Gå til innhold

Termingruppe november/desember 2021


Gullegg

Anbefalte innlegg

Enig med godis! Fy søren hva folk greier å si! Jeg tenker at én ting er å kanskje diskutere sånt seg imellom etter dere har gått, hvis det absolutt skal være det de tenker, men man sier da for helvete ikke det til kommende mor som gleder seg over det nye livet i magen sin! 😡😡

Vi gleder oss for og med deg, kjære @Lillemorbare! 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere her inne som nærmer seg OUL med stormskritt? 

Vi skal ha OUL på mandag allerede og her i byen har de faktisk helt nylig åpnet for at barnefar får være med på ultralydundersøkelser! 🥳🥰

Har siste 2 dagene kjent halvsterke spark! Ikke bare et lite popp, men litt kraftigere dult, så her er jeg ikke lengre redd for eller i tvil om det er liv inni 😍😍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh så herlig @Niny! Både med spark og at far kan være med 😊 det kan de her også, heldigvis. Gleder meg masse, men må vente til 8.juni😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nermer det seg 12 uker her, 11+5 idag 😊  Så nå håper jeg at det skal gå bra 😊 har fortalt det til familien som ble helt i ekstase. idag fikk jeg vite at jeg har komt inn på skole til høsten, der jeg også får lønn når jeg er borte fra jobb. Kjenner meg såå usikker på hva jeg skal gjøre, trenger videreutdanningen og muligheten til å få lønn under utdanning vokser ikke på tre 🙈🙈 Snakk om dårlig timing 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemorbare skrev (20 timer siden):

10+4

Vi har begynt å fortelle til våre nærmeste at vi venter nok et barn. Og ingen er positive til det. 

"Har dere ikke hørt om prevensjon?" "Stakkar lillemor som ikke får ha foreldrene sine for seg selv litt en gang" "Så egoistiske dere er"

Så ja. Akkurat som jeg tenkte selv når testen var positiv. Nettopp slik jeg følte meg, som verdens verste mamma. Topp stas! 

Hele gleden har blitt snudd til å bli noe jeg skammer meg over, flau over. Og det er en skikkelig vond følelse. 

Jeg forstår at det er sjokkerende at vi begynner rett på igjen, men det er jo vår sak. 

Det er uansett rart hvordan folk er.. Fra jeg gikk gravid snakket de om at vi måtte få to tette, bli ferdig med det, go de flere barnebarn/oldebarn, og når vi gjør nettopp det - så er det galt. Det er for tidlig for dem, eller noe. 

Jaja.. Måtte bare lufte tankene en plass. 

Så trist! Og at ikke folk kan holde kjeft? Man trenger da ikke si alt man tenker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lillemorbare så leit å høre. Jeg håper de bare fikk sjokk og snur snart, men uansett er det skikkelig råtten oppførsel. Dere er ikke egoistiske eller dårlige foreldre! Det må dere huske. De to der kommer til å ha så mye glede av hverandre, og storesøskenet kommer aldri til å huske at minste ikke har vært der ❤️
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på OUL igår og alt så perfekt ut heldigvis! 😍 Vi var begge mentalt veldig forberedt på jente, så nå må vi jobbe med å omstille hodet, for lille jenta vår hadde visst pung og snabel 🙈😅🤭💙🥰

Termin fastsatt til samme som TUL, 1. November! 

Har nå begynt å kjenne daglige små dult, aller helst på kvelden akkurat når jeg har lagt meg og slapper av 😍💖 Er 18+4 idag så er veldig fornøyd at jeg som førstegangs kjenner så mye allerede så tidlig 🎉❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (49 minutter siden):

Vi var på OUL igår og alt så perfekt ut heldigvis! 😍 Vi var begge mentalt veldig forberedt på jente, så nå må vi jobbe med å omstille hodet, for lille jenta vår hadde visst pung og snabel 🙈😅🤭💙🥰

Termin fastsatt til samme som TUL, 1. November! 

Har nå begynt å kjenne daglige små dult, aller helst på kvelden akkurat når jeg har lagt meg og slapper av 😍💖 Er 18+4 idag så er veldig fornøyd at jeg som førstegangs kjenner så mye allerede så tidlig 🎉❤️

Så hyggelig Niny! Gratulerer med en liten gutt i magen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg tørre å melde meg inn her, da? Fikk se bankende hjerte i dag, er 10+6 på vei ❤️

Menstermin er 26.12. Er førstegangsgravid, så mulig det ikke blir 2021-baby. Men jeg håper det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker_navn skrev (3 timer siden):

Skal jeg tørre å melde meg inn her, da? Fikk se bankende hjerte i dag, er 10+6 på vei ❤️

Menstermin er 26.12. Er førstegangsgravid, så mulig det ikke blir 2021-baby. Men jeg håper det!

Gav de deg ikke en ultralyd termin, siden du referer til mensen termin? 🤔

Men såå gøy å se bankende hjerte! Gratulerer så mye! Mamma fødte første 10 dager før termin og andre (meg) prøvde å komme opptil 3 ganger innen 3 mnd før termin, men endte 3 dager over.. Så er ikke sikkert man alltid går over med første 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Niny said:

Gav de deg ikke en ultralyd termin, siden du referer til mensen termin? 🤔

Men såå gøy å se bankende hjerte! Gratulerer så mye! Mamma fødte første 10 dager før termin og andre (meg) prøvde å komme opptil 3 ganger innen 3 mnd før termin, men endte 3 dager over.. Så er ikke sikkert man alltid går over med første 😉

Tusen takk!

