Gå til innhold

Termingruppe november/desember 2021


Gullegg

Anbefalte innlegg

Fiffig skrev (16 minutter siden):

Dette var så godt å høre. Går rundt og er bekymra for det samme, men har ikke ultralyd før i uke 10, så får leve i uvissheten inntil videre, men håper, håper de finner hjertelyd her og. 

Krysser fingrene for deg ❤️ det er tungt å gå å vente sånn syns jeg, det tærer virkelig på psyken! Hvor langt er du på vei nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fioritura skrev (4 minutter siden):

Krysser fingrene for deg ❤️ det er tungt å gå å vente sånn syns jeg, det tærer virkelig på psyken! Hvor langt er du på vei nå? 

Er bare i begynnelsen av 7. uke, så ennå en liten stund igjen, men jeg vil vente til etter tidspunktet for forrige MA for å være sikker. Men jeg HAR mer symptomer denne gangen, så får håpe det er et godt tegn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det samme selv @Fiffig, og det kjennes veldig godt å ha Komt forbi uken da det ble konstantert MA sist, det blir første milepælen i graviditeten på en måte. Har fått innkalling til TUL på sykehuset neste fredag, så holder fortsatt pusten litt til! Forhåpentligvis så er der fortsatt ett hjerte som slår ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ul igjen på fredag, da er jeg 9+2. Håper alt fortsatt er fint inni der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioritura skrev (19 timer siden):

Tenkte det samme selv @Fiffig, og det kjennes veldig godt å ha Komt forbi uken da det ble konstantert MA sist, det blir første milepælen i graviditeten på en måte. Har fått innkalling til TUL på sykehuset neste fredag, så holder fortsatt pusten litt til! Forhåpentligvis så er der fortsatt ett hjerte som slår ❤️

Lykke til!

Så rart første trimester er egentlig; man bare gjetter seg til at noe foregår der inne, men har ingen spark eller egentlige bevis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, må hive meg på her jeg også, litt usikker på termin, men slutten på desember en gang 🥰  jeg er 6+3 tror jeg, men litt usikker da siste mens var litt rot 🙈 

Hadde en SA i august i fjor, så håper alt går bra denne gangen 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tinapusa skrev (Akkurat nå):

Hei alle sammen, må hive meg på her jeg også, litt usikker på termin, men slutten på desember en gang 🥰  jeg er 6+3 tror jeg, men litt usikker da siste mens var litt rot 🙈 

Hadde en SA i august i fjor, så håper alt går bra denne gangen 🤞

Gratulerer så mye med ny graviditet, og velkommen inn hit 🥰 Krysser alt for at du skal få fullgått svangerskap denne gangen! Hvilken uke hadde du abort sist? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (Akkurat nå):

Gratulerer så mye med ny graviditet, og velkommen inn hit 🥰 Krysser alt for at du skal få fullgått svangerskap denne gangen! Hvilken uke hadde du abort sist? 

Usikker, da jeg ikke fulgte så godt med på mens før der, men mellom 5-6 tror jeg. Går bare og teller ned dager til første kontroll hos jordmor den 20 mai nå 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen magefølelse her heller, hadde ikke det med lillemor heller. Vi snakker litt om å ikke vite kjønn, siden svangerskapet ble litt overraskende, så hadde det vært litt gøy å få enda en overraskelse. :fnise:

Men kjenner jeg oss rett, så må vi bare vite det så fort som overhodet mulig! 

--

8+0

Idag satt jeg å lekte med lillemor. Hun blir straks 4mnd, og rekker ikke å fylle året en gang før hun må dele mammaen og pappaen sin. Og det smerter meg, det gjør ordentlig vondt. Er vi fryktelig slemme og egoistiske som velger å få enda en så tett på? Vil hun føle seg forlatt, ensom og tilsidesatt av oss? 

Og ikke minst, kroppen min er ikke helt tilbake, så vil hun miste mammaen sin mye tidligere? Blir jeg dårligere denne gangen, blir det rullestol? Kan jeg ikke leke, bære og kose? 

Nei, huff, disse vonde følelsene håper jeg slipper taket snart.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tinapusa skrev (4 minutter siden):

Usikker, da jeg ikke fulgte så godt med på mens før der, men mellom 5-6 tror jeg. Går bare og teller ned dager til første kontroll hos jordmor den 20 mai nå 🙈

Da håper jeg 20. mai kommer raskt for dere, det er godt å være i gang med litt oppfølging 🥰

Lillemorbare skrev (1 minutt siden):

Ingen magefølelse her heller, hadde ikke det med lillemor heller. Vi snakker litt om å ikke vite kjønn, siden svangerskapet ble litt overraskende, så hadde det vært litt gøy å få enda en overraskelse. :fnise:

Men kjenner jeg oss rett, så må vi bare vite det så fort som overhodet mulig! 

