Gå til innhold

Termingruppe november/desember 2021


Gullegg

Anbefalte innlegg

Fioritura skrev (2 timer siden):

Termin 13 desember 🥰 Bor i Sunnfjord på Vestlandet, 31 år i to uker til 🤩

♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Termin 1 november og holder til i Bergen 😊 Straks 25 år

@Fioritura sunnfjording (født og) oppvokst i Bergen her 😅

Endret av Niny
Glemte alder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullegg skrev (6 timer siden):

Termin 1 desember her ♥️ Hvor bor dere som er medlem her, og hvor gammel er dere?

 

 

Termin 16/12. Bor i Trøndelag, ikke så langt fra Trondheim. 38 år.

Endret av Lorieen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Atticmess skrev (16 timer siden):

Jeg har og termin 1. desember 😊 26år og holder til i Vestfold.

Termin på samme dato er gøy 😃 Er dette første, eller har du barn fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullegg skrev (7 timer siden):

Termin på samme dato er gøy 😃 Er dette første, eller har du barn fra før?

Ja 😁 Det er koselig.

Min første ja 😊 Det er spennende, sitter endel og lurer på når hun bestemmer seg for å komme. Er visst vanlig å gå 1-2 uker over termin i familien min 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (1 time siden):

Det er spennende, sitter endel og lurer på når hun bestemmer seg for å komme.

Kjenner på akkurat det samme selv. Har en sterk følelse av at lillegutt kommer i oktober.. Mamma fikk min bror (første) 10 dager før termin, og med meg var fødselen igang flere ganger som stoppet eller ble stoppet fra uke 32 🙈 Så med termin 1 november så er jeg spent på når han dukker opp 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (32 minutter siden):

Kjenner på akkurat det samme selv. Har en sterk følelse av at lillegutt kommer i oktober.. Mamma fikk min bror (første) 10 dager før termin, og med meg var fødselen igang flere ganger som stoppet eller ble stoppet fra uke 32 🙈 Så med termin 1 november så er jeg spent på når han dukker opp 😅

Sant! Blir veldig spennende ❤ Får håpe lillegutt har litt bedre tid da 🤞 Men noen uker før termindatoen hadde ikke gjort noe 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullegg skrev (På 29.7.2021 den 15.33):

Termin 1 desember her ♥️ Hvor bor dere som er medlem her, og hvor gammel er dere?

 

 

Termin 03.11, snart 34 og bor nær Kristiansand 😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ferien over. Var spent på forhånd hvordan jeg ville klare å henge med en aktiv 2-åring nå som jeg nærmer meg 3 tri (bare en uke til 3 tri 😳), men har gått overraskende bra og jeg gruer meg til jobb igjen.

Stort sett er alt bra her, men fikk ved siste svangerskapskontroll påvist GBS i urinen, så nå er jeg på antibiotika. Håer keg blir kvitt det, men har forstått det som at jeg uansett får antibiotika ved fødsel i tillegg for å forhindre smitte til baby via skjeden. 
GBS er ganske vanlig, ettersom jeg forstår det, men liker der likevel ikke ☹️.

Endret av Butter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ferien også over @Butter, har ikke jobbet siden april og var egentlig veldig klar til å komme meg tilbake igjen. Men nå kjenner jeg at jeg gruer meg skikkelig 🙈 er veldig spent på hvordan det går 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd at vi er flere som gruer oss litt til jobbingen.. 🙈

Jeg har endt opp med å ta ut tre dager ekstra ferie, med null planer. Bare for å slappe av og gjøre ingenting og starte med en kort uke. Jeg og gruer meg litt..  Har tidligere slitet litt med for lite å gjøre på jobben, og det gjør dagene egentlig litt uutholdelige.. Rett før ferien hadde jeg veldig mye å gjøre, litt dårlig timet mtp dårlig form. Men dagene går hvertfall fortere da.. Så nå gruer jeg meg veldig til etter ferien, har kanskje oppgaver til å fylle 3 dager.. Og etter det aner jeg ikke hva som skjer, håper det dukker opp noe 🤞 Hvis ikke blir dette en lang og treg høst..

Formen er heldigvis såpass mye bedre at jeg tror det vil gå fint å jobbe normale sammenhengende timer igjen 🤞 Før ferien måtte jeg dele dagen i flere økter for å klare å jobbe timene..