Legen min har ultralyd-apparat og har gitt meg et par undersøkelser, sånn at jeg slapper av litt. Hun har vist meg foster og hjerte, men har ikke kommentert størrelse eller andre ting. Neste torsdag skal mannen min og jeg på privat ultralyd. Er da 12+0. Så da får vi nok sett mer detaljer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (21 timer siden):

Vi var på OUL igår og alt så perfekt ut heldigvis! 😍 Vi var begge mentalt veldig forberedt på jente, så nå må vi jobbe med å omstille hodet, for lille jenta vår hadde visst pung og snabel 🙈😅🤭💙🥰

Termin fastsatt til samme som TUL, 1. November! 

Har nå begynt å kjenne daglige små dult, aller helst på kvelden akkurat når jeg har lagt meg og slapper av 😍💖 Er 18+4 idag så er veldig fornøyd at jeg som førstegangs kjenner så mye allerede så tidlig 🎉❤️

Gratulerer ❤️😊.

Ja, er deilig å kjenne liv. Både koselig og betryggende ❤️😊.

Her er det OUL i morgen og jeg gleder meg, men gruer meg også tilfelle det er noe galt.

I dag har ett- åringen vært hjemme fra bhg pga forkjølelse og mannen jobber i tillegg overtid for tredje dag på rad. Har fått kjørt meg litt denne uken, ikke bare bare å gå gravid og å henge med en aktiv ett-åring 😂🙈. Har blitt litt mer tv i dag en jeg egentlig liker, men. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arh, skikkelig nedtur i dag. Hadde fått time til OUL i dag allerede i mars. Mens Jeg satt i bilen på vei til sykehuset ringte de og måtte avlyse/utsette timen. Skikkelig nedtur. Har forståelse for at ting kan oppstå akutt - men kjente jeg ble skikkelig sur likevel. Føles liksom litt i seneste laget å avlyse....

☹️☹️☹️

Fikk heller ikke time før om nesten en uke. Håper ikke en mulig sykepleierstreik ved sykehus kan påvirke den timen...

Er veldig glad nå for at jeg har begynt å kjenne endel liv, som i alle fall roer meg litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, så utrolig kjedelig @Butter😣😣 Det er kjip skuffelse uansett hvordan du vrir og vender på det, håper virkelig du skal få gjennomført timen neste uke. Nyt å kjenne små bevegelser så lenge, forhåpentligvis hjelper det litt på ro og tålmodighet 💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange av dere som er så mye lengre på vei enn meg! OUL er langt unna. Men neste uke er jeg 12 uker på vei, og skal sjekke igjen hos jordmor at alt er bra. Synes jeg begynner å få litt mage nå. I alle fall umulig å få igjen buksene - og det gikk for en til to uker sia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10+2 ca i dag, er henvist til TUL 22 juni. Men lurer på når man er henvist av jordmor til TUL får man i tillegg tilbud om OUL senere? 🙈

Har lege time neste onsdag, og neste time til jordmor på september🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 hours ago, Fiffig said:

Så mange av dere som er så mye lengre på vei enn meg! OUL er langt unna. Men neste uke er jeg 12 uker på vei, og skal sjekke igjen hos jordmor at alt er bra. Synes jeg begynner å få litt mage nå. I alle fall umulig å få igjen buksene - og det gikk for en til to uker sia. 

Vi er omtrent like langt! Jeg blir også 12 uker i neste uke. Skal bli godt å få senket skuldrene litt. Kanskje også fortelle det til andre? Har fortalt det til noen venninner, men har ikke gjort det offisielt.

 

3 minutter siden, tinapusa said:

Jeg er 10+2 ca i dag, er henvist til TUL 22 juni. Men lurer på når man er henvist av jordmor til TUL får man i tillegg tilbud om OUL senere? 🙈

Har lege time neste onsdag, og neste time til jordmor på september🙈

Ja, alle skal få ordinær ultralyd rundt uke 18. Jeg har foreløpig blitt innkalt 22.07, men det kan hende de forandrer dato når det nærmer seg. Noen spesiell grunn for TUL, eller bare nysgjerrighet? :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker_navn skrev (34 minutter siden):

Ja, alle skal få ordinær ultralyd rundt uke 18. Jeg har foreløpig blitt innkalt 22.07, men det kan hende de forandrer dato når det nærmer seg. Noen spesiell grunn for TUL, eller bare nysgjerrighet? :) 

Hatt 2 SA tidligere, derfor henvist til TUL 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, tinapusa said:

Hatt 2 SA tidligere, derfor henvist til TUL 😊

Trist å høre. Jeg har også mistet tidligere. Håper disse svangerskapene holder hele veien :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, jeg er i uke 19 idag! 🙈🎉🤩

Men har ikke lagt på meg noe enda. Er fortsatt -1,5/-1 kg fra startvekt og ligger jevnt litt opp og ned der på vekten. Magen har begynt å vokse godt, men vekten ligger fortsatt på minussiden. 🤔

Flere som har samme erfaring, eller vært borti det samme i tidligere svangerskap? 

Jeg spiser meg mett til måltidene og er stort sett bare litt sulten i kanskje en liten time før middag.. 🤷🏻‍♀️

Legen min nevnte sist jeg var inne for sykemelding, at jeg burde småspise hele dagen, men jeg blir dårlig av tanken og har lite matlyst. Spyr fortsatt akkurat om morningene før jeg får spist noe, så mister ikke noe næring der, bare litt galle 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...