--

8+0

Idag satt jeg å lekte med lillemor. Hun blir straks 4mnd, og rekker ikke å fylle året en gang før hun må dele mammaen og pappaen sin. Og det smerter meg, det gjør ordentlig vondt. Er vi fryktelig slemme og egoistiske som velger å få enda en så tett på? Vil hun føle seg forlatt, ensom og tilsidesatt av oss? 

Og ikke minst, kroppen min er ikke helt tilbake, så vil hun miste mammaen sin mye tidligere? Blir jeg dårligere denne gangen, blir det rullestol? Kan jeg ikke leke, bære og kose? 

Nei, huff, disse vonde følelsene håper jeg slipper taket snart.. 

Blir gøy å høre hva dere ender på når muligheten for å få vite kommer 😄 

Forstår de vonde tankene, men samtidig tror jeg av hele mitt hjerte at det å få så tette søsken vil gagne dem på alle vis. Og å bli storesøster er en overgang enten hun er under året eller fyller tre år før det skjer. Ser for meg at det kanskje til og med kan bli en lettere overgang for henne av at hun er såpass lita som hun er. 

Og skulle du bli så dårlig at du havner i rullestol, ikke kan bære, så finner dere en løsning sammen du og partner, og jeg kan nesten garantere at lillejenta uansett vil få den omsorg og kjærlighet hun trenger. Hun vil ikke lide noen nød uansett om du blir dårlig 💞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord, @Godis, de dumme tankene har gitt seg litt idag, heldigvis! Samboeren min er heldigvis like positiv som deg(og fremdeles i sjokk :fnise:), så han er fryktelig god å ha når hodet mitt begynner å vandre.

Det blir koselig å følge dere alle på vegen til fødsel! Kunne ønske jeg kunne hoppe over heller svangerskapet og gå rett til fødsel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Lillemorbare said:

Takk for fine ord, @Godis, de dumme tankene har gitt seg litt idag, heldigvis! Samboeren min er heldigvis like positiv som deg(og fremdeles i sjokk :fnise:), så han er fryktelig god å ha når hodet mitt begynner å vandre.

Det blir koselig å følge dere alle på vegen til fødsel! Kunne ønske jeg kunne hoppe over heller svangerskapet og gå rett til fødsel. 

Tenker også at det kommer til å gå fint ❤️ Men skjønner godt tankene, og ikke minst bekymringene rundt egen helse oppi det hele.
 

Nå er det jo snart to år siden vår storesøster ble født, men kjenner allerede nå i uke 10 at denne gangen kommer det til å bli et tyngre svangerskap. Var i storform sist, bare litt bekkensmerter fra ca mnd 6-7, men har allerede fått vondt i bekkenet nå. Jobbet helt til to dager før fødsel sist (hun kom tidlig i uke 37), men synes det er slitsomt allerede nå. Håper det blir litt lettere når andre trimester kicker inn og jeg ikke er like trøtt og uggen. Jordmor har bedt meg om å ikke bære vesla noe, så har prøvd å skru på tålmodigheten så godt jeg kan. Men er en fase nå hvor hun alltid vil det motsatte av det hun skal, så er ikke så enkelt 😆 Det er selvfølgelig ikke en mulighet å ikke bære når din er 3 mnd da, men prøv å tenke på riktig teknikk og å holde henne helt inntil deg fremfor å løfte med strake armer feks om hun skal opp fra gulvet. 
 

Har meldt meg på gravidkurset til Hyporpressiv trening, på nett. Håper det skal hjelpe meg litt ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette svangerskapet blir nok tøffere, @Regnbue89, rett og slett fordi du har en aktiv 2 åring å løpe etter. :fnise:

Så fryktelig koselig med to år mellom dem, storesøster vil sikkert bli superstolt. :hjerte:

Jeg har allerede kontakten fysioterapeuten jeg gikk til sist svangerskap, i håp om at hun skal hjelpe meg å holde bekkenet i sjakk denne gangen. Jeg hadde stor nytte av bassengtrening sist, men pandemien satte en stopper for det også, så jeg krysser fingrene for at hun kan finne noe som fungerer for meg på land. Blir et voldsomt langt svangerskap, og permisjon, om jeg blir låst til sofaen.:bond:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker at det blir tyngre denne gangen. Minsten er 16 mnd, og har ikke barnehageplass før i august. Jeg jobber fullt, og studerer fulltid i tillegg, pluss at jeg har en på 18, en på 13 og ei på 11.  Hadde bekkenløsning med de tre eldste, men ikke med minsten. Nå er jeg 8+5 og har begynt å kjenne det i bekkenet allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiffig skrev (På 8.5.2021 den 19.10):

Lykke til!

Så rart første trimester er egentlig; man bare gjetter seg til at noe foregår der inne, men har ingen spark eller egentlige bevis. 

