Gå til innhold

Klarer ikke å la være å tenke på uføre og ønske at jeg også slapp å jobbe. :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg er ung ufør med samboer å får 16600 i mnd. Skjønner ikke at noen ønsker en så lav sum. 

Anonymkode: 4f76e...991

gir ikke mening, du tjener nok mere enn de på din alder som er lærling eller jobber.

Anonymkode: bb68d...424

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

gir ikke mening, du tjener nok mere enn de på din alder som er lærling eller jobber.

Anonymkode: bb68d...424

Du vet man kan være 40 år og ung ufør også? Og at lærling er midlertidig?

Anonymkode: 4f76e...991

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, ikke jeg heller. Kommer aldri til å forstå disse «ønsker jeg var ufør»-trådene. 

Anonymkode: 09a5b...d44

Når man gruer seg og får veldig vondt i magen av å gå på jobb...

Anonymkode: 139a2...ff1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ufør enda, men venter på svar. Vært utenfor jobb i mange år!! Før det kjempet jeg for å stille opp, selv etter å vært under nav i mange år har jeg gjort alt har fått beskjed om, med litt justeringer og forlengelser. Men det hjalp ikke kroppen min, jeg ble bare dårligere og dårligere. 
Jeg gruer meg for hver nye uke 😢 behandlinger flere ganger i uka, dager hvor jeg ikke klarer å gå uten støtte ++ uker jeg blir innestengt! skulle ønske jeg var frisk nok til å jobbe, ihvertfall litt, ikke være utenfor samfunnslivet med jobb og venner siden kroppen ikke spiller på lag med det man ønsker eller hva samfunn venner og arbeid forventer og trenger! 
 

noen som vil bytte? 

Anonymkode: cd0ef...2af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du aner virkelig ikke. Å ønske seg psykisk syk ønsker du virkelig ikke. Det er ikke slik som du tror, meget naivt. 

Anonymkode: 03275...a48

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke synd på deg ts. Om det er så forferdelig å jobbe i den stillingen eller yrket som du har, så jeg står du fritt til å bytte jobb, eller til å feks ta utdannelse innen et annet fagfelt. Du kan evt også gå ned i stilling, og fortsatt vil du mest sannsynlig tjene mye mer enn en ufør..

Minste uføre sats man kan få er ca 16000 kr netto. De fleste får ikke ung ufør som gir ca 18500 i mnd.  

Og når du nevner at du ønsker en psykisk lidelse for å slippe arbeidslivet blir jeg litt provosert. Du tror vel kanskje at det er lette sykdommer å leve med fordi man ikke har smerter fysisk!  Smerter man har inne i seg mentalt kan være like ille det. Det er en grunn til at 600 ca i året tar livet sitt pga psykiske plager. Det er en grunn til at det sitter mange pårørende der ute som har mistet sine kjære på den måten, inkl meg selv og flere venner Av meg.

Psykisk sykdom vil du ikke ha. Vær heller glad for at du har helse til å jobbe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Flere av de unge med unge ufør bor hjemme. De som ikke har tatt skole og begynte tidlig i nav systemet er unge med veldig god råd  og farter rundt på shopping og cafe. Fester og lever livet. Vet om to slike.

Anonymkode: 0f347...7c3

Ok. Vil du vite om noen andre? Jeg flyttet ut når jeg var 18, gikk på skole og fikk toppkarakterer. Ble så alvorlig syk, måtte droppe ut av alt, begynte på aap. Bor fortsatt for meg selv, går aldri ut lenger, har ikke vært på en fest på fem år (ikke har jeg råd til det uansett). Der har du livet.

Anonymkode: 0a453...85d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

fortsatt mye mere enn de som jobber / er lærling f.eks å kanskje bor alene.

Anonymkode: bb68d...424

Hvordan forstår ikke dere at de får 18500 utbetalt resten av livet (-inflasjon). En lærling ender som oftest opp på 27000+ når han er ferdig, har alle muligheter til å tjene MYE mer enn en syk person har. En ung ufør vil for alltid være på den fattige siden i landet, hvorfor er dere misunnelig på at fattig liv MED sykdom. 

Anonymkode: 0a453...85d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

gir ikke mening, du tjener nok mere enn de på din alder som er lærling eller jobber.

Anonymkode: bb68d...424

Nei, de fleste tjener mer etter kort tid i jobb. Tjener du så dårlig i full jobb bør du bytte jobb. ❤️ (Med mindre du stortrives)

Anonymkode: 09a5b...d44

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk innvilget 100% uføretrygd i forrige uke. Siden da har jeg gått med en sorgfølelse i kroppen. Jeg klarer ikke å la være å tenke på hvor mye jeg taper på å være syk og da mener jeg ikke bare økonomisk. 
Jeg er fysisk syk uten smerter, men lever med konstant svimmelhet, kvalme og fatigue. På toppen av dette blir jeg gradvis døv, har bare litt resthørsel igjen. 
Det tok 9 år i  Navsystemet før jeg kunne søke uføretrygd selv med en alvorlig sykdom som kan dokumenteres på MR bilder, så hvis man tror at det er lett å søke uføretrygd i da må man tro om igjen. Disse årene med uforutsigbarhet har også ført til kronisk stress som jeg nå mottar behandling for. 
For 10 år siden var jeg 29 år, helt frisk, i full jobb og ante fred og ingen fare. 
At noen kan gå rundt å ønske seg sykdom for å slippe og jobbe er ikke mindre enn en gåte for meg. 
 

