Gå til innhold

Termingruppe november/desember 2021


Gullegg

Anbefalte innlegg

Juvo skrev (2 timer siden):

Har/hadde dere mye symptomer i uke 5/6? Eneste jeg kjenner på er at brystene vokser/er ømme og at jeg er mye trøttere enn jeg pleier. Nesten så jeg håper jeg blir kvalm så jeg faktisk kan føle meg gravid 🙈 De gangene jeg har spontanabortert så har det aldri vært noe særlig symptomer på graviditet. 

Ser jeg siterte feil innlegg, men se forrige innlegg. Hvis det gir noen mening ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Juvo skrev (3 timer siden):

Har/hadde dere mye symptomer i uke 5/6? Eneste jeg kjenner på er at brystene vokser/er ømme og at jeg er mye trøttere enn jeg pleier. Nesten så jeg håper jeg blir kvalm så jeg faktisk kan føle meg gravid 🙈 De gangene jeg har spontanabortert så har det aldri vært noe særlig symptomer på graviditet. 

Denne gangen har jeg veldig ømme bryster og endel mensmurringer. Og forsterket luktesans. Ikke noe kvalme foreløpig. Forrige svangerskap som endte i MA var jeg ekstremt kvalm. Av mine fire tidligere svangerskap som har resultert i baby har jeg ikke vært kvalm med nummer en, skikkelig kvalm i 16 uker med nr to, småuggen i ti uker med nr tre og sjelden kvalm med nr fire. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Gullegg Lurte på om du kunne oppdatere første innlegget med termindato på de ulike medlemmene i gruppa? Evt også om barn nr 1, 2 osv. Og etterhvert også kjønn?

Vet ikke om det er noen annen måte å få det oversiktelige til på annet enn at du oppdaterer første innlegget? 
For at det skal bli lettere kan jo alle melde «inn» til deg? 
 

😊😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butter skrev (2 timer siden):

@Gullegg Lurte på om du kunne oppdatere første innlegget med termindato på de ulike medlemmene i gruppa? Evt også om barn nr 1, 2 osv. Og etterhvert også kjønn?

Vet ikke om det er noen annen måte å få det oversiktelige til på annet enn at du oppdaterer første innlegget? 
For at det skal bli lettere kan jo alle melde «inn» til deg? 
 

😊😊

Jaa det hadde vært koselig. Få oversikt over hvem som har termin når og hvem som er nærmest en selv. Og i oktober, se hvem som potensielt nærmer seg noe allerede da 😜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar og lykkeønskninger. Håper dette går veien for oss alle! :duskedame:
I går ønsket jeg meg flere symptomer i form av kvalme, og jaggu har det kommet som bestilt. Idag føler jeg at jeg har gulpet hele dagen. Vært på nippet til å kaste opp flere ganger. Føler meg mer eller mindre fyllesyk.. :roll: Egentlig ganske glad for at det er mye coronarestriksjoner nå sånn at jeg slipper å treffe så mange. Det gjør det enklere å skjule graviditeten. Har fortalt noen knippe venner og familie at jeg har vært gravid de forrige 3 gangene og det er rimelig kjipt å si at det ikke gikk så bra allikevel. Denne gangen skal vi holde det for oss selv til vi passerer 11-12 uker :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan så smått begynne å melde meg inn her jeg og 🙂 Foreløpig termin d. 6/12, så er rundt 7+2 i dag. Etter en SA i september 2020, var det godt å se og høre hjertet for to dager siden, men det gledes hvis/når jeg kommer over 12 ukers grensen 🥰 Førstegangsfødende forresten 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/17/2021 at 8:59 PM, anonym9831 said:

Kan så smått begynne å melde meg inn her jeg og 🙂 Foreløpig termin d. 6/12, så er rundt 7+2 i dag. Etter en SA i september 2020, var det godt å se og høre hjertet for to dager siden, men det gledes hvis/når jeg kommer over 12 ukers grensen 🥰 Førstegangsfødende forresten 

Velkommen! Vi har termin ganske samtidig vi da, min er 9/12 så jeg er 7+2 i dag 🙂 Har ikke vært på noe kontroll enda, men sist fikk jeg høre hjertelyd hos fastlegen i uke 10. Gleder meg til det! Ventet også helt til ordinær ultralyd sist med å se knøttet, og tror det blir det samme nå. Bekymra blir jeg uansett tror jeg, hehe. 

 

Har du merket noen symptomer enda? Jeg er litt kvalm av og på, må tisse om natta (allerede) og er veldig sulten og søtsugen. Ganske likt som sist gang for meg hvertfall. Men da var jeg mye mer sensistiv på lukt, håper ikke det kommer tilbake nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioritura skrev (14 timer siden):

Dere som sliter med kvalme. Hvordan overlever dere dagene? 😅🙈

Jeg gjør omtrent ikke noe annet enn å være kvalm 🙈 Trøster meg med at det går over 😊 Nå har jeg fått resept på B6, så kanskje det vil hjelpe, må bare orke å dra til apoteket for å hente det ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioritura skrev (18 timer siden):

Dere som sliter med kvalme. Hvordan overlever dere dagene? 😅🙈

Ganske likt som Atticmess her også, dagene brukes i stor grad til å bare være kvalm. I starten var jeg sengeliggende, og når jeg uansett lå i senga tillot jeg meg å sove ved enhver anledning det fristet, bare for å få tiden til å gå. Nå greier jeg å sitte, og gjør kanskje ett gjøremål i huset om dagen. Ut over det greier jeg ikke mer. Skal sies at jeg har vært fullt sykemeldt siden påske. Nå som jeg greier å sitte oppreist, samt bevege meg til og dra kjøkken, har jeg som mål å spise ca hver time. Om det er et halvt knekkebrød eller en appelsinbåt er ikke så viktig, men jeg kjenner at det til en viss grad hjelper å holde matinntaket jevnt. Sørger også for å drikke mest mulig slik at når jeg kaster opp er det faktisk noe som kommer 😅 

Har fått kvalmestillende fra lege. Begrenser bruken av disse, da det ikke skal brukes for ofte, og jeg blir veldig trøtt. Men jeg prioriterer å ta tablett enkelte dager før middag, når vi skal ha noe ekstra næringsrikt, bare for å få i meg mest mulig fornuftig mat. 