Jeg synes andre trimester, før man begynner å kjenne noe tydelig liv, også er utrolig ekkelt. Jeg har nesten ingen symptomer igjen, bortsett fra litt trøttere enn vanlig og litt andpusten. Så jeg kjenner med stort sett ikke gravid bortsett fra at jeg har fått mage. 
På torsdag kjente jeg noe som jeg er 99 % sikker på må ha vært baby, men etter det har jeg ikke kjent noe sikkert. 
Jeg er 15+1 i dag. Synes ukene mellom at de typiske symptomene går over og jeg kjenner tydelig liv er så ekle. 
Min store skrekk er å komme på OUL også er det ikke liv..... 🥲.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butter skrev (Akkurat nå):

Jeg synes andre trimester, før man begynner å kjenne noe tydelig liv, også er utrolig ekkelt. Jeg har nesten ingen symptomer igjen, bortsett fra litt trøttere enn vanlig og litt andpusten. Så jeg kjenner med stort sett ikke gravid bortsett fra at jeg har fått mage. 
På torsdag kjente jeg noe som jeg er 99 % sikker på må ha vært baby, men etter det har jeg ikke kjent noe sikkert. 
Jeg er 15+1 i dag. Synes ukene mellom at de typiske symptomene går over og jeg kjenner tydelig liv er så ekle. 
Min store skrekk er å komme på OUL også er det ikke liv..... 🥲.

Ser den. Jeg lever enda lykkelige uvitende om hva de neste etappene innebærer... Akkurat nå er jeg så kvalm at jeg bare lengter etter at disse ukene skal gå over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Regnbue89 skrev (23 timer siden):

Tenker også at det kommer til å gå fint ❤️ Men skjønner godt tankene, og ikke minst bekymringene rundt egen helse oppi det hele.
 

Nå er det jo snart to år siden vår storesøster ble født, men kjenner allerede nå i uke 10 at denne gangen kommer det til å bli et tyngre svangerskap. Var i storform sist, bare litt bekkensmerter fra ca mnd 6-7, men har allerede fått vondt i bekkenet nå. Jobbet helt til to dager før fødsel sist (hun kom tidlig i uke 37), men synes det er slitsomt allerede nå. Håper det blir litt lettere når andre trimester kicker inn og jeg ikke er like trøtt og uggen. Jordmor har bedt meg om å ikke bære vesla noe, så har prøvd å skru på tålmodigheten så godt jeg kan. Men er en fase nå hvor hun alltid vil det motsatte av det hun skal, så er ikke så enkelt 😆 Det er selvfølgelig ikke en mulighet å ikke bære når din er 3 mnd da, men prøv å tenke på riktig teknikk og å holde henne helt inntil deg fremfor å løfte med strake armer feks om hun skal opp fra gulvet. 
 

Har meldt meg på gravidkurset til Hyporpressiv trening, på nett. Håper det skal hjelpe meg litt ☺️

Jeg var også i storform med nr 1, jobbet frem til permisjonen og løp og trente omtrent like lenge. Men jeg kjenner også det er tyngre nå, rett og slett fordi jeg ikke kan hvile etter jobb. Storesøster fyller snart 2. Likevel har nok sluppet lett unna hittil. For meg hjalp det endel på trøttheten å komme over til andre tri, så håper det gjelder seg også, men bekkensmerter forsvinner vel ikke akkurat. Det keg faktisk synes var tøffest i første tri var helgene når vi gjerne holdt gående dagen lang for å finne på noe med frøkna. Helt utslitt på kvelden 😂😂
Ellers er det nok lurt å bære minst mulig ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiffig skrev (4 minutter siden):

Ser den. Jeg lever enda lykkelige uvitende om hva de neste etappene innebærer... Akkurat nå er jeg så kvalm at jeg bare lengter etter at disse ukene skal gå over. 

Det med symptomer er elsk/hat. Grusomt å være kvalm (selvom jeg har sluppet lett unna), men så er den en psykisk terror av frykt for at noe er galt når dwt forsvinner. Blir spennende hvordan du får det fremover 😃😀. Håper den verste kvalmen gir seg. 
Jeg skal til JM på onsdag og håper å få høre hjertelyd, selvom det kanskje er litt tidlig mtp foranliggende morkake☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butter skrev (Akkurat nå):

Det med symptomer er elsk/hat. Grusomt å være kvalm (selvom jeg har sluppet lett unna), men så er den en psykisk terror av frykt for at noe er galt når dwt forsvinner. Blir spennende hvordan du får det fremover 😃😀. Håper den verste kvalmen gir seg. 
Jeg skal til JM på onsdag og håper å få høre hjertelyd, selvom det kanskje er litt tidlig mtp foranliggende morkake☺️

Ja, altså, jeg er allerede passe paranoid pga MA forrige gang. Når det blir mindre symptomer, kommer tankene nok dundrende med engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butter skrev (1 time siden):


Min store skrekk er å komme på OUL også er det ikke liv..... 🥲.

Henger meg på denne 🙈 15+0 i morgen, og tenker akkurat det samme. Var jo en livlig og frisk baby på kontroll 12+3, men nå kjenner jeg katastrofetankene om dårlig nytt på OUL. Sannsynligvis helt uten grunn. 🤷🏻‍♀️ Leenge å vente til 8.juni.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...