Gå til innhold

Termingruppe november/desember 2021


Gullegg

Anbefalte innlegg

Så koselig med en termingruppe ☺️🌺 Jeg har termin 25 november 😊 var på tidlig UL og da fant di ingenting og han trodde mulig det var en XU 🙄 men så ble jeg sendt til sykehuset 2-3 ganger og fått tatt blodprøver og hcg nivået steg fint , så var igjen på sykehuset for kontroll på mandag og da fant di et bankende hjerte og en plommesekk 😁🤗 så da var jeg mye tidligere enn først antatt 🌺 så håper alt går bra at dette går veien 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Niny skrev (13 timer siden):

Lykke til til dere som har TUL idag! Så dere var flere 😊

Gjerne oppdatere oss på hvordan det går og hva man kan se. Førstegangs gravid her så såå spent på alt som skjer igjennom hele prosessen 🙈

Jeg er også spent på TUL hos andre her. Har selv TUL, 14 april og ultralyd uke 13 - 21 mai 🌿🤍 2 gangs Mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullegg skrev (7 minutter siden):

Jeg er også spent på TUL hos andre her. Har selv TUL, 14 april og ultralyd uke 13 - 21 mai 🌿🤍 2 gangs Mamma!

Jeg har TUL 20 april og er sååå spent! Mannen får være med, så det blir kos. Og veldig spent på om det er 1 eller 2 da jeg allerede ikke kommer meg inn i annet enn grvaidbukser. Er 9 uker på vei nå.. Har vært endel større tidligere, så har tatt vare på de for store klærne med tanke på en graviditet, men at de buksene ikke engang passer rett etter frokost var jeg ikke forberedt på 🙈😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (50 minutter siden):

Jeg har TUL 20 april og er sååå spent! Mannen får være med, så det blir kos. Og veldig spent på om det er 1 eller 2 da jeg allerede ikke kommer meg inn i annet enn grvaidbukser. Er 9 uker på vei nå.. Har vært endel større tidligere, så har tatt vare på de for store klærne med tanke på en graviditet, men at de buksene ikke engang passer rett etter frokost var jeg ikke forberedt på 🙈😂😂

Hahaha. Har du normal BMI nå? Jeg har BMI på 30. Ganske flaut, for det er jo fedme. Føler meg absolutt ikke sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullegg skrev (13 timer siden):

Hahaha. Har du normal BMI nå? Jeg har BMI på 30. Ganske flaut, for det er jo fedme. Føler meg absolutt ikke sånn.

Jeg har gått ned i vekt pga kvalme, men ser absolutt ikke sånn ut. Er også så forstoppet at stoler ikke 100% på vekten. Tviler på jeg har gått opp igjen 1,5 kg på 1 uke 😅 

Men ligger på 23,5 nå på bmi.. Magen derimot er så stor at ejg kun bruker gravid bukser nå. Greier ikke å lukke en XL bukse. Bruker M/L til vanlig 🙄🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Melder meg inn her. Termin 03.11. Gravid etter IVF, har allerede ei på snart 2, også født ved hjelp av IVF. 
Jeg har allerede vært på TUL da jeg var 7+4 og alt så bra ut (9+4 i dag) og har ny time til TUL når jeg er 11+4.

Formen er, omstendighetene tatt i betraktning bra. Men endel kvalm. Merker også forskjellen på å gå gravid med nr 1 og 2 mtp det å få hvile. Men formen er brukbar og jeg holder meg stort sett aktiv og er i full jobb 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Niny skrev (10 timer siden):

Jeg har gått ned i vekt pga kvalme, men ser absolutt ikke sånn ut. Er også så forstoppet at stoler ikke 100% på vekten. Tviler på jeg har gått opp igjen 1,5 kg på 1 uke 😅 

Men ligger på 23,5 nå på bmi.. Magen derimot er så stor at ejg kun bruker gravid bukser nå. Greier ikke å lukke en XL bukse. Bruker M/L til vanlig 🙄🙈

Da jeg var gravid med nr 1 var jeg også sykt forstoppet og oppblåst og hadde mage pga det. Så ble magen helt flat igjen før den begynte å vokse.

Er så vondt å være så forstoppet/oppblåst. Vært endel oppblåst denne gangen også og har fått mage. Men føler ikke jeg er sååååå oppblåst. Mulig det er pga jeg venter nr 2 at jeg allerede har fått mage.

