Gå til innhold

Termingruppe november/desember 2021


Gullegg

Anbefalte innlegg

Niny skrev (På 19.5.2021 den 22.00):

Har hørt fosteret kan være vrien og knipe igjen eller krysse beina osv, så man ikke greier å se det 🙈😅

31 mai har vi time! Hååååper mannen får være med da jeg leste for 2 uker siden at KK i Bergen lurte på å åpne for partner å bli med på ultralydundersøkelser etter 17 mai 🤞😊 Håper bare ikke at smitten tar seg opp for mye så de tar det tilbake 🙈

Ja, de kan det. Men tror stort sett de kan se. 
så gøy hvis mannen får bli med. Er så rart, før var det en selvfølge, men nå. 
Her ser det dårlig ut mtp det. Stod i innkallingen at jeg måtte komme alene, men håpet på mindre smitte og endringer. Her jeg bor går dessverre smittetallene i helt feil retning etter et større utbrudd blant russen.... ☹️☹️.

Det er jo det å både ha noen å dele gleden med, men også en hånd å holde i hvis det er noe galt. 
Mannen fikk i alle fall være med på privat ul i uke 12. 

Men kjenner nå på at jeg er glad dwt ikke er nr 1, selv om en trist beskjed blir tøff uansett om det er nr 1 eller 2. Håper virkelig for deg at mannen får være med ❤️😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her jeg bor må man fortsatt møte alene til alt av undersøkelser på sykehuset, inkludert ultralyd. Skjønner at det må være sånn pga smittevern, men synes fortsatt det er litt leit. Da jeg fikk innkalling til KUB-test, stod det at dersom man fikk påvist kromosomavvik, fikk partner bli med på alle videre undersøkelser. Det må være fælt for de som ligger aleine på ultralydbenken og får beskjed om at det er noe galt med fosteret, og så måtte ringe partneren sin... Nei, huff! 
 

Siden dette er definitivt siste gang jeg går gravid, har jeg vurdert om vi kanskje ikke skal vite kjønnet denne gangen. Ha det som en overraskelse. Har visst med alle de andre fire. Men samtidig er det jo litt koselig å vite hva man får og... Jeg vet ikke helt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (1 time siden):

Her jeg bor må man fortsatt møte alene til alt av undersøkelser på sykehuset, inkludert ultralyd. Skjønner at det må være sånn pga smittevern, men synes fortsatt det er litt leit. Da jeg fikk innkalling til KUB-test, stod det at dersom man fikk påvist kromosomavvik, fikk partner bli med på alle videre undersøkelser. Det må være fælt for de som ligger aleine på ultralydbenken og får beskjed om at det er noe galt med fosteret, og så måtte ringe partneren sin... Nei, huff! 
 

Siden dette er definitivt siste gang jeg går gravid, har jeg vurdert om vi kanskje ikke skal vite kjønnet denne gangen. Ha det som en overraskelse. Har visst med alle de andre fire. Men samtidig er det jo litt koselig å vite hva man får og... Jeg vet ikke helt. 

Ja, tanken på å ligge der alene på benken å få vite at det er noe (alvorlig) galt med babyen er helt grusom. Tanken på å få en slik beskjed er grusom nok i seg selv, men det å ikke ha en hånd og holde i og deretter måtte ta den telefonen, som du nevner..... jeg har ikke ord.

Jeg skjønner også masse av disse smittevernreglene, men akkurat denne forstår jeg ikke helt. Sml begrensningen på antall besøkende hjemme kan man jo ha flere om alle kommer fra samme husstand. Føler det burde være litt likt her? 
Ja, virker spennende å ikke vite også (kjønn). Jeg har begge gangene sagt til mannen at dwt er det samme for meg om vi vet eller ikke. Men han har villet vite. 
 

Er det lenge til OUL?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butter skrev (6 minutter siden):

Ja, tanken på å ligge der alene på benken å få vite at det er noe (alvorlig) galt med babyen er helt grusom. Tanken på å få en slik beskjed er grusom nok i seg selv, men det å ikke ha en hånd og holde i og deretter måtte ta den telefonen, som du nevner..... jeg har ikke ord.

Jeg skjønner også masse av disse smittevernreglene, men akkurat denne forstår jeg ikke helt. Sml begrensningen på antall besøkende hjemme kan man jo ha flere om alle kommer fra samme husstand. Føler det burde være litt likt her? 
Ja, virker spennende å ikke vite også (kjønn). Jeg har begge gangene sagt til mannen at dwt er det samme for meg om vi vet eller ikke. Men han har villet vite. 
 

Er det lenge til OUL?

