten å legge meg på et annet rom. Vi har nå bestemt oss for separate soverom en stund, men er dette virkelig pga graviditeten? 🙈

Jepp! 😅

Kroppen som forbereder seg på å våkne og være klar for å stelle babyen så snart den lager lyd. Jeg også våkner av den minste lille lyd og kan ende med å ligge våken i timesvis på nettene for jeg ble akutt lys våken av lyden. Står i alle apper og lignende at det er helt normalt å sove dårligere og mer oppstykket nå siden kroppen forbereder seg. Prøv å få inn en lur eller 2 på ettermiddagen, så skal du nok se at energien holder til hele dagen selvom 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg vert til jordmor og fikk høre hjertet til bønna. Utrolig merkelig, blir ikke helt vandt med tanken på at det kommer en liten en 😅🙈  det kommer trolig av at vi føler vi ikke kan slappe av før vi har vert på ul om tre uker 🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos jordmor i går (15+5) og fikk også høre hjertelyd! Fineste lyden. 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (På 29.6.2021 den 16.30):

Jeg var hos jordmor i går (15+5) og fikk også høre hjertelyd! Fineste lyden. 😍

Så koselig ❤️😊. Deilig lyd ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har begynt å planlegge ting til den lille? 

Her har vi kjøpt vogn med litt tilbehør nå og jeg sikler daglig inne på finn mens vi gjør oss ferdig med oppussing i huset så jeg får lov til å kjøpe mer babyting 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hamstret litt, og vært på barnas hus for litt inspirasjon, så vet sånn ca hva jeg vil ha av litt diverse 😊

Kjøpte gravidklær av ei på finn, som da også fant fram masse diverse annet hun tenkte hun skulle selge til småbarn. Så nå har jeg tåteflasker i diverse størrelser, tuter i forskjellige størrelser, dyne, pute, smekker osv. Hun skulle og selge endel klær, så hvis jeg får jente kan jeg nok få kjøpt endel av henne 😁 Passer meg perfekt å kjøpe brukt og gjerne større pakker med ting på finn. Her i huset er ingen spesielt glad i å handle, så selv om det kan være gøy å fikse noe nytt i ny og ne, så merker jeg at motivasjonen begynner å dale bra nå 🙈 Tar meg nok en pause i ferien. Søstra mi er fullt igang på å finne ting for meg på finn da, så det er gull 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (1 time siden):

Her har vi kjøpt vogn med litt tilbehør nå og jeg sikler daglig inne på finn mens vi gjør oss ferdig med oppussing i huset så jeg får lov til å kjøpe mer babyting 😍

Noen ting du har sett som du har spesielt lyst på? 😁 Blir nok utrolig deilig å bli ferdig med oppussing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (1 time siden):

Noen ting du har sett som du har spesielt lyst på? 😁 Blir nok utrolig deilig å bli ferdig med oppussing!

Ser på alt fra Stellebord, vippestol, fin kommode til barnerommet til å ha klær i. Mye annet jeg sikler på, men samtidig vet vi skal få arve på sikt, men har jo lyst på det nåååå 😂😂

Har kjøpt klistremerke reflex og lammeskinn til vogn på barnashus da de hadde tilbud rundt forrige helg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Niny skrev (7 timer siden):

Noen av dere som har begynt å planlegge ting til den lille? 

Her har vi kjøpt vogn med litt tilbehør nå og jeg sikler daglig inne på finn mens vi gjør oss ferdig med oppussing i huset så jeg får lov til å kjøpe mer babyting 😍

Jeg har det meste fra før siden vi har en på 18 mnd. Men skal kjøpe babynest denne gangen, det savnet jeg sist. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir ferien for dere i år tror dere? 😊

Jeg har planlagt veldig lite ettersom formen ikke har vært helt på plass i lengre tid. Har en uke som jeg avtalte med noen venner i fjor hvor det blir mye aktivitet, spent på åssen det blir. Jeg får eventuelt være flink til å ta fridager og heller bli igjen og slappe av når de andre drar ut hvis det blir for mye tenker jeg. Gleder meg for øyeblikket mest til et par dager hvor jeg bare kan lade opp etter noen intense uker på jobb 🙈 Prøver å tilrettelegge så samboer kan gjøre litt ting han har lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal vi bare vere hjemme :) holdet på med litt småopppussing i huset og planen er å vere ferdig med alt til ferien er over 😊 Her er formen endelig begynt å bli bedre, så kanskje det faktisk blir mulig å få gjort noe annet enn å ligge på sofan 😅

Endret av Fioritura
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så deilig, @Fioritura 😊 Blir kjekt å være ferdig med oppussing da!

Vi har falt bakpå endel årlig vedlikehold nå som jeg har vært dårlig, så lurer litt på om jeg må sette av noen dager bare til å ordne hage og hus og 🙈

Kjekt når formen begynner å tillate noen små utflukter også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal være mest hjemme, en del på hytta og så håper jeg at vi får en tur til Hunderfossen eller Tusenfryd eller noe med ungene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 3 uker ferie, men ingen planer enn så lenge. Første helgen skal vi prøve oss på et slektstreff for å feire mormor sin 90 årsdag og samtidig min onkel sin 50 årsdag. Tror det blir kjekt, men eneste bil vi har som funker for langkjøring er en kassebil som er vond å sitte i. 

Vi vurderer derfor å låne/leie en bil vi kan dra på ferie med, for vi er invitert til Arendal hvis jeg greier timene i bil fra Bergen 😅

Ellers kun planer om å begynne på hagen når det kommer til oppussing hos oss 🤷🏻‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er planene minimale for ferien. En tur på kafé eller ei natt på hotell, men alt innhold tar vi som det kommer dersom formen plutselig skulle tillate det. Ellers er jeg sykemeldt i 100% enda, så jeg får ferien min tilbake senere. Jeg er derfor ekstra opptatt av at samboer skal få en så fin ferie han kan, til tross for at jeg fungerer dårlig 😄 Så han styrer dagene sine ut fra hva han har lyst til dag for dag, og skal tar fjellturer, bading, dra til kompiser og liknende når det frister. Så har han litt oppussing å henge fingrene i også, da.

Ellers har jeg tenkt at når jeg uansett er nesten bare hjemme, så skal jeg prøve å rydde ut av det kommende barnerommet. Men så synes jeg av en eller annen grunn at slikt er så hyggelig å pusle med på høsten, så det er mulig jeg sparer det 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...