Endret av Atticmess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første uken etter ferien har egentlig gått greit. Har jobbet fullt hele svangerskapet hittil og også endel overtid. Men når sjefen begynner å spørre om overtid og jeg svarer jeg må se det an pga mye å gjøre på privaten og hun deretter begynner å «true» med pålagt overtid kjenner jeg at jeg blir kraftig irritert. 
Jeg er ALDRI syk. Har nå gått gjennom nesten to svangerskap uten en eneste fraværsdag. Hva med å heller sette pris på innsatsen, si at det er fint jeg står på, men minne om å ta vare på meg selv fremfor å begynne å nevne pålagt overtid???! 
Ja, vi sliter noe sykt på min jobb for tiden, med altfor mye å gjøre, men det skyldes håpløse omorganiseringer fra sentral ledelse. Uansett så synes jeg det er merkelig å begynne å mase om pålagt overtid til en gravid ansatt. 
Formen er fortsatt grei, og jeg greier å jobbe fullt- men å kjenne et press og mas om pålagt overtid synes jeg ikke er greit nå. Tross alt kjenner jeg at ting begynner å bli tyngre

Endret av Butter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så håpløst, @Butter... Hørtes ikke spesielt gjennomtenkt av lederen din. Hvis hun nevner det igjen kan du kanskje ta det opp med en sentral HR-avdeling? Jeg tror at på bakgrunn av graviditeten så har du dessuten rett til å slippe det, den legerklæringen for å få den retten får du ihvertfall.. Men dustete av sjefen å tvinge deg til å måtte dra inn rettighetene dine, hun burde jo allerede dette pris på at du har klart å jobbe fullt + overtid til nå og hun burde vite om dine rettigheter før hun truer. Hvis det er såpass mye å gjøre hele tiden vil de da hente en vikar for å dekke din stilling når du går ut i svangerskapspermisjon? Høres jo ut som om de med fordel kunne begynt å tenke på å få inn en til opplæring om det er tilfellet og kanskje fått noe avlastning.. Håper hun ikke maser noe mer om det, det er jo utrolig bra at du klarer å jobbe fullt og føler at det går fint inntil videre. 

Jeg var tilbake på jobb halve uka, og utrolig deilig å kjenne at formen nå tillater at jeg jobber full og normal dag 😁 Det var helt utrolig deilig å slippe å dele dagen i flere økter og dermed føle at hele dagen gikk med til jobb. Sliter dog med motivasjonen, er igjen i en situasjon hvor jeg ikke har noen større oppgaver å fylle tiden med i sikte.. og det tærer noe forferdelig på motivasjonen. Sitter nå med litt restoppgaver, som er veldig lite spennende, og etter mine estimater kanskje er nok for å fylle 3-4 dager.. Håper lederen min kommer med noe iløpet av uka 🤞 Kommer uansett til å minne han på det, ikke at det har hjulpet nevneverdig tidligere 🙈

Endret av Atticmess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Atticmess skrev (10 timer siden):

Så håpløst, @Butter... Hørtes ikke spesielt gjennomtenkt av lederen din. Hvis hun nevner det igjen kan du kanskje ta det opp med en sentral HR-avdeling? Jeg tror at på bakgrunn av graviditeten så har du dessuten rett til å slippe det, den legerklæringen for å få den retten får du ihvertfall.. Men dustete av sjefen å tvinge deg til å måtte dra inn rettighetene dine, hun burde jo allerede dette pris på at du har klart å jobbe fullt + overtid til nå og hun burde vite om dine rettigheter før hun truer. Hvis det er såpass mye å gjøre hele tiden vil de da hente en vikar for å dekke din stilling når du går ut i svangerskapspermisjon? Høres jo ut som om de med fordel kunne begynt å tenke på å få inn en til opplæring om det er tilfellet og kanskje fått noe avlastning.. Håper hun ikke maser noe mer om det, det er jo utrolig bra at du klarer å jobbe fullt og føler at det går fint inntil videre. 

Jeg var tilbake på jobb halve uka, og utrolig deilig å kjenne at formen nå tillater at jeg jobber full og normal dag 😁 Det var helt utrolig deilig å slippe å dele dagen i flere økter og dermed føle at hele dagen gikk med til jobb. Sliter dog med motivasjonen, er igjen i en situasjon hvor jeg ikke har noen større oppgaver å fylle tiden med i sikte.. og det tærer noe forferdelig på motivasjonen. Sitter nå med litt restoppgaver, som er veldig lite spennende, og etter mine estimater kanskje er nok for å fylle 3-4 dager.. Håper lederen min kommer med noe iløpet av uka 🤞 Kommer uansett til å minne han på det, ikke at det har hjulpet nevneverdig tidligere 🙈