Jeg har ikke fått dato for OUL ennå, men det blir i midten av juli en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting, jeg er 8+2 idag, og ser ut som jeg er 5 mnd på vei omtrent 🙈 jeg er 158 cm høy, og veier til vanlig 45 kg, så det vil si at jeg har forholdsvis meget flat mage til vanlig. Jeg har jo i flere uker vært oppblåst, men nå er det jo helt ille 😂 nå begynner jeg og tenke tvillinger, eller om jeg er lengre på vei enn jeg tror osv 🙈 

Hvordan er det med dere? Bare jeg som plutselig føler meg som en ballong så tidlig 🙈😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tinapusa skrev (2 minutter siden):

Jeg lurer på en ting, jeg er 8+2 idag, og ser ut som jeg er 5 mnd på vei omtrent 🙈 jeg er 158 cm høy, og veier til vanlig 45 kg, så det vil si at jeg har forholdsvis meget flat mage til vanlig. Jeg har jo i flere uker vært oppblåst, men nå er det jo helt ille 😂 nå begynner jeg og tenke tvillinger, eller om jeg er lengre på vei enn jeg tror osv 🙈 

Hvordan er det med dere? Bare jeg som plutselig føler meg som en ballong så tidlig 🙈😂

Det KAN være to, men det kan også være helt vanlig gravid-oppblåsthet! Jeg venter baby nr 5 nå, er i uke 11 og har ganske stor mage, men det sier seg jo selv at et lite knøtt på 4-5 cm ikke kan ta all den plassen 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lorieen skrev (31 minutter siden):

Det KAN være to, men det kan også være helt vanlig gravid-oppblåsthet! Jeg venter baby nr 5 nå, er i uke 11 og har ganske stor mage, men det sier seg jo selv at et lite knøtt på 4-5 cm ikke kan ta all den plassen 🤪

Det synes så fryktelig på meg nå at det er vanskelig å skjule, vil jo helst ikke røpe noe før etter uke 12 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tinapusa skrev (2 minutter siden):

Det synes så fryktelig på meg nå at det er vanskelig å skjule, vil jo helst ikke røpe noe før etter uke 12 🙈

Store tunikaer eller løse skjorter funker. Jeg har også et håp om å vente til etter KUB (uke 12+5) før jeg sier noe, men det er godt mulig jeg blir ferska før det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tinapusa skrev (1 minutt siden):

Det synes så fryktelig på meg nå at det er vanskelig å skjule, vil jo helst ikke røpe noe før etter uke 12 🙈

Ja i uke 7 så presterte legen min å kommentere at det kunne jo være det var 2 siden magen skulle ikke være så stor allerede.. Men har innsett at det kun var oppblåsthet. Nå i uke 16, snart 17 så har magen begynt å komme skikkelig. Ca like stor i grunn som i uke 6-7, men nå er den konstant. På den tiden var den flat når jeg stod opp og ble svær når jeg fikk noe i meg. Nå kjenner jeg livmoren helt opp til navlen og greier ikke lengre å trekke inn magen skikkelig. 

Men skjønner hva du mener ja 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (3 minutter siden):

Ja i uke 7 så presterte legen min å kommentere at det kunne jo være det var 2 siden magen skulle ikke være så stor allerede.. Men har innsett at det kun var oppblåsthet. Nå i uke 16, snart 17 så har magen begynt å komme skikkelig. Ca like stor i grunn som i uke 6-7, men nå er den konstant. På den tiden var den flat når jeg stod opp og ble svær når jeg fikk noe i meg. Nå kjenner jeg livmoren helt opp til navlen og greier ikke lengre å trekke inn magen skikkelig. 

Men skjønner hva du mener ja 🙈

Hehe, så greit å høre andres erfaring, man studerer jo kroppen sin og kjenner etter ting hele tiden 🙈😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til at jeg bruker c- cup i bh, og magen stikker nå like langt ut som puppene 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, tinapusa said:

Jeg lurer på en ting, jeg er 8+2 idag, og ser ut som jeg er 5 mnd på vei omtrent 🙈 jeg er 158 cm høy, og veier til vanlig 45 kg, så det vil si at jeg har forholdsvis meget flat mage til vanlig. Jeg har jo i flere uker vært oppblåst, men nå er det jo helt ille 😂 nå begynner jeg og tenke tvillinger, eller om jeg er lengre på vei enn jeg tror osv 🙈 

Hvordan er det med dere? Bare jeg som plutselig føler meg som en ballong så tidlig 🙈😂

Var sånn i mitt første svangerskap. Helt oppblåst og fikk ikke igjen buksene mine før uke 10. Så roet det seg helt ned, og kunne gå i vanlige bukser til en stund etter OUL. Så kan bare være det altså 😅

 

 

Sist gang ventet jeg med å se babyen til OUL, og det tenkte jeg å Gjøre nå også. Den blir i midten av juli, har fått time (uten partner..) Men vil jo veldig gjerne høre hjertelyd når jeg er på første kontroll på tirsdag! 12+1. skal til jordmor på helsestasjonen denne graviditeten, sist gang var jeg bare hos legen som var veldig god på graviditet og jeg fikk høre hjertelyd i uke 10. Noen som har erfaringer med å få høre hjertelyd på HS? Er Grünerløkka i Oslo dersom noen har vært akkurat der ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tinapusa skrev (9 timer siden):

