Gå til innhold

Termingruppe november/desember 2021


Gullegg

Anbefalte innlegg

Niny skrev (1 time siden):

Jeg pleier heller aldri å ha ømme pupper før mens, men det fikk jeg helt plutselig måneden før jeg ble gravid dager før ikm, og var ikke gravid. 

Måneden jeg var gravid føltes alt 100% likt, bare det begynte 7dpo. Var konstant ømt hele døgnet, og ikke bare niplene men hele brystene. 

Vent til du skal teste du, for ila de 8 mnd jeg prøvde så var jeg 3 ganger sikker på at jeg var gravid men ikke var det.. Hadde også 2 kjemiske, men ingen symptomer da. 

Takk for svar! 

Jeg skulle ha fått mensen 2.-3. april, har hatt vanlige mensen smerter hele helgen og natten. Før helgen så var det milde smerter, derfor er jeg så mistenksom. Hadde ikke mistanke om det fram til onsdag. Jeg har ikke følt etter symptomer fordi det har jeg gjort en gang før i september og det var ikke det samme som nå. Har aldri hatt så vondt i brystvortene som jeg hadde for nesten 2 uker siden. 

Jeg skal ikke snakke om dette i termin forumet, hvis du vil svare tilbake så kan du sende en melding sånn at jeg ikke ødelegger det forumet her. 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Termin 5 desember😊 Har hatt 4 spontanaborter i 2020 så håper denne spiren  sitter❤️ Har en gutt og en jente fra før og mistet 2 ganger mellom de så klarer ikke helt å glede meg enda. Men sterke tegn denne gangen så for ta det som et godt tegn😊 Hadde pause i prøving akkurat nå så bleieslutt overasket over at jeg faktisk var gravid. 

Føler meg veldig ømme brystene, veldig trøtt og kjenner litt kvalm på morgen om jeg ikke får spist tidlig nok.  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere andre som egentlig elsker salami og allerede savner det eller fårepølse osv... 

Fant denne hos Coop Extra i forrige uke! 🤩😍😁🤤 Står bakpå at den er lettspeket og KOKT! 🤩🤩

IMG_20210404_122935.thumb.jpg.1e9ab17ea5157155dc58d8751cff370a.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Aprikostwist said:

Termin 5 desember😊 Har hatt 4 spontanaborter i 2020 så håper denne spiren  sitter❤️ Har en gutt og en jente fra før og mistet 2 ganger mellom de så klarer ikke helt å glede meg enda. Men sterke tegn denne gangen så for ta det som et godt tegn😊 Hadde pause i prøving akkurat nå så bleieslutt overasket over at jeg faktisk var gravid. 

Føler meg veldig ømme brystene, veldig trøtt og kjenner litt kvalm på morgen om jeg ikke får spist tidlig nok.  
 

Åh, håper det går veien nå! ❤️ 

Vi har ganske like symptomer akkurat nå, og jeg har termin 9. desember 🙂 Skal ringe jordmor i dag, og avtale første  konsultasjon! 

Ellers så merker jeg allerede at vi snart må gjøre noe for å få jenta vi har til å sove lengre i egen seng – nå kommer hun inn til oss fra alt mellom 01 og 06, og det er myyye kos på mamma mens hun sover 🙆‍♀️ Har allerede fått vondt i korsryggen, så trenger plassen min, haha.

Det jeg synes er vanskeligst akkurat nå er å unngå å sitte med bena i kryss! Hørt at det ikke er bra for bekken, og ønsker ikke flere plager med det enn jeg hadde sist. Noen gode tips? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar sjansen på å melde meg inn her etter dagens ultralyd.. 😊 10+0 i dag etter ivf, og termin 5.11 🤞🏻🙏🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (På 5.4.2021 den 7.45):

Melder meg også inn her, forsiktig :) termin 14.12, ivf baby. Har mistet noen ganger nå så tr ikke dette for god fisk helt ennå, men det er jo så koselig å være en del av en termingruppe også da 🥰

Masse lykke til😊.

Kjenner meg veldig igjen. Har også vært igjennom både flere aborter og IVF og kjenner godt følelsen av å ikke helt tro på at det blir en baby ut av det til slutt.

Skal du ha TUL snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melie skrev (3 timer siden):

Tar sjansen på å melde meg inn her etter dagens ultralyd.. 😊 10+0 i dag etter ivf, og termin 5.11 🤞🏻🙏🏻

Så gøy! Jeg er også gravid etter IVF og har termin 03.11.

Jeg har vært på en TUL 7+4 og skal på en til 11+4. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butter skrev (38 minutter siden):

Masse lykke til😊.

Kjenner meg veldig igjen. Har også vært igjennom både flere aborter og IVF og kjenner godt følelsen av å ikke helt tro på at det blir en baby ut av det til slutt.

Skal du ha TUL snart?

Om tre uker 🤞 takk for lykkeønskninger, samme til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butter skrev (10 timer siden):

Så gøy! Jeg er også gravid etter IVF og har termin 03.11.