Ja, synes det er helt håpløst. Men vet at kolleger av meg også har påpekt at de tar lite hensyn til gravide. Forrige gang jeg var gravid var det ikke snakk om press på overtid, men jeg husker at jeg ble ilagt altfor mange arbeidsoppgaver ila en dag- mye mer enn det som var normalt. Akkurat som om hun skulle teste hvor mye hun kunne presse meg. Og «flink like» som jeg er, hater jeg å kaste inn håndkleet. 
Ja, hvis det blir snakk om pålagt overtid tror jeg at jeg må ta det via tillitsvalgt eller noe. 
Jeg jobber i en stor offentlig etat. Tidligere har vi jobbet fylkesvis, men plutselig er flere fylker slått sammen til en lengre kø. Min enhet skal egentlig miste området mitt ila høsten så på min enhet er det i alle fall ikke planlagt noen vikar for meg. Aner ikke hvordan kabalen er for alle fylkene totalt, men denne sammenslåingen har ikke fungert. I alle fall ikke hittil. 
 

Uff, så kjedelig å måtte strekke arbeidsdagen over så lang tid. Er noe med å kunne ta kvelden. Og for lite å gjøre er også fryktelig kjedelig….Ellers bra at formen er på vei opp, så får vi håpe det holder 😊😊😊.

Første dag i tredje trimester nå, så nå begynner jeg på siste innspurt. Selv om en tredjedel gjenstår da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere om dagen? 😊

Formen min er på topp, og har masse gøy i vente utover høsten, så akkurat nå trives jeg godt som gravid og skifter mellom å glede meg intenst til hun kommer og tenke at jeg egentlig kan gå sånn her lengst mulig 🙈🙈 Har fått noe smerter i ryggen og bekken, så fått øvelser av fysioterapeut og anbefaling om å prøve å trene 2 dager i uka. Forsøkte egentlig en joggetur forrige uke, men fikk mye smerter etterpå, så fysioterapeuten sa at jeg måtte legge fra meg joggingen helt til jeg evt klarer å få styrket bekkenmuskelaturen/kjernemuskelaturen nok. Men han sa at det er en viss sannsynlighet for at alle musklene jeg eventuelt klarer å styrke nå vil gå til å håndtere den ekstra vekta framover 😅 Håper jeg har tatt tak i dette tidsnok til å hindre eventuelt mer smerter 🤞 Føler meg uansett uendelig mye bedre, og utrolig takknemmelig for at kvalmen er helt over 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (9 timer siden):

Hvordan går det med dere om dagen? 😊

Formen min er på topp, og har masse gøy i vente utover høsten, så akkurat nå trives jeg godt som gravid og skifter mellom å glede meg intenst til hun kommer og tenke at jeg egentlig kan gå sånn her lengst mulig 🙈🙈 Har fått noe smerter i ryggen og bekken, så fått øvelser av fysioterapeut og anbefaling om å prøve å trene 2 dager i uka. Forsøkte egentlig en joggetur forrige uke, men fikk mye smerter etterpå, så fysioterapeuten sa at jeg måtte legge fra meg joggingen helt til jeg evt klarer å få styrket bekkenmuskelaturen/kjernemuskelaturen nok. Men han sa at det er en viss sannsynlighet for at alle musklene jeg eventuelt klarer å styrke nå vil gå til å håndtere den ekstra vekta framover 😅 Håper jeg har tatt tak i dette tidsnok til å hindre eventuelt mer smerter 🤞 Føler meg uansett uendelig mye bedre, og utrolig takknemmelig for at kvalmen er helt over 😁

Så bra at du endelig føler deg mye bedre.

Kjenner igjen følelsen av å både kose seg som gravid og glede seg til baby kommer. Særlig med første koste jeg meg veldig med å ha henne inni magen, men samtidig ha den friheten man har som barnløs.  Nå koser jeg meg med å gå gravid (og prøver å nyte det ettersom det nok er siste gang) og bare ha ansvar for en, samtidig som jeg gleder meg til å møte den lille, samt ha litt mer overskudd til 2 -åringen (som jeg sikkert ikke får etter fødsel 😂).

Bra du har fått noen øvelser som forhåpentligvis hjelper. Er du vant med å løpe fra før av/til vanlig?

Forrige gang løp jeg til uke 37, denne gangen la jeg løpingen på hylla rundt uke 24/25 pga jeg følte det fremprovoserte noe i bekkenet. Jeg driver endel med annen trening da og har funnet mange fine treningsøkter og yogaøkter for gravide på YouTube. Jeg er  blant annet blitt veldig «glad» i en kanal på YouTube som heter pregnancy og postpartum TV. Alt fra korte økter til lengre økter, ulike type økter, lette og mer krevende. Samt en blanding av ulike typer trening. Kan anbefales om noen andre er interessert. 

Ellers går dwt bra her. Sliter litt med treg fordøyelse for tiden, uansett hvor mye jeg prøver å spise av ting som skal være bra for god fordøyelse. Ellers går det bra 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...