Anonymkode: 55945...9bc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

En uke har gått. De uføre skal inn i en ny uke der de ikke skal jobbe, mens jeg må jobbe. Blir helt gal av dette. Klarer ikke like jobben, og går og ønsker meg ufør. Hadde gladelig ønsket meg en psykisk diagnose, men ikke kreft eller noe sånt. Hater arbeidslivet og klarer ikke la være å tenke at uføre er heldige mennesker. Ikke de som har store smerter selvsagt, men de som har psykiske plager. Jeg får ikke dette ut av hodet. :( Dere er sikkert uenige i meg og synes dette er dumt, men sånn er det. Alt er meningsløst på jobb nå og det er dårlig stemning. De uføre slipper dette og jeg mener de er heldige, men det er bra dere slipper og vi skal være glade for at vi har et så godt system i Norge, vet jeg kanskje høres rar ut, men jeg skulle så gjerne hatt deres dag :(

Anonymkode: 5d825...fd4

Jeg håper dette er trolling, fordi dette er så stygt at jeg ikke engang har ord. Måtte du aldri oppleve å bli psykisk syk og få et innblikk i hvor forjævlig det egentlig er. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
Rant skrev (16 timer siden):

Så du ønsker deg et liv hvor du ikke kan gjøre annet enn å holde deg hjemme fordi du ikke har råd til å gå ut å spise med venner, gå på kino, dra ut for å danse, dra på ferie... Ja vel. Men tror du blir rimelig kjapt deprimert og miserabel.

Håper ts har ufør nabo som vinner i lotto :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDA EN sånn tråd om hvor mye de uføre misunnes for det luksuslivet de lever der de bare kan dra seg på sofaen, glade og fornøyde, dagen lang.....

Anonymkode: 72278...7e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke moderatorene være så snill å heller legge inn alle disse klage-/misunnelsetrådene om uføre i en samletråd. 

Det begynner å bli nok nå.

Anonymkode: e44d3...cb2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan ikke moderatorene være så snill å heller legge inn alle disse klage-/misunnelsetrådene om uføre i en samletråd. 

Det begynner å bli nok nå.

Anonymkode: e44d3...cb2

Er det vanskelig å la være å gå inn i dem?

Anonymkode: b1d3e...7f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.11.2020 den 16.13):

En uke har gått. De uføre skal inn i en ny uke der de ikke skal jobbe, mens jeg må jobbe. Blir helt gal av dette. Klarer ikke like jobben, og går og ønsker meg ufør. Hadde gladelig ønsket meg en psykisk diagnose, men ikke kreft eller noe sånt. Hater arbeidslivet og klarer ikke la være å tenke at uføre er heldige mennesker. Ikke de som har store smerter selvsagt, men de som har psykiske plager. Jeg får ikke dette ut av hodet. :( Dere er sikkert uenige i meg og synes dette er dumt, men sånn er det. Alt er meningsløst på jobb nå og det er dårlig stemning. De uføre slipper dette og jeg mener de er heldige, men det er bra dere slipper og vi skal være glade for at vi har et så godt system i Norge, vet jeg kanskje høres rar ut, men jeg skulle så gjerne hatt deres dag :(

Anonymkode: 5d825...fd4

Enig TS, uføre i Norge har vunnet i Lotto, får alt gratis, og klager fortsatt over at de får for lite og at det er synd på dem!

utakk er skattebetalernes lønn!

Anonymkode: 02821...529

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig TS, uføre i Norge har vunnet i Lotto, får alt gratis, og klager fortsatt over at de får for lite og at det er synd på dem!

utakk er skattebetalernes lønn!

Anonymkode: 02821...529

Er det å miste ca. 1/3 av inntekten sin å vinne i livets lotto ?   Jaja, ikke så store krav skjønner jeg   :fnise:

Anonymkode: 6ee41...d50

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Er det å miste ca. 1/3 av inntekten sin å vinne i livets lotto ?   Jaja, ikke så store krav skjønner jeg   :fnise:

Anonymkode: 6ee41...d50

Du glemte å ta med 100% kontroll over sin egen tid. Mon tro om ikke dette veier opp for 1/3 dels inntekt🤔

Anonymkode: b1d3e...7f4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enig TS, uføre i Norge har vunnet i Lotto, får alt gratis, og klager fortsatt over at de får for lite og at det er synd på dem!

utakk er skattebetalernes lønn!

Anonymkode: 02821...529

Er det å bli syk å vinne i lotto? 

 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du glemte å ta med 100% kontroll over sin egen tid. Mon tro om ikke dette veier opp for 1/3 dels inntekt🤔

Anonymkode: b1d3e...7f4

Mulig for noen, ikke pokker for meg.  Men så hadde jeg en jobb jeg trivdes i da. Men det er klart, har man rikelig med penger å kan reise og kose seg  på all fritiden så..... .

Anonymkode: 6ee41...d50

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...