Jeg har vært på en TUL 7+4 og skal på en til 11+4. 

Hyggelig med en som er så tett! 😊 Jeg har også mistet et par ganger tidligere, så ikke kommet hit før. Har vært full av bekymring og hatt 3 UL til nå pga blødninger🙈 neste blir i 12+ 3😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butter skrev (13 timer siden):

Så gøy! Jeg er også gravid etter IVF og har termin 03.11.

Jeg har vært på en TUL 7+4 og skal på en til 11+4. 

 

Melie skrev (3 timer siden):

Hyggelig med en som er så tett! 😊 Jeg har også mistet et par ganger tidligere, så ikke kommet hit før. Har vært full av bekymring og hatt 3 UL til nå pga blødninger🙈 neste blir i 12+ 3😊

Unner dere ikke å ha trengt Ivf for å komme imål, men godt muligheten finnes. 

Som Melie sier, kjekt med noen så tett på. Jeg har termin midt mellom dere, 4. Nov. Hadde første jordmortime igår og TUL bestilt til om 13 dager allerede! Er 12+1 da. Er så fryktelig spent da det er min første graviditet. Tar meg selv ofte i å tenke at er jeg faktisk gravid? Kan det faktisk være, eller innbiller jeg meg hele greia.. 😅 Men alle symptomene er der, mensen ikke vært siden januar, og testene har hvertfall tidligere sagt positiv. Ikke testet på noen uker nå, kanskje derfor det virker så surrealistisk 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (2 timer siden):

 

Unner dere ikke å ha trengt Ivf for å komme imål, men godt muligheten finnes. 

Som Melie sier, kjekt med noen så tett på. Jeg har termin midt mellom dere, 4. Nov. Hadde første jordmortime igår og TUL bestilt til om 13 dager allerede! Er 12+1 da. Er så fryktelig spent da det er min første graviditet. Tar meg selv ofte i å tenke at er jeg faktisk gravid? Kan det faktisk være, eller innbiller jeg meg hele greia.. 😅 Men alle symptomene er der, mensen ikke vært siden januar, og testene har hvertfall tidligere sagt positiv. Ikke testet på noen uker nå, kanskje derfor det virker så surrealistisk 🙈

Tar meg i å tenke det samme, for her er det ingen symptomer å støtte seg på bortsett fra at jeg er trøtt. Så har vært veldig beroligende å se at det er liv inni der 😅 bare å glede seg til TUL 🥰

Endret av Melie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (8 timer siden):

Unner dere ikke å ha trengt Ivf for å komme imål, men godt muligheten finnes. 

Som Melie sier, kjekt med noen så tett på. Jeg har termin midt mellom dere, 4. Nov. Hadde første jordmortime igår og TUL bestilt til om 13 dager allerede! Er 12+1 da. Er så fryktelig spent da det er min første graviditet. Tar meg selv ofte i å tenke at er jeg faktisk gravid? Kan det faktisk være, eller innbiller jeg meg hele greia.. 😅 Men alle symptomene er der, mensen ikke vært siden januar, og testene har hvertfall tidligere sagt positiv. Ikke testet på noen uker nå, kanskje derfor det virker så surrealistisk 🙈

Ja, IVF er noe herk å måtte gjennom. Men er så takknemlig for muligheten likevel. Hadde det vært for bare noen år siden så hadde vi ikke fått muligheten ❤️.

Ja, er veldig hyggelig med noen litt tette her i gruppen. 
 

Skjønner godt du er spent på TUL. Det er både spennende, nervepirrende og litt skummelt. Kjenner meg godt igjen i det å ikke helt tro på det! Særlig når man har slitt så lenge som jeg/vi gjorde, fremstår det hele som uvirkelig. Jeg er annengangs nå. Første var også IVF, og den gangen klarte jeg ikke helt å tro at jeg s skulle bli mamma før jeg holdt henne i armene mine. ❤️
 

Men det å få barn er så stort og så stor omveltning at jeg tror det er vanskelig å helt fatte uansett.
Hvordan er formen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (23 timer siden):

Om tre uker 🤞 takk for lykkeønskninger, samme til deg :)

Takk, takk 😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melder meg forsiktig inn jeg også. 
termin 01.12 ( hvis alt går som det skal🤞🏻). Har mistet er par ganger, så var på TUL igår. Så både plommesekk og bankende hjerte. Ny om 3 uker. 
 

ellers er jeg også mye kvalm, gått ned 3 kg så langt. Null energi, og sliter med konsentrasjon. Men, jeg er gravid så jeg skal ikke klage❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sniktitter inn i termingruppa litt, og tør nå å forsiktig melde meg med. Har foreløpig termin 4. Desember.

Jeg og er mye kvalm nå, og sliter med konsentrasjonen, slik som deg @TanteTull.

TanteTull skrev (30 minutter siden):

Melder meg forsiktig inn jeg også. 
termin 01.12 ( hvis alt går som det skal🤞🏻). Har mistet er par ganger, så var på TUL igår. Så både plommesekk og bankende hjerte. Ny om 3 uker. 