Må bare legge til at jeg bruker c- cup i bh, og magen stikker nå like langt ut som puppene 😂

Her er 70E/F og dette bildet tok jeg når jeg var 7+0 😅

Så tror du kan puste litt ut. Den ble endel flatere igjen før den nå har kommet tilbake og er nesten lik. Men har ikke kunnet bruke vanlige bukser siden uke 5 kanskje 🙈😂

IMG_20210522_094227.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tinapusa skrev (22 timer siden):

Det synes så fryktelig på meg nå at det er vanskelig å skjule, vil jo helst ikke røpe noe før etter uke 12 🙈

Jeg er riktignok annengangs, men jeg var så oppblåst i uke 9 at naboen (ja, hun vet ikke helt når hun skal holde kjeft og ikke) spurte meg om jeg var gravid. Jeg svarte «nei», vi hadde jo enda ikke fortalt besteforeldre. Jeg fikk riktignok  mage mye tidligere denne gangen enn forrige, men var først og fremst det at jeg ble veldig oppblåst etter hvert måltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (På 21.5.2021 den 22.01):

Jeg har ikke fått dato for OUL ennå, men det blir i midten av juli en gang.

Jeg fikk time til OUL kjempetidlig. Var til TUL 7+4 og dagen etter fikk jeg innkalling til OUL.Gyn sendte henvisning og skal jammen si sykehuset var kjappe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (12 timer siden):

Her er 70E/F og dette bildet tok jeg når jeg var 7+0 😅

Så tror du kan puste litt ut. Den ble endel flatere igjen før den nå har kommet tilbake og er nesten lik. Men har ikke kunnet bruke vanlige bukser siden uke 5 kanskje 🙈😂

IMG_20210522_094227.jpg

Hadde det også veldig sånn. Veldig lett oppblåst fra ca uke 7 og frem til ca uke 12. Rundt uke 11 begynte den ekte magen og komme, så rundt uke 13-14 var keg jo omtrent som uke 7-8.

Jeg har små pupper så da så man liksom bare magen. Veldig glad for hjemmekontor i den perioden 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10+4

Vi har begynt å fortelle til våre nærmeste at vi venter nok et barn. Og ingen er positive til det. 

"Har dere ikke hørt om prevensjon?" "Stakkar lillemor som ikke får ha foreldrene sine for seg selv litt en gang" "Så egoistiske dere er"

Så ja. Akkurat som jeg tenkte selv når testen var positiv. Nettopp slik jeg følte meg, som verdens verste mamma. Topp stas! 

Hele gleden har blitt snudd til å bli noe jeg skammer meg over, flau over. Og det er en skikkelig vond følelse. 

Jeg forstår at det er sjokkerende at vi begynner rett på igjen, men det er jo vår sak. 

Det er uansett rart hvordan folk er.. Fra jeg gikk gravid snakket de om at vi måtte få to tette, bli ferdig med det, go de flere barnebarn/oldebarn, og når vi gjør nettopp det - så er det galt. Det er for tidlig for dem, eller noe. 

Jaja.. Måtte bare lufte tankene en plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemorbare skrev (4 minutter siden):

10+4

Vi har begynt å fortelle til våre nærmeste at vi venter nok et barn. Og ingen er positive til det. 

"Har dere ikke hørt om prevensjon?" "Stakkar lillemor som ikke får ha foreldrene sine for seg selv litt en gang" "Så egoistiske dere er"

Så ja. Akkurat som jeg tenkte selv når testen var positiv. Nettopp slik jeg følte meg, som verdens verste mamma. Topp stas! 

Hele gleden har blitt snudd til å bli noe jeg skammer meg over, flau over. Og det er en skikkelig vond følelse. 

Jeg forstår at det er sjokkerende at vi begynner rett på igjen, men det er jo vår sak. 

Det er uansett rart hvordan folk er.. Fra jeg gikk gravid snakket de om at vi måtte få to tette, bli ferdig med det, go de flere barnebarn/oldebarn, og når vi gjør nettopp det - så er det galt. Det er for tidlig for dem, eller noe. 

Jaja.. Måtte bare lufte tankene en plass. 

Ikke la det gå inn på deg. Hadde dere ventet lenger så hadde det også vært feil! «Unner dere henne ikke søsken?» «Skal hun ikke få noen å leke med?» osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (1 minutt siden):

Ikke la det gå inn på deg. Hadde dere ventet lenger så hadde det også vært feil! «Unner dere henne ikke søsken?» «Skal hun ikke få noen å leke med?» osv.

Ja, det er det som gjør det så absurd. Galt å få barn så fort det lar seg gjøre, galt å få barn med for stort gap.

Hadde i det minste trodd min egen mor hadde blitt glad på mine vegne, vi utrykte godt hvor glade vi var for dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det virkelig an at folk lirer av seg slikt tull til noen som deler en stor nyhet?? Får vondt av dere for at dette er responsen dere får @Lillemorbare😳 Håper du greier å legge bak deg det de sier, for jeg er sikker på at dere greier å gjøre godt ut av to så tette 💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...