Håper ubehaget går over for deg snart 😊😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal tørre å melde meg inn her jeg også 🙈 I følge mine beregninger er termin 11.12 og jeg er 4+2 I dag (tror jeg). Første gangen jeg er gravid, så alt er helt nytt 😅 Når ringer dere og avtaler første time hos lege/jordmor? Og hvor ringer man om man ønsker oppfølging hos jordmor? Må ha ting inn med teskje noen ganger 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Princess skrev (2 minutter siden):

Kanskje jeg skal tørre å melde meg inn her jeg også 🙈 I følge mine beregninger er termin 11.12 og jeg er 4+2 I dag (tror jeg). Første gangen jeg er gravid, så alt er helt nytt 😅 Når ringer dere og avtaler første time hos lege/jordmor? Og hvor ringer man om man ønsker oppfølging hos jordmor? Må ha ting inn med teskje noen ganger 😂

Jeg ringte uken før påske, og har fått time 14 april. Er da ca i uke 8. Ringte kommune jordmoren tilknyttet helsestasjonen. Sa at jeg var gravid og ønsket time jos jordmor. Veldig enkelt og greit. Du må ikke følges opp av lege hvis du ikke ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Gullegg said:

Jeg ringte uken før påske, og har fått time 14 april. Er da ca i uke 8. Ringte kommune jordmoren tilknyttet helsestasjonen. Sa at jeg var gravid og ønsket time jos jordmor. Veldig enkelt og greit. Du må ikke følges opp av lege hvis du ikke ønsker det.

Da ringer jeg uka etter påske 😊 Legen min er borte ett år, så har en vikarlege jeg ikke kjenner og da tenker jeg at jeg like godt kan gå til jordmor 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Princess skrev (2 minutter siden):

Da ringer jeg uka etter påske 😊 Legen min er borte ett år, så har en vikarlege jeg ikke kjenner og da tenker jeg at jeg like godt kan gå til jordmor 😅 

Første graviditet her hos meg også så alt er igrunn nytt. Jeg sendte først en mail til helsestasjonen, men de ba meg ringe for de trengte diverse informasjon de ikke ville be om i mail. 

Jeg sa klart hvor tidlig jeg var (tror jeg var i uke 6). Stod på nettsiden at de anbefalte å bestille tidlig ds det var lang ventetid (over 4 uker), men var vanlig med time rundt uke 12. De satt  meg opp på time hos jordmor i uke 10. 😊

Jeg ønsker å hvertfall ha de fleste kontroller hos jordmor, for der har jeg inntrykk av at de har mer tid satt av til å snakke med deg og ta opp ting man er usikker på og generell oppfølging. Mens hos legen får jeg ikke til å bestille mer enn 15 min av gangen.. 

Var hos legen for noe annet, og tok opp graviditeten samtidig. Da ba hun meg bestille oppfølging til uke 12 hos legen. Skulle ta blodprøver da også, og jordmor har sagt de ikke kan ta blodprøver hos seg, så blir en naturlig blanding da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Niny said:

Første graviditet her hos meg også så alt er igrunn nytt. Jeg sendte først en mail til helsestasjonen, men de ba meg ringe for de trengte diverse informasjon de ikke ville be om i mail. 

Jeg sa klart hvor tidlig jeg var (tror jeg var i uke 6). Stod på nettsiden at de anbefalte å bestille tidlig ds det var lang ventetid (over 4 uker), men var vanlig med time rundt uke 12. De satt  meg opp på time hos jordmor i uke 10. 😊

Jeg ønsker å hvertfall ha de fleste kontroller hos jordmor, for der har jeg inntrykk av at de har mer tid satt av til å snakke med deg og ta opp ting man er usikker på og generell oppfølging. Mens hos legen får jeg ikke til å bestille mer enn 15 min av gangen.. 

Var hos legen for noe annet, og tok opp graviditeten samtidig. Da ba hun meg bestille oppfølging til uke 12 hos legen. Skulle ta blodprøver da også, og jordmor har sagt de ikke kan ta blodprøver hos seg, så blir en naturlig blanding da 😊

Det er såpass med ventetid ja, da skal jeg i alle fall ringe etter påske 😅 Det med regning på uker er litt forvirrende. Jeg har sykluser på rundt 40 dager, så bruker man siste mens på meg vil jeg være 6 uker i dag. Når jeg tar hensyn til syklus og tidspunkt for eggløsning kommer jeg frem til 4+2 i dag. Hvilken av de kommer helsevesenet til å forholde seg til? 

 

Hvor langt er du på vei nå? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Princess skrev (11 minutter siden):

Det er såpass med ventetid ja, da skal jeg i alle fall ringe etter påske 😅 Det med regning på uker er litt forvirrende. Jeg har sykluser på rundt 40 dager, så bruker man siste mens på meg vil jeg være 6 uker i dag. Når jeg tar hensyn til syklus og tidspunkt for eggløsning kommer jeg frem til 4+2 i dag. Hvilken av de kommer helsevesenet til å forholde seg til? 

 

Hvor langt er du på vei nå? 😄

Helsevesenet kommer nok hovedsaklig til å regne fra forrige mens, men hvis du vet ca når eggløsning var så er EL 2+0. Først ved OUL i uke 18-20 er da de vil korrigere termin, med mindre du bestiller privat tidlig ultralyd. Tenker det er fryktelig kjedelig å regne seg lengre på vei enn det du selv vet at du er, for så å bli satt flere uker tilbake ved en ultralyd. 

Hos meg spurte legen når siste mens var for å regne hvor langt jeg er på vei. Jeg sa når mens var, men la til at eggløsning var da og da, så er bare så langt på vei. Jeg har sen eggløsning men kort lutealfase, så fortsatt normal syklus lengde 😅 Legen sa ikke noe på det. Opplyste jordmor om hvor langt jeg er på vei, og var ingen spørsmål om jeg var sikker 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, Niny said:

Helsevesenet kommer nok hovedsaklig til å regne fra forrige mens, men hvis du vet ca når eggløsning var så er EL 2+0. Først ved OUL i uke 18-20 er da de vil korrigere termin, med mindre du bestiller privat tidlig ultralyd. Tenker det er fryktelig kjedelig å regne seg lengre på vei enn det du selv vet at du er, for så å bli satt flere uker tilbake ved en ultralyd. 

Hos meg spurte legen når siste mens var for å regne hvor langt jeg er på vei. Jeg sa når mens var, men la til at eggløsning var da og da, så er bare så langt på vei. Jeg har sen eggløsning men kort lutealfase, så fortsatt normal syklus lengde 😅 Legen sa ikke noe på det. Opplyste jordmor om hvor langt jeg er på vei, og var ingen spørsmål om jeg var sikker 😉

Enig, bedre å regne med korteste tiden 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått testet meg enda, men tror kanskje jeg er gravid. Blir første gangen hvis jeg tester positivt til uken. Lurer bare på om noen av dere hadde sensitive og såre brystvorter i ca en uke før dere testet positivt? Jeg har aldri hatt det før og det var utrolig vondt bare jeg kom litt borti under en uke siden før det forsvant. Leste at det skjer rundt uke 3-4. 
Hvis jeg tester positivt så er jeg på uke 4+5 nå og har termin 11.12.21 ifølge preglife. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Melder meg også inn her, forsiktig :) termin 14.12, ivf baby. Har mistet noen ganger nå så tr ikke dette for god fisk helt ennå, men det er jo så koselig å være en del av en termingruppe også da 🥰

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løverinne skrev (5 timer siden):

Lurer bare på om noen av dere hadde sensitive og såre brystvorter i ca en uke før dere testet positivt? Jeg har aldri hatt det før og det var utrolig vondt bare jeg kom litt borti under en uke siden før det forsvant.
🙈

Jeg pleier heller aldri å ha ømme pupper før mens, men det fikk jeg helt plutselig måneden før jeg ble gravid dager før ikm, og var ikke gravid. 

Måneden jeg var gravid føltes alt 100% likt, bare det begynte 7dpo. Var konstant ømt hele døgnet, og ikke bare niplene men hele brystene. 

Vent til du skal teste du, for ila de 8 mnd jeg prøvde så var jeg 3 ganger sikker på at jeg var gravid men ikke var det.. Hadde også 2 kjemiske, men ingen symptomer da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (2 timer siden):

Melder meg også inn her, forsiktig :) termin 14.12, ivf baby. Har mistet noen ganger nå så tr ikke dette for god fisk helt ennå, men det er jo så koselig å være en del av en termingruppe også da 🥰

Gratulerer Neutral90! Tror ikke jeg har fått med meg din graviditet, så ønsker all lykke til deg og krysser alle fingre for at dette går bra 🥰🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (1 time siden):

Gratulerer Neutral90! Tror ikke jeg har fått med meg din graviditet, så ønsker all lykke til deg og krysser alle fingre for at dette går bra 🥰🤞🤞

Takk ❤️ er veldig veldig glad, håper virkelig det går veien denne gangen, for oss alle 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...