Synd at du har mistet tidligere, men utrolig trivelig med tidlig ultralyd og se det lille bankende hjertet 🥰 Syns det var så hyggelig å lese om utviklingen i uke 5 og få vite at hjertet begynner å slå. Føles så spesielt ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butter skrev (3 timer siden):

Ja, IVF er noe herk å måtte gjennom. Men er så takknemlig for muligheten likevel. Hadde det vært for bare noen år siden så hadde vi ikke fått muligheten ❤️.

Ja, er veldig hyggelig med noen litt tette her i gruppen. 
 

Skjønner godt du er spent på TUL. Det er både spennende, nervepirrende og litt skummelt. Kjenner meg godt igjen i det å ikke helt tro på det! Særlig når man har slitt så lenge som jeg/vi gjorde, fremstår det hele som uvirkelig. Jeg er annengangs nå. Første var også IVF, og den gangen klarte jeg ikke helt å tro at jeg s skulle bli mamma før jeg holdt henne i armene mine. ❤️
 

Men det å få barn er så stort og så stor omveltning at jeg tror det er vanskelig å helt fatte uansett.
Hvordan er formen? 

Formen er endelig oppadgående. Første dagen tilbake på jobb idag etter 1 uke ferie og nesten 2 uker sykemelding før det. Kvalmen henger godt i enda men ikke like intenst. Slitt mye med svimmelhet og på det verste greide jeg ikke stå oppreist mer enn 5 min sammenhengende. Utsatte å dusje så lenge jeg kunne, til jeg følte at jeg luktet høgg. Endte med å sitte i dusjen og bare spyle på meg. Greide ikke å stå uten å svime av.. Nå har det meste begynt å gi seg og vekten går oppover igjen (kun -1kg nå), men bekkenet har overtatt godt. Låsningstendenser og fryktelig vondt i enkelte stillinger 😫 

Hos deg da? Begynt å komme over verste kneika? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er uke 7 idag, og jeg er så trøtt at jeg sover hele dagen, er bare oppe på do og spiser. Legger meg til vanlig tid om kvelden og sover til morningen. Og sånn fortsetter dagene!

Noen andre som sliter med det samme? 😔🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen @Gullegg.. sover altså så mye.. Var hos legen i dag og prøver 20% sykemelding neste uke. Har brukt flexitiden for å håndtere det og kvalmen denne uka, planen var å jobbe det inn når kvalmen gir meg pause på kvelden. Men det har funka dårlig, og jeg har sovnet etter jobb og kun vært våken for mat og litt surring før jeg har lagt meg igjen for kvelden 🙈 

Endret av Atticmess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (På 7.4.2021 den 22.56):

Formen er endelig oppadgående. Første dagen tilbake på jobb idag etter 1 uke ferie og nesten 2 uker sykemelding før det. Kvalmen henger godt i enda men ikke like intenst. Slitt mye med svimmelhet og på det verste greide jeg ikke stå oppreist mer enn 5 min sammenhengende. Utsatte å dusje så lenge jeg kunne, til jeg følte at jeg luktet høgg. Endte med å sitte i dusjen og bare spyle på meg. Greide ikke å stå uten å svime av.. Nå har det meste begynt å gi seg og vekten går oppover igjen (kun -1kg nå), men bekkenet har overtatt godt. Låsningstendenser og fryktelig vondt i enkelte stillinger 😫 

Hos deg da? Begynt å komme over verste kneika? 

Så bra at formen er på vei opp. Men høres ut som om du har hatt det tøft da. Jeg har også slitt litt med svimling, men ikke slik du beskriver det. Kun typisk hvis jeg reiser meg litt fort.

Ellers er jeg vel ikke så veldig mye bedre. Noe, men ikke så veldig. Nå skal det sies at jeg har vært o relativt grei form hele tiden. Jobbet 100 % pluss overtid, opprettholdt trening osv. Men har absolutt kjent på kvalmen og til tider vært utrolig trøtt. Merker det tar på å være mamma samtidig 😅.

Forrige gang hadde jeg et lett svangerskap da også. Relativt lite kvalm og både jobbet 100 % og trente helt frem til permisjonen startet. Håper det blir likt denne gangen 😊.

Det jeg savner mest er å ha LYST på kaffe 😂. Synes det er så koselig å sitte der med en kopp, men jeg har ikke lyst på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (10 timer siden):

Kjenner meg igjen @Gullegg.. sover altså så mye.. Var hos legen i dag og prøver 20% sykemelding neste uke. Har brukt flexitiden for å håndtere det og kvalmen denne uka, planen var å jobbe det inn når kvalmen gir meg pause på kvelden. Men det har funka dårlig, og jeg har sovnet etter jobb og kun vært våken for mat og litt surring før jeg har lagt meg igjen for kvelden 🙈 

Jeg er sykemeldt nå! Denne gangen har det bare vært så slitsomt mtp trøttheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...