Gå til innhold

Termingruppe november/desember 2021


Gullegg

Anbefalte innlegg

En koselig gruppe for oss som er gravid med termin November/Desember 2021 🤍🌿

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hå, damer! 

Termin 4. November her 😊 Prøvde i 8 mnd før det endelig gikk for vår del. Hadde i flere måneder kartlagt EL og tempet for å holde oversikt, men den måneden det satt så hadde jeg lovt min mann å droppe alt sammen. Fikk EL slim, EL smerter og andre tegn på kroppen som vanlig, men er derfor ikke 100% sikker. Kanskje EL var 1 dag senere, men går ut ifra 4. November for nå. 

Har bestilt TUL 20. April. Da er jeg 12+1. Har allerede begynt å få en liten mage fra lunsjtider og utover, uten egentlig å ha spist noe, så legen nevnte at det kanskje er 2 siden jeg ikke har barn fra før og magen skal komme seinere 🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (12 timer siden):

Hei og hå, damer! 

Termin 4. November her 😊 Prøvde i 8 mnd før det endelig gikk for vår del. Hadde i flere måneder kartlagt EL og tempet for å holde oversikt, men den måneden det satt så hadde jeg lovt min mann å droppe alt sammen. Fikk EL slim, EL smerter og andre tegn på kroppen som vanlig, men er derfor ikke 100% sikker. Kanskje EL var 1 dag senere, men går ut ifra 4. November for nå. 

Har bestilt TUL 20. April. Da er jeg 12+1. Har allerede begynt å få en liten mage fra lunsjtider og utover, uten egentlig å ha spist noe, så legen nevnte at det kanskje er 2 siden jeg ikke har barn fra før og magen skal komme seinere 🙈😅

Oi så spennende da! Hold oss oppdatert 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mizzluna skrev (På 22.3.2021 den 20.41):

Jeg også! Termin 09.11 😍

Så hyggelig 🥰 Termin 5 desember her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shavasa skrev (På 22.3.2021 den 17.50):

Melder meg inn her! Ca. Termin 12. November 😊

Velkommen! Så hyggelig 🥰 Termin 5 desember her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullegg skrev (På 24.3.2021 den 9.24):

Velkommen! Så hyggelig 🥰 Termin 5 desember her.

Jeg har termin 4 desember💛 Melder meg inn her 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg gått ned 2 kg allerede og sliter en god del med kvalme. Heldigvis ca ingen oppkast, men er så intenst kvalm at jeg heller lar vær å spise (hos meg forsvinner kvalmen om jeg ikke spiser, og kommer idet jeg drikker/spiser). 

Har begynt å teste ut diverse kvalmestillende medisiner. Har vært sykemeldt halvannen uke nå, siden jeg har vært så svimmel at jeg greier knapt være på beina uten at det svartner for meg 😫 Nærmer meg uke 9 (mandag), så håper det snart begynner å avta 🙈 Krysser fingrene for å være tilbake på jobb til etter påsken 😊🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med kvalme her også, men motsatt med meg, må spise for å holde kvalmen i sjakk. Kjempebekymret for at jeg kommer til å legge på meg sykt mye siden jeg spiser hele tiden 🙄 er i uke 8 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shavasa skrev (21 minutter siden):

Sliter med kvalme her også, men motsatt med meg, må spise for å holde kvalmen i sjakk. Kjempebekymret for at jeg kommer til å legge på meg sykt mye siden jeg spiser hele tiden 🙄 er i uke 8 nå.

Ja har hørt aller flest si at mat demper det. Her var jeg seinest forrige uke så sulten at det gjorde fysisk vondt. Gleeedet meg til middag for det var noe kjempegodt. Tok 4 små slurk av et glass vann og lå og rullet i sofaen for jeg var så kvalm. Endte med å bare pirke i middagen 🙄 Og spiser jeg noe når jeg er så kvalm, så begynner jeg å brekke meg uten noe som kommer. Er fryktelig irriterende andre veien hvertfall. Ble enda mer kvalm da jeg prøvde å småspise på ritz og de gangene kastet jeg opp også 🤷🏻‍♀️

Tenk om jeg hadde lindret det med mat. Da hadde jeg gitt blanke F og momset boller hele dagen 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her 🙋🏼‍♀️ Har foreløpig termin 19.11, regnet fra sist mens. Skal på TUL nå på onsdag, får tettere oppfølging fordi vi hadde en MA og utskraping i desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henrietteilo skrev (Akkurat nå):

Melder meg inn her 🙋🏼‍♀️ Har foreløpig termin 19.11, regnet fra sist mens. Skal på TUL nå på onsdag, får tettere oppfølging fordi vi hadde en MA og utskraping i desember.

Er forresten også superkvalm som flere her nevner. For min del hjelper det å knaske på tørre rundstykker eller tørre kjeks og å drikke appelsinjuice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 21. november 🤗 TUL til onsdag, når jeg er 6+6. 

Er litt småkvalm, sensitiv for lukt, trøtt og ømme bryster. Ellers bra 💜 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drister meg til å bli med her! Etter 2,5 år prøving klaffet det for oss, og vi har en foreløpig termin 4. desember. 

Ganske mange, men heldigvis ikke alt for hemmende symptomer, allerde så tidlig som 4+4. Kjenner meg igjen i Niny som sier at kvalmen forverres av å spise eller drikke. Småspising går heldigvis greit for min del, og jeg blir bare så kvalm at det er ubehagelig, ikke vondt og hemmende. Men å drikke er det verste, da må jeg puste meg gjennom en runde kvalme. Og jeg er en ganske tørst person 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Appelsinjuice med fruktkjøtt har vært min lifesaver noen morninger nå 🤩

Stiller tørsten, får energi, og blir ikke kvalm av det 🙌 Rent vann på morgenen begynner jeg enten å brekke meg av, eller så får jeg opp magesyre 😫 Greier endelig å ta Folat og vitaminer igjen nå! Har ikke tatt det på snart 2 uker for har ikke maktet tanken engang etter jeg spydde opp alt ene dagen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

Tok en test i dag tidlig, etter at jeg skulle få mensen på søndag som ikke dukket opp. Følte at jeg var gravid, stikker i puppene og ingen tegn på at mensen skulle komme. Tok ut spiral ved juletider, så Det gikk litt raskere enn jeg hadde tenkt - men det er jeg bare takknemlig for så klart. Gleder oss til å få en lillesøster/lillebror til storesøster😊
 

Termin 9/12.

 

Var lite kvalm sist, så håper å unngå det verste nå også. Derimot slet med bekkenløsning fra ca 6-7 mnd.

Spent på tiden videre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til til dere som har TUL idag! Så dere var flere 😊

Gjerne oppdatere oss på hvordan det går og hva man kan se. Førstegangs gravid her så såå spent på alt som skjer igjennom hele prosessen 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...