Gå til innhold

Termingruppe november/desember 2021


Gullegg

Anbefalte innlegg

Butter skrev (6 minutter siden):

Gratulerer! Haha, så likt. Vi venter lillebror til vår datter 03.11 ❤️❤️.

Får håpe du får det lettere denne gangen. 

Takk i like måte ❤️
 

Var så sikker på at det ble en jente til! Men lille gutt i magen viste veldig fort at han aldeles ikke var noe jente 🙈 hadde såvidt begynt undersøkelsen før jordmor begynte å le, for den var veldig tydelig 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Niny skrev (På 10.6.2021 den 22.45):

Hos meg satt de på KK samme ultralyd som tidlig ultralyd før apparatet i det heletatt var slått på. Fordi hun sa det er lettere å måle i uke 12(+1, som jeg trodde, målt +4) som jeg var på TUL. Fordi at da hadde jeg fått en termin og vi trengte ikke å flytte på den igjen. Bedre å ha noe konkret å forholde seg til 🤷🏻‍♀️

Slitt av og på med bekkenet fra uke 11 og vært litt sykemeldt pga det, men vært fin i nesten 1 mnd nå. Pga mangel på tilrettelegging på jobben og bekkenet som krangler igjen så blir det nok ny sykemelding fra neste uke. Får se hvilken prosent det blir. Skal fylle ut skjema for svangerskapspenger med jordmor i neste uke pga jeg jobber på verksted og jobben nå på 7 uker ikke har greid å gjøre ett eneste tiltak for å hjelpe meg. Tårene trilte på jobb idag pga smerte og jobber under daglig høyt press 😣

Så rart! Her sa de egentlig det motsatt. De spurte meg ikke om termin ut i fra TUL først da, bare om siste mens og dato for innsett. Men jeg sa selv jeg var spent på termin pga jeg var uenig med gyn på TUL. Etterpå, da det viste seg st jg hadde rett sa hun at til «gyns forsvar er det vanskelig så tidlig, fordi en mm feil, kan utgjøre flere dager». Jeg tenker jo også at det er lettere å måle på wt større foster og at det er en grunn til st termin settes rundt uke 18.

Uff, ja det bekkenet ditt ☹️. Skjønner godt dwt er tungt med din jobb. Selvom min jobb kan være mentalt krevende med mye stress, er det ikke fysisk tungt. Så skjønner godt du har behov for sykepenger og etterhvert svangerskapspenger ❤️.

Her har jeg begynt å kjenne det litt på fridager fordi da er det mye mer gåing og ståing og opp og ned av stol m.m…

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tilbud om coronavaksine imorgen men takket nei. Eller, jeg bestilte men avbestilte. Fikk kalde føtter siden det er anbefalt å vente til man har født selv om FHI sier det skal være trygt. Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig dilemma, @Gullegg.. jeg hadde nok tatt den om jeg jobbet i helsevesenet nå som jeg er forbi 1. Trimester. Men nå bor jeg et sted med lavt smittetrykk og møter ikke så mange i hverdagen/på jobb, så tenkte å vente til etter fødsel. Nå gjelder i det minste anbefalingen kun ved graviditeten, så tenker det er greit å ta den mens man ammer i det minste 😊 Men får vi en ny smittebølge i området så tar jeg nok vaksinen selv om jeg er gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt @Gullegg. Jeg tenker å ta kontakt med lege for hjelp til vurdering når jeg får tilbud, vil ikke greie å ta et valg selv tror jeg🤭

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (1 time siden):

Forstår deg godt @Gullegg. Jeg tenker å ta kontakt med lege for hjelp til vurdering når jeg får tilbud, vil ikke greie å ta et valg selv tror jeg🤭

 

Veldig vanskelig men jeg fulgte magefølelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (2 timer siden):

Vanskelig dilemma, @Gullegg.. jeg hadde nok tatt den om jeg jobbet i helsevesenet nå som jeg er forbi 1. Trimester. Men nå bor jeg et sted med lavt smittetrykk og møter ikke så mange i hverdagen/på jobb, så tenkte å vente til etter fødsel. Nå gjelder i det minste anbefalingen kun ved graviditeten, så tenker det er greit å ta den mens man ammer i det minste 😊 Men får vi en ny smittebølge i området så tar jeg nok vaksinen selv om jeg er gravid. 

Jeg jobber i helsevesenet men er beskyttet med smittevernsutstyr i nær kontakt med pasienter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke turt da man ikke vet reaksjonen til foster. Også hørt om noen som hadde senabort uken etter vaksinen med tilsynelatende tidligere friskt foster 🤷🏻‍♀️😭💔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullegg skrev (8 timer siden):

Jeg jobber i helsevesenet men er beskyttet med smittevernsutstyr i nær kontakt med pasienter. 

Ja, er jo heldigvis gode rutiner for å unngå smitte rundt omkring 😊 Så egentlig greit å følge magefølelsen og vente med vaksinen. Kan hende det kommer mer forskning på området de neste mndene og 😁🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (1 time siden):

Ja, er jo heldigvis gode rutiner for å unngå smitte rundt omkring 😊 Så egentlig greit å følge magefølelsen og vente med vaksinen. Kan hende det kommer mer forskning på området de neste mndene og 😁🤞

Ja, håper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gullegg skrev (59 minutter siden):

Ingen mage og + 1 kg. Uke 18 idag! Flere i samme situasjon? 2 gangs gravid.

Facinerende hvor individuelt dette er. jeg er 15+4, fortsatt noen kg under startvekt og har fått mage 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullegg skrev (5 timer siden):

Ingen mage og + 1 kg. Uke 18 idag! Flere i samme situasjon? 2 gangs gravid.

Uke 17 her. Jeg er enda - 7,5 kilo, og magen vises ganske godt når jeg ligger. Vises imidlertid ikke som gravidmage når jeg står. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bra stor mage her nå, -1kg (fikk tilsnakk av jordmor at jeg måtte spise mer og når jeg ikke var sulten også.. 🙄) førstegangs. Nådd 21 uker da 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som har gått opp her?😂uke 21, fin kul, og +3/4 kg🤗 jeg har tenkt mye på vaksine @Gulleggog hadde gjort det samme som deg. Tør ikke ta risikoen, men kommer til å ta den når lille er ute 👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å gå opp nå 😊 Gikk ned 3/4kg i starten, men med mindre oppkast og litt bedre matlyst så kommer det seg nå tror jeg. Har begynt å få litt mage, men ser mest ut som jeg kanskje har lagt på meg noen koronakilo 🙈 Begynte først å bli synlig forskjell for kanskje en uke sida, men nå syns jeg egentlig den vokser endel 🙊

Uke 17, og førstegangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melie skrev (1 time siden):

Bare jeg som har gått opp her?😂uke 21, fin kul, og +3/4 kg🤗 jeg har tenkt mye på vaksine @Gulleggog hadde gjort det samme som deg. Tør ikke ta risikoen, men kommer til å ta den når lille er ute 👌🏻

Jeg har gått opp 9 kg å er i uke 21, så 3/4 kg er ingenting 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...