Så er det også en motivasjon at formen nå er bedre enn på det dårligste, så jeg holder fast i håpet om at jeg er i god form om ikke så lenge 🤞🤞 Er du i jobb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ganske likt ut som her @Godis, bortsett fra at jeg ikke kaster opp 🙈  var ved så godt mot forige uke, da var jeg kvalm. Men fortsatt slik at det gikk an å fungere litt, de siste dagene har det tatt seg opp ekstremt. Så det går i soving og sofa 🙈  nå er jeg sykmeldt heldigvis, men hadde gjerne byttet bort det her med jobb 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fioritura skrev (1 minutt siden):

Høres ganske likt ut som her @Godis, bortsett fra at jeg ikke kaster opp 🙈  var ved så godt mot forige uke, da var jeg kvalm. Men fortsatt slik at det gikk an å fungere litt, de siste dagene har det tatt seg opp ekstremt. Så det går i soving og sofa 🙈  nå er jeg sykmeldt heldigvis, men hadde gjerne byttet bort det her med jobb 🙈

Så forferdelig tungt 😣 Men når det er som det er fungerer det ikke å tro at man skal jobbe som normalt også. Jeg skulle også gjerne erstattet kvalmen med jobb 🤞 Håper du føler det bedre snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål for de av dere som i utgangspunktet har ønsket å ta koronavaksine. Har dere gitt beskjed på noe vis om graviditeten, slik at de som sender ut melding om påmelding er oppdatert? 

Og hvordan har dere i så fall gjort dette? 

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnbue89 skrev (På 20.4.2021 den 14.07):

Velkommen! Vi har termin ganske samtidig vi da, min er 9/12 så jeg er 7+2 i dag 🙂 Har ikke vært på noe kontroll enda, men sist fikk jeg høre hjertelyd hos fastlegen i uke 10. Gleder meg til det! Ventet også helt til ordinær ultralyd sist med å se knøttet, og tror det blir det samme nå. Bekymra blir jeg uansett tror jeg, hehe. 

 

Har du merket noen symptomer enda? Jeg er litt kvalm av og på, må tisse om natta (allerede) og er veldig sulten og søtsugen. Ganske likt som sist gang for meg hvertfall. Men da var jeg mye mer sensistiv på lukt, håper ikke det kommer tilbake nå.

 

Åh så gøy da! Noen av symptomene kommer og går litt her. Men jeg løper å tisser hele tida, har vært sånn siden starten😂 Litt kvalme her og der, og betydelig mer sulten enn tidligere.

Nå skal jeg til første kontroll i morgen så det blir utrolig spennende☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flere her som har hatt første svangerskapskontroll hos lege, og som skal ta neste hos  jordmor? Når/hvilken uke har dere fått time hos jordmor isåfall?😊 har skjønt flere kommer inn til samtale hos JM før den ordinære kontrollen skal være (uke 24)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle noen, i og med at vi tenkte å holde det for oss selv til uke 12 😄

Var på ultralyd hos gynekologen idag. Er 7+3. Fikk se lille bønna og høre hjerteslagene 💓 Det var utrolig fint. Jeg har vært gravid 3 ganger tidligere men det har aldri vært hjerteslag før. Sprekker snart av glede 😍

Iflg gynekologen så er det slik at hvis man i uke 8+ kan se hjerteslag så er det minimal sannsynlighet for at det ikke skal gå bra 🤞🏽

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på privat ul på fredag (6+2) og fikk se hjerteaktivitet! Skal tilbake 9+2 for ny sjekk. Jeg har et hematom i livmora denne gangen også som de vil følge litt med på. I tillegg står jeg på progesteronstøtte (Lutinus) grunnet mange kjemiske graviditeter/tidlige spontanaborter. 
 

I dag har jeg hatt første time hos jordmor for henvisning til alle vanlige blodprøver samt henvisning til KUB-test og UL i uke 12 fordi jeg blir 39 år i år. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melie skrev (11 timer siden):

Flere her som har hatt første svangerskapskontroll hos lege, og som skal ta neste hos  jordmor? Når/hvilken uke har dere fått time hos jordmor isåfall?😊 har skjønt flere kommer inn til samtale hos JM før den ordinære kontrollen skal være (uke 24)? 

Jeg har vært til lege i uke 12. Og skal til JM i uke 16.

Forrige gang var jeg først hos legen i uke 8, men måtte da komme tilbake i uke 12 fordi det visstnok var masse blodprøver som ikke kunne tas før uke 12.

Forrige gang var jeg hos JM i slutten av uke 14. Det var J’M som ville ha meg inn så tidlig, ble litt overrasket fordi trodde ikke man skulle før uke 24, som du skriver. Var mye generelle råd om kosthold og informasjon om graviditet da. Så denne gangen har jeg bestilt til uke 16. Håper å få høre